indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar gaan ze even zonder pardon over een mens hun oordeel geven, en ze blozen er niet van,voor een dode van welk land dan ook!!!!

http://www.dag.nl/Nieuws/Artik(...)rikantInIndonesi.htm

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Volgens mij was het geen Nederlander maar een Chinees met Nederlands paspoort. Dat paspoort mat mij betreft gelijk worden teruggevorderd, zo iemand is een Nederlands paspoort niet waard.

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 29-05-2007 17:41 kiwimave wrote:
Volgens mij was het geen Nederlander maar een Chinees met Nederlands paspoort. Dat paspoort mat mij betreft gelijk worden teruggevorderd, zo iemand is een Nederlands paspoort niet waard.

ho ho dat is niet het geval dan heb je de TV niet gezien het is degelijk, een echte uitziende nederlander hier grijp je de plank mis. Sory Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

ok ziel...ik dacht dat het die halve gare chinees die een jaar geleden was opgepakt in zijn XTC-fabriekje. Misschien is die ondertussen al tegen de muur gezet, ik weet het niet Emoticon: Stupid

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ja daar gaan ze even zonder pardon over een mens hun oordeel geven, en ze blozen er niet van,voor een dode van welk land dan ook
Deze personen blozen ook niet dat ze jonge mensenlevens op hun geweten hebben, dagelijks lezen we hier in de krant dat er weer jonge mensen, vaak kinderen zijn overleden aan een overdosis en niet alleen in de grote steden.
Deze slachtoffers weten vaak gewoon niet waar ze mee bezig zijn, de personen die handelen en in dit geval XTC fabriceren weten heel goed waar ze mee bezig zijn en zij weten ook dat er in IndonesiŽ, Singapore en ook MaleisiŽ de doodstraf gegeven kan worden voor deze misdaden.
Te hopen is dat IndonesiŽ met het geven van de doodstaf voor deze misdaden de drugs de baas kan blijven.
Tuti & Jan

heliumhead
User
spacer line

ja de kogel........ de enige die hem nog kan redden is de president, maar denk niet dat hij daar zin in heeft! Eens met Tuti & Jan, degene die zijn billen brand moet op de blaren zitten. Uitvluchten van schulden in NL, helaas! Moet je van tevoren bedenken. Of je wel of niet voor de doodstraf bent gaat het niet om, dit zijn de wetten van het land, staat je het niet aan, wegwezen! Niemand hoeft hier tegen zijn zin te blijven!

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Ik ben het helemaal mee eens om deze handelaars in verdovende middelen de kogel te geven. Dat verdienen zij, vooral omdat zij ook anderen zonder blikken en blozen de dood in sturen, in het bijzonder de jongeren.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 30-05-2007 11:56 ucup2 wrote:
Ik ben het helemaal mee eens om deze handelaars in verdovende middelen de kogel te geven. Dat verdienen zij, vooral omdat zij ook anderen zonder blikken en blozen de dood in sturen, in het bijzonder de jongeren.

• De Amerikanen verdenken INDOnesiŽ zelf van het produceren van drugs; lees maar op de CIA-handbook .....

Illicit drugs:
    illicit producer of cannabis largely for domestic use; producer of methamphetamine and ecstasy

This page was last updated on 15 May, 2007

Source: www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/id.html

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

En in het nederlands de nieuws-bot : www.nu.nl/news/1095146/15/Ter_(...)eleurgesteld%27.html

Tis kei-hard...maar is de enige manier om het in bedwang te houden ! daar zou nederland nog een hoop van kunnen leren....want de straffie's hier zijn gewoon kosong Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

petteke
    User
    spacer line

IK BEN TEGEN DE DOODSTRAF ! !

Laat die man kei hard werken,20 uur per dag levens lang. Doet hij nog wat goeds,aan een dode man heb je niets.

