indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dat je een getrouwde vrouw hebt bezwangerd is je eigen probleem en heeft niets met een visum te maken. Je kunt geen jaar blijven op een sociaal budaya, maximaal 60+30+30+30+30 dagen.

Gewoon eventjes lezen hier, staat meer dan voldoende over geschreven.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de vraag voortvloeit uit het zorgelijke (wapen) feit. En dat de vraag daarom al valide zou kunnen zijn. In dit verband meer nog vanwege een rechtspositie na geboorte?

Betrokkene had natuurlijk de zoek functie kunnen gebruiken en gezien zijn achtergrond (op basis van zijn forumnaam) was dat ook zeker oppertuun geweest.

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Als meneer naar Indonesie wil mag hij wel oppassen dat hij niet opgepakt wordt wegens het bezwangeren van een vrouw die niet zijn echtgenote is. Emoticon:

koening
User
spacer line

Beste Mio,

Zoals Jeroen hierboven aangeeft kun je op een Social Budaya Visum maximaal een half jaar in Indonesie verblijven.
Zoals ik al eerder schreef heb je dan een sponsor nodig van hem heb je gegevens nodig die ik boven heb beschreven.

Als je 1 jaar wilt verblijven heb je een Kitas ( werkvergunning) nodug of als je 55 jaar en ouder bent een Retirement visum.
Je kunt ook een Multiple Re Entry business visa aanvragen alleen dan dien elke twee maanden het land te verlaten. Dit visum is ook 1 jaar geldig.

met vriendelijke groet,
Jan

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-01-2008 06:32 koening wrote:
Beste Mio,

Zoals Jeroen hierboven aangeeft kun je op een Social Budaya Visum maximaal een half jaar in Indonesie verblijven.
Zoals ik al eerder schreef heb je dan een sponsor nodig van hem heb je gegevens nodig die ik boven heb beschreven.

Let wel: men KAN op een Social Budaya een half jaar verblijven. Maar het is geen garantie dat je ook MAG blijven. De immigratiedienst heeft te allen tijde het recht dit visum niet te verlengen en je het land uit te sturen als daarvoor aanleiding mocht zijn. Men hoeft de aanvrager niet de weigering uit te leggen.
Op verschillende topics wordt altijd gesproken over "recht op een half jaar" maar dat is verre van de waarheid. Men heeft geen recht maar een gunst indien men een half jaar kan blijven. Dus lekker betalen en dan hou je de immigratie wel te vriend. Zeker als je rotzooi hebt veroorzaakt.
Besides die bemiddelingsburo's zijn uitstekend en mogen van mij er ook wat aan verdienen: voor wat hoort wat. En niet als een calvinistische Nederlander het onderste uit de kan willen.

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Nog even over de vraag van Bazel...

In 2005 deed ik onderzoek in Bogor en werd toen ook gesponsord door een universiteit in Jogja (Gadjah Mada). Nadat mijn eerste 60 dagen waren verlopen ging ik zelf naar de immigratiedienst in Jogja om mijn visum te verlengen. Dat ging nogal moeizaam omdat ik niet in Jogja zelf verbleef.

UGM heeft daarna besloten om zelf met mijn spullen naar de immigratiedienst te gaan. Niet alleen om mij te plezieren, maar ook omwille van haar eigen verstandhouding met de dinas imigrasi.

Het gevolg was dat ik vervolgens elke twee weken naar Jogja moest. Eerst om mijn papieren bij UGM af te geven. Vervolgens om ze - verlengd en wel - weer op te halen. Ik zat dus telkens twee weken zonder paspoort in Bogor en dat vond ik eigenlijk niet zo prettig.

Ik hoop voor Bazel dat ze inmiddels een betere regeling hebben getroffen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Valt tegen dat zo'n gerenommeerde universiteit als UGM dit niet op een makkelijkere manier voor elkaar kan krijgen. Met welke universiteit is Bazel in zee gegaan?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-12-2007 17:11 Bazel wrote:
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort voor bijna vier maanden naar de Molukken om onderzoek te doen. Heeft iemand enig idee of mijn Sosial Budaya visum op Ambon te verlengen is terwijl mijn sponsor een universiteit in Yogyakarta is? En heb ik nog meer nodig van de sponsor dan de uitnodigingsbrief?

