indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Om Londo van Amsterdam pulang kampung .

Inleiding :
Eerst wil ik als titel De Doldwaze avonturen van OmeSid " gebruiken.
Maar ya , wie staat te wachten op de verhaaltjes van OmeSid ,voor hem is het mss een dolle avontuur , voor anderen niet .
Ik gebruik een andere naam zodat sommige van mijn medelanders het mss kan zien alsof het hun eigen reis is.
In Indosenia werd ik vaak aangesproken als een Wisman (Wisatawan Manca Negara ) dari Negeri Kincir Angin .
Ik ben dan een toean , een Londo en ik woon ook in Amstelerdam. .
Mss wordt het een saaie(reis)verhaal , en het is soms ook afgezaagd , met fotos van de zilveren vogel(kapal terbang). Vertrek uit Schiphol , fotos in de kapal terbang etc.
. Maar ya het hoort erbij , ik vertrek 25ste Juni met Malaysian Airlines voor een pulang kampungreis van 30 dagen.
Gaat natuurlijk ook fotos maken , te beginnen op Schiphol . De taxfreeshop voor eventuele oleh oleh.
Vaak is het ook alleen maar kijken kijken niet kopen , want zoveel vakantiegeld heb ik ook niet .
In Indosenia is mijn gulden(oeps mijn euri) een daalder waard , daar kan ik beter gebruiken.
Kan ik de grote boss gaan spelen , een wandele dompet dus , terwijl het een dompet kosong is .
Yang penting bergaya mas, niet waar ?.

In mijn reisje wil ik verder gaan dan alleen maar ceklak ceklik bikin poto , dat kan iedereen doen , behalve ik dan . Ben ook niet zo handig met al die knopjes en Menu op mijn digitale speelgoed.
Vooral als de gebruik aanwijzing in bahasa ingles is (no habla ingles, dus susah dese ).

Ik wil proberen om meer in gesprek te komen met de gewone man , de havenarbeider , de taxisupir , de PRT , of de tukang beca.
Wil ook proberen om dieper in te gaan , hoe ze leven , wat hun verwachtingen zijn.. Zeg maar zo'n soort diepteintervieuw(omong kosong dus Emoticon: Smile )
De eerste 2 weken zit ik dan in West Java(Bandoeng) , met een korte bliksem bezoek naar Jakarta (mijn kampung).
Door de tolweg Cipularang kan men nu binnen niet eens 2 uren naar Jakarta of Bandoeng (pulang pergi= v.v )gaan reizen.
Een rit van Jak- Pus (Gambir / Weltevreden naar Pondok Indah (Jakarta Selatan )neemt zelfs langer tijd in beslag, Behalve als met de Transway gaat , met de aparte busbaan . Het is sneller en goedkoper dan met een taxi , zelfs in de spitsuren. Murah Meriah dan Cepat . Economischer en efficienter kan je het niet doen. Bisa dicek Mas.
Na Bandoeng ga ik richting Yogyakarta via Baturaden (populair) .
In Yogya en omgeving ben ik van plan om mijn voorgenomen reis van 2003/2004/2005 af te maken , heb voldoende buku2 pinter gekocht om een voorbereidende survey af te ronden .
Ya ik wil veel gaan doen , of het lukt . Insyaallah dan , want vaak ben je weer capek , geen zin meer , ben tenslotte niet de jongste meer.
Mss ga ik ookalleen maar zonnen naast de swimming pool , kijken kijken en stiekem genieten . In Yogya wil ik ook de wereldberoemde Bloemenmarkt (SarKem= Pasar Kembang bekijken .Heb zoveel leuke verhaaltjes gehoord en gelezen. Ook wil ik naar het gebied van Gunung Kidul gaan , het schijnt dat het een opkomende gebied met veel mogelijkheden voor de toerisme heeft .
Ben gewoon nieuwsgierig , daarna probeer ik een rondrit te maken in diverse oude steden van Midden Java.
Tot slot ga ik dan richting Tjirebon , heb mooi verhalen gelezen over de link tussen de Sundanesen en de Tjirebonaren (of is het Tjirebonezen ?). Hebt de boeken en verhalen gelezen in de artikelen van Carita Parahyangan en Babad Tjirebon.