Saluti,Patricia

Jantje
    User
    spacer line

In Nederland is er buiten XTC nog een andere drug te verkrijgen. Gratis, bij de moskee om de hoek. ďOpium voor het volkĒ werd dat ooit door een wijs man genoemd. Waarvan de gevolgen wel eens hetzelfde, zoniet erger kunnen zijn dan XTC.
    Als je daarvan uit je bol gaat en iemand ritueel slacht dan kom je in een luxe cel, omringd door hulpverleners die zich zorgen maken over de psyche van de gedetineerde en voortdurend meten of patientís geestestoestand stabiel blijft met het doel diens detentie zo aangenaam mogelijk te maken. Bovendien wordt de patient in de gelegenheid gesteld om zijn ideeen te ventileren tijdens een openbare hoorzitting. Kijk, daís pas ďsociaalĒ.
    Door schade en schande zal men leren, Groenteman weet het al. Nu nog de rest van links Nederland.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Welke bedoelde je Jan?
    Toch niet deze, ik dacht dat opiumfabrieken er totaal anders uitzagen.

spacer line  

Hallo allemaal,

Ik ben niet voor de doodstraf. Ik ben niet van mening dat een regime zoals in Indonesie er ook zonder doodstraf voor kan zorgen dat het land schoon blijft.
    Dat kan geen een land, zolang er mensen zijn die vinden dat ze andere mensen slachtoffer moeten maken omdat ze veel geld willen verdienen op een oneerlike wijze. Er is geen straf voor te bedenken die voldoende is.
    Misschien kun je ze zelf verslaafd maken en dan opsluiten zonder iets? Is ook niet eerlijk, maar misschien oog om oog en tand om tand? Straf opleggen is nooit eenvoudig, en zolang niet alle landen hetzelfde reageren zul je nooit iets echt op kunen lossen Emoticon: Frustrated .

Groetjes en een prettig weekend,
    Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " .... is dit niet het tweede 'geval' van een Nederlander, die ter dood veroordeeld was, in INDOnesia, ..... wanneer leert men het ooit eens ..... als je op een vulkaan gaat dansen kun je jouw eigen 'billen' verbranden en dan moet je maar op de 'blaren' zitten ... terwijl je zovťťl anders had kunnen doen ...... "

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

madrotter
    User
    User icon of madrotter
    spacer line

hier in bandung als je wordt gepakt dan wordt je gemarteld door de politie, zelfs voor 1 blowtje zelfs voor een positieve urine test, ze snijden en pletten vingers en tenen, stroom op genitalien en in anus of op tanden, bezems in rectums, bamboe onder nagels en de gasten die dat doen staan in hun uniform te dansen op house muziek en roken shabu shabu cristal meth terwijl ze dat doen, ik heb veel kennissen die dit is overkomen en ken ook aantal; die overleden zijn tijdens zulke sessies, de politie verkoopt 't, gebruikt 't en arresteerd degenen die het ook doen, in nederland mag ik graag een blowtje lusten maar hier hou ik me dr ever vandaan, ze verdienen er honderden miljoenen aan en ruineren complete families die hun geliefden proberen vrij te kopen, voor een lokale is de prijs voor de vrijheid tussen de 5 en de 25 miljoen voor een buitenlander is dat al snel 150 miljoen... 5 maanden geleden heb ik geholpen om het lichaam te wassen en te dragen van mijn goeie vriend tim uit kenya die ook gepakt was met een beetje wiet, hem hebben ze vergiftigd en hij is een echt gruwelijke dood gestorven... hij had net een kindje en was een enorme beul van een gozer, vriendelijk en vol met energie...ik ben een tegenstander van de doodstraf, voor wat dan ook maar die gasten die dit flikken, die gasten in uniforms dus, die zouden ze allemaal op een eiland moeten droppen en dr nooit meer af moeten laten....

