indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

carina
User
spacer line

Hallo iedereen, mijn rondreis doorJava/bali gaat niet door wegens te weinig deelnemers, heel jammer. Heb nu zelf een vucht/hotel geboekt voor Bali en ben van plan daar heel veel te gaan zien. Tevens wil ik een vlucht boeken van denpasar naar yogyakarta om toch daar in de omgeving de mooi Borobudur en de tempel Prambanan te bezichtigen.
Wie weet een goede vliegmaatschappij en kan mij vertellen hoe de duur de vlucht is.
Alvast bedankt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Goede vliegtuigmaatschappijen zijn er niet volgens de laatste beoordelingen. Met 'voldoende' moet je genoegen nemen, anders moet je gaan zwemmen Emoticon: Wink

Prijs? Vanaf 25 euro kun je al van Bali weg (en weer terug als je wil, maar dat kost je nog eens 25 euro). Tickets boek je niet van tevoren via internet, dat doe je gewoon ter plekke op het vliegveld, in je hotel of bij een reisburo. Vooral niet te vroeg, de goedkoopste tarieven komen vaak een week voor vertrek pas vrij.

spacer line  

On 20-05-2007 14:02 Yerun wrote:
Prijs? Vanaf 25 euro kun je al van Bali weg (en weer terug als je wil, maar dat kost je nog eens 25 euro). .

Ik kom dit jaar nog eens op bezoek bij je Emoticon: Party! , wist trouwens niet dat deze vlucht zo goedkoop kon zijn Emoticon: Wink

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Lion DPS-JOG voor 188rb. "Fly is cheap", life is cheap too voor die gasten. Ze hebben trouwens ondertussen wel een spiksplinternieuwe 737-900ER vliegen van Jakarta naar Manado, hopelijk dat ze dat ding wel goed onderhouden.

Gracias. Sama sama

carina
User
spacer line

Hoi Yerun, aangezien ik niet zo ver kan zwemmen vind ik ongeveer 50 euro of meer een mooie prijs, want bij het reisbureau koste me dat 200 euro, ook een goede tip om pas 1 week van tevoren voor de ticket te kijken.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 20-05-2007 14:44 carina wrote:
Hoi Yerun, aangezien ik niet zo ver kan zwemmen vind ik ongeveer 50 euro of meer een mooie prijs, want bij het reisbureau koste me dat 200 euro, ook een goede tip om pas 1 week van tevoren voor de ticket te kijken.

Kijk gewoon op http://www.lionair.co.id/booking.asp en je kan de prijzen van Lion zelf opzoeken om een indicatie te krijgen

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 20-05-2007 14:44 carina wrote:
Hoi Yerun, aangezien ik niet zo ver kan zwemmen vind ik ongeveer 50 euro of meer een mooie prijs, want bij het reisbureau koste me dat 200 euro,

Ennu bij het reisburo gaan ze niet vliegen....maar zwemmen wel weg met jou 100 / 150 euri Emoticon: Yes!

Live life to the max.......

carina
User
spacer line

Trouwens over ticket's gesproken, op internet heb ik via Singapore airlines een retour ticket van Amsterdam naar Denpasar voor 723 euro gekocht.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Mooie prijs en de veiligste manier om in Bali te komen

Gracias. Sama sama

carina
User
spacer line

bedankt : kiwimave zal ik zeker op gaan kijken

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Carina,
Heb jij voor deze prijs dan wel de eerste doorvlucht van Singapore naar Bali of moet jij tot 4.00 PM op de airport in Singapore blijven wachten.
Vaak zit daar het prijsverschil.

carina
User
spacer line

Hoi Albert, de lange wachttijden heb ik gelukkig op het nippertje ontdekt, dus andere vlucht bekeken en die was stukken beter. Ik ben rond 6.30 in singapore en vlieg om 9.35 door naar Denpasar. Terug vlucht hetzelfde en dat alles all-in, dus ik ben in mijn nopjes.

carina
User
spacer line

kiwimave , over veilig gesproken . daar ik alleen reis heb ik nog een vraag: kan je als vrouw op bali/java met een gerust hart op stap gaan met auto/chauffeur?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-05-2007 14:07 Martin-Solo. wrote:

...

Ik kom dit jaar nog eens op bezoek bij je Emoticon: Party! , wist trouwens niet dat deze vlucht zo goedkoop kon zijn Emoticon: Wink

Ja, kom eens langs als je in de buurt bent. Voor het geld hoef je het dus niet te laten Emoticon: Wink

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 20-05-2007 20:54 carina wrote:
kiwimave , over veilig gesproken . daar ik alleen reis heb ik nog een vraag: kan je als vrouw op bali/java met een gerust hart op stap gaan met auto/chauffeur?

