indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel maar ff een nieuwe topic opgestart.
Uw vrouw gebruikt KPN in IndonesiŽ, u heeft door allerlij redenen weinig kontakt, overigens vrij normaal voor Indonesische mensen, geen bericht is goed bericht, terwijl wij als westerlingen met pijn in de buik zitten of alles wel goed gaat.
Ik ken Om Ziel al zover dat ik weet dat ie ongeloofelijk boos is, maar Om Ziel steek nu is uw hand in eigen boezem, voor uw vrouw die hier in een voor haar vreemde wereld leeft, met ook nog eens een Om Ziel, die niet de gemakkelijkste is Emoticon: Nooo is IndonesiŽ, haar moederland ťťn grote speeltuin, zeker nu u er niet bij bent met al uw/onze beperkende regeltjes en commentaar op alles wat in de familie gebeurd.
Indien u dit dilemma eenvoudig had op willen lossen, dan had u een provider vrije telefoon meegeven zonder sim.
In IndonesiŽ had uw vrouw pulsa gekocht, Mentari, Xl of wat dan ook, maar de eerste twee zijn de beste ervaringen mee, uw vrouw had dan vrijelijk kunnen smsen en bellen in IndonesiŽ voor de prijs van tweemaal helemaal niets.
Vervolgens had u een Asia telefoonkaart gekocht voor 12 Eurie met een tegoed van 215 minuten, gsm naar gsm, wil Om Ziel iets weten, of wil Om Ziel kontakt, pak hem beet zei tante Greet ze binne voor jouw.
Niet afwachten wat een ander doet, u zou inmiddels kennis moeten hebben van de cultuur, maar toch bent u eigenwijs en wil u uw denken opdringen aan iemand die uit een ander cultuur komt.
Dit zal u in de loop der jaren gedeeltelijk lukken, maar nooit voor honderd procent, zelfs mijn voor Pop die nu inmiddels 40 jaar in Nederland woont is geen bericht, goed bericht, zelfs voor haar kinderen en kleinkinderen waar ze steengillend gek op is.
Wie zijn wij om deze mentaliteit te veranderen, 12 Eurie voor 215 minuten bellen, waar hebben we het over.
Het zou ook kunnen dat het een machtsstrijd is tussen uw vrouw en u, omdat uw wil wet is, zij moet het kontakt opnemen, want u heeft bepaald en haar geleerd hoe en wat, denk daar maar is goed over na.
Ook mijn vrouw ging alleen naar IndonesiŽ en kocht daar pulsa Mentari, ik kreeg regelmatig een sms en stuurde ook een sms terug, ik belde ook regelmatig, kost geen drol, mocht mijn vrouw iets te vertellen hebben of behoefte hebben aan kontakt, dan kreeg ik een sms, Pik bel me even.
Voel u em Om Ziel???????

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Beste Malam:
ik denk dat je een verkeerd beeld van mijn posting heb gekregen?
Daar ben ik dan ook zelf verantwoordelijk voor, moet ik beter uitleggen.
Nou die problemen met het GSM zijn niet ontstaan,omdat ik dacht dat die wel werkte, maar daar niet, , mij nog steeds een raadsel?,omdat er wel Lockvrije GSM is meegegeven,die van KPN niet, dus de Indonesische simkaarten werken daarop niet, dat wist ik maar die gaat mee om als je in Schiphol bent kan gebruiken, maar het werkt wel goed met SMSjes te verzenden vanuit daar, maar dan moet je wel genoeg bel te goed hebben en zei zij weer dat niet ging welke reden weet ik nog niet want als je *101#311244 belt krijg je ook contact om op te waarderen.
Die oude vrij Simlock GSM werkte niet zegt ze dus, dat was voor mij een verrassing
Ik heb haar min of meer verplicht een GSM te kopen met een provider daar.
Dat heeft ze gedaan, en nu is het contact prima.
Dat had ze zelf, of haar kinderen, ook kunnen bedenken, maar dat doet pijn als je zelf moet denken?
De Laptop is nu ingenomen door haar dochter die nu op de plaza aan het SMN is met mijn zoon, op onbenullige tijd 5 uur in de morgen daar 10 uur.
Ik heb vanuit hier maar de goedkeuring er aangeven, want waar zij bij haar zoon ons huis is, hebben ze wel telefoon verbinding maar alleen voor binnenlands gebruik.
Ook dat hun niet met computers om kunnen gaan, want vorig jaar dat ik In IndonesiŽ was had ik wel contact zelfs met de Webcam.
Goed het is zo, en daar leg ik mij bij neer, nu ze dagelijkse berichtje via Hfpone kan sturen.
Malam mijn principe is je hoef niet je mag , een paar dgn voor ze weg ging zei ze, "nou moet ik je alleen laten" .
Dan ben ik zo iemand die dan mijn reactie klaar hebt want dat gezeur houd ik niet van, dat had ze toen kunnen weten, toen ze een ticket kocht.
Dat ik niet mee ging had ook een doel,en dat was dat ik de ticket, dat geld wilde gebruiken, om mijn Kamar Kecil te verbeteren, in een andere posting al uitgelegd.