kiwimave
    User
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 02-06-2007 16:00 madrotter wrote:
    hier in bandung als je wordt gepakt dan wordt je gemarteld door de politie, zelfs voor 1 blowtje zelfs voor een positieve urine test, ze snijden en pletten vingers en tenen, stroom op genitalien en in anus of op tanden, bezems in rectums, bamboe onder nagels en de gasten die dat doen staan in hun uniform te dansen op house muziek en roken shabu shabu cristal meth terwijl ze dat doen, ik heb veel kennissen die dit is overkomen en ken ook aantal; die overleden zijn tijdens zulke sessies, de politie verkoopt t, gebruikt t en arresteerd degenen die het ook doen, in nederland mag ik graag een blowtje lusten maar hier hou ik me dr ever vandaan, ze verdienen er honderden miljoenen aan en ruineren complete families die hun geliefden proberen vrij te kopen, voor een lokale is de prijs voor de vrijheid tussen de 5 en de 25 miljoen voor een buitenlander is dat al snel 150 miljoen... 5 maanden geleden heb ik geholpen om het lichaam te wassen en te dragen van mijn goeie vriend tim uit kenya die ook gepakt was met een beetje wiet, hem hebben ze vergiftigd en hij is een echt gruwelijke dood gestorven... hij had net een kindje en was een enorme beul van een gozer, vriendelijk en vol met energie...ik ben een tegenstander van de doodstraf, voor wat dan ook maar die gasten die dit flikken, die gasten in uniforms dus, die zouden ze allemaal op een eiland moeten droppen en dr nooit meer af moeten laten....

Politie draait inderdaad soms compleet door bij het oppakken van druggebruikers, te triest voor woorden. Deze jongens van de politie zouden eigenlijk verplicht in een strafkamp gezet moeten worden, de idioten.

Gracias. Sama sama

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja dat is Indonesia dat is geen werelds behandeling, ze begrijpen er niets van, domme mensen maar ja wat kan je er tegen doen domheid wordt met domheid bestreden.
    Dat is Indonesie ik kan er nog vele verhalen aan vast leggen maar laat eens de mensen beseffen dat het een dom volk is en blijft .
    Ze leren er niets van hoe je wendt of keert, domme nationalisten zijn het!!!!! Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Laten we voorop stellen dat ik tegen de doodstraf ben, niet alleen omdat dat de ene mens niet mag beslissen over het leven of de dood van een ander mens, maar ook vind ik dat iemand die een zware misdaad heeft begaan er met de doodstraf er gemakkelijk vanaf komt, levenslang in een gevangenis(niet in een hotel zoals in Nederland) zet meer zoden aan de dijk.
    Dat het met de mensenrechten in IndonesiŽ droevig is gesteld, dat is algemeen bekend, dat een gedeelte van het politiekorps in IndonesiŽ zo rot als een mispel is, dat is ook geen geheim, maar het gruwelverhaal van Madrotter neem ik echt met een korreltje zout, hij heeft volgens mij teveel naar Stasi en Gestapo filmpjes gekeken.
    Ieder blanke boerenlul weet dat als je in AziŽ met drugs wordt gepakt ook al is het maar 1 grammetje, je echt aan de beurt bent.
    Als je dat risico neem, dan kom je uit een ei, zo dom dat als je het verstand van zo'n persoon in een musje propt dan gaat het musje achteruit vliegen.
    In dit geval Om Ziel is de Indonesische bevolking niet dom te noemen, maar de vent die willens en wetens dit risico neemt.
    Om terug te komen op de vriend van Madrotter, als deze jongeman zijn kindje wat hij volgens Madrotter pas had, belangrijker had gevonden dan een paar luizige grammetjes wiet, dan had hij nu nog een lang leven tegemoet kunnen zien, samen met zijn kindje, die nu het zwaarst wordt gestraft voor de onnozelheid van zijn/haar vader.
    Eigenlijk is de reclame die hier in Nederland rond de jaarwisseling vaak is te zien ook van toepassing in AziŽ in iets andere bewoordingen.
    Je bent een rund als je met narcotica stunt.