In de meeste Islamitische landen is dit uiteraard not done. Daar gelden uiteraard de achterlijke Arabische waarden dat een vrouw of een hoer of een huisdier is.

Gelukkig is er (nog) maar een hele kleine groep Indonesiers die op deze manier over de vrouw denkt.

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-05-2007 07:22 kiwimave wrote:

...

Gelukkig is er (nog) maar een hele kleine groep Indonesiers die op deze manier over de vrouw denkt.

Gelukkig maar.
Zelfs OmSid ,een Indonesier die in Ollanda woont staat soms vreemd te kijken naar het gedrag van sommige westerse vrouwelijke toeristen.
Soms lijkt het of ze niet voor de natuur , cultuur(volk) komen maar voor iets anders.
Dus het hangt ook af wat de bedoeling , het gedrag en de uitstraling is (kleding).
Per defenitie ben je daar veilig als alleen reizende (westerse) vrouw.
Moet natuurlijk niet in de verkeerde plaats en of in aanraking komen met de verkeerde mensen(omgeving)
Je kan altijd pech hebben , zelfs in Amsterdam .
Daar heb je ook no go areas (woon toevallig daar Emoticon: Smile ).
Zie de verhalen van Pamela e.a (dacht australische meisje in de engelse deel van Indahnesia) hoe veilig indonesia is . .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

carina
User
spacer line

Ik hoop dat ik niet val onder het gedrag van westerse vrouwelijke touristen. Gelukkig heb ik wel oog voor de cultuur/natuur van het land dat ik bezoek.
Dus deze 50+ dame die zich weet te gedragen hoeft zich geen zorgen te maken op haar mooie trip naar Indonesie, ik ga heerlijk genieten van dit prachtige land.
Ja je hebt gelijk overal in de wereld moet je goed uitkijken ook in ons eigen landje.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Carina, ik heb wel meer alleen reizende dames gezien die op stap gingen achterop de motor, maar dan wel eentje van een bekende persoon.
Als je via het hotel een auto kunt regelen dan is dat natuurlijk ook veilig, de man zet zijn baan niet op het spel en misschien zijn er meerdere hotelgasten die gezamenlijk een tochtje willen maken, je kan dan zelf uitkiezen of je iemand meeneemt waar het mee klikt of die dezelfde interesse heeft/hebben en het wordt er alleen maar goedkoper van de auto + chauffeur huur je per dag en niet p.p.
Fijne vakantie toegewenst.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

carina
User
spacer line

Joke,gezien ik al meer reiservaring heb en het ook niet bij me pas, zou ik inderdaad nooit bij een vreemde meneer achterop de moter mee gaan, maar zoals je al schreef zou het leuk/fijn zijn als je vanuit je hotel samen met andere gasten iets kan ondernemen.
Maar soms komt zoiets niet op je pad en daarom heb ik uit voorzorg al 6 excursie's geboekt vanuit het reisbureau en heb op deze forum ook gelezen dat je op Bali leuke vluchten kan boeken naar Java/Yogyakarta, want ik wil heeeeeeeeeeeel graag de Borobudur zien en meer mooi's in die buurt.
Bedankt dat je mij een fijne vakantie toewenst, ik heb er echt zin in.

carina
User
spacer line

Net terug van een zeer geslaagde vakantie in Bali. In Mei heb ik jullie wat vragen gesteld nu kan ik melden dat ik verrast was door de zeer aardige en vriendelijke bevolking, als alleen reizende kwam mij dat zeer goed van pas, zodoende heb ik mij nog geen seconde onveilig gevoeld. Wat een fijn en mooi land is Bali en wat heb ik het geweldig naar mijn zin gehad. Ook nog een binnenlandse vlucht naar Java- Yogyakarta geboekt om de Borobudur/Prambanan en meer te zien. Kortom het is mij zo goed bevallen dat ik hoop nog eens terug te keren naar dit fijne land.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Carina, bij dat je het naar je zin heb gehad, zo zie je maar weer dat er geen mens gelijk is en dat je op je eigen gevoel af moet gaan.
Gezien je reiservaring en leeftijd zal je het heel anders beleeft hebben dan brendababe die er nooit meer heen wil.
Je schreef zelf al dat je hoopte niet te vallen onder het gedrag van westerse vrouwelijke toeristen.
Een westerse toerist ben je dus wel maar dan met oog voor de gewoonten en gedragingen van/in een ander land en zijn cultuur, als je dat niet kunt moet je niet zo op vakantie gaan.
Welkom terug op Nederlandse grond. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,992 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com