Groeten!

Kan je universiteit geen counterpart aanwijzen in Ambon die vervolgens als sponsor kan optreden?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-01-2008 06:32 koening wrote:
Beste Mio,

Als je 1 jaar wilt verblijven heb je een Kitas ( werkvergunning) nodug of als je 55 jaar en ouder bent een Retirement visum.
Je kunt ook een Multiple Re Entry business visa aanvragen alleen dan dien elke twee maanden het land te verlaten. Dit visum is ook 1 jaar geldig.

met vriendelijke groet,
Jan

Ho ho Jan, eventjes wachten, een KITAS is een tijdelijke verblijfsvergunning en staat los van het al dan niet hebben van een werkvergunning.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yogya-bali... inderdaad is het een 'gunst' om het land in te mogen, geen recht. Maar in de overgrote meerderheid van de gevallen wordt een verstrekt visum niet nog eens geannulleerd bij binnenkomst. Ook het weigeren van een verlenging is volgens mij vrij zeldzaam (mits goed uitgevoerd natuurlijk).

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

een KITAS is een tijdelijke verblijfsvergunning
In Bali is het al ingeburgerd dan een KITAS een visum met werkvergunning inhoudt, waarom is mij niet duidelijk.
Op het KITAS staat echter duidelijk: KARTU IZIN TINGGAL TERBATAS met de vertaling in het Engels: LIMITED STAY PERMIT CARD er zijn verschillende soorten KITAS, ik heb daar als een bij een topic duidelijke uitleg overgegeven/
Als iemand die visums aan de man probeert te brengen door slordig taalgebruik ook nog eens voor verwarring gaat zorgen weet dadelijk niemand weer wat nu waar is en wat niet.

Het topic ging over verlengen van een Sociaal Visa en die verlenging kan ten alle tijde geweigerd worden, bijvoorbeeld door te werken, problemen met de Politie en er zijn meer redenen te bedenken.
Je hebt met een Sociaal Visa ook niet de mogelijkheid om een rijbewijs te krijgen, je mag officieel geen bankrekening openen, geen vervoermiddel op naam hebben staan en ook geen huis huren .
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik had vorige maand ook een sosial budaya.
Heb dit 1 keer laten verlengen via een agent op Lombok met ALLEEN KOPIE VAN PASPOORT van de sponsor (die op een ander eiland verbleef) Dus zonder een kopie van KTP, bankrekening of wat dan ook. Kosten Rp 600.000 (dus dat viel wel mee) en ik was mijn paspoort 1 dag (!) kwijt.
Heb ik geluk gehad, of de "juiste" persoon getroffen?
Ik vind overigens dat de indonesische ambassade hierin behoorlijk tekortschiet als het om desgevraagde informatie hierover gaat. Ik kreeg het er in elk geval niet uit en ben dus zonder enige zorg en onwetendheid (ook wel fijn) op reis gegaan. Dat is in mijn geval dus wonder boven wonder goed gelukt als ik dit hierboven zo allemaal lees...

groeten
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-01-2008 00:57 mio_kasa wrote:
Beste Koening,

Over de Sociaal Budaya gebeuren, wiens kopie moet je dan hebben.
Ik bedoel het kopie van KTP, KK en de bankrekeningnummer...

Ik heb namelijk een relatie met iemand in IndonesiŽ die nog niet is gescheiden, maar ze verwacht wel mijn kind.

Kan je me adviezen geven, hoe ik aan visa kom en welke het beste zou zijn.
Ik ga binnenkort weer naar Indo en zou deze keer voor tenminste ťťn jaar blijven.

