indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bonsi
User
User icon of Bonsi
spacer line

Wie kan mij helpen aan informatie over het eiland Floris alle info is welkom met betrekking tot bezienwaardigheden (die we zeker niet mogen missen), natuur, restaurantjes enz.
Het is de bedoeling dat wij er in september een week naar toe gaan maar niet goed weten wat we kunnen verwachten.
Wie van jullie is hier al eens geweest en kan ons tips geven?
Alvast bedankt!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik wil niet vervelend zijn, maar misschien als je zoekt op Flores, met een e dus, dan vind je vast meer informatie.

Succes!

Ho Lee Fuk

Bonsi
User
User icon of Bonsi
spacer line

Hallo Yerun,
je hebt helemaal gelijk, ik was al stevig aan het zoeken hoe ik mijn oproep kan wijzigen (Floris naar Flores) maar ik kan dit niet vinden, weet jij raad?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat kun je zelf niet, maar dat wordt wel gedaan als de beheerder ingelogd is.

Ho Lee Fuk

Bonsi
User
User icon of Bonsi
spacer line

Hallo Yeron,
thanks, laten we hopen dat hij dit snel voor me doet zodat ik een andere goede oproep kan plaatsen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De titel is aangepast Emoticon: Smile

kroepoek
User
User icon of kroepoek
spacer line

bajawa: erg prettig dorp, vriendelijk en er werden varkens bloederig geslacht op straat als offer, ook uitgenodigd als eregast op bruiloft (bracht geluk - hoop dat ze nog leven!), warmwaterbronnen plezierig en dorpjes in de buurt beetje tourist trap alhoewel wel mooi en sfeervol gelegen

labuhanbajo: eilandjes voor de kust - verblijf te boeken op straat/kantoortje in L-bajo, paar dagen snorkelen en nasi eten en slapen in eenvoudige hutjes - TOF!

Ende: niet veel aan, mooi gelegen dat wel maar niet veel te doen (aardige vismarkt)

Moni - logeren bij de zusters in het klooster Detusoko en de kelimutu vulkaan zeker aanrader! Met de bus naar boven en daarna met de benenwagen retour (bordje : sjort kut = short cut)

In general: Flores is zeker een aanrader (wil er nog wel terug)

be true to yourself and you' ll never fall

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Labuan bajo is zeker de moeite waard. Het zit in de buurt van Rinca en Komodo islands. (indien je komodo varanen wilt zien)
Daarnaast heb je d'r leuke eettentjes en heb je er wel redelijke hotels. Je kan er ook een bootje huren om onbewoonde (maar mooie witte schone stranden) eilanden te bezoeken. Duiken is daar erg in.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Bonsi,

Ik ben net 16 dagen in Flores geweest, voor het eerst , na 20 jaar "de rest" van Indonesia (Sumatera, Java, Bali, Sulawesi en Kalimantan) Ik kan het in een zin samenvatten:wat heb ik spijt dat ik daar niet veel eerder naar toegegaan ben. Vind het helemaal geweldig. Ik heb de route Labuan Bajo, Ruteng, Bajawa, Ende, Moni en Maumere gedaan (en helaas weer terug haha vanwege gecancelde Merpativluchten) Vooral Lauban Bajo, Bajawa en Moni zijn de moeite waard. Met de topactries de komodovaren en de Kelimutumeren.Ook ik ga terug (in november!) want ik wil ook nog de noordkust en het oostelijk deel tot Alor zien. Flores is een verademing vergeleken bij Bali. Het is er heel mooi, groen, puur, weinig verkeer, bochtig (dus een sterke maag vereist). Wat LP zegt van overvolle bussen en lastig reizen valt heel erg mee. Behalve de gewone "Mensen-kippen-rijstbaal"bussen kun je ook gebruik maken van shared taxi (travel is de plaatselijke benaming) of transflores een auto met chauffeur huren. Ter plaatste zijn overal brommers te huur. Als je wil kan ik wel helpen aan wat adresjes, gidsen etc. Zie mijn mailadres.

Salam manis
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,307,608 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com