indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Omdat ons huis te klein dreigt te worden (of de hoeveelheid spullen te groot), doe ik een grote hoeveelheid boeken weg.
De boeken zijn zo rond de periode 1930 t/m 1950. Ze zijn door mijn schoonopa gebruikt voordat en in de tijd dat hij in Indie zat.
Aantal: 50stuks (ongeveer).

Ik wil er graag een potje zelfgemaakt sambal voor terug.

Ook heb ik alle tijdschrijften (ingebonden in 2 banden) "Weerzien met Indie".
Hiervoor ook graag een potje sambal.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik kan eventueel wel een lijstje met titels punniken.

tigerhead
User
spacer line

On 17-05-2007 20:35 pak ronald wrote:
Ook heb ik alle tijdschrijften (ingebonden in 2 banden) "Weerzien met Indie".
Hiervoor ook graag een potje sambal.

Hoi Pak Ronald.

In deze banden heb ik wel interesse in. Alleen heb ik geen idee hoe ik een potje zelfgemaakte sambal kan maken, ik ben tenslotte maar een belanda Emoticon: Wink

Deze tijdschriften heb ik ooit lang geleden doorgebladerd in onze biebliotheek en ik vond ze erg interessant. Helaas zijn ze nu niet meer te krijgen. Kan ik je op een andere manier blij maken?

Stuur anders even een mailtje naar d.ter-horst"apestaartje"planet.nl

Ik ben benieuwd!!!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoi Pak Ron, heb eveneens interesse in de banden en de boeken!
Heb je wat titels??
Zal sambal voor je maken,
enige voorkeur?er zijn zoveel soorten:brandal,trasi,goreng,badjak,oelek Emoticon: Nice enz Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

pak Ron,overigens hoeft dit echt niet enkel alleen maar voor een pot sambal, hoor
groet Merapi

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Borneo, de parel van onbekend ned Indie, Mjobert, (2x)
Insulinde, de inheemse landbouw, dr CJJ van Hall
Brieven van opheffer, aan de redactie van het bataviaasch handelsblad, 1944
Herinneringen uit de Rimboe, JMA Wijnaendts, 1941
Nahak uit de bijgebouwen, A. Exodus, 1941
Naar onbekend Midden Azie, tusschen kara-korum en hindu-kush, PC visser, 1926
Insulinde, werk en welvaart, dr CJJ van Hall,
De laatste tempo doele, Hein Buitenweg, 1964
Naar de eeuwige sneeuw van Nieuw Guinee, Dr H. Colijn,
Indonesie,fotoboek, 1964
Zoo leven wij in indie,
de scheuring van het rijk, Prof Gerbrandy, 1951
Als officier van geondheid naar Ned indie, Woller, 1941
Indie schrijft zijn eigen geschiedenis, Dr, Stapel, 1943

Een hollands meisje op een engelse kostschool, Kuiper, 1919
Daar wed groots werk verricht,1941
Handleiding voor de Maleise taal, JW Van der Valk, 1912

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Mooie titels Ron, Heel graag wil ik de boeken overnemen[krijg wel steeds minder ruimte in mn 3kamer flat, maar ben van jongs af aan al geinteresseerd in de geschiedenis van Indie en Indonesie ,
Met belangstelling dus! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

tigerhead
User
spacer line

Inderdaad zijn het mooie titels, maar voordat ik hetzelfde probleem krijg als u (te weinig ruimte in huis) , wil ik me graag beperken tot de (ingebonden in 2 banden) "Weerzien met Indie".

Het blijven flinke lellen van boeken, maar ze zijn zeer interessant om meer te weten te komen over IndonesiŽ. Ik had gehoopt ze afgelopen donderdag nog tegen te komen op de Pasar Malam in Den Haag, maar helaas....

Ik heb er best wel wat voor over om deze boeken te kunnen overnemen. Ik hoor graag van u.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

nou, das dan geregeld.

verdeling:
om sid: brieven van opheffer
tigerhead: weerzien met indie
merapi; de rest

Zal ik het onder rebours versturen (is voor merapi wel wat duur denk ik), of komen jullie ze halen in groningen?
In arnhem is ook een optie, maar dat kan even duren.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Pak Ron, rembours is erg duur neem even contact op met mij wa.gorgelRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.wanadoo.nl en ik maak de verzendkosten over, ennuh de potten sambal komen eraan.
ben er erg blij mee!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ben ook blij dat je Om Sid en tigerhead een plezier heb kunnen doen! Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Pak R.
Bedankt.
Kan je even vasthouden bij je , kom ik mss nog naar Groningen.Ik mail je wel.
Als ik terug komt uit Indonesia (over 1 maand) kom ik mss langs in groningen (ada familie disana).
Toevallig is de brieven van opheffer een goede aanvulling van het boek " de brieven van R.A.Kartini .
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tigerhead
User
spacer line

Hoi Pak Ronald,

Ik heb je net even een mail gestuurd met wat informatie en vragen. In ieder geval bedankt dat je op deze manier iedereen blij heeft kunnen maken. Emoticon: Smile

tigerhead
User
spacer line

Hoi Pak Ronald,

Heb je mijn mail nog ontvangen?
Ik hoor nog niets van je, misschien is er iets verkeerd gegaan?

