indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

HaPee
User
spacer line

Hallo,

Ik ga met wat vrienden in Juli naar Indonesie en waren van plan de bromo te bezoeken en dan van Surabaya te vliegen naar Lombok. Maar nu las ik dat modderstroom ondertussen de snelweg tussen Malang en Surabaya en die treinrails hoeft verwoest. Zijn er nog andere manieren om dit stuk af te leggen of heeft iemand hier ervaring mee?

HP

advo999
User
User icon of advo999
spacer line

Malang is op dit moment slecht te bereiken. De taxi tarieven vanaf de luchthaven van Surabaya zijn ook behoorlijk omhoog gegaan. De reden is o.a. dat een groot gedeelte van de tolweg niet meer te gebruiken is en de taxi's daarom via allerlei tussenwegen moet rijden. Daarnaast moet je haast bij elke kampung betalen om te kunnen doorrijden.

Wat ik nog steeds niet begrijp: er is daar een enorme milieuramp gaande en hier hoor je er vrijwel niets over.......Heeft iemend hier een mening over?

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er is een alternatieve route via Mojokerto, Jombang en dan door de bergen naar Batu en vervolgens naar Malang, met openbaar vervoer ongeveer 5 uur.
Als de grote weg al open is wordt die vaak geblokkeerd door de gedupeerden van het drama wat zich daar afspeelt.
Jan

HaPee
User
spacer line

Nou, op dit onderdeel van deze site

http://news.indahnesia.com/eve(...)sidoarjo_mudflow.php

is genoeg nieuws over de modderstroom te vinden alleen helemaal geen praktische informatie over wat dit nou betekend voor reizen in dat gebied.

Iemand enig idee over hoelang de reis dan tegenwoordig is tussen malang en surbaya airport?

spacer line  

Hallo, ik heb het afgelopen juni zelf mogen zien en wat en drama inderdaad!
Maar ik was in een 2 uur van surabaya naar malang met een auto. Wij gingen bij de rampen plek de snelweg af en toen binnen door.
Het is te doen maar schiet niet echt op.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,108,224 topic views - 234,287 posts - 13,691 topics - 25,167 members - last post @ 17-10-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,551,481 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com