Hoop maar dat het zal lukken , wil wel veel dingen tegelijk gaan doen.
Men kent daar ook de gezegde : Nafsu gede tenaga kurang .
Mss moet ik ook obat kuat Anggur Kolesom Cap Orang tua gaan nemen ipv mijn campari (taxfreshop) .
Als je de advertenties moet geloven is het goed / baik sekali untuk stamina anda .
Tot zover dan maar , moet nog inpakken doen en de huis even aan de kant zetten.

Akan disambung lagi.
(tenminste als ik naar een WarNet kan gaan ).
Salam dari OmSid .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Om sid,

Ik wens u veel plezier op uw reis. Natuurlijk ben ik een beetje jalouers, maar ik gun het u van harte. Ik hoop dat het lukt met het onderzoekje, en dat u veel mooie ervaringen mag opdoen.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Sid zoals u alles schrijft lijkt het net of U alleen gaat, ben een beetje benieuwd of moeder de vrouw en joen zeun ook meegaan.

In elk geval een fijne reis zonder toestanden toegewenst en tot wederschrijfs hier op het forum.
Salam / selamat jalan Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

O(m Sid, ik wens u een hele fijne reis, met Gods zegen.
Een heel fijn verblijf toegewenst in de Gordel van Smaragd,
Veel liefs,Wilma/Merapi Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid alias Om Londo niet te verwarren met die andere Solo tripper.
selamat jalan dan hati-hati.
Doe ze daar de groeten, en zeg ze maar dat deze jongen nog even langer weg blijft naar Indonesie
Ja morgen is de grote dag niet Juni zoals u schreef ik vertrek 25ste Juni met Malaysian Airlines
heel veel reis plezier, en wij zien het hier wel op de site, hoe het gegaan is 30dgn zijn zo om. Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Vrienden , bedankt.
Bener , OmZiel , ik wordt ook echt pikoen .
Het is morgen , 25 mei ipv 25 juni.
Zie je wel , diep in mijn hart verlang ik al terug naar mijn geliefde Nederland.
Heb toch bijna 2x langer hier geleefd dan in mijn land pan erkomst.

Ben ik echt aan vakantie toe. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Goede reis Om Sid, veel plezier en veilig thuis komen.

Groet Malam

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sidia,
Goede reis en veel plezier in Java mocht je in Oost Java komen ben je van harte welkom.
Tuti & Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sid

Goeie reis gewenst Emoticon: Yes!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Om Sid,

Hopelijk ben ik nog op tijd om je een hele fijne tijd en een goede trip toe te wensen.
mzzl Emoticon: Bye bye

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

".... een goeie reis menir Sid toegewenst en prettige 'thuiskomst' ..... niet teveel 'snoepen' ...... "
Sampai ketemu lagi ..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Good trip Om Sid,

ik ben februari terug gekomen van RI.

maar wil wel gauw weer terug ,veel plezier!!

