indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

santhe
User
spacer line

hallo,

Na onze rondreis hebben wij nog 4 dagen op Bali vrij.
Nu zouden wij graag willen weten of dat het verstandig is om een auto te huren of moeten we een auto met chauffeur nemen.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Niet verstandig om een auto te huren, al was het maar vanwege de keren dat je door de polisi wordt aangehouden en hun salaris moet aanvullen, dat gaat vervelen op den duur. Verder, als je iemand aanrijdt heb je grote kans dat je de bak indraait, of je nu schuldig bent of niet. En vergeet de woedende kampongbewoners noet.

Advies: huur gewoon in Kuta een auto met chauffeur, je hebt al zo'n Jimney (nichtenjeep) voor 150.000rp of een mitsubishi busje voor 200-250.000 per dag.

Gracias. Sama sama

Erwantsch
User
spacer line

Als je toch een auto wilt huren heb je een internationaal rijbewijs nodig (ANWB). Het roze stukje plastic heb je voor de rest niet nodig (daar wordt niet eens naar gekeken).

rijden op Bali is overigens goed te doen, ik rij er al 15 jaar rond zonder problemen. Pas je aan aan hun rijstijl, rijd rustig en heel belangrijk: kijk vooral wat er VOOR je gebeurt, dat is al lastig genoeg. Ik ben tot nu toe 1 keer aangehouden, zonder enige betaling oid. Dus ik ben het totaal niet eens met kiwimave.......

henky
User
spacer line

Als je weinig ervaring hebt als verkeersdeelnemer dan raad ik je aan een auto met chauffeur te huren. Om de prijs hoef je het niet te laten. Het grote voordeel is natuurlijk dat je je heerlijk kunt ontspannen. Er is namelijk zoveel te zien onderweg! En als je het treft dan kan de chauffeur tevens als gids fungeren. Het is altijd uitkijken als jezelf gaat sturen. Alles gaat over 1 weg en de snelheden van de weggebruikers verschillen enorm. Dus laat je rijden!

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

en men rijdt links!!!!! Emoticon: Wink
Ik moet zelf altijd ff wennen aan het verkeer daaro als ik er netben.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-05-2007 20:57 Kelvinator wrote:
en men rijdt links!!!!! Emoticon: Wink
Ik moet zelf altijd ff wennen aan het verkeer daaro als ik er netben.

Heeeeeee Kelvi, moet je in de ochtend, na 40 jaar rechts gereden te hebben is om 6 uur in de ochtend op de motor stappen Emoticon: Angry
Zelfs na 6 weken ga ik nog de fout in Emoticon: Stupid
Ik heb er zelfs aan gedacht om een briefje op mijn dashbordje te leggen.
LINKS RIJDEN EIKEL Emoticon: Yes!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Vergeet óók niet 'het welzijn' van jouw chauffeur (voor je eigen veiligheid) vaak 'claimen' ze niet of onvoldoende "extra onkosten" voor:
  • maaltijden,
  • slaapgelegenheid, e.d.
    soms moet je dit van hem 'afdwingen'; anders ga je met een chauffeur op stap, die niet goed zijn maag gevuld heeft (of bij één of ander 'groezelige warong' gegeten heeft) danwel géén goede (nacht-)rust heeft gehad .... natuurlijk kent men in INDOnesia géén 'rust en rijtijden besluit' ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 26-05-2007 15:46 AnisJ wrote:
  • Vergeet óók niet het welzijn van jouw chauffeur (voor je eigen veiligheid) vaak claimen ze niet of onvoldoende "extra onkosten" voor:
  • maaltijden,
  • slaapgelegenheid, e.d.
    soms moet je dit van hem afdwingen; anders ga je met een chauffeur op stap, die niet goed zijn maag gevuld heeft (of bij één of ander groezelige warong gegeten heeft) danwel géén goede (nacht-)rust heeft gehad .... natuurlijk kent men in INDOnesia géén rust en rijtijden besluit ......

• Heel goed dat je het aanhaalt AnisJ.
    Vaak komen touristen naar Indonesië, huren een auto incl. chauffeur en staan er niet bij stil dat de chauffeur in zijn auto slaapt en in een hoemeleboem warung eet om de kosten te drukken.
    Stel je hem voor de keus, om een goedkope kamer te boeken voor hem dan zal hij ongetwijfeld kiezen voor het geld(logisch overigens) maar dan komt je eigen veiligheid in gevaar, immers een achterbank van een Kijang is geen goede plaats voor een ordentelijke nachtrust, als je de volgende dag weer 5 of 6 uur moet sturen in die chaos daar.
    Als je 50 of 60.000 per dag uitgeeft voor een kamertje(wel controleren of hij er daadwerkelijk gebruik van maakt) en een hap eten, dan kost dat 5 Eurie per dag extra, dat kost hier een pakje sigaretten.
    So what, als je de poen niet hebt of het uit wil sparen op zo'n sloeber dan moet je thuis blijven.
    Als je twintig dagen met zo'n knaap op stap bent en je geeft hem aan het einde Rp. 100.000 dan heeft je dat net 100 Eurie gekost, alle tegenstanders die vinden dat je de markt verziekt daargelaten, je voel je veiliger, je hebt je geweten enigszins gesust en bovendien maak je je onsterfelijk bij zo'n man.
    Dat alles voor 100 Euro's, gewoon effe de spreekwoordelijke krentenkakkerij van de Hollanders laten varen.

