indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Jullie blijken een rijke bron van info over Java en Bali, vandaar deze vragenaan jullie min of meer direct: - vliegen op Malang in juli al mogelijk (vanaf Denpasar)?
- Trawas/Tretes heeft ook eco-toerisme, weten jullie daar iets meer van?
- chauffeurs+taxi tussen Lovina en Malang ligt dat op jullie kennisterrein?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Alfred,
Vliegen tussen Malang en Denpassar/Makasar schijnt echt te zijn gestart deze week, dagelijks behalve op dinsdag.
De ticktetprijzen zijn volgens de Jawa Pos IDR300.000 voor Denpasar en IDR400.000 voor Makasar.

Met chauffeurs voor het traject Lovina naar Malang zijn er twee obstakels, eentje is de veerboot, het tarief is inmddels al meer dan IDR100.000, dat zal de chauffeur natuurlijk graag twee maal betaald zien, een ander probleem is dat een Balinesche chauffeur vaak niet graag in Java rijd en een Javaanse chauffeur niet graag in Bali.
Dus de oplossing is meestal een chauffeur uit Bali tot Gilimanuk de oversteek met de ferry zonder chauffeur en dan in Banyuwangi een andere chauffeur nemen, het grote nadeel is dat er in de buurt van de ferry vaak fikse tarieven worden gevraagd.

In de buurt is ook het teinstation om eventueel per trein verder te reizen via Surabaya.
De trein van Banyuwangi naar Surabaya Gubeng vertrekt om 09:00 en aankomst in Surabaya om 14:59.
De tweede mogelijkheid is vetrek Banyuwangi om 22:20 en aankomst in Surabaya om 04:18 en daar op het station wachten op de trein naar Malang om 10:20.
De trein van Surabaya naar Malang (MALANG EXPRESS) vertrekt in Surabaya Gubeng om 10:20 en komt theoretisch (vanwege de Lumpur Panas) aan om 12:12.
Met de trein is het dus 1 maal overnachten in Surabaya of 6 uur wachten op het station, wat ik persoonlijk al heb gedaan, er is voldoende eten te krijgen en er zijn altijd mensen die graag een praatje maken.

Neem je een auto met chauffeur is de route door de bergen van Lumajang naar Malang aan te bevelen, het is een niet zo dicht bevolkt gebied en dat komt de natuur ten goede.

Aan de voet van de berg Trawas/Tretes wordt momenteel volop gebouwd, het gaat een toeristische atractie worden, best mogelijk dat het iets moet worden voor eco-toerisme, als ik goed heb gelezen komt daar ook een camping.

Leuk dat Oost Java de laatste tijd wat meer belangstelling krijgt, er is hier echt van alles te zien, je kan hier echt genieten zonder voortdurend te worden lastig gevallen door allerlei verkopers.
Groetjes
Tuti & Jan

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Dank voor uitgebreide info (btw, kennen jullie aardige chauffeur in Malang, of een aardig bureau?).

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

O ja, welke maatschappij vliegt tussen Malang en denpasar/Makassar?

Groetjes,

Alfred

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het is een nieuwe vliegmaatschappij IAT.
Een chauffeur is geen probleem, als je overnacht in een hotel weten die vaak wel iemand, over chauffeurs horen wij zelden klachten.
Voor reisbureau's kijk eens op http://www.parpulo.com/reizen.html, onderaan zijn de gegevens te vinden van het reisbureau waar wij altijd boeken in Malang.
Groetjes,
Tuti & Jan

Rewuorb
User
spacer line

goedemiddag!
ik heb ook een vraag aan jullie: is het mogelijk een vlucht van yogya naar malang te boeken?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Citi-link heeft al langer plannen voor een vlucht Yogyakarta - Malang - Denpasar maar tot heden hebben zij echter geen vergunning.
Het vliegveld in Malang is eigenlijk alleen voor militair gebruik.
Groetjes,
Tuti & Jan

arjuna
User
spacer line

tuti en jan....ik heb ook een vraag....
straks ben ik in surabaya....en vandaaruit wilde ik een reis maken met de erry naar bali....hoe kan ik nou percies dit het beste doen...en wat kost dan de overtocht en hoelang duurt zo'n overtocht...???
alvast bedankt.....
arjuna.......