groeten rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nah ini dia.Eindelijk een warnet gevonden , voor 5000 rupiah per jam Om.
Wel traag , maar lekker murah (goedkoop) , met background music , airco(aduh enak , dingin).Met tkoude teh botol erbij (zonder masseuse Emoticon: Blush ) , is het wel te doen.Ya zoals ik zei wilde ik veel potret maken(orang turis spelen), heb gisteren mijn zoon weggebracht naar de LabTek Bahasa ITB , met de angkot pulang pergi.
Kan hijh niet verdwalen (voor mij ook de 1ste keer met angkot), moet wel een (hakf) lege nemen , moeilijk bij in en uitstappen.Mijn zwembanden (buikje)staat in de weg en mijn dengkul (knieen) is niet meer zo soepel zoals froeher.Denk dat ik me gaat melden voor de totaal make over in Nederland , 10 jr jonger en slanker binnen 10 dagen.
Heb al geomong kosong met taksi cahauffeur , met de supir angkot over heveel ze perdag verdienen , uang ongkos hidup , uang setoran ,uang sekolah dsbnya.
Zoals ook te verwachten is , heb ik mijn alat2 potret(al dan niet de digitale) niet goed gevuld, dus kan geen foto maken tijdens de vliegreis. Alleen een paar , weet niet of het lukt.
Als het niet lukt dan is het de fout van de poto tustel ,van Om Londo.
Sekian dulr, akan disambung lagi.
Salam dari Bandung , kota bunga , parijs of java.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Even tambahan ,
tijdens de heenreis heb ik mazel , kreeg 1 rij (3plaatsen) voor mij alleen , naast de deur van de 747 .Kon goed kwekken met de pramugari's van de malaysian airlines, leuk untuk berbicara bahasa melayu.
Zegt maar zoals een Nederlander met een vlaamse aan het praten zijn , in ieder geval we begrijpen elkaar goed.
Kreeg later een (piloot ? ) van garuda naast mij , dus weg is mijn 3 plaatsen , wordt dan 2 ipv 3.Heb ik spijt dat ik in het begin niet achterin heb genomen , kon wel 3 plaatsen krijgen om te kunnen tiduren.
Kennelijk is de plane niet volgeboekt.
De piloot , hij heeft zijn bisnisdcard laten zien , met een president of vieze president titel erbij , een meeting gehad in montreal .
Dus wij in gesprek , vroeg over Munir afaaire,mijn antwoord = is geen issue in nederland.
Hij kent onze gemeenschappelijke vrienden , was verbaasd dat ik (orang belansa en toch nog steeds in het logat jakarta kan spreken , want hij is ook een jakartaan.Dat beweert hij , dus ik kietelen , bewijs maar , ken je die en die , ben je asli betawi (of betawi ora).Vandaar dat hij zijn bisniscard te voorschijn haalt , en zijn achternaam is mijn tweede naam . Ik moet ook mijn passaporto laten zien ( heb geen bisniscard , moet toch laten maken , van een Special Correspondent of zoiets , of een Vieze President van P.T. Makmur i.o ).Het is handig in het buitenland , ze weten toch niet dat ik Jan Pierlo ben.
Bergaya Mas heet dat , (bukan bergengsi).
Dus wij maar grote omong kosongen , wie de grootse K.R. (koneksi-relasi)in Jakarta hebben .En samen lachen en brullen met de 2 lieftallige pramugari.Zeer aangename reis geworden voor Om Londo, voor dese keer dan.
Mijn ibu de vrouw zei ook , heb je zeker lol , wordt je weer gemats ?

Heb ik veel gossips gehoord , uiteraard vroeg ik of het waar is dat onze Garuda naar Amstelerdam gaat vliegen.Volgens hem gaat het ook gebeuren , ondanks de tekorten(biar rugi) moeten we toch een Nationale trots hebben.
Als de Timbuktuanen een Timbuktu Airlineskunnen hebben , kunnen we ook de Garuda laten vliegen naar Amsterlerdam (pulang - pergi).