madrotter
    User
    User icon of madrotter
    spacer line

korreltje zout??? ok, nemen we het verhaal van cece, een andere jongen die ik ken, ook gepakt met een klein beetje wiet. cece komt uit aceh en mensen die uit aceh komen worden nog harder gepakt dan anderen. bij cece werd zijn hele gezicht vol met schroeven gedraait. de dag daarna kwam zijn vrouw naar het politie bureau met het trieste verhaal dat zijn 3 jarige zoontje was ziek geworden en overleden, die vrouw werd hardlachend eruit geschopt en daarna zijn ze hem met electriciteit gaan bewerken, keihard lachen en brullen dattie nu ook zijn zoon kwijt was. cece komt pas over 10 jaar weer vrij voor die paar grammetjes...als je denkt dat ik dit uit mijn duim zuig kom dan zelf naar bandung en praat met jongeren hier.... en het gaat niet alleen over drugs overigens. 5 jaar geleden een 1 mei demonstratie voor het gedung sateh. 1 jongen die mee liep was een punk, dat wil zeggen hij liep er bij als een punk. gearresteerd, mee naar het bureau, die jongen hebben ze een bezem in z'n anus gechoven met het resultaat dat die jongen nu nog steeds in een rolstoel zit en niet meer kan praten.... of de ultimus boekshop hier in bandung, flinke publiciteit gehad paar maandjes terug, jonge lui hadden daar een discussie over marxisme, of het falen daarvan, een aantal van die luitjes ken ik goed. eerst kwamen islam defenders front met 200 man daarna de politie en het leger, allerlei luitjes in mekaar gemept door die lui tezamen, de hele zaak gesloopt en alle boeken gejat.... tabaks/drankzaak taurus op jalan banceuy bij braga. weer een paar trucks met die bebaarde witte jurken gasten alle flessen drank gejat SAMEN MET DE POLITIE en je kon t nog op tv zien ook!!! korreltje zout? en ondertussen kun je naar jakarta naar feestjes voor de rijksten waar schalen coke op tafel staan en waar iedereen met iedereen neukt, korreltje zout, ik ken luitjes die regelmatig naar dat soort feestjes geweest zijn.... overigens een belachelijke opmerking over stasi en gestapo, laten we een tochtje maken naar onze vrienden de papoea's. enig idee hoe tni daar te keer gaat? nee? een van de methodes van executie is het schuiven van een half meter lange roodgloeiende metalen staaf, ja weer in je rectum.... de hele familie moet toekijken hoe papa langzaam sterft en weet je wat ze daarna doen? dr wordt sateh van papa gemaakt en de hele familie wordt gedwongen dit op te eten, dit soort gevallen zijn uitgebreid gedocumenteerd overigens... ik kan zo nog uren doorgaan....

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Sorry, hier wordt ik ijskoud van...
    dan maar een matig gedoogbeleid voor een blowtje in Nederland, maar dat dit soort martelpraktijken ..
    Als dit inderdaad waar is, dan zijn ze nog erger dan de Jappen!
    Ik hou mn hart vast, wil volgend jaar naar Indonesie, ben bule maar ik ga met een Indonesische vriend.
    Maar als ik dit hoor, de corruptie en harde aanpak, dan maar niet!

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Madrotter, ik zou gaarne deze uitgebreide documentatie van u vernemen, althans in welke bron dit te vinden is.
    Ik ken de verhaaltjes wel die op de kampus van universiteiten de ronde doen, lekker huiveren, doet het hartstikke goed in IndonesiŽ.
    Je moet de gemiddelde IndonesiŽr is van afstand bekijken als ie naar een griezelfilm zit te kijken, ze gaan er helemaal in op, na een aantal dagen is het alsof ze het zelf beleeft hebben.
    Ik weet dat er heel veel dingen gebeuren die beslist niet door de beugel kunnen, maar indianenverhalen die via de zus van een tante die een nicht had die dat van de zus van haar oom en daar een zoon van in de wereld komen, daar heb ik weinig vertrouwen in, zeker in IndonesiŽ.
    Dus een betrouwbare bronvermelding is altijd welkom Madrotter.
    Overigens dat deze praatjes de wereld in geholpen worden werkt misschien ook preventief, blijven de jongeren door angst van die rotzooi af.
    Het doel heiligt de middelen.
    Groet malam

ciater
    User
    User icon of ciater
    spacer line

Gedemotiveerd,demoniseren
    Toverwoorden die steeds meer gebruikt worden in vele discussies van westerse aard
    Het gevolg van wat er in IndonesiŽ plaats vind is dat de mensen daar zeker door een macht gedrogeerd wordt, het systeem is verrot, en zit lelijk in elkaar.
    De macht van het Politie apparaat is bijna het zelfde als die van de abbrie

