indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

morreke
User
spacer line

Hallo,

dit jaar gaan we voor het eerst naar Indonesie, en ik zit met een verschrikkelijk dilemma. We zouden heel graag de bromo bezoeken maar we weten niet of dat niet teveel moeite is (reizen) om een mooi uitzicht te zien en midden in de nacht op te staan.

We komen op Bali aan op 16 oktober om middernacht. 17 oktober zijn we ook nog op Bali maar de 18e willen we dus naar Surabaya vliegen om vandaar naar Cemoro Lawang te gaan. Hoe lang ben je dan ongeveer onderweg ?

Dan willen we 's nachts de bromo bezoeken en dezelfde middag nog vertrekken naar Kalibaru. Hoe lang ben je dan ongeveer onderweg ?

Daar slapen we dan en bezoeken we de volgende dag Sukamade waar we slapen. De dag daarop reizen we naar Banyuwangi waar we nog een nacht slapen.

Is dit niet teveel van het goede allemaal ?

Raden jullie misschien beter aan de Bromo te schrappen en ip daarvan met de ferry naar Ijen te gaan, en dan even een paar dagen naar Kalibaru, en zo terug met de ferry naar Bali ?

Ik zou gewoon even willen weten hoe lang ik onderweg ben van Denpasar naar Cemoro Lawang en van Cemoro Lawang naar Kalibaru om die vulkaan te bezoeken Emoticon: Smile

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene IndonesiŰ-praat'

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe lang je onderweg bent? Dat hangt af van de golfslag op zee (te hoog geen boot), de wind op het vliegveld (teveel wind geen vliegtuig), het voorradig zijn van vervoer over land, het weer, de bui van de chauffeur, de toestand van de weg.. ect.. ect..

Weinig over te zeggen dus, ga het niet op een uur plannen, want dan gaat het zeker niet goed. Emoticon: Smile

morreke
User
spacer line

ok maar is mijn schema niet een beetje krap ? ik moet me er echt aan houden want heb niet veel ruimte om dagen over te slaan.

De Bromo ligt een beetje uit de weg, is het niet beter om gewoon rustig ijen en Sukamade te bezoeken, dan heb ik nog een dagje speling voor oftewel bij de Ijen oftewel bij Sukamade of is de bromo echt niet te missen en heb je er bijna 2 dagen reizen voor over ?

henky
User
spacer line

Hallo Morreke,
Jammer dat je zo onder tijdsdruk staat. Als ik zo weinig tijd had dan zou ik niet te veel van dit soort natuurverschijnselen achter elkaar willen zien. Alles is wel anders maar qua natuur lijken die vulkaanlandschappen wel op elkaar. Beperk je tot de Bromo en als je de gelegenheid hebt dan zou ik een andere keer Kawah Ijen bekijken. Doe het relaxed, eet wat , maak een praatje met de mensen en ga je niet forceren. Bromo Kalibaru is wel 6 uren reizen met de minibusjes.Van Kalibaru naar Sukamade is ongeveer 4 uren rijden. Het laatste deel naar Sukamade kan alleen met een Jeep. De weg is slecht maar de uitzichten zijn mooi. Het verblijf bij Sukamade is lekker ontspannen maar primitief. En maak je geen illusies. Schildpadden zie je daar zelden eieren leggen. Maar ach .... elke onderneming is weer een belevenis. Via Margo Utomo in Kalibaru kan je een aardige gids regelen. Pak Sopri is altijd bereid je te helpen.
Veel plezier Henky

spacer line  

Morreke; ik heb in Juli jl van onze vaste gids/chauffuer vernomen dat je als de Brome wil bezoeken je het met een travelagent moet regelen,dus de chauffeur heeft heetf geen toegang meer tot het complex,dus informeer hiernaar.
Huur een busje,en vertrek hier mee naar Lawang of MAlan e.o,(ca 9 uur) en een nachtje slapen en de volgende dag naar de Bromo om dan weer terug te reizen naar het uiterste oosten en je programma voort te zetten.Financieel is het ook voordeligen en je ziet weer iets meer van het mooie land.

veel reisplezier.

morreke
User
spacer line

Huh is dat waar ??? Iemand die dit kan bevestigen ? Ik ga echt geen 9uur reizen hoor. mijn plan is om naar Surabaya te vliegen, van daaruit naar probolinggo en via hier naar de lava view lodge

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

9 uur is toch niet zo lang? Ik maak dergelijke trips regelmatig, en aan het eind van de dag ben ik dan nog altijd thuis Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,929,825 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com