salam dari Om Londo

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid alias Om Londo als je nu daar bent, en je hebt je internet caf voor 5000 per uur gevonden, dan kan je dit ook lezen.
Vorig jaar nog betaalt 4000 per jam
Je verhaal is duidelijk, het is anders dan wat ik zo zou meemaken.
maar dat geeft aan dat je uiterlijk mee hebt.
Zo zou ik niet aan een discussie kunnen beginnen, maar goed u hebt u dag en uw leven daar, en dat is best leuk omdat te horen.
je mag spreken dat je ibu veel begrip voor u hebt, de mijne zou zich distanceren dat ik uitbundig meedoet mij in een discussie zal inmengen.
Ook wat betreft dat je toevallig een driesits voor u alleen hebt?, is u Ibu ergens anders gaan zitten?
Wanneer u dat moest delen van af Kuala Lumpur denk ik dan.
Dat is ongeveer 1,1/2 uur reizen naar Jakarta.
Dus 13 uren of minder alleen in een driesits gezeten.
Lekker je benen kunnen strekken, en tidur?
Uw verhaal zal met inbegrip voor enkele niet zo duidelijk zijn, maar voor mij geen probleem, ik kan dat beeld helemaal voorstellen.
Veel plezier daar, en hoop dat je niet zo veel regen hebt als de laatste maanden is geweest Malam kan daar beter over mee praten?
Geef een eerlijk beeld van Indonesi zoals u die ziet?, en kijk met veel humor,en met belangstelling zien we uw bericht te gemoet!!!! Emoticon: Wink Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ome Ziel,
De mazeltje was vanaf amsterdam naar kuala lumpur.
Juist van KUL naar JKT is het tjokvol , ook veeel landgenoten.
Mijn ibu en putera zaten 2 rijen achter mij , ik mag 3 stoelen bezetten , waar later die piloot van garuda erbij kwam.
De plane zelf heeft bij vertrek uit Ams een plotselinge stop maken
maken, " misverstand met de tower , ze zijn te snel gegaan .
Dat vertelde die Garudase piloot , vertelde over flap die naar beneden wijd neerklapt was , dus een emewrgencystop.
Weet ik veel dat het ook ernstig kon zijn , en en passant vertelde hij over de Tenerife affaire (KLM) , totdat ik zei , eh wah even.Ga met horrorverhalen komen , vooral als ik in dezelfde plane zit.

Vrienden, ik heb al leuke gesprekken hehad met sopir angkot , sopir taksi , buruh bangunan (bouwvakkers) .
Moet nog kwekken met de havenarbeiders in Sunda Kelapa , Sales Promotions girls , masseuse (voor vanavond besteld) etc .
Maar ipv dat ik veel te horen kreeg van hun moet ik veel meer vertellen hoeveel een supir , bauwvakkers in holland verdienen.
Ik ga strakjes foto' s maken met de mandor en supervisor , heb met hun samen geluncht (uitgenodig bij onze "villa" , en sigaartjes uitgedeeld ).In Sarkem(de beroemde bloemenbuurt van Yogya) wil ik ook gesprekken voeren met de workinggirls.

Dus ik krijg wel mij info , de foto' s wordt t.z.t apart vertoond , kan ik hierO niet scannen. Teveel soesah.

groetjes.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 24-05-2007 20:08 sidia wrote:
Om Londo van Amsterdam pulang kampung .

Inleiding :
Eerst wil ik als titel De Doldwaze avonturen van OmeSid " gebruiken.
Maar ya , wie staat te wachten op de verhaaltjes van OmeSid ,voor hem is het mss een dolle avontuur , voor anderen niet .
Ik gebruik een andere naam zodat sommige van mijn medelanders het mss kan zien alsof het hun eigen reis is.
In Indosenia werd ik vaak aangesproken als een Wisman (Wisatawan Manca Negara ) dari Negeri Kincir Angin .
Ik ben dan een toean , een Londo en ik woon ook in Amstelerdam. .
Mss wordt het een saaie(reis)verhaal , en het is soms ook afgezaagd , met fotos van de zilveren vogel(kapal terbang). Vertrek uit Schiphol , fotos in de kapal terbang etc.
. Maar ya het hoort erbij , ik vertrek 25ste Juni met Malaysian Airlines voor een pulang kampungreis van 30 dagen.
Gaat natuurlijk ook fotos maken , te beginnen op Schiphol . De taxfreeshop voor eventuele oleh oleh.
Vaak is het ook alleen maar kijken kijken niet kopen , want zoveel vakantiegeld heb ik ook niet .
In Indosenia is mijn gulden(oeps mijn euri) een daalder waard , daar kan ik beter gebruiken.
Kan ik de grote boss gaan spelen , een wandele dompet dus , terwijl het een dompet kosong is .
Yang penting bergaya mas, niet waar ?.