Dit zijn de buldoks die het apparaat in stand houden.
    Daar is iedereen bang voor, het ziet er dreigend uit, met hun mooie pakkies, juist zei die de macht in hun handen legt is verzekerd van een system die hen al vele jaren, en in de toekomst zal verzekeren van het bestaan van Indonesische zogenaamde democratie.
    Ik zou zeggen gaat naar de site van Amnesty International dan kan je lezen zoal wat er aan protesten er al zijn geweest.
    Een maatschappij dat fatsoenlijk hun bevolking behandelen is alleen weggelegd in de westerse wereld delen.
    Want zelfs China krijgt er van langs, laats nog door President Busch gewaarschuwd.
    Malam (tussen door even wat ben je knap geworden,heb je eigen aangepast, zins de terug keer van uit IndonesiŽ, heeft je goed gedaan???)
    http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/2208
    http://www.amnesty.nl/zoeken?P(...)459b948b&q=Indonesie dit zijn de bronnen Malam had je zo na kunnen kijken

Wereld
    IndonesiŽ
    Amnesty International roept de VN-Mensenrechtencommissie op om er bij de Indonesische regering op aan te dringen direct maatregelen te nemen om buitengerechtelijke executies, Ďverdwijningení, willekeurige detenties, martelingen en mishandelingen in Atjeh, Papoea en elders in IndonesiŽ tegen te gaan. Daarnaast zou de regering geloofwaardige onderzoeken moeten starten naar deze mensenrechtenschendingen en de daders moeten berechten overeenkomstig internationale maatstaven van eerlijke procesvoering.
    De Mensenrechtencommissie moet de Indonesische regering verzoeken om de VN Speciale Rapporteurs inzake Marteling en inzake Buitengerechtelijke Executies uit te nodigen om met name Atjeh en Papoea te bezoeken.
    Voor Oost-Timor dringt Amnesty International bij de Commissie aan op stappen om de oprichting van een Internationaal Tribunaal te bevorderen. Van vervolging van mensenrechtenschendingen door Indonesische instanties is ondanks allerlei beloften en eerste stappen nog steeds geen sprake.
    Verdere aandachtspunten

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Ja Ciater, dat is het bekende circus, ik stel ook duidelijk dat er veel fout zit, maar wat Madrotter schrijft is een totaal ander griezelverhaal, zonder bronvermelding, maar kampusverhalen.