Groetjes,

Mio

Dit is weer zo'n mooie vraag, soms moet ik Yogya-Bali het grootste gelijk van de wereld geven, als ie van leer trekt tegen domme bule's.
Plat gezegt, je wipt andermans wijf, maakt een kindje en dan ga je vragen hoe een visum Sociaal Budiya werkt.
Bovendien wil je nog een jaar blijven, ťťn je hebt poen zat of twee, je wilt daar nog gaan werken ook.
Dit zijn vragen waar ik mij kriput van lachen achter mijn laptop zit.
Er komen dan ook nog allerlei antwoorden over het verlengen van een visum Sociaal Budiya waar ik de krampen van in mijn maag krijg.
Geen wonder dat de ambtenaar van de Immigrasi denkt, als ik er kom, daar heb je weer zo'n bule die zijn lul overal insteekt en nu langer wil blijven, die ga ik effe een poot uitrukken.
Hoe kan ik straks van die image afkomen, met al dit soort rondneukende knullen die miljoenen overhebben om hun kleine vriend tevreden te stellen. Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Er werd een paar keren gezegd dat een SosBud visa maximaal 6 maanden geldig is .
Ik heb hier artikel over een SosBud die maximaal 1 jaar geldig is .
Zijn er dan 2 verschillende soorten SosBud visa ?
En wat gebeurd dan als je sponsor niet jou vrouw of verloofde is ?

Multiple Entry Social Cultural (Sosbud) Visa: 12 Months Validity

This is the new visa issued under the New Citizenship Law, effective since Jun. 26, 2006. The visa is suitable to foreign husband who does not have any employment with the Indonesian company. The official visa name is Visa Kunjungan Beberapa Kali Perjalanan (Multiple Entry Social Cultural Journey Visa). It valids for one year. You are allowed to stay maximum 60 days for each visit. This visa will only require one time application for each year.

Your wife can the sponsor for this visa. She must signs two sponsorship letter and fill-in Form Model 13 VIS-K. The telex approval must first be obtained at the Directorate General of Immigration in Jakarta, to collect the visa at any nominated Indonesian embassy abroad.

Supporting Documents

Prior to obtain the telex approval for your 12 Months Sosbud Visa, you must first submit the following supporting documents:

Photograph size 4 x 6 cm in red background;

Copy of your passport;
Copy of your marriage certificate/marriage book;
Copy of your Indonesian wife's ID Card;
Copy of your Indonesian wife's Family Card (Kartu Keluarga);
Sponsorship Letter signed by your wife;
Copy of your bank statements;
Fill-in Form Model 13 VIS K.

At the Indonesian embassy abroad, you will be requested to fill-in Visa Application Form for Visit - Single/Several Journey(s). Choose "Several" instead of ''Single''. At the ''Purpose of Visit to Indonesia'' Section, please do not conflicting between choice number "10-Social'' and number ''15-Family Visit''.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het was kennelijk errug lekker, want hij wil terug voor meer.
Emoticon: Stupid

koening
User
spacer line

Beste Mensen,

Het oordelen en veroordelen van anderen is wel erg gemakkelijk, daar zijn wij nederlanders heel goed in!! Emoticon: Yawn

Natuurlijk als je hier niet volgens de regels werkt kunnen alle visa worden geweigerd.

Kitas is inderdaad een verzamelnaam, maar zijn allemaal 1 jaar geldig, dit is al eerder uitgebreid aan bod gekomen op dit forum.

Met een Social Budaya Visa kun je een bankrekening bij de BII (Bank International Indonesia) openen, alleen heb je een recomodation (garantieverklaring) letter nodig van een indonesier. Deze moet bij deze bank een rekening hebben.
Het huren van een huis is ook mogelijk, alleen moet je dit bij een notaris vast laten leggen.

Het bovengenoemde visum is ook al eerder uitgebreid aan bod geweest op dit forum.

Mensen heb een beetje respect voor elkaar
Emoticon: Smile

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Mensen heb een beetje respect voor elkaar
Beste Jan,
Ik probeer iedereen met respect te behandelen, dit forum is bedoeld om te reageren op een bepaald onderwerp, bij dit onderwerp vind ik dat je behoorlijk slordig bent in omschrijving van bepaalde zaken.

