indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi, ik ben van plan om 13 oktober 6 weken naar indonesie te gaan.
Ik heb deze datum gekozen omdat ik dan niet ijdens de ramadan hoef te reizen.
Ik weet nog niet precies alle plaatsen waar ik heen ga maar wil in iedergeval wat van sulawesi zien en afsluiten op bali.
Twijfel nog tussen wat dingen doen op java of iets op borneo.
Maar kan iemand me misschien vertellen hoe het weer rond die tijd is?

bedankt , Tim

morreke
User
spacer line

Ik ga ook in oktober ( vertrek de 15e ). Voor zover ik weet heb je 2 seizoenen, het natte en het droge. Het natte begint normaal in november, maar zoeiets weet je nooit op voorhand he. Kijk eens naar ons weer hier.

De temperaturen zullen altijd rond hetzelfde schommelen zeker. rond de 30 graden.

Misschien hebben we de ganse tijd zon, misschien afwisselend zwoel met in de avond regen. wie gaat het zeggen Emoticon: Smile

nlpeter
User
User icon of nlpeter
spacer line

Vorig jaar ben ik op Sulawesi geweest: begin oktober t/m 11 november. Geen druppel regen gehad. Droog en heet. In Torajah is het koeler. Maar ook geen regen. De rijstvelden zijn uitgedroogd in die tijd.

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je niet met de ramadan hier wil zijn dan zou ik ook niet de 13e vertrekken aangezien er dan nog miljoenen zijn die langzamerhand op weg naar huis gaan, wacht dan nog een week totdat ze thuis zijn.

spacer line  

On 29-04-2007 18:28 jedimastersmurf wrote:

Maar kan iemand me misschien vertellen hoe het weer rond die tijd is?
bedankt , Tim

Oktober tot ruim half november zijn de heetste maanden van het jaar..en geen wolkje aan de lucht, betreffende bali en sulawesi Emoticon: Smile

Live life to the max.......

spacer line  

Iedereen bedankt voor de reakties.
Met het weer weet je het natuurlijk nooit ...als het maar niet de hele dag regent Emoticon: Smile
wbt de ramadan heb ik me vergist in de einddatum,lijkt me inderdaad beter om een weekje later te gaan.

Thx, Tim

spacer line  

Hoi Tim,
Ik woon in Torajaland, en kan je vertellen dat het weer uitstekend is. Aangezien de hoogte in Torajaland is het lekker koel en het regenseizoen schuift op, heb begon pas rond januari af en toe te regenen! Het was dan ook erg fijn, alles werd weer groen en het was ook wel even lekker om weer een avondbui te hebben. Dat maakt Toraja ook wel weer aangenaam.
Als ik iets voor je kan doen voor o.a je Sulawesi reis, contact me dan even via www.go2indo.com We kunnen je helpen aan allerlei accommodatie types, transport, gidsen etc..

Groetjes,
Jan O. Staal

Emerald Indonesia the gateway to Sulawesi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,054 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com