Groet Malam

madrotter
    User
    User icon of madrotter
    spacer line

Zucht.... Diepe, diepe zucht.....
    Kampus verhalen.... mijn beste malam jongen, had je er maar bij geweest, de vele malen dat ik mee heb gedaan aan collectes om mensen vrij te kopen hier, had je ze zelf maar gezien met hun dicht geslagen gezichten en soms uitgetrokken nagels....Ik zuig dit allemaal niet uit mijn duim, ik maak dit allemaal van heel erg dichtbij mee allemaal. Kampus verhalen zijn de verhalen die hier vaak de ronde doen zoals dat meisje in bali die altijd ongehoorzaam was en in een vis veranderde en dankzij Allah weer in een mens terug veranderde, of als het om geesten gaat. Als je verhalen hoort over politie- of militair geweld dan kun je er over het algemeen van uit gaan dat het erger is dan wat je hoort.... Ik heb een Amerikaanse vriend die 4 maanden in bureau Jawa Tenggah heeft vast gezeten en ken ook een Engelsman die er 3 maanden gezeten heeft. Voor die Engelsman hadden we collectes om voedsel en drinken voor hem te kopen en we vulden af en toe waterflessen met wodka voor hem. Die Amerikaan zat al die tijd in de cel naast het martel kantoortje en het is moeilijk slapen want dat martelen gaat vaak 24 uur per dag door. Als blanke buitenlanderlander is hij zelf nooit geslagen dat is over het algemeen alleen voor de Indonesiers. Wat mijn vriend Tim betreft, die had de pech dat hij geen blanke was maar een zwarte Afrikaan en negers moeten ze hier niet (is weer een heel andere discussie, heb ik ook wel een paar leuke verhalen over).
    Kampus verhalen.....
    Vraag me af wat Marsinah daar van gezegd zou hebben,Malam. Of Munir misschien? Mijn maatje M. is ook gepakt ooit, toen ze hem verhoorden waren ze bezig om losse flodders af te schieten OP de benen en armen van de jongen die hem geprobeerd had wiet te verkopen. Hoe harder die jongen ging gillen hoe harder die wouten gingen lachen. 't Gaat allemaal om geld zoals altijd hier, geld en machtswellustigheid...
    Misschien is dit allemaal wat zware kost voor een forum over Indonesie, maar die forums gaan haast altijd over nasi goreng, Tempo Doeloe en Hallo Bandung! terwijl de werkelijkheid zo vreselijk anders is. Je weet misschien dat Indonesie zowaar in het Guiness Book of World Records komt? Voor het snelst verdwijnende oerwoud aller tijden? 300 Voetbalvelden per uur! Misschien heb je ook gehoord over het plaatsje Sidoardjo? De modder vulkaan? Bakrie is nog altijd minister, reshuffle of geen reshuffle, dus die gaat echt niet betalen en ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voor er daar echt een flink aantal doden gaan vallen. Of wat er van de week is gebeurt in Pasuruan waar soldaten 4 mensen hebben dood geschoten, eentje een zwangere vrouw. Vanwege weer een land dispuut... Laten we vragen aan Bapak Juma'atun, de vader van die doodgeschoten zwangere vrouw of het allemaal een "kampus verhaal" is...
    Hoe grappig is het om Sutiyoso in Jakarta op tv te zien, staat te schreeuwen over de rechten van de mens (ook weer een land dispuut) terwijl die zelfde Sutyoso verantwoordelijk is voor het slopen van de huizen van letterlijk 10.000en vaak met officieel papierwerk dat aantoont dat ze die huizen legaal gekocht hebben... Net zo grappig als Megawatti die zich destijds de "Mond Van De Armen" noemde...
    Kampus verhalen... Lees eens voor de gein dat boekje "No Regrets" van Wimar Witoelar over de tijd dat hij de officiele spokesman was voor Abdurrahman Wahid toen die president was. Abdurrahman Wahid is de enige van het hele stelletje die daadwerkelijk heeft geprobeerd om iets te veranderen hier en kijk wat ze hem aangedaan hebben. Lees dat boekje, en lees vooral tussen de regels, iets wat mensen die hier nog tijdens de Soeharto tijd waren wel weten te doen....
    Kampus verhalen, natuurlijk ben ik maar gewoon een verdwaalde Rotterdammer die hier pas 11 jaar woont, wat weet ik er allemaal van nietwaar. Ik heb een hele tijd op de lijst gestaan van die Islam Defenders Front luitjes vanwege mijn muzikale samenwerking met de Bandungse hiphop/punk band Homicide maar we zijn al weer een poosje van hun lijstje af... Kijk ook voor de gein eens naar hun website, www.nekrophone.com of www.myspace.com/homicidebdg. Misschien vindt je het leuk en wie weet leer je er zelfs iets van. 4 Sterren voor hun laatste album in de Aziatische Rolling Stone!!!
    Dat het hier nog steeds niet tot massale rellen is gekomen blijft me verbazen, de armoede blijft erger worden, de wegen zijn steeds kapotter en alle beloftes blijven gebroken worden. Misschien dat Pramoedya gelijk had, Indonesie slaapt, en Indonesie slaapt al een hele tijd nu, al sinds de val van Majapahit als we Oom Pram mogen geloven...
    Een andere maat van me hier heeft een vriend die werkt bij de tv, je kent vast die dagelijkse politie programmas wel waar mensen kapot worden geslagen omdat ze zeg een kip hebben gestolen. De camera ploegen van de tv mogen ook mee en vaak wordt er iemand gearresteerd en dan ziet het er niet goed genoeg uit voor op tv. Weet je wat ze dan doen? Nee? Dan geven ze zo'n arrestant een rot-schop zodat-ie weg wankelt en dan knallen ze effe een paar kogels in zijn benen, dan ziet het er beter uit. Voor degenen die ooit worden gearresteerd met drugs een tip (inderdaad gewoon geen drugs gebruiken hier) wat die tv ploegen betreft: zorg dat je voor 12 uur 's avonds betaald hebt en weg bent want iedere avond om 12 uur komen ze met hun camera's en dan moet je hun het zelfde betalen als je aan de politie betaald anders filmen ze je en kom je de volgende dag op tv. Kom je er dus niet meer uit....... Garandeer je dat dat geen kampus verhaal is mijn beste malam....
    Wordt een aardig lang verhaal ondertussen! En het bizarre is, ik kan nog pagina's en pagina's doorgaan!!! Helicopters en Jusuph Kala!!! Weer een kerk gesloopt en kerkgangers mishandeld in Bandung deze week!!! Amien Rais klaar om de gevangenis in te gaan als hij inderdaad wordt veroordeeld vanwege corruptie!!! Lembang nu voor 70% kapot door de illegale bouw van villa's en Bandung daardoor tijdens regenseizoen onder water!!! Net als in de Puncak die nu ook volgebouwd is met illegale villa's voor de heren generaals en zakenmannen!!! Ceritam, de Bandungse hoerenwijk die al sinds de Tempo Doeloe (om jullie toch een lol te doen) bestaat is twee weken geleden gesloten, honderden mensen werkeloos en al die prostituees werken nu gewoon op straat samen met de duizenden anderen die dat al deden, is gesloten door de politie samen met Islam Defenders Front en het Comittee Voor De Bescherming Van De Moraal Van Bandung...(gezellige samenwerking!!!! Goed over nagedacht!!!!)
    Oneng gaat de politiek in!!! Dat is overigens wel een goed verhaal, Rieke Dyah Pitaloka, de actrice die de naive dommige Oneng speelt in de razend populaire tv serie Bajaj Bajuri en in haar vrij tijd een activiste is (en hele slimme meid). Lijkt mij een goed idee als zij de politiek in gaat, ze heeft ook al voor veel publiciteit gezorgd in de Munir zaak en ze is heel populair...