Ik weet niet hoe vaak ik in de tijd dat ik in IndonesiŽ woon al terug geweest ben bij zaken en instanties vanwege slordigheden zoals foutieve naam, geboortedatum, adresgegevens etc.
Iemand in jou positie dient zeer zeker erg nauwkeurig te werk te gaan anders krijg je zonder meer een keer de rekening gepresenteerd.

Je schrijft hier nu:
Met een Social Budaya Visa kun je een bankrekening bij de BII (Bank International Indonesia) openen, alleen heb je een recomodation (garantieverklaring) letter nodig van een IndonesiŽr. Deze moet bij deze bank een rekening hebben.

In de praktijk zal dit gebeuren, voor de Indonesische wet is dit verboden, dit is gewijzigd in 2005 of 2006.
De rekening kan wel op naam van die IndonesiŽr gezet worden, maar niet de eigen naam, welk legitimatiebewijs vraagt de bank dan?
Ik geloof niet dat er voor Bank International Indonesia een uitzondering is gemaakt, is dat wel zo vraag ik jou om nadere Informatie of waar ik die informatie kan vinden.
Mocht BII wel bankrekeningen openen voor buitenlanders die geen KITAS hebben kon je als klant wel eens al je geld kwijt zijn als je het land dient te verlaten vanwege calamiteiten.

Verder schrijf je:
Het huren van een huis is ook mogelijk, alleen moet je dit bij een notaris vast laten leggen.

In Bali gebeurt dit misschien zo,ik heb mijn twijfels of dit volgens de Indonesische wet ook zo is.
Iemand met een ouderenvisum (Visa Lansia) is aan regels gebonden en mag niet zo maar in elke woonwijk een huis huren, in Bali wordt daar weer niet moeilijk over gedaan maar weer niet volgens de de Indonesische wet.
Welke notaris neem je dan?
Is die notaris te vertrouwen of werkt hij samen met de eigenaar van de woning of makelaar?
Bij geschillen trek je aan het korste eind en de eigenaar kan weer opnieuw verhuren en veel eigenaars kennen de wet.

Ik blijf jou in de toekomst gewoon met respect behandelen, ben je slordig of niet duidelijk zal ik je steeds weer terecht wijzen.
Heb ik het helemaal mis ben ik niet te beroerd om dat toe te geven,ik hoef niet zo nodig de slimste of de beste te zijn.
Voor mij is veel belangrijker dat er voor forumbezoekers met vragen duidelijke en eerlijke antwoorden worden gegeven, als jij daar aan meewerkt, zal je heel zeker wel eens een klant meepikken op dit forum en daar is wat mij betreft helemaal niets op tegen.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Offtopic voor hier, ik zal het ook plaatsen in het juiste topic na wat zoeken.

Met een Social Budaya Visa kun je een bankrekening bij de BII (Bank International Indonesia) openen, alleen heb je een recomodation (garantieverklaring) letter nodig van een indonesier. Deze moet bij deze bank een rekening hebben.

Dat kan niet, want jij als rekeninghouder moet hier minimaal een tijdelijke verblijfsvergunning hebben. Deze wet is enkele jaren geleden in een flink aantal landen ter wereld ingevoerd als anti-terrorisme wet. De wet is vrijwel overal exact hetzelfde. Een buitenlander kan namelijk ook geen rekening meer openen in Nederland zonder MVV om de situatie om te draaien. In Singapore en Maleisie kan het ook niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En hier is het topic over bankrekeningen, waar ik bovenstaande ook in geplaatst heb.

http://forum.indahnesia.com/to(...)nen_in_indonesia.php

koening
User
spacer line

Beste Jan,

Zoals ik al eerder in dit forum schreef krijg ik de gegevens uit de eerste hand en niet via tussenpersonen, die mischien hun eigen uitleg op het gebied van de wetgeving in Indonesie geven . Daar zijn hier heel veel voorbeelden van.