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Arjuna,
De eenvoudigste manier is met de trein, dit is inclusief ticket voor de ferry en de bus naar busstation Ubung in Denpasar.
Heb je veel tijd kan je via Malang en dan via Lumajang naar Kalibaru reizen, daar overnachten en vervolgens de bus nemen naar Banyuwangi waar de ferry de oversteek maakt, rechtstreeks is dit amper een half uur maar de ferry moet vaak wachten voordat hij aan wal kan en dan duurt het vaak meer als een uur.
In Gilimanuk vertekken vlak bij de haven weer bussen naar Denpasar maar ook naar Singaraja (Lovina Beach).
Succes met de voorbereidingen,
Tuti & Jan

arjuna
User
spacer line

bedankt...tuti en jan...ik zal mij hier op voorbereiden...

meisje
User
spacer line

hallo Tuti en Jan,

Ik ben al wat uurtjes op internet aan het surfen en jullie komen op mij over als mensen met heel veel nuttige kennis dus ik hoop dat jullie ook tips vooor mij heben.
Mijn naam is Rebecca en ik ga in augustus in Nederland trouwen met mijn uit indonesie afkomstige verloofde. Hij is hier nu met een toersiten visum voor 3 maanden. Ik ben van plan om in Januari naar Indonesie te emigreren. Ik heb begrepen dat ik dan een ikut suami visa kan anvragen. Moet mijn man daarvoor voo mij garant staan? moet hij minimaal x roepia verdienen? kan ik dat visum verlengen? Moet ik dat vusim in NL of in Indonesie regelen? Ik belde net de ino ambassade in nl maar die konden mij niet helpen!!??Ik vraag me af op wat voo een visa ik het land kan binnenkomen.
Ook wil ik graag werken maar maar ik op een ikut suami visa niet aan het werk...Hoe kan ik aan een werkvisa komen? Hoe vin ik een bedrijf dat voor mijn garant gaat staan? Gebeurt dat vaak?
Na een jaar kan ik de indonesische nationaliteit aannemen. De voordelen zijn dat ik dan legaal kan werken. Kan ik 2 passpoorten houden legaal/ illegaal?) . doen veel mesnen dit? wat zijn de voor/nadelen?
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, ik kom er via internet en de ambassade niet helemaal uit! Wij zijn van plan om in Semarang/ Bandung te gaan wonen.
Hoe is jullie ervaring met de bureaus'die visa/ wrkvergunningen etc regelen? Hebben jullie nog tips? alles is welkom! Alvast bedankt!

andre
User
spacer line

Beste Rebecca,

Ik ben Tuti noch Jan maar ik kan een aantal van je vragen wel beantwoorden (hoop ik).

On 24-07-2007 13:33 meisje wrote:
Ik heb begrepen dat ik dan een ikut suami visa kan anvragen. Moet mijn man daarvoor voo mij garant staan? moet hij minimaal x roepia verdienen? kan ik dat visum verlengen? Moet ik dat vusim in NL of in Indonesie regelen? Ik belde net de ino ambassade in nl maar die konden mij niet helpen!!??Ik vraag me af op wat voo een visa ik het land kan binnenkomen.

Wellicht ken je het expat forum al. Klik op de link voor de informatie die daar te vinden is over "visa ikut suami". De inkomenseisen voor dit visum zijn bij mij niet bekend. Alle visumaanvragen (sociaal, werk of "ikut suami" ) behalve het toeristenvisum worden altijd in IndonesiŽ gedaan. Je aanstaande echtgenoot is dus als eerste aan zet om de visumaanvraag in gang te zetten. Als aan alle voorwaarden is voldaan, dan moet jij je melden op de ambassade in Den Haag, waar je je paspoort inlevert, formulieren invult en je -uiteindelijk- je visum krijgt. Ga niet met een ander visum naar IndonesiŽ! Een visum kan namelijk nooit in IndonesiŽ worden omgezet. Als je dus op een toeristenvisum IndonesiŽ binnenkomt, dan moet je IndonesiŽ uit om dit om te zetten in een visum "ikut suami"

Ook wil ik graag werken maar maar ik op een ikut suami visa niet aan het werk...Hoe kan ik aan een werkvisa komen? Hoe vin ik een bedrijf dat voor mijn garant gaat staan? Gebeurt dat vaak?

Lees de ervaringen van DeeCee
op Bali over het vinden van werk in IndonesiŽ. Ik ben van mening dat het vinden van werk sterk van jezelf en je competenties afhangt. Een werkgever moet extra belasting ($100 / maand) betalen als hij jou in dienst neemt. Daarnaast heeft hij de rompslomp van het regelen van de werkvergunning. Allemaal extra kosten dus. Jij moet dus met je Nederlandse opleiding en ervaring genoeg waarde aan het bedrijf toevoegen om deze kosten te verantwoorden.

