indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hanny
User
spacer line

Hallo,
Wij gaan naar Bali en ook een weekje duiken op de Gili's. Als ik de websites van de accomodaties mag geloven is er geen sprake van Malaria. De GGD adviseert wel Maleron omdat de Gili's toch wel dicht bij Lombok liggen.
Heeft iemand hierover meer ervaring. Liever slikken we natuurlijk niets... maar "wat moet...moet"...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je moet sowieso niets natuurlijk, maar zolang je in je achterhoofd houdt dat de GGD een commerciele instelling is, komt alles wel goed.

Ik ben regelmatig op Lombok, maar nog nimmer anti-malaria zooi geslikt. Je moet ook maar eens naar de bijwerkingen van dat goedje lezen en waartegen het echt beschermd.

hasse
User
spacer line

Ik kom ook al jaren op de Gili's en Lombok en heb nog nooit middelen tegen malaria gebruikt. GGD kan natuurlijk gemakkelijk geld verdienen.

spacer line  

Je moet 't zelf weten, maar naar Lombok neem ik ze altijd wel mee (of koop in Indonesie anti-malaria tabletten; een stuk goedkoper). Met een beetje geluk betaalt je verzekering het zelfs!

Malaria tabletten beschermen je niet 100% (een stuk minder zelfs), maar och, ik loop liever het risico niet. Gelukkig heb ik dan ook nooit last van bijwerkingen van die meuk (zelfs Lariam niet).

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ter overweging.
Voor malaria tropicana (de ergste vorm van malaria) is het medisch gezien beter om niet te slikken als je binnen 24 uur in een goed ziekenhuis kan zijn.
Als je Maleron of Lariam neemt, kun je toch geinfecteerd raken en krijg je niet alle symptomen van malaria. Als je je dan moet laten behandelen ben je verder van huis dan wanneer je niets gebruikt en direct naar een ziekenhuis gaat.
Wat wel weer handig is, is om het mee te nemen, en als je dan malaia krijgt, kun je de tabletten als medicijn meteen innemen (wel hogere dosering).

Ga staan waar geen plek is om te staan.

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Lombok en de Gili eilanden waren vorig jaar nog gebieden waar malaria tabletten werd aangeraden kijk even op de site van www.rivm .nl rijksinstituut voor volkgezondheid en millieu.
Ze kunnen je direct mededelen welke delen in de wereld besmettings gevaar opleveren voor diverse ziektes.

sing ken ken bli....

time2fly
User
spacer line

Is het überhaupt nodig om je te enten tegen Hep. A en Buiktyfus?
Het wordt geadviseerd, maar het is niet verplicht.
Ook hier profiteert de GGD van toch??

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 06-05-2008 22:59 time2fly wrote:
Is het überhaupt nodig om je te enten tegen Hep. A en Buiktyfus?
Het wordt geadviseerd, maar het is niet verplicht.
Ook hier profiteert de GGD van toch??

Hepatites A wordt nog steeds gegeven, ook voor de landen rond de middelandse zee.

Heb net gehoord dat buiktyfus niet meer nodig is, wel voor mensen die maagmedicatie gebruiken of een kunstgewricht hebben of diabetes.

Misschien heeft onze "forumdokter" Kiwimave hier een antwoord op !!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,271 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com