indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi hoi,
Wij ga 26 augustus voor 2,5 week naar Oost-java en Bali. We landen op yogjakarta en vertrekken op 14 september vanaf Denpasar.
Een paar vaagjes die hopelijk beantwoord kunnen worden?:

Is het belangrijk om te reserveren voor Hotel Margo Utomo en Rumah Kita ? Het lijkt namelijk druk bezocht. Iedere groepsreis lijkt naar 1 van de 2 te gaan...

Is het de moeite waard om Brome EN de Ijen krater te bezoeken? Zijn ze dus totaal anders, of toch vergelijkbaar?

Is Lombok de lange reistijd waard als je relatief kort in Indonesie bent?

Alvast bedankt en groetjes, Joni

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat bedoel je met 'lange reistijd naar Lombok'?

Het is vanuit Yogyakarta slechts minder als een uur met het vliegtuig (en minder als 50 euro per persoon), vanuit Bali is het allemaal nog minder. Surabaya kan zelfs ook nog als ik me niet vergis.

Yerun

spacer line  

Ik bedoel met 'lange reistijd' de tijd die je kwijt bent vanaf Bali. De overtocht duur 5 a 6 uur met de boot als ik me niet vergis...?! Ik vraag me af of Lombok de moeite waard is...

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Het is zeker de moeite waard om zowel Bromo als Kawah ijen te bezoeken. Het zijn 2 verschillende vulkanen waarbij je bij kawah ijen ook nog eens naar beneden naar het meer toe kan lopen (hoop op een mooie dag en ga vroeg, dan heb je geen last van wolken) Daarnaast is het ook een stuk minder toeristisch i.v.t. mount bromo. Maar dat wilt niet zeggen dat mount bromo er minder om doet, want ook dat is heel fascinerend om te zien. Zeker tijdens de sunset boven op een aanverwante berg (2400 m) waardoor je de mount bromo-semeru plateau van bovenaf kunt zien. Daarna kan je mount bromo bezoeken met een jeep (voet van de vulkaan) en kan je naar boven lopen of je kan met een ezel naar boven gebracht worden. (iig in 2005 en daarvoor)

Ga je naar kawah ijen, in Bondowoso (stad met 300.000 inwoners) is er 2 jaar geleden een nieuw hotel geopend (kan ff niet op de naam komen) en is stukken beter dan het oude parade paardje van Bondowoso (palm hotel)
Daarnaast staat Bondowoso bekend om z'n tape, want die uit bondowoso is eigenlijk ASLI. (echte)
Vanaf bondowoso is het neit al te ver rijden (ik geloof hooguit 2-3 uur rijden) naar het punt (sempol) waar je alleen te voet verder kan gaan. Onderweg kom je een aantal posten tegen waar je drinken dan wel zwavel kan kopen. (let wel op dat het verboden is om zwavel mee terug naar NL mee te nemen)
Daarnaast raad ik men aan indien je last hebt van astma of last heb van slechte luchtwegen om op z'n minst een kapje voor je mond te dragen. Zowel bij mount bromo als kawah ijen is de zwavelgeur zo heersend dat je pijn krijgt in je keel bij het ademen.
Daarnaast valt er in het oosten van java nog meer doen, want zo kan je bij sukamade 's ochtends vroeg heel misschien schilpadden zien. En natuurlijk de bekende koffie/rubber plantages bij kalibaru in de buurt. Dit ligt tussen jember en banyuwangi. Je kan ook de bovenkant van oost java pakken als je bijvoorbeeld van het strand wilt genieten. Dan is pasir putih wel een leuke gelegenheid om te bezoeken. Let wel op dat het qua toerisme (ik vind het persoonlijk een beetje verloederd i.v.t. 10 jaar geleden) niet te vergelijken is met Bali, maar alsnog zeker de moeite waard (je kan op zo'n typisch indisch bootje waar een glazenplaat aan de onderkant zit waardoor je naar vissen enzo kan kijken.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

en over Lombok, gewoon doen. Het is minder toeristisch dan Bali, maar d'r valt nog genoeg te zien. Heb je echt veel tijd over, dan zou ik Flores aanraden.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-05-2007 12:47 jonihermanns wrote:
Ik bedoel met lange reistijd de tijd die je kwijt bent vanaf Bali. De overtocht duur 5 a 6 uur met de boot als ik me niet vergis...?! Ik vraag me af of Lombok de moeite waard is...