Na een jaar kan ik de indonesische nationaliteit aannemen. De voordelen zijn dat ik dan legaal kan werken. Kan ik 2 passpoorten houden legaal/ illegaal?) . doen veel mesnen dit? wat zijn de voor/nadelen?

Nee.
Helaas kan je je Nederlandse paspoort niet houden. (Ik kan er niks mooiers van maken)

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, ik kom er via internet en de ambassade niet helemaal uit! Wij zijn van plan om in Semarang/ Bandung te gaan wonen.
Hoe is jullie ervaring met de bureausdie visa/ wrkvergunningen etc regelen? Hebben jullie nog tips? alles is welkom! Alvast bedankt!

Je hebt als enorm voordeel dat je man Indonesisch is en dus de taal en het wheeling and dealing in IndonesiŽ kent. Zijn ervaringen zullen dus heel anders zijn, dan die van de gemiddelde blanke.

Ik heb zelf meer dan vier jaar in Bandung gewoond. Het is een hele leuke stad. Veilig ook. Er is een bruisend nachtleven en zeker de laatste tijd is er van alles te doen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. meisje.
Je kan niet na 1 jaar de Indon.Nationaliteit gaan opteren.
Je kan het pas doen na 5 jaar ononderbroken verblijf in Indonesia (of 10 jaar onderbroken periode).
(Undang Undang Kewarganegaraan no 12-2006 effectief m.i.v 01 Augustus 2006)
Mijn advies(als het mag) , hou gewoon je eigen nationaliteit.
Het aannemen (pas na 5 jr) van Indon.nationaliteit geeft geen meerwaarde voor je toekomstige verblijf.

Je kan met gemak daar gaan vestigen als je man je kan onderhouden of dat je werk kan vinden waar je als buitenlander een wezenlijke bijdrage kan leveren voor de indonesische maatschappij..

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

andre
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sidia:
Uit de UNDANG-UNDANG NOMOR 62 TAHUN 1958 TENTANG KEWARGANEGARAAN REPUBLIK INDONESIA

onder artikel 7-2:

Dengan perkecualian tersebut dalam ayat 1 perempuan asing yang kawin dengan seorang warganegara Republik Indonesia juga memperoleh kewarganegaraan Republik Indonesia satu tahun sesudah perkawinannya berlangsung, apabila dalam satu tahun itu suaminya tidak menyatakan keterangan untuk melepaskan kewarganegaraan Republik Indonesianya.

Is dit in 2006 gewijzigd?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 25-07-2007 09:21 sidia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. meisje.
Je kan niet na 1 jaar de Indon.Nationaliteit gaan opteren.
Je kan het pas doen na 5 jaar ononderbroken verblijf in Indonesia (of 10 jaar onderbroken periode).
(Undang Undang Kewarganegaraan no 12-2006 effectief m.i.v 01 Augustus 2006)
Mijn advies(als het mag) , hou gewoon je eigen nationaliteit.
Het aannemen (pas na 5 jr) van Indon.nationaliteit geeft geen meerwaarde voor je toekomstige verblijf.

Je kan met gemak daar gaan vestigen als je man je kan onderhouden of dat je werk kan vinden waar je als buitenlander een wezenlijke bijdrage kan leveren voor de indonesische maatschappij..

Wie wil er nu in godesnaam een Indonesisch paspoort? Eenieder die hier serieus over nadenkt zou ik nog eens adviseren om eens HEEL goed achter de oren te krabben.

Ik noem eens enkele nadelen:
- niet meer vrij reizen naar 178 landen maar slechts naar pakweg 15-20 arme landen.
- in sommige gebieden van de wereld 2de of 3de-rangsburger zijn (kijk hoe ze Indonesiers in bijv. Maleisie of Arabie behandelen).
- geen steun van ambassade als je problemen hebt
- geen basale mensenrechten meer zoals artikel 1 (iedereen is gelijk) of artikel 7 (gelijke bescherming voor de wet), artikel 18 (vrijheid van godsdienst) etc etc
- geen AOW meer.
- geen recht meer op degelijke gezondheidszorg.
- niet meer mogen werken in westerse landen, alleen in Indonesie nog voor een hongerloontje.