De wet is inderdaad aangepast, maar er blijft een mogelijkheid om zoals ik al eerder vermelde met een garantieverklaring een bankrekening te openen. Degene die de garantverklaring afgeeft staat garant, maar je hebt volledige zeggenschap over je rekening. Dat veel banken dit niet willen is hun keuze.

Met betrekking tot huren van een huis:. De indonesische regering promoot dit juist!!. Wij hebben veel klanten die gewoon met een Sociall Budaya Visa een huis gehuurd hebben en dat is gewoon legaal.

Jan je beschuldigt me op dit forum vaak op slordigheden, maar elk onderwerp wat ik tot op heden op dit forum heb geplaats met betrekking tot regelgeving van ivisa en andere zaken zijn altijd getoets op de huidige wetgeving van Indonesie die dagelijks in praktijk worden gebracht.
Persoonlijke invulling van deze wetgeving kan juist slordig overkomen en verwarring scheppen. Hier heb ik in de praktijk genoeg voorbeelden van.

met vriendelijke groet
Jan Hofman

heros
User
spacer line

heb alle bovenstaande gelezen, maar kan iemand mij nou ook nog uitleggen waarom ik moet betalen om mijn geld uit te geven? ha ben pas op deze markt maar vraag me dit werkelijk af. ben ik nou zo achterlijk?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Geweldige berichten allemaal,
Ik ga half april tot en met half augustus, wat een kutzooi.
Waarom denk ik dat het wel meevalt???????
Ik zal mijn ervaring wel vermelden.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Heros,

Zonder te willen beledigen zou ik op je laatste vraag een positief antwoord kunnen geven. Je zou natuurlijk ook gewoon na kunnen denken. Om het wat makkelijker te maken;

Indonesie is een derde wereld land, en die hebben inkomsten nodig, dus voor je denkt geld uit te geven, mag je eerst doneren aan vadertje staat. Maar wees gerust, er is een wetsontwerp in de maak die de mogelijkheid zou moeten bieden aan onderandere Nederlanders Indonesie te kunnen betreden, welliswaar met stempel, maar zonder betaling, zie topic Jeroen op dit forum.

Veel succes

sijim
User
User icon of sijim
spacer line

Beste Mio,
Je moet een kopie van de KTP en KK van je sponsor hebben. Een kopie van je eigen bankrekeningnummer uiteraard. Meestal voldoet het ook om een recente kopie van je bank/giroafschrift bij de administratieve bescheiden voor de aanvraag van een 60 dagen visum (VKSB) (welke je dan elke maand kunt verlengen bij de immigratiedienst van de regio waar je verblijft. NB. ZORG WEL DAT JE UITERLIJK 1 WEEK VANTEVOREN AL BEGINT OM JE VISUM TE VERLENGEN).
In Bandung betalen we Rp 250kRp voor het verlengen per maand.
Het is een heel gedoe elke maand, maar na een jaar of 3 "goed gedrag" en een leeftijd van gemiddeld 50+ kun je een KITAS regelen waarmee je 5 jaar in Indonesia kunt verblijven en slechts 1x/jaar je KITAS hoeft te verlengen.
Dus resumerend: Je hebt nodig:
2 pasfotos's
1 Sponsorbrief van degene die je uitnodigt (met reden)
1 kopie KTP(Legitimatiebewijs van je sponsor)
1 kopie van KK van je sponsor
Je paspoort dat nog minimaal 6 maanden gelden moet zijn. Neem liever dat risico niet. Je kunt wel via je consulaat en/of ambassade in Indonesie een nieuw paspoort aanvragen (duurt ca. 3 weken in Bandung)
1 recent bank/giro afschrift (niet het exemplaar waar afschrijvingen van afbetalingen op staat)
Een kopie van je vliegticket(ik neem niet aan dat iemand nog met een boot naar Indonesia gaat. Ha, ha, ha, dat was wel in 1959 naar Golland als repatriant)
En uiteraard een juist ingevuld aanvraagformulier (bij de ambassade waar je je aanvraag indient te verkrijgen ZONDER BETALING)
Het verschuldigde bedrag voor de visumkosten. (In Singapore en Kualalumpur ca. 30 Neuro omgerekend in the current money) In Nederland kun je , alsje geen zin hebt om terug te komen bij de ambassade, je visum laten opsturen naar je huisadres (VRAAG WEL EEN BEWIJS DAT JE HEBT BETAALD EN DAT JE PASPOORT TIJDELIJK IN BEZIT VAN DE INDONESISCHE AMBASSADE IS !!! - Want je mag eigenlijk je paspoort nooit afgeven.) - NB. In Singapore en Kualalumpur duurt het ca. drie dagen om je visum te processen. Maar je kunt ook via een 'brooker'(makelaar) het e.e.a. regelen binnen een dag. Je hoeft dan alleen maar een dag rond te hangen op het vliegveld totdat de koerier van de brooker je paspoort met visum komt brengen. Wel riskant hoor !