Mijn genoemde oplossing om het vliegtuig te pakken is er dus ook, maar al ging je met de boot (leuke trip trouwens, ik doe liever de boot dan vliegen op dat stuk) dan nog is het zeer zeker de moeite waard. Gewoon lekker op tijd vertrekken (6 uur in de haven zijn) dan ben je met de lunch in Senggigi als het meezit Emoticon: Smile

Jeanette
User
spacer line

Lombok is zeer zeker de moeite waard! En als je van snorkelen/duiken houdt, dan kun je van daar ook nog naar de Gili's. Maar Lombok op zich heeft genoeg te bieden. Heel verschillend landschap ook, dat heeft me zo getroffen indertijd (1994). Maar mijn zoon en z'n vrouw zijn er een paar jaar geleden nog geweest en zijn er eveneens weg van.

hasse
User
spacer line

Lombok heeft prachtige stranden en afwisselende natuur. Helaas word je gek van de verkopers in Senggigi. Een moment rustig op het strand zitten of op een terras is er haast niet bij. Al jaren tracht men hier iets aan te doen maar helaas. Kijk dus verder dan alleen maar Senggigi.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hasse, meen je dat nu? In Senggigi ja? Op de eilanden voor de kust kan ik het me voorstellen, maar in Senggigi zelf heb ik nog nooit een dergelijke ervaring gehad (als blanke, voor de duidelijkheid).

Senggigi is voor mij een oase van rust waar ik graag een tijdje verblijf als ik niet ergens in de kampung van Mataram of in Oost Lombok zit.

spacer line  

Top, al die informatie! heel erg bedankt!

Maare, weet iemand of het belangrijk om te reserveren voor Hotel Margo Utomo en Rumah Kita ?

Liefs!

hasse
User
spacer line

Yerun, ik kom al een paar jaar op Lombok en verblijf dan gemiddeld een paar maanden in Senggigi. Juist uit de mond van teoristen hoor ik genoemde klacht. Zelf (ook een blanke) heb geen last meer van de verkopers. Op een gegeven moment kennen ze je. In de morgen zie je verkopers al bij de ingang van de plaatselijke supermarkt rondhangen of ze liggen er gewoon op de grond. Soms is er dus geen ontkomen aan en zie ik dat de toeristen zich steeds meer gaan ergeren. Immers een "nee" kennen de verkopers niet en gaan stug door met het aanprijzen van hun artikelen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Die hangers en liggers heb je overal wel. Als je je daar al aan stoort als toerist kun je beter niet naar Indonesie komen. Dus dat lijkt me niet echt een probleem alleen voor Senggigi.

Ik ben er niet zo als jij, slechts enkele dagen per keer, maar ik heb er dus ook nog nooit last van gehad. Zouden ze het kunnen ruiken dat we weten hoe we om moeten gaan met ze? Zou het zoiets zijn? Natuurlijk is het spreken van de taal een pre, dan houdt het al snel op, maar toch...

henky
User
spacer line

Reserveren voor Margo Utomo?
Er zijn in Kalibaru twee accomodaties; Margo Utomo 1 en 2. Ik kan ze van harte aanbevelen. Heel aardig personeel en een smakelijke keuken. Ik denk dat er altijd wel een kamer vrij is. Mocht je zeker willen zijn dan kan je van tevoren altijd bellen of mailen, (62-333)897700,
margoutomoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com. Van daaruit is ook een trip met chauffeur en gids (vraag naar Sopri) te regelen naar Kawah Ijen. Ook kan je met hen een trip naar Sukamade (met overnachting) taken. Je kunt daar 's nachts de zeeschildpadden uit zee zien komen. Als je geluk hebt zie je ze eieren leggen.
Veel plezier
p.s. vergeet de Ibu pidjit niet. Zij staat garant voor een heerlijke massage

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,364 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com