In mijn reisje wil ik verder gaan dan alleen maar ceklak ceklik bikin poto , dat kan iedereen doen , behalve ik dan . Ben ook niet zo handig met al die knopjes en Menu op mijn digitale speelgoed.
Vooral als de gebruik aanwijzing in bahasa ingles is (no habla ingles, dus susah dese ).

Ik wil proberen om meer in gesprek te komen met de gewone man , de havenarbeider , de taxisupir , de PRT , of de tukang beca.
Wil ook proberen om dieper in te gaan , hoe ze leven , wat hun verwachtingen zijn.. Zeg maar zon soort diepteintervieuw(omong kosong dus Emoticon: Smile )
De eerste 2 weken zit ik dan in West Java(Bandoeng) , met een korte bliksem bezoek naar Jakarta (mijn kampung).

Door de tolweg Cipularang kan men nu binnen niet eens 2 uren naar Jakarta of Bandoeng (pulang pergi= v.v )gaan reizen.

Een rit van Jak- Pus (Gambir / Weltevreden naar Pondok Indah (Jakarta Selatan )neemt zelfs langer tijd in beslag, Behalve als met de Transway gaat , met de aparte busbaan . Het is sneller en goedkoper dan met een taxi , zelfs in de spitsuren. Murah Meriah dan Cepat . Economischer en efficienter kan je het niet doen. Bisa dicek Mas.
Na Bandoeng ga ik richting Yogyakarta via Baturaden (populair) .
In Yogya en omgeving ben ik van plan om mijn voorgenomen reis van 2003/2004/2005 af te maken , heb voldoende buku2 pinter gekocht om een voorbereidende survey af te ronden .
Ya ik wil veel gaan doen , of het lukt . Insyaallah dan , want vaak ben je weer capek , geen zin meer , ben tenslotte niet de jongste meer.
Mss ga ik ookalleen maar zonnen naast de swimming pool , kijken kijken en stiekem genieten . In Yogya wil ik ook de wereldberoemde Bloemenmarkt (SarKem= Pasar Kembang bekijken .Heb zoveel leuke verhaaltjes gehoord en gelezen. Ook wil ik naar het gebied van Gunung Kidul gaan , het schijnt dat het een opkomende gebied met veel mogelijkheden voor de toerisme heeft .
Ben gewoon nieuwsgierig , daarna probeer ik een rondrit te maken in diverse oude steden van Midden Java.
Tot slot ga ik dan richting Tjirebon , heb mooi verhalen gelezen over de link tussen de Sundanesen en de Tjirebonaren (of is het Tjirebonezen ?). Hebt de boeken en verhalen gelezen in de artikelen van Carita Parahyangan en Babad Tjirebon.

Hoop maar dat het zal lukken , wil wel veel dingen tegelijk gaan doen.
Men kent daar ook de gezegde : Nafsu gede tenaga kurang .
Mss moet ik ook obat kuat Anggur Kolesom Cap Orang tua gaan nemen ipv mijn campari (taxfreshop) .
Als je de advertenties moet geloven is het goed / baik sekali untuk stamina anda .
Tot zover dan maar , moet nog inpakken doen en de huis even aan de kant zetten.

Akan disambung lagi.
(tenminste als ik naar een WarNet kan gaan ).
Salam dari OmSid.

• Mas 'Wisman' is die oude 'Dagoweg' er nog ... nog .... nog (Eddi Becker tune, dari temp. dahulu) hoe heet 'tie nu ???

Kun je voor een bekende wat plaatjes 'schieten', hij kan in tegenstelling tot j/u, sakit jantung (path orng), niet mr naar INDOSnesos; daarom doet hij een beroep uit die Kuifje uit 'Alberttt Ku(y)p' .......
  • Yerun silahkan, kijk eens een andere kant op .... Emoticon: Wink Emoticon: Wink

• Hij had k nog herinnering(-en) aan die 'cementfabriek' (masih ada Emoticon: Confused ) ... en omgeving; alleen als je in de buurt ben ..... hr !!!