Het had twee doelen moeten dienen.
Haar kinderen, en klein kinderen zien, maar ook zou ze haar moeder ophalen die al 2 mnd eerder met een Nichtje naar IndonesiŽ was vertrokken.
Kijk dat regel ik allemaal voor hen.
Malam ik ben een vrije jongen, en mijn motto is,
ze mag, en moet niets.
een vrouw bezit je niet die is er omdat ze dat zelf wil.
Kijk dat is heel wat anders dan, je bent van mij, en daarmee uit, je bent mijn bezit, nou vergeet het maar, als ze geen respect,en een beetje liefde kent zal de meeste vrouwen weg gaan, als ze een beter leven kan krijgen Emoticon: Cry
Wat er ook gebeurd de wereld blijft door draaien, en het gaat niet aan een incident ten onder.
Maar wat doe ik dit allemaal te vertellen, niet een relatie probleem hoor, maar meer om duidelijkheid te verkrijgen hoe het werkelijk zit, dit als ervaring op het geheel
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Potverdrie Om Ziel, had ff kontakt met Malam opgenomen, ik heb vandaag toevallig zo`n containerjongen bij ons op het bedrijf gefotografeerd, we hebben elke week, zo'n kreng in huis, had ik misschien wat voor u kunnen regelen, had ik u in een lege container gesmokkeld, een paar pakjes brood en water en binnen 5 dagen had u in Singapore gezeten Emoticon: Yes!
Bovendien uw kamar kecil kunnen afmaken, verstekelingen betalen immers niets Emoticon: Nooo
Wel een hele eenzame reis Emoticon: Sadley
Ik hoop dat ik uw oude zeemanshart open heb doen springen met deze foto Emoticon: Smile
Groet Malam

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Gelijk maar twee topic beantwoorden dan hoef het niet weer herhaalt worden

Nederlanders die geen pensioen hebben opgebouwd
Dit moet je eens uitleggen als je in Nederland als Nederlander hebt gewerkt heb je volledig de AOW.
Wat het probleem is dat allochtonen hier maar 2% hebben opgebouwd per jaar, en die missen een gedeelte AOW pensioen.
Maar die worden door de sociale dienst gecompenseerd
En krijgen nog hulp via allerlei extra hulp als wasmachine noem maar op.
Dat is de werkelijkheid.
Maar alleenstaande Moeders die met twee kinderen hebben het alle moeilijkst .
Komen met wat kinderbijslag per drie maanden op een inkomen van rond 1000Ä per maand
Maar er komen daarop onkosten school en wat al niet meer die hebben het moeilijk in dit land.
En dat zijn dan potentiŽle mensen die in de verkeerde hoek terecht komen.
CreŽer je alleen maar crimineeltjes van die gaan stelen voor wat luxe.
Bisschop van Breda vind dan ook terecht dat je dan brood mag stelen als je geen ontbijt
ís morgen hebt kunnen nuttigen.
Ja maar dan heb je wel een maatschappelijk probleem.
Voor Jan en Rap opgegroeid worden is en mythe die bestond in de Jordaan in Amsterdam..
Kijk dit is dan filosofische uitspraak maar heeft wel een kern van waarheid in zich.
Dan kom ik gelijk op die Solo tripper, die in Solo woont, en als Soloman te werk gaat,die Amsterdammer die bang is dat andere hem evenaard, dat is Amsterdams, ik ken ze omdat ik heb gevaren bij de KNSM, en dan heb je te maken met Amsterdammers. Recht voor zijn raap.
Voor Rotjeknor ligt het anders ook door ervaring bij de Roterdamsch Loyd .
Kom je met een mentaliteit die past in het straatbeeld van Katendrecht de bekende buurt van Roterdam waar je na je werk even ging kijken als jonge van het platte land.
Zo heb je een beeld van mensen die zich kunnen permitteren iets anders te zijn dan de doorsnee Hollander.
Maar mijn hart als Zeeman heb ik al lang achter mij gelaten, heb de nodige levens ervaringen er mee opgedaan.
Ik was smoorverliefd op een Japanse,haar naam weet ik nu nog Sestco Mojake
Ik wilde achter blijven in Kobe was door haar aangemoedigd toch naar de boot terug te gaan waardoor ik 20 minuten te laat aan boord kwam,en dat weet iedereen die vaart, je moet doorzetten of op tijd zijn anders wordt je daardoor afgestraft.
Zo gaat het leven dus Malam die scheepsvaart tijden heeft mijn leven wel beÔnvloed maar geen dilemma opgeleverd.
Het was een mooie tijd., maar Malam wat heeft dat alles met de huidige tijd te maken, en met mijn Posting,het is weer achterom kijken, en daar doe ik zo veel mogelijk weinig aan.
Herinneringen zijn leuk maar voor even je huidige situatie is belangrijker.
Ja mijn kamar kecil is af, zal menigeen jaloers op kunnen worden, want je pantat kan zowel koud als warm afgespoeld worden. Kijk maar Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel,
als allereerst heeft u een pot om te zoenen.
De Bisschop van Breda is een lul van de bovenplank, hij moet het niet zeggen maar moet iets doen.
U zienswijze van sociale minima is naar mijn mening zo fout als de pest.
U heeft het over uitgekookte flikkers.
Opoe en Oma van 75 jaar eten de weg niet en zijn aan de leeuwen overgeleverd.
Wel even reeŽl blijven alstublieft.
Groeten Dick.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Opoe en Oma van 75 jaar W eten de weg niet en zijn aan de leeuwen overgeleverd.
Wel even reeŽl blijven alstublieft