Groetjes,

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

wel ontvangen.Mail je straks wel even

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Ron, heb je de boeken nog???
had begrepen dat je eind juni in Den Haag zou zijn,
groet,Merapi/W

tigerhead
User
spacer line

Hoi Pak Ronald,

Waarschijnlijk ga ik deze maand weer op bezoek bij mijn ouders in Arnhem. Kan ik dan ook langs je schoonouders om de beloofde boeken op te halen?

Vind je het heel erg als je tot eind november moet wachten voor de souvernier uit Sulawesi?

groetjes,

Danny

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Danny, ik had ook een reactie verwacht van pak Ron, maar mogelijk zijn er omstandigheden, komt wel goed,
In ieder geval hoop ik dat het goed gaat met Ron,
Liefs Merapi/Wilma Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

ja, er zijn omstandigheden. per 25-5 ben en ik accuut in dialyse gegaan. de boekn zijn in arnhem, en ons toctje naar de weduwe utgesteld

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

(heb nu een echt toetsenbord, dus das even makkelijker).
De boeken en jullie ben ik niet vergeten hoor! In den haag komen we vast nog wel de komende tijd, anders laat ik vrienden van ons ze wel even meenemen.
De boeken die in arnhem zijn, daar ligt schoonmoeder even dwars, omdat die de tijdschriften misschien zelf wil houden in plaatse van ze weg te geven aan een ander. Wordt dus vervolgd.
Wat de dialyse betreft.....het zat er al een poosje aan te komen. Op 18 september krijg ik en nieuwe nier (van mijn schoonmoeder, waaarvoor hulde). Het leven wordt dan waarschijnlijk weer een stuk makkelijker (en zeker geen dialyse meer ).
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden. Verder voel ik me goed, en sta zelfs met de familie in het mooie Roden op de camping

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 02-07-2007 17:59 tigerhead wrote:
Hoi Pak Ronald,

Waarschijnlijk ga ik deze maand weer op bezoek bij mijn ouders in Arnhem. Kan ik dan ook langs je schoonouders om de beloofde boeken op te halen?

Vind je het heel erg als je tot eind november moet wachten voor de souvernier uit Sulawesi?

groetjes,

Danny

Geduld is een schone zaak. (ik vind het dus niet erg)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 01-07-2007 17:19 merapi wrote:
Hi Ron, heb je de boeken nog???
had begrepen dat je eind juni in Den Haag zou zijn,
groet,Merapi/W

Wasook de bedoeling...... voor een afstudeerfeest (rechten) wat niet dor ging omdat de heren profs het nog niet goed genoeg vonde. Daarnaast was het mij ook niet gelukt omdat ik te ziek was/ben.
In de weduwe komen we zeker nog wel eens, anders komen vrienden van ons wel in groningen, zodat ze het mee kunnen nemen en jij het op kan pikken in den haag

tigerhead
User
spacer line

On 01-08-2007 15:48 pak ronald wrote:
De boeken die in arnhem zijn, daar ligt schoonmoeder even dwars, omdat die de tijdschriften misschien zelf wil houden in plaatse van ze weg te geven aan een ander. Wordt dus vervolgd.

Hoi Ronald,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben wel telleurgesteld na het lezen van je berichtje. Ik had me best wel op die tijdschriften verheugd. Maar aan de andere kant kan ik ook wel voorstellen als je de tijdschriften in de familiekring wilt bewaren.

Maar goed ik hoor het wel hoe of wat.

Groetjes en succes met de nieroperatie (dat is ook eigenlijk wel een beloning waard toch Emoticon: Wink

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoi Ron, Wat nou toch?
moet je een nieroperatie ondergaan, na dialyse?
Ben je met rechten bezig?welke richting - heb strafrecht gedaan,
Nou die boeken komen wel, voorlopig eerst maar het allebeste met je gezondheid, is toch het belangrijkste?
veel sterkte en hartelijke groet,Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 03-08-2007 00:23 merapi wrote:
Hoi Ron, Wat nou toch?
moet je een nieroperatie ondergaan, na dialyse?
Ben je met rechten bezig?welke richting - heb strafrecht gedaan,
Nou die boeken komen wel, voorlopig eerst maar het allebeste met je gezondheid, is toch het belangrijkste?
veel sterkte en hartelijke groet,Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

OP 18 september ga ik onder het mes en krijg dan een nier van mijn schoonmoeder. Ik moet dan 4 weken in het ziekenhuis blijven.
Hoewel recht een interessante studie is, heb ik het niet zelf gestudeerd. Een vriendin van ons is aan het afstuderen en ik ben redacteur van haar scriptie (heb zelf filosofie en technische naturkunde gestudeerd en als universitair docent bestuurskunde gewerkt waar ik afstudeerder begeleide).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,213 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com