" .... ik heb eerbied vr jouw grijze haren ....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! "

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Dus wij maar grote omong kosongen , wie de grootse K.R. (koneksi-relasi)in Jakarta hebben .En samen lachen en brullen met de 2 lieftallige pramugari.Zeer aangename reis geworden voor Om Londo, voor dese keer dan.
    Mijn ibu de vrouw zei ook , heb je zeker lol , wordt je weer gemats ?

Om Sid, dit klinkt mij bekend in de oren, lekker OHen met de stewardessen h!
    Volgens mij denkt die ibu van U, laat maar kletsen die ""ouwe"" kan ik lekker slapen.
    Any way have a nice holiday, en bedenk ook eventjes dat ibu ook vakantie heeft Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! en niet steeds moet wachten wanneer U weer in de wartel zit, misschien zijn er ook jonge meiden die aan Uw lippen hangen en mee naar Holland willen als vriendin van Uw zoon.
    Ben benieuwd wat voor verhalen er nog komen.
    salam dari tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 31-05-2007 10:19 4yoke4 wrote:

...

Om Sid, dit klinkt mij bekend in de oren, lekker OHen met de stewardessen h!
    Volgens mij denkt die ibu van U, laat maar kletsen die ""ouwe"" kan ik lekker slapen.
    Any way have a nice holiday, en bedenk ook eventjes dat ibu ook vakantie heeft Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! en niet steeds moet wachten wanneer U weer in de wartel zit, misschien zijn er ook jonge meiden die aan Uw lippen hangen en mee naar Holland willen als vriendin van Uw zoon.
    Ben benieuwd wat voor verhalen er nog komen.
    salam dari tante Yo Emoticon: Bye bye

• "...t.nte Yo punya mata tajam/ scherpe ogen T. Yo, ik had het niet gezien ..... u weet toch iedere man heeft zijn eigen 'hobbi' zelfs 'wandu' .... we moeten onze ogen altijd in training houden (suci mata 2 ); .... hoe is het verder met 'T.n.T Yo' ...... ???"

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 30-05-2007 13:28 AnisJ wrote: ......................

• Mas Wisman is die oude Dagoweg er nog ... nog .... nog (Eddi Becker tune, dari temp. dahulu) hoe heet tie nu ???

Kun je voor een bekende wat plaatjes schieten, hij kan in tegenstelling tot j/u, sakit jantung (path orng), niet mr naar INDOSnesos; daarom doet hij een beroep uit die Kuifje uit Alberttt Ku(y)p .......
  • Yerun silahkan, kijk eens een andere kant op .... Emoticon: Wink Emoticon: Wink

• Hij had k nog herinnering(-en) aan die cementfabriek (masih ada Emoticon: Confused ) ... en omgeving; alleen als je in de buurt ben ..... hr !!!

" .... ik heb eerbied vr jouw grijze haren ....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! "

• Sid ik had wat vergeten .... 'het ouce' had gewoond op Jalan Cihapit no: 3 ... voorkant was het sateh huis/gedung sateh achterkant het vroegere blote billenplein (koloniaal monument) 'katanya' in de buurt van het vroegere Departement van Oorlog .... nog maals als je daar in de buurt komt .. "

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Anis, cuci mata mag wel maar dan wel makan di rumah!!!!! ( Om Sid dan h)
    Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
    Met tante Yo gaat het wel, beetje druk elke dag "paatje" in de rumah sakit bezoeken,al bijna 4 weken en het duurt nog veel langer.
    het wordt dus een lange zomer in Holland i.p.v. Indonesia.
    Gelukkig heb ik een rijbewijs en kan zelf op en neer.
    Lief dat je even vraagt hoe het met mij gaat.
    Groetjes Tante Yo

