indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Is iemand al naar de Pasar geweest dit jaar? Ik hoor er verdacht weinig over... Zijn er hoogtepunten of dieptepunten te melden?

Gracias. Sama sama

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoi Kiwimave,
Allereerst is het een ellende om de auto kwijt te raken, vervolgens staan er nog maar verdomd weinig standjes van Indonesische mensen, lopen is niet mogelijk, eerder schuifelen, het lekkere eten in de eettent!!!! ik krijg het thuis veel lekkerder en beter, ieder zijn eigen mening, maar mij niet gezien.
Ik vind het leuker om naar Xotus in Delft te gaan, grote supermarkt met Aziatische producten, veel parkeergelegenheid, en als we thuis komen heeft Pop weer iets opgeduikeld waar ze een geweldige maaltijd van kan maken.
Lekker oppeuzelen zonder dat ik op mijn klauwen wordt gekeken door medelanders van mij, waar het tegenwoordig een must is om van Indonesisch eten te houden, terwijl ze het te heet vinden en de helft niet lusten.

Groet Malam

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai Malam en Kiwimawave,
Heb het geluk in Den Haag te wonen, en de Pasar is lekker dicht bij!
Ik ga morgen met dochter Eva, dan treedt Wouter Muller op, ja Malam we gaan daar ook niet eten, wat je zelf zegt:thuis is het beter.
Maar moeder en dochter gaan:een goeling, kayaputhi,een melati plant en een durian[weet dat de durian vreselijk stinkt, maar in Den Haag kan alles, dus we worden de tram niet uitgesmeten.
Moet ik voor jullie nog iets meenemen?? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
LiefsMerapi

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Merapi kijk je uit of de durian niet bevroren is geweest?
Zo ja, dan heb je alle kans dat ie busuk is!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

henky
User
spacer line

Hallo Kiwi en andere belangstellenden. Ik ben afgelopen maandag naar de Pasar Malam geweest. Of het aan de dag heeft gelegen weet ik niet maar ik vond het in vergelijking met vorig jaar rustig. Voldoende mogelijkheden om alles te bekijken. Om 12.00 u. binnen en om 20.30 u weer vertrokken . Twee keer gegeten. Enak sekali. De boekenstand van Van Stockum vind ik ook altijd interessant. Jammer dat de boeken van Dirk Vlasblom en Duco van Weerlee ontbraken. Die horen daar toch wel. Ben met de biografie van Soekarno naar huis gegaan. Volgend jaar wordt een jubileum jaar. Voor de vijftigste keer wodt de pasar dan gehouden. Ik heb met wat Indonesische verkopers gesproken. De marges worden voor veel van hen wel steeds krapper. Geen wonder als je ziet hoeveel ze voor een vierkante meter verkoopruimte betalen. Het blijft een leuk sfeertje en mij zie je er volgend jaar weer. De auto raak je gemakkelijk kwijt onder het Malieveld, maar wel een beetje mahal die 20 euri.

jenny s
User
spacer line

Ik ben met hemelvaart geweest. Voor vele mensen een vrije dag, vandaar dat het behoorlijk druk was. Tja, het eten was enak sekali ja, al blijft het eten in Indonesie zelf beter. Dan lebih murah.

Was parkeren betreft: in de Haagse binnenstad hoef je maar tot 6 uur te betalen, op zondag is het gratis. Wat dat betreft een goed alternatief, al moet je wel een srukje lopen.

Of toch maar met de trein...

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

De auto raak je gemakkelijk kwijt onder het Malieveld, maar wel een beetje mahal die 20 euri.

Henky, heb je dat betaald in de parkeergarage?

Als je toegangskaarten koopt op de pasar dan kan je gelijk een uitrijkaart vragen voor de parkeergarage, als dat nu 20 euro is dan is het enorm verhoogd, ik ben vorig jaar niet geweest maar het jaar daarvoor hebben we denk ik 10 euro betaald voor de hele middag en avond parkeren.
Niet iedereen weet dit en ze propaganderen dit ook niet.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

henky
User
spacer line

Ik had misschien wel een uitrijkaart kunnen krijgen maar heb daar bij binnenkomst niet aan gedacht. Ik meen dat we dat in het verleden wel een keer van een regeling gebruik hebben gemaakt. Het wordt inderdaad niet gepropageerd op sites of in folders. Ik hoorde trouwens bij de stand van de KBRI dat Habibi thans ambassadeur is. Dit was me (in het noorden) helemaal ontgaan of heeft de pers hier geen aandacht aan besteed?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik had misschien wel een uitrijkaart kunnen krijgen maar heb daar bij binnenkomst niet aan gedacht.

je moet er inderdaad om vragen.

Wat betreft habibi, de broer van ex-pr. habibi zie het topic nieuwe ambassadeur in nederland.

Dus jij komt ook uit het Noorden, mag ik vragen van waar?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Hollands'

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

En hoogtepunt zou 1 van de beste Indonesische popbands geweest kunnen
zijn.
UNGU of DEWA,ect

Maar ja dat is jammer genoeg niet aan de orde.