Een foutje.W vergeten van de opwinding Malam?
Niet zo negatieve ik heb er nu mee te maken met mijn schoonmoeder alles wat door de instantie aangeboden wordt,en duidelijk gemaakt door sociale diensten is voor ieder ouder gewoon duidelijk en die Opo?e en oma van 75 jaar zullen toch ook wel kinderen kunnen hebben die hun kunnen helpen of ze kijken er niet naar om dat kan ook. ik ben een heel gewone reŽle mens.
En zie het zoals ik het mee maakt, zonder oog en oorkleppen op Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel u bent een schat van een man.
Al die ouwetjes die alleen zijn vergeet u.
U heeft geen idee hoeveel ouwetjes stomweg nog een belastingaanslag betalen, van die viezerikken uit de plukmekaalstraat, omdat het zo in de wet staat.
Want vrijstelling moeten ze vragen, je zal maar 78 zijn en niet weten hoe of wat.
Wordt nu eens wakker Om Ziel, kijk is verder als uw eigen toko.
Groet Dick

Napsju
User
User icon of Napsju
spacer line

Mobiel bellen vanuit Indonesie naar NL hoeft ook niet duur te zijn.

De goedkoopste manier: Koop een IM3 kaart (Indosat) en draai 01016, gevolgd door het nummer in NL. Zowel vast als mobiel NL kost je 2700rp per minuut!

Voorbeeld van 0612345678: 0101631612345678

Lukt het de eerste keer niet, probeer dan opnieuw. Het lijntje is vaak overbelast omdat het zo goedkoop is, denk ik. Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dan is IM3 bij lange niet de goedkoopste. Ik gebruik XL (explor) en daarmee bel ik naar Nederland voor 1500 Rupiah per minuut van mobiel naar vast. Wel een lichte vertraging op de lijn, wel atijd verbinding, dus niet steeds opnieuw proberen Emoticon: Wink

Napsju
User
User icon of Napsju
spacer line

Tsja, naar vast. Misschien handig voor de mensen die veel naar vast bellen.
Geldt die 1500rp ook naar NL mobiel? Wat kost dat dan met Explor?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zonet geprobeerd. Het is ook 1500 Rupiah van XL naar NL mobiel.

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

even een vraag tussendoor: is 01016 de landcode die gebruikt moet worden als er vanuit indonesie naar nederland gebeld wordt?
bedankt
klarina

spacer line  

On 10-06-2007 12:12 klarina wrote:
even een vraag tussendoor: is 01016 de landcode die gebruikt moet worden als er vanuit indonesie naar nederland gebeld wordt?
bedankt
klarina

Dat is 00131 Emoticon: Wink

Live life to the max.......

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

oh echt! bedankt Martin-Solo

Klarina

spacer line  

Mentari is naar mijn idee de beste, XL heeft veel problemen na de laatste overstroming in Jakarta.
Ik ben net terug uit nederland en mijn liefje belde me elke dag uit indonesie en geen vertraging, kraak heldere lijn alsof ze bij de buren stond.
ik geloof Rp 2500 per minuut maar dat beetje meer heb ik wel over voor zo'n geweldige verbinding.

Greetz

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik ben net terug uit nederland en mijn liefje belde me elke dag uit indonesie en geen vertraging,

Zo te lezen heb jij alles weer op de rails>
Dochtertje ook weer terug?
Succes deze keer ( of is het dezelfde)
Emoticon: Bye bye Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dit moet je eens uitleggen als je in Nederland als Nederlander hebt gewerkt heb je volledig de AOW.
Wat het probleem is dat allochtonen hier maar 2% hebben opgebouwd per jaar, en die missen een gedeelte AOW pensioen.
Maar die worden door de sociale dienst gecompenseerd
En krijgen nog hulp via allerlei extra hulp als wasmachine noem maar op.
Dat is de werkelijkheid.