Je bent toch gek als je dat wilt? Het Nederlandse paspoort is 1 van de meest gewilde papiertjes ter wereld, er worden letterlijk moorden voor gepleegd. Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Om Kiwi , kijk maar naar OmSid.
Blijf nog steeds "orang melayu". Emoticon: Smile
Klopt , ben ook (een beetje) gek.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Andre : De UU Perkawinan 1958 is vervangen door de nieuwe van 2006.

zie ook deze site :
http://www.kjri-melbourne.org/(...)06/UUNO.12TH2006.pdf
kijk naar pasal 9 en 10 .en verder.

andre
User
spacer line

On 25-07-2007 11:54 sidia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Andre : De UU Perkawinan 1958 is vervangen door de nieuwe van 2006.

hmmm. Ik heb 's ergens gelezen dat de nieuwe wet (UU 12-2006) een einde maakt aan discriminatie... Dat pakt dus een beetje verkeerd uit als je onder UU 62-1958) positief gediscrimineerd werd. Emoticon:

Voordeel voor Rebecca is dat ze minimaal vijf jaar de tijd heeft om te overwegen of ze de Indonesische nationaliteit wil aannemen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Die pasal van de oude undang2 , het regelen binnen 1 jaar is eigenlijk een overgangsperiode.
Men is alleen gerechtigd (van te voren kiezen) om de nationaliteit van je man te gaan opteren. Meer niet.
De 5 jarige (en 10 jr) regels is ook in de oude wet aanwezig.

Geldt ook bij het trouwen van WNI vrouw met WNA man dit in relatie met de eigendomsrechten(onr.goed) van de vrouw .
Behalve als men van te voren Niet in gemeenschap van goederen getrouwd is. (De meest voorkomende fout die gemaakt werd.)

spacer line  

Waar is de website van Tuti en Jan gebleven ?

Zocht wat info over het visum, maar jan is ermee gestopt geloof ik. Emoticon: Confused

Live life to the max.......

meisje
User
spacer line

Hallo Andre,

Dank je wel voor je antwoorden. Ik leer erg veel van deze site moet ik zeggen!
Woon je nu nog in Indonesie? Hoe was het in Bandung? Wat zijn leuke plekjes? Heb jij een huis gekocht of gehuurd? Werk jij in Indonesie? Van hoeveel geld kun je per maand rondkomen als je niet te veel uitgeeft? ( zelf koken, scooter kopen en daarmee mezelf vervoeren etc?
Ik heb de ambassade in nl al gebeld en gemaild maar nog niet veel succes...
Hoeveel krijgt een "bule"betaald per maand? Ik heb hoteschool gedaan en ervaring in de hotellerie dus hoop daar een baan in te vinden.
Alvast bedankt voor je antwoorden!

meisje
User
spacer line

[Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie inderdaad dat er nadelen vastzitten aan het veranderen van nationaliteit. Maar de voordelen zijn dat ik een bed & breakfast zou kunnen beginnen (eigen bedrijf op mijn naam kan beginnen), geen werkvergunning nodig heb, zelf op mijn eigen naam een huis kan kopen en niet iedere keer het land uit hoef voor een visum.
Heeft er iemand ervaring als "bule"die toch een eigen bedrijf/ woning heeft?
Hoe krijg je een werkvisum? Hoe kun je 1 a 2 jaar in indonesie blijven zonder iedere keer het land uit te moeten voor een visa?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-07-2007 14:30 Martin-Solo. wrote:
Waar is de website van Tuti en Jan gebleven ?

Zocht wat info over het visum, maar jan is ermee gestopt geloof ik. Emoticon: Confused

Hoi Edje, ik ben even aan het zoeken geweest maar de website www.parpulo.com is opgeheven.

Ik kreeg de volgende melding
Deze website is opgeheven.

Heeft u behoefte aan informatie stuur even een mail naar:

indonesieRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Misschien heb je hier wat aan?
Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Tjee dat is jammer...zei waren een grote hulp voor velen nederlanders !!

Vast bedankt Tante Yo.. Emoticon: Wink

Live life to the max.......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-08-2007 21:05 meisje wrote:
[Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie inderdaad dat er nadelen vastzitten aan het veranderen van nationaliteit. Maar de voordelen zijn dat ik een bed & breakfast zou kunnen beginnen (eigen bedrijf op mijn naam kan beginnen), geen werkvergunning nodig heb, zelf op mijn eigen naam een huis kan kopen en niet iedere keer het land uit hoef voor een visum.
Heeft er iemand ervaring als "bule"die toch een eigen bedrijf/ woning heeft?
Hoe krijg je een werkvisum? Hoe kun je 1 a 2 jaar in indonesie blijven zonder iedere keer het land uit te moeten voor een visa?

Je krijgt helemaal niets, gewoon netjes aanvragen volgens de regeltjes, wat extra centen lappen en dan nog even het land uit om dat kaartje op te halen. Zoek eerst maar een sponsor, daarna kun je pas met het daadwerkelijke 'krijgen' beginnen. Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,816,383 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com