like to live in ID,but it takes a while to get there

jhgeelen
User
spacer line

hallo allemaal. Ben al een paar keer naar de Pasar Malam geweest. 1 x met mijn dochter en 1 x met een zoon, Zij waren er nog nooit geweest en zij vonden het wel erg Oosters maar ik zie toch dat in de loop der jaren er minder Indonesische mensen staan met hun handel. Vind het dit jaar wel erg weinig en hoop dat volgend jaar in het 50e jaar van de Pasar Malam er wat meer zijn.
Een goede kennis van me is ook meegegaan en wilde perse op pinksteren met een zoon nog een x gaan, goed voor zijn alg. ontwikkeling want die jongen is pas 12 jaar. Als ik door de eetwijk loop denk ik ook dat ik liever thuis eet, ook al moet ik het zelf koken. Groetjes van Joop Geelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou dochter Eva en ik hebben een geweldige dag gehad!
Er zijn best veel Indonesische mensen met hun stands, maar je moet goed opletten.
Veel Tjina"s en Hindustanen, dat wel.
De eetwijk is ontzettend groot, maar alles zal vol.
Maar me wel zorgen over maakte dat veel mensen lopen te roken, terwijl het een hele grote tent is met houten vlonders, en dan die drukte.
Je moet er niet aan denken dat er brand uit zou breken..., dat zit je als ratten in een val in die mensenmassa. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-05-2007 23:13 merapi wrote:
Nou dochter Eva en ik hebben een geweldige dag gehad!
Er zijn best veel Indonesische mensen met hun stands, maar je moet goed opletten.
Veel Tjina"s en Hindustanen, dat wel.
De eetwijk is ontzettend groot, maar alles zal vol.
Maar me wel zorgen over maakte dat veel mensen lopen te roken, terwijl het een hele grote tent is met houten vlonders, en dan die drukte.
Je moet er niet aan denken dat er brand uit zou breken..., dat zit je als ratten in een val in die mensenmassa. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Inderdaad steeds meer Indiers en zelfs Pakistani die hun waar aan de man proberen te brengen. Of we daar zo blij mee mogen zijn is een tweede, hier komt het meeste volk niet voor naar de Pasar. Over dat rookgevaar maak ik me weinig zorgen, overal zijn nooduitgangen, ff het zeil openslaan en je staat buiten.

Gracias. Sama sama

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou kiwimave: de indeling is onoverzichtelijk, en ff een zeil openslaan en je staat buiten?
Enig idee hoe mensen zich gedragen als paniek uitbreekt?
Als een kudde olifanten vertrappen zich elkaar, zeker in een massa met duizenden mensen..
Nog afgezien daarvan, we genoten van het optreden van Wouter Muller, maar het podium stond blauw van de rook en Si Wouter had daar duidelijk last van, sorry maar dit moeten mensen toch kunnen begrijpen.

jhgeelen
User
spacer line

Volgens mij heeft Merapi gelijk . Er zou eigenlijk een rook verbod moeten zijn , maar omdat de eetwijk als horeca wordt beschouwd is het denk ik overal toegestaan, er is overal wel wat te nuttigen. Ondanks de regen buiten en de rook binnen ga ik vanavond met een paar kennissen naar de Pasar Malam, nog wat kopen. oa een guling, want na een operatie is dat een perfect middel om wat minder pijnlijk in bed te liggen. groetjes allemaal en tot een volgende keer

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

jhg
Veel plezier op de PM, zeker weten dat de echte guling [van kapok] een goede steun geeft bij rug en nekklachten. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

henky
User
spacer line

On 27-05-2007 00:29 4yoke4 wrote:

...

je moet er inderdaad om vragen.

Wat betreft habibi, de broer van ex-pr. habibi zie het topic nieuwe ambassadeur in nederland.

Dus jij komt ook uit het Noorden, mag ik vragen van waar?

Ik kom uit de kota susu saya susu bendera

henky
User
spacer line

Nog even iets over het roken. Onderschat het gevaar niet. Als er tegenovergesteld aan elkaar een flap van een tent wordt opgelicht. dan ontstaat er een zuiging die binnen de kortste keren de hele zaak in de hens zet en dan is niet alleen de satť aangebrand.. ....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-05-2007 22:15 henky wrote:

...

Ik kom uit de kota susu saya susu bendera
ljouwerd dus! Emoticon: Bye bye

henky
User
spacer line

Keurig vlaggetje bijgesloten yoke Jij komt uit Groningen vermoed ik want het is Ljouwert. Maar whatīs in the name! Ik kwam onlangs in Oost Java nog een Indonesische gids tegen die in de winter van 1986 in Leeuwarden woonde. Hij maakte meteen een elfstedentocht mee en wist nog een paar van die elf steden op te noemen ook! Hoe verder je komt hoe kleiner de wereld nietwaar!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-05-2007 23:00 henky wrote:
Keurig vlaggetje bijgesloten yoke Jij komt uit Groningen vermoed ik want het is Ljouwert. Maar whatīs in the name! Ik kwam onlangs in Oost Java nog een Indonesische gids tegen die in de winter van 1986 in Leeuwarden woonde. Hij maakte meteen een elfstedentocht mee en wist nog een paar van die elf steden op te noemen ook! Hoe verder je komt hoe kleiner de wereld nietwaar!

Beetje stom van mij om als groninger een fries woord te plaatsen, gaat geheid verkeerd, maar de bedoeling was goed en ik kom uit Highsand/Juicy lake. Emoticon: Laugh out loud

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik rond etenstijd bij de PMB ben weggegaan naar de boulevard en daar een patat mayo op heb. Echt waar, maar dat had ook te maken met het feit dat ik even de zon in wilde. verder weer genoten van het geslenter langs de stands en kraampjes die er al jaren staan. Van Stockum blijft elk jaar weer boeien. Heb dit jaar een puzzel gekocht waarop de dieren staan van Indonesie. Misschien hebben jullie die ook nog zien liggen. is leuk voor de kids en voor groten. Ik heb nog even staan praten met de schrijver die ook een tentoonstelling had hangen van fotoīs in combinatie met zijn boek. ňn op de terugweg natuurlijk martabak meegenomen naar huis. smaakt ook wel.

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,271 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com