Niet altijd Om Ziel,

Dat je 2% minder AOW per jaar hebt als je na 1957 in nederland bent gekomen is waar, daar staat niet altijd een aanvulling van de Sociale dienst tegenover.
Er wordt gekeken naar het gezamenlijk inkomen van man en vrouw (of andere partners )inlcusief pensioen enz. is dat mťťr dan het minimum inkomen dan volgt er geen aanvulling en ook geen gratis wasmachine, misschien geen huurtoeslag en/of minder zorgtoeslag, geen vrijstelling van belastingen geen TBU (tegemoetkoming buitengewone uitgaven) en ga zo maar door.
Ik ken dergelijke gevallen die overal voor in aanmerking komen en totaal netto meer te besteden hebben dan iemand die zijn hele leven hier gewerkt heeft met een gedeeltelijke AOW + een klein pensioen.

O,O, heb het net gepost en zie dat ik off topic ben.

Maar telefoneren is vanuit Indonesie naar nederland op veel manieren mogelijk via een Ind. simkaart waarmee je ook naar het buitenland kunt bellen of sms-en, ik gebruik altijd Simpati maar ik lees nu dat er ook nog veel meer mogelijkheden zijn en goedkoop.

een sms betaal ik 650 IRP. voor, is het een lange sms dan wordt er 2 of 3 of meer keren 650 IRP ingehouden van het beltegoed.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

On 11-06-2007 14:50 4yoke4 wrote:

...

Zo te lezen heb jij alles weer op de rails>
Dochtertje ook weer terug?
Succes deze keer ( of is het dezelfde)
Emoticon: Bye bye Yoke

Hoi Yoke,

Het is weer fijn in mijn leven, ik heb een geweldige meid leren kennen alweer een tijdje geleden en daar ben ik erg gelukkig mee.
Mijn vrouw en ik zijn al gescheiden zoals ik al eerder had verteld.
Mijn dochtertje zie ik nu ongeveer 1 keer per week en het gaat wel goed met haar......

greetz

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 12-06-2007 05:55 dutchguy1000 wrote:

...

Hoi Yoke,

Het is weer fijn in mijn leven, ik heb een geweldige meid leren kennen alweer een tijdje geleden en daar ben ik erg gelukkig mee.
Mijn vrouw en ik zijn al gescheiden zoals ik al eerder had verteld.
Mijn dochtertje zie ik nu ongeveer 1 keer per week en het gaat wel goed met haar......

greetz

Hoi Dutchie,

Goed om te horen dat je weer gelukkig bent en ik hoop dat jij jouw kleine meid toch veel plezier kan geven in haar leven als part time vader.
Groetjes Yoke.

Zo en nu maar weer on topic.

spacer line  

>>Dan is IM3 bij lange niet de goedkoopste. Ik gebruik XL (explor) en daarmee bel ik naar Nederland voor 1500 Rupiah per minuut van mobiel naar vast. Wel een lichte vertraging op de lijn, wel atijd verbinding, dus niet steeds opnieuw proberen <<<

Hoe doen jullie dat, want als ik met mijn XL bel vanuit Bali betaal ik toch zeker 10.000 naar NL???? tegoed 50.000 in 5 minuten volledig op. via 00131xxxxxxxxx

marthuis99
User
spacer line

ik gebruik het volgende via internet ;
indonesi - NL : provider starone via telefoon modem 150.000Rp per maand 1 gigabyte .Dan gebruik ik voipdiscount of 12voip naar NL 10 euro per 120 dagen en verder gratis 300 minuten per week
vanuit NL :pennytel : 2ct per minute (jakarta)per seconde berekend of
12voip 2ct per minuut afgerekend
vanuit nederland uitstekende verbinding als landline daar goed werkt
internet in indonesie niet altijd denderend
natuurlijk is skype to skype gratis , maar dan heb je aan beide kanten internet nodig

spacer line  

Da's helaas niet wat ik zoek ...
Heb XL card, en wil naar nederland bellen voor 1500 rup per min.
Hooe doe je dat?

spacer line  

Da's helaas niet wat ik zoek ...
Heb XL card, en wil naar nederland bellen voor 1500 rup per min.
Hooe doe je dat dan?

spacer line  

Oohps dat was 2x !! excuser

rspelmink
User
spacer line

precies, zou ik ook wel eens willen weten!
Mijn vriendin belt met IM3 naar NL.. maar de 50K pulsa is verdraaid snel weer op... en dan belt ze al via 01016...?

Iemand advies?! Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,042 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com