Groet Malam.

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 26-05-2007 00:04 Malam wrote:

...

Heeeeeee Kelvi, moet je in de ochtend, na 40 jaar rechts gereden te hebben is om 6 uur in de ochtend op de motor stappen Emoticon: Angry
    Zelfs na 6 weken ga ik nog de fout in Emoticon: Stupid
    Ik heb er zelfs aan gedacht om een briefje op mijn dashbordje te leggen.
    LINKS RIJDEN EIKEL Emoticon: Yes!

Het zou kunnen dat jouw motor een dashbordje heeft maar ik vraag mij af of dat briefje er wel op blijft liggen tijdens het rijden, bovendien moet je naar voren, links en rechts kijken en niet lezen, dan zie je de kuilen in de weg niet meer

Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Gewoon zelf een kamertje huren in een hotel, hoeft niet de duurste te zijn en eten geven waar je bij zit. Veel hotels hebben wel chauffeurskamers en eten geven waar je bij zit. Soms willen ze niet bij je aan tafel eten, zorg dan dat je zelf zijn eten besteld en betaald en vaak een pakje sigaretten erbij en een kroepoekie in een celofaantje.
    Hebben ze flink hun best gedaan dan kunnen achteraf wel een fooitje gebruiken voor het gezin.

Wij doen het al jaren zo en de eerste of 2e dag zal het wennen zijn maar daarna wennen ze vanzelf aan onze manier en het is inderdaad in ons eigen belang dat ze voldoende rust, eten en nachtrust krijgen tijdens de reis door het hectische verkeer in Indonesie.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kelvinator
    User
    User icon of Kelvinator
    spacer line

Gelukkig heb ik familie wonen in indonesie en die weten meestal wel chauffeurs in de buurt die betrouwbaar en goed zijn.
    Meestal eten ze gewoon met ons mee (als we onderweg ergens wat eten in een warung), krijgen ze een pakje peuken als ze dat willen en geld voor een hotelkamer of iets dergelijks. alleen is het vaak zo dat de chauffeurs zo bescheiden zijn dat ze liever in de auto slapen. (die wij trouwens dan van de familie daaro lenen)
    Dus uiteindelijk gaat het om vertrouwen, en dat gaat altijd prima!
    Vaak weten ze ook nog veel informatie over de buurt of vertellen ze verhalen over orang bule's die rare manieren hebben.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Vinie
    User
    User icon of Vinie
    spacer line

1 480 000 rp voor 17dagen een suzuki jeep te huren(kuta) is dit te veel of kan het goedkoper !!!
    Van de Luchthaven naar Kuta, hoeveel mag ik een taxi betalen!
    En ook weer links rijden Emoticon: Frustrated was het al weer vergeten.

greetz

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Op 19-09-2008 19:22 schreef Vinie:
    1 480 000 rp voor 17dagen een suzuki jeep te huren(kuta) is dit te veel of kan het goedkoper !!!
    Van de Luchthaven naar Kuta, hoeveel mag ik een taxi betalen!
    En ook weer links rijden Emoticon: Frustrated was het al weer vergeten.

greetz

Poe das goedkoop zegg, voor 17 dagen.......... Emoticon: I love it
    Van airport naar Kuta? Waar in Kuta, it depents Emoticon: Yes!
    En je mag proberen rechts te rijden maar ik denk dat dat gaat floppen Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Vinie
    User
    User icon of Vinie
    spacer line

[quote] Op 19-09-2008 19:31 schreef siebjans:

...

Poe das goedkoop zegg, voor 17 dagen.......... Emoticon: I love it
    Van airport naar Kuta? Waar in Kuta, it depents Emoticon: Yes!
    En je mag proberen rechts te rijden maar ik denk dat dat gaat floppen Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud [/quote

Die prijs v/d wagen dateert van 5jaar geleden en was ook al een oud wagentje.
    +/-500meters verder dan Hardrock hotel mogen ze me afzetten.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Van luchthaven naar Kuta was een paar maanden geleden nog Rp 45.000 met taxicoupon (er is weinig andere mogelijkheid, bij de "zelfstandige taxichauffeurs"" zal je ongeveer hetzelfde, zoniet meer betalen. Buiten de luchthaven (500 m?) kun je met een metertaxi maar of dat nou de moeite van anderhalve euro waard is.....
    Omgekeerd van Kuta (Hardrock) naar de luchthaven kan op meter en zal nu rond de Rp 30.000 zijn.

gr
    AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,140 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com