indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

IbI1956
User
spacer line

mijn zoon staat in mijn paspoort bijgeschreven. Sinds begin van het jaar heeft
hij een eigen Id-krt ( verplicht voor 14 jarigen)
* heeft hij nu een eigen paspoort nodig voor Indonesie?

gr Anky

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat je deze vraag beter aan je eigen gemeente kan vragen daar dit weinig te maken heeft met Indonesie alleen maar meer met internationale regelgeving.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Volgens mij heeft hij ook een eigen VOA nodig, en dan heb je dus ook een paspoort nodig. De aasgieren van de Indonesische douane kunnen zo 25 euro extra uit jullie zakken kloppen

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

ID kaart is toch geen paspoort , wordt daarom niet erkend door landen buiten de EEG.
Zo lang het kindje in de paspoort van1 v.d ouders staat is er niks a.d hand.

In een omgekeerde situatie staat mijn 15 jarige zoon in mijn Indonesische paspoort , daar heeft hij gereisd tot zijn 18de jaar.Op zijn 18de heeft hij een paspoort genomen.
Bij schoolreizen in Europa gebruikt hij zijn ID kaart , daar staat ook niet vermeld dat hij Indonesische nationaliteit bezit .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

robbert
User
spacer line

Hoi,
De reactie van Jeroen slaat nergens op, beleid wordt door het visumeisend land bepaalt. Voor het antwoord zie o.a. de site van Pelita www.visum.indonesia.nl.
Suk6 Rob

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-05-2007 18:31 robbert wrote:
Hoi,
De reactie van Jeroen slaat nergens op, beleid wordt door het visumeisend land bepaalt. Voor het antwoord zie o.a. de site van Pelita www.visum.indonesia.nl.
Suk6 Rob

Een visum kan ook gewoon in het paspoort van de ouders als het kind daar ingeschreven staat volgens de Indonesische ambassades waar ik ben geweest. Echter staat daar nergens vermeld hoe oud een kind maximaal mag zijn.

Het is dus eerder de vraag tot wanneer een kind in Nederland ingeschreven mag staan. Lijkt me niet dat Indonesie daar moeilijk over doet als het anders is dan voor Indonesiers, het is immers een Nederlands paspoort waar twee visa in geplakt kunnen worden.

Om dan maar meteen uit te gaan van een derde partij is ook weer zoiets. Hoewel die het op zich wel bij het juiste eind kunnen hebben natuurlijk. Emoticon: Wink

Wellicht is het zo wat duidelijker uitgelegd Emoticon: Shiny

IbI1956
User
spacer line

Voor mij is nu duidelijk dat ik voor mijn zoon geen eigen paspoort hoef aan te vragen. In NL kan een kind tm 15 jaar in pas van de ouders staan.
op de website van de Indonesische ambassade kon ik daar niets over vinden.
en bij de B(urgerlijke) S(tand) geeft men aan dat ik dat bij de ambassade moet vragen....( dit omdat elk land zijn eigen bepalingen heeft, en mij niet duidelijk was of Indonesie voor kinderen een eigen paspoort noodzakelijk vindt.)
uit jullie reacties begrijp ik dat dat dus geen probleem geeft.
gr Anky

IbI1956
User
spacer line

Nog even een aanvulling:
kind inNL *eigen ID-kaart vanaf 14 jaar( verplicht leg bewijs -tonen op verzoek)
* op paspoort bij ouders tm 15 jaar( nodig voor landen buiten Eur)
*eigen paspoort bij reizen buiten Eur- bij zelfstandig reizen -
zonder ouders -

Dus geen eigen paspoort nodig omdat hij nog op mijn pas staat.
gr Anky

IbI1956
User
spacer line

Ben terug van vakantie:

kind 14 staat in mijn pas ( met foto) daar werd niet moeilijk over gedaan.
had wel een visum nodig.
(we hebben in dollars betaald ).

gr Anky

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Uiteraard was het geen probleem. Als het maar betaald wordt,

(en het liefste in euro's want dan valt er nog wat te rommelen met wisselkoersen etc door de aasgieren Emoticon: Party! )

Gracias. Sama sama

spacer line  

Hallo

ik heb de ambassade van Indonesie net gebeld. Kinderen vanaf 12 jaar moeten een eigen paspoort hebben. Moet dus voor mijn zoon van 14 jaar er een halen. Trouwens bij vertrek naar Nedeland is hij 15 jaar. Toch maar voor de zekerheid een paspoort halen om problemen te verkomen.

Wally

Wimroma
User
spacer line

Volgens mij komt dat omdat hij bij terugkeer reeds 15 jaar is.
Onze dochter is nu 15 jaar en heeft nu verplicht een eigen paspoort, maar voorheen stond zij bij ons ingeschreven en dat was voldoende. Zij heeft haar eigen paspoort sinds een week of 4 geleden.
Als het nu vanaf 12 jaar is, zijn de regels kort geleden veranderd.
Groet,
Wim.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Aanvullende info (om de zoekfunctie up to date te houden)

Jeugdtarief identiteitskaart kinderen tot en met 13 jaar
Vanaf 26 juni 2012 moeten alle kinderen over een eigen reisdocument beschikken. Een eigen reisdocument voor uw kind(eren) brengt natuurlijk kosten met zich mee. Om deze kosten voor u te beperken, verlaagt de overheid het tarief voor een Nederlandse ID-kaart voor kinderen tot en met 13 jaar. Dit verlaagde tarief wordt het jeugdtarief genoemd. Het jeugdtarief geldt sinds 1 januari 2010 en bedraagt 8,97. Deze kosten zijn gelijk aan die van een kinderbijschrijving. Vanaf 2011 bedraagt het jeugdtarief maximaal 9,22.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Raffel
User
spacer line

In Belgie heeft je kind vanaf geboorte reeds een eigen paspoort nodig om te reizen buiten Europa. Ik denk dat dit over enkele jaren wel algemeen zal worden in Europa. Als ze overeenkomen tenminste.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,315 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,643 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com