indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heliumhead
User
spacer line

IndonesiŽ is na de Verenigde Staten en China de grootste vervuiler als het gaat om broeikasgassen. Dit staat in een maandag gepubliceerd rapport van de Wereldbank en de Britse overheid over het milieu in IndonesiŽ.
De Indonesische regenwouden verdwijnen in razend tempo en zouden over vijftien jaar al tot het verleden behoren. Talrijke soorten uit de flora en fauna lopen gevaar te verdwijnen. Maar ook de landbouw dreigt schade op te lopen door steeds langer aanhoudende droogte, plotseling overvloedige regenval, overstromingen en vloedgolven.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb de titel even verduidelijkt. Ik dacht dat ik alweer jarig was Emoticon: Wink

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Verbaast me niets. Voor een habbekrats wordt op Borneo de fik gezet in de laatste resterende oerwouden van de wereld. En wij maar miljarden betalen om de HSL te ondertunnelen zodat de koeien niet schrikken van een langsrazende trein. Als de Indonesische regering nu niet zo kortzichtig zou zijn en de Nederlandse regering eens wat verder keek dan alleen Nederland groot is, zou het bijvoorbeeld mogelijk moeten zijn om heel Borneo te adopteren als Nederlands natuurpark. Een win-win situatie lijkt me

Gracias. Sama sama

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Ik vind dat nederland de plicht heeft om IndonesiŽ te helpen
met de economische opvoeding van het land.
Waarom deze plicht ? Omdat we vroeger wel slaven konden drijven en niet
de mensen de wijsheid meegeven om zelf het land verder te regeren.
Het is net als dat je een kind verwekt ,maar niet de last ervan wilt dragen.

Wel de lusten maar niet de lasten..

Waarom geld geven aan de hoge pieten daaro,waarom geen plan opzetten
om de economie daar draaiende te houden..

Rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

heliumhead
User
spacer line

De economie draait hier wel Rob (voor de rijken!), het enige probleem is dat politiek en zakenleven hier zo verweven zijn met elkaar. Alle politici hebben belangen in of zijn eigenaar van grote bedrijven of ontvangen zoveel penningen van bedrijven dat ze zeker geen moeite zullen gaan doen om het milieu te verbeteren, niet nu en niet over 100 jaar. De regenwouden worden gekapt zgn 'illegaal', het hout wordt verkocht en de rest wat niet wordt gekapt wordt in de fik gestoken en daar worden plantages met palmen voor palmolie neergezet. Op de Maleise tv wordt palmolie nu ook ge-promoot als zijnde goed voor duurzame energie, dat er eerst tropische regenwouden voor worden gekapt wordt er echter niet bijverteld.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,823 posts - 13,518 topics - 16,733 members - last post @ 21-11-2017 11:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,381,339 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com