Anyways, malam, beste knul, ik ben een Rotterdammer , ben vroeger 5 jaar uitsmijter geweest op de Binnenweg in Rotjeknor en heb daar jaren en jaren in het nachtleven gezeten dus ik weet wel wat van geweld af en ik haat geweld, maar wat ik hier zie, lees en hoor is vaak bij de beesten af. Ik ben nog van die generatie die mee liep in demonstraties tegen kernraketten, Amerikanen in El Salvador en voor Wereldvrede dus ik trek me dit soort dingen wel aan ja... en voor degenen die nu heel erg schrikken, nee, ik ben geen communist. Ik vertel dit allemaal omdat ik verschrikkelijk veel hou van dit land en van de mensen hier en ruchtbaarheid wil geven aan wat er allemaal gaande is hier. Toeristische tips kan iedereen geven, dit soort dingen hoor je veels te weinig naar mijn mening...

Affijn, Tabe Malam, mijn jongen! Ik hoop dat je nu begrijpt dat ik dit allemaal niet op een kampus heb gehoord en dat mijn duimen ongezogen zijn in deze. Ik wens je een hele prettige dag.....

Volgende keer: Tips Om Je Gado Gado Nog Lekkerder Te Maken!!!

madrotter
    User
    User icon of madrotter
    spacer line

overigens kun je wel gewoon hier op vakantie komen hoor, wat dat betreft is er niets aan de hand....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,984 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com