LET OP DAT JE BIJ ONTVANGST VAN JE VISA HET JUISTE VISA-SOORTNUMMER HEBT EN DAT DE NAAM VAN JE SPONSOR OOK OP DE VISA STAAT.

Hopelijk veel plezier in Indonesia en erger je maar niet aan al die wanordelijkheden hier. Take it or leave it en zoals ze dat in het Javaans zeggen: Terimoh saja ! Hetgeen op het zelfde neer komt.

Redt de Gordel van Smaragd. This land is my land, this land is your land ....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmm effe dit oude topic leven inblazen,

Sobud in Nederland aanvragen, 3 formulieren invullen waarin het hemd van je lijf gevraagd wordt.
Kopie KTP sponsor.
Uitnodigingsbrief sponsor
Opgave inkomen
Boven de 55/60 kopie reisverzekeringspolis.
Kopie van de retourticket.
Ik laat het regelen door de visumdienst plus minus 75 Euro.
5 werkdagen.

Singapore,
Geef de agent me naam, waar ik verblijf, de naam van mijn sponsor.
kopie KTP sponsor.
Zet mijn handtekening onder het lege formulier en na een uur of 5 ga ik mijn visa ophalen.
Betaal ook 75 Euro, maar het is aanzienlijk eenvoudiger.
Twee Indonesische ambassades, maar twee totaal verschillende procedure's.
Wat ze allemaal in Nederland willen weten intereseert ze in Singapore geen hol. Emoticon: Nooo

spacer line  

[Malam[/url] wrote:
Hmm effe dit oude topic leven inblazen,

Sobud in Nederland aanvragen, 3 formulieren invullen waarin het hemd van je lijf gevraagd wordt.
Kopie KTP sponsor.
Uitnodigingsbrief sponsor
Opgave inkomen
Boven de 55/60 kopie reisverzekeringspolis.
Kopie van de retourticket.
Ik laat het regelen door de visumdienst plus minus 75 Euro.
5 werkdagen.

Singapore,
Geef de agent me naam, waar ik verblijf, de naam van mijn sponsor.
kopie KTP sponsor.
Zet mijn handtekening onder het lege formulier en na een uur of 5 ga ik mijn visa ophalen.
Betaal ook 75 Euro, maar het is aanzienlijk eenvoudiger.
Twee Indonesische ambassades, maar twee totaal verschillende procedure's.
Wat ze allemaal in Nederland willen weten intereseert ze in Singapore geen hol. Emoticon: Nooo [/quote]
----------------------------------------------------------
Den Haag houdt waarschijnlijk aan de meer formele standpunt .
De richtlijnen voor alle KBRI zijn overal dezelfde .
Alleen de plaatselijke omstandigheden zijn anders .

Het was ook bekend dat een oud ambassadeur in Malaysia en zijn staf voor de rechter moesten verschijnen omdat ............... ?
In sommige Aziatische landen "gelden" andere regels dan in Europese landen .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,303,249 topic views - 221,763 posts - 13,476 topics - 15,948 members - last post @ 22-08-2017 11:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,933,698 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com