indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

saartje
User
spacer line

Jaaaaa,
Eindelijk een ticket geboekt: 3 weken Bali/Lombok in September.
Eerste keer Indonesie voor mij en mijn vriend dus we hebben er veel zin aan.
Accomodatie regelen we zelf.
Ik ben me al een beetje aan het inlezen en kom heel veel leuke dingen tegen.
Zo wil ik graag naar Ubud en de Gili eilanden.
Zijn er nog meer interessante eilanden rond Bali of Lombok? Wat is nou leuk om in 3 weken te doen?
Ik wil ook niet als een gek rond gaan reizen en daardoor eigenlijk niks zien.
Daarom wil ik een paar leuke plekken bezoeken en daar ook echt genieten.
Tips zijn welkom, alvast bedankt!

chirpy
User
spacer line

Saartje,
Wat adviezen en ervaringsgegevens. Ubud is een zeer goede keus, wanneer je houdt van de cultuur en de kunsten en lekker eten. Neem de Blue Bird taxi buiten de luchthaven en laat je afzetten bij bv het Sayong House met zwembad en een fantastische bediening, mijn favouriete plek midden in Ubud : Jalan Dewi Sita en dan de Jalan Maruti in. Op mijn site www.chirpy.photosite.com zie je wat tekeningen en foto's van dit hotel. Trouwens verder in Ubud vind je nog veel meer goede hotels voor prijzen van 80.000 tot 120.000 rp.
Wandelingen over de Champua Ridge naar Bang Kiang Sidem en de Kokosbar. Doen. De musea van Neka, Arma en Blanco zijn het bezoeken meer dan waard. De dansavonden in de tempel midden in Ubud moet je ook bezoeken. De Legong vind ik de mooiste dans en ook de apendans.
De gili's bij Bengsal Lombok zijn fantastisch, alleen de reis erheen is een ramp. Je kunt vanuit Amed met een snelboot rechtstreeks naar de eilanden. Eerst informeren of die vaart. Lees op deze site in de historie de verhalen over de vervoermafia van Bengsal.
Het beste vervoer op Bali is voor mij de motor. Wel met een internationaal motorrijbewijs!!. Of huur een auto met chauffeur. Kost voor twee personen ook niet zoveel. Andere mooie plekken op Bali vind ik de meren en Lake Batur.
Op Lombok beviel mij de stille stranden bij Kuta Lombok.
Voor zover is het waarschijnlijk genoeg. Voor meer informatie kun je terecht via mij email vermeulenjoepRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com
Veel groeten.

saartje
User
spacer line

Dankjewel voor de info chirpy,
Vervoermafia van Bengsal? ik heb er op dit forum niet iets over kunnen vinden. Waar staat dat precies? Dat klinkt niet zo fijn.

koboi
User
spacer line

Hoi hoi !

Bali/Lombok ... perfecte keus.
Het lijkt misschien commercieel maar je moet zeker es naar het olifantenpark gaan in Taro én een ritje maken. Zeker de moeite !
Als wij naar de gili's gaan (reeds 3 keer daar geweest) huren wij een bootje af in Bangsal voor een belachelijke prijs. (die ik nu niet meer weet). Als jenog goedkoper wil kan je in Bangsal gewoon meevaren met een publiek bootje, waar vooral indonesiers mee naar de gilis over en weer gaan. Op de gilis zeker gewoon es een duikbril aandoen en beetje snorkelen, je kan op veel plaatsen gewoon staan en het onderwaterzicht is, zelf enkele meters van het strand, reeds fenomenaal.
Van die mafia niks gemerkt in 2004 of 2006. Wel kunnen we zeggen dat in het terugkeren het bootje ons, zoals we vroegen, gewoon aan het strand van het HolidayResort in Senggigi dropten ipv in de haven, lekker makkelijk (wel iets gevaarlijker voor hun bootje). Zo kwamen we terug in de toenmalige Holiday-Inn langs de achterdeur...
Kuta Lombok is idd prachtig, maar er is geen kat ! Emoticon: Smile
Op onze reis-site vindt je veel tips, alles die daarop staat hebben mn echtgenote en ik zelf bezocht.
www.bali-lombok.be
We hebben ook 2 telenetalbums met samen meer dan 600 fotos van Bali & Lombok.
Albums Lombok Bali 2004 en 2006

Ik hoop dat jullie je ferm amuseren !
Zeker es in de Ming gaan eten in Sanur en in die Warung (die overdag een autoherstelplaats is, zie onze site ... de lekkerste vis die we ooit aten !

Romantisch dineren op Lombok ... ga es naar de Alang-Alang ! Vorig jaar nog super, in 1999 ook al super.

Dolfijnen zien in Lovina is ook wel fun, maar het is soms beetje belachelijk. Een twintigtal bootjes op zoek naar dolfijnen heel erg vroeg in de morgen, zien ze één ... hop er allemaal achter ... maar het is tijdens het terugkeren van de dolfijnen, bij zonsopgang dat ik mn vrouwtje op ons bootje (waar enkel nog een indonesier de boel bestuurde) ten huwelijk heb gevraagd ! 2 jaar later zijn we dan nog es 3 weken teruggeweest.

Grtz,

Koboi-Belgia

Selalu menikmati ... Greetings, Koboi

Jeanette
User
spacer line

Ik heb, jaren geleden weliswaar, bij Lovina 10-tallen dolfijnen gezien! Magnifiek! Maar het is waar dat je niet het enige bootje bent... Zonsondergang bij Tanah Lot is wonderschoon, als je het niet erg vindt om dat, net als bij Lovina, met wat meer mensen van te genieten. Op Lombok is de Sasak-cultuur en streek toch wel heel apart.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,672 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com