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Zo te horen heeft Om Sid het heerlijk naar zn zin: lekker gestoeid met de stoeiwaardessen!
    Tante Yo, al gaat het maar iedere dag een stapje vooruit, dat is belangrijk.
    Veel kracht en liefs
    Wilma

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Om anis en T.Yo en andere vrienden .
    Ik logeerde bij de Holliday Inn in de DagoWeg (dago bawah) , dus nie ver van de Gedung Sate .
    Daarna verhuis naar Savoy Homann , 4 nachten en 6 nachten (2 x 3 nachten) in een Pesanggrahan .
    Ook in de buurt van de Dagoweg , de foto' s hebben jullie tegoed van mij.
    Dan kunnen jullie zien een ndeso man uit amstelerdam die in * hotel logeert,
    Heb ook problemen gehad me de key , voor de kamers en voor het lift.
    Ook in Jakarta , dezelfde probleem ,moet zelfs de hulp inroepen van een gast er naast.
    Staat wel vreemd te kijiken naar Om Londo, Ya he sdtaat toch duidelijk geschreven in de keycard hoe je het moet insteken.
    Wah verlegen seh , de wereld reiziger is geen wereldreiziger , alleen maar een ndeso man.
    Piyee toh.
    En dan in een hotel kmr in de Sari Pan Pacific Jakarta ,
    voel me echt minder , wat een luxe (voor mij dan Emoticon: Smile ) , dikke tapijten tot je enkel .
    Heb de neiging om te gaan tapijtsurfen , je samsonite koper als surfbord gebruiken.
    En alles is mahal daarO , voor dat bedrag van 1 nacht slapen kan ik bijna 1 week leven in amstelerdamm
    En de fooitjes is ook relatief groter dan in een losmen.
    Maar goed once in my life time kan geen kwaad. Kan ik sraks weer extra krantenwijk gaan nemen.
    En de Jr Suite in Homann bandung is ook groot , kan je met gemak met 6 man gaan slapen .
    Uiteraard als Mister Lidl(heb ook zoveel aliasen) , heb ik fotos gemaak met kompleet met mijn Lidl tas . Als bewijs dan
    Mister Londo was here . Weet niet wat de reden is ,
    maar ik heb wel rare neigingen gekregen in mijn land pan erkomst .
    Ben ook al gepijet (massage) geweest , voor 1,5 uur , maar niet in het hotel .Daar betaal je kapitalen voor 1 uur pijet in een SPA of zoiets , dus ben ik naar een echte pijet plaats gegaan.
    Voor de schuinmarcheerders onder de lezers , is de pijet van mij echt pijet , zonder plus plus(pijet ++) .
    Wel heeft ze poezelige handjes , aduh lekker seh. Lijkt wel in de nirwana.
    En het is een echte pijet zaak , met ISO certifikaat (Bersih-Sehat) .
    Heb foto' s gemaak van SidJr , in de kampus van ITB.
    Hij werd wel PPO (Pusat Perhatian Orang) , een knappe bule (fluisteren de meisjes dan) , met zijn groene jack/hemd van ABNB(Angkaan Bersenjata NegeriBelanda) ,compleet me Je Maintaindrai, Korporal rang , Ned. vlag en zo' , n U.N embleem. (Heb gekoch bij de Waterlooplein.).
    Wah bergaya nih , de studenden lopen ook met nep armylook kleren , maar mijn zoonhe loopt met ABNB uniform.
    Ik zal kijken of ik kan scannen.
    Sekian dulu , anders is he meer dan 20 min.
    Salam dari Bandung Emoticon: Angry Emoticon: Angry

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Bij salam dari bandung , heb verkeerde knop gedruk , dus 1000 excuses , weet niet hoe ik he moet verwijderen , strakjes verdwijnt mijn O.H .

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

'Sid' yth.,

Ken j/u deze Bandungsite k ???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,953 posts - 13,528 topics - 16,745 members - last post @ 24-11-2017 02:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,490,410 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com