indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Eddepet
User
spacer line

Hallo Pak Ronald,

Ook ik heb even naar jou test gekeken en de vragen zijn inderdaad anders dan dat ik die ken.
Ik wil nog net niet zeggen heeft niets met de werkelijkeheid te maken. Natuurlijk zijn er vragen die ik ook ken, alleen zijn de antwoorden dan bij mijn weten anders Emoticon: Yummie!
Maar ik heb dan ook niet het boek gelezen, CD afgeluisterd. De DVD heb ik wel gezien en vondt dit een beetje misleidend. Sommige dingen waren te overdreven in de film.

Ik heb nog wel een andere link gevonden die misschien handig is en meer realistisch: http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/
Succes met de toetst.

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Weet je wat je ook kan doen?Zeggen dat ze trucker is geweest,we komen er hier slechts 5500 tekort,dus kan ze zo hierheen.Doen ze nu ook met Oostblokkers,die komen hier,kennen geen woord duits laat staan hollands maar worden gehuisvest en aan een baan geholpen en ze zuipen in het weekend zich vol in onze vakantieparken en dan zijn het nog steeds zielige mensen...hoera voor het hollandse werknemersbeleid! Emoticon: Cooool

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-05-2007 22:17 Veer01 wrote:
Weet je wat je ook kan doen?Zeggen dat ze trucker is geweest,we komen er hier slechts 5500 tekort,dus kan ze zo hierheen.Doen ze nu ook met Oostblokkers,die komen hier,kennen geen woord duits laat staan hollands maar worden gehuisvest en aan een baan geholpen en ze zuipen in het weekend zich vol in onze vakantieparken en dan zijn het nog steeds zielige mensen...hoera voor het hollandse werknemersbeleid! Emoticon: Cooool

Jaja, rijden bij ons op de terminal naar Y terwijl ze naar Z moeten zijn ,overigens de enige 2 banen die we hebben!!!!!!!
Na 3 uur komen ze naar mij toe en zeggen, nix goe ier, ich nie weg, ich warten.
Dat is dan hun hoogste Duits, en zoek dan maar uit wat zo'n billenbijter wil en waar hij staat, heel feestig allemaal.

Groet Malam.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

ik ben geboren en getogen in nederland, nederlands opgevoed (m'n ma is indo) ben nu student, 3e jaars hbo.
Maar ik heb net die ene toets gedaan en er maar 1 goed!!!!
het zegt maar weer eens wat over de incorrecte inburgeringstoets.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-05-2007 23:46 Kelvinator wrote:
ik ben geboren en getogen in nederland, nederlands opgevoed (mn ma is indo) ben nu student, 3e jaars hbo.
Maar ik heb net die ene toets gedaan en er maar 1 goed!!!!
het zegt maar weer eens wat over de incorrecte inburgeringstoets.

Nog sterker, ik ben Nederlander 59 jaar, mijn Pa en Ma zo wit als sneeuw, ik heb de toets verschillende malen gemaakt en ik was niet in staat om ook maar één keer te slagen.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 27-04-2007 19:20 rspelmink wrote:
goede avond,

ik zoek wat meer informatie en ervaringen met het inburgeringsexamen voor het mvv. Mijn vrouw is bezig om de nederlandse taal te leren en is al druk aan het oefenen met het pakket "Naar Nederland". De volgende stap is het Examen. Mijn vragen nu hoe dit verloopt en wat er mogelijk is?

Moet ze perse naar Jakarta afreizen? (het examen wordt toch via telefoon afgenomen? dan zou het toch ook in het consulaat in surabaya moeten kunnen. daar woont ze nu. Om voor 1 telefoontje helemaal naar jakarta af te reizen vind ik nogal wat.)
Hoop dat er mensen wat ervaringen/adviezen hebben. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

" ...... en ben j/u al wat wijzer geworden ........ ???"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Obemu
User
spacer line

zijn dit ook inderdaad vragen die je op het inburgeringsexamen kan krijgen?

Volgens mij veroverde Piet Heijn de SPAANSE zilvervloot (who cares dat die daarvoor in brazilie lag aangemeerd) en ik heb vroeger op school geleerd dat alexanderpolder het laagste was in nederland, en de vaalserberg het hoogste....

Mijn vriendin zit nu bij het taalcentrum in Jakarta op les, dus ik denk dat ze de inburgeringscursus wel gaat halen met wat leren erbij... ze heeft wel aanleg voor talen gelukkig (spreekt al vloeiend duits en engels ook...)

Eddepet
User
spacer line

Hallo Obermu,

Ook mijn vriendin volgt lessen in het Erasmus talencentrum in Jakarta.
Zij is nu bezig met S4 en heeft S1 t/m S3 met succes doorlopen.
Ook heeft zij het tweede gedeelte van de inburgeringscursus gedaan.
Dit alles is haar goed verlopen en zij heeft het inburgering examen gehaald.
MVV heeft zij nu ook al in bezit en als alles naar wens gaat komt zij begin augustus naar Nederland als wij getrouwd zijn.

Kleine tip die ik volgens mij ook al eerder genoemd heb : "Het Nederlands spreken is heel belangrijk, oefen dit dan ook met haar."

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

Obemu
User
spacer line

Hi Edwin!

We vonden beide inderdaad de nederlandse taal ook belangrijk. Niet alleen voor de examens maar vooral ook om het leven hier in Nederland wat makkelijker te maken en het wat sneller het "normale" leven op te pakken.

in ieder geval gefeliciteerd met jullie voortgang... wij moeten ook die kant op Emoticon: Very funny

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 27-04-2007 19:20 rspelmink wrote:
goede avond,

• Ik zoek wat meer informatie en ervaringen met het inburgeringsexamen voor het mvv.
  • Mijn vrouw is bezig om de nederlandse taal te leren en is al druk aan het oefenen met het pakket "Naar Nederland".
  • De volgende stap is het Examen.
  • Mijn vragen nu hoe dit verloopt en wat er mogelijk is?

• Moet ze perse naar Jakarta afreizen? (het examen wordt toch via telefoon afgenomen?
  • Dan zou het toch ook in het consulaat in surabaya moeten kunnen. daar woont ze nu.
  • Om voor 1 telefoontje helemaal naar jakarta af te reizen vind ik nogal wat.

Hoop dat er mensen wat ervaringen/adviezen hebben. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

• R. Spelmink yth.,

• Ik hoop dat je wat aan deze officieële regeringssite, heb ...... véél succes.

• Natuurlijk begint alles bij de ambasade.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Panik - Panik .......................... in huize Sidia.

Vandaag heb ik ( lacht niet ) een uitnodiging gekregen voor een gesprek op 3 maart 2008 .
    Jullie weten het wel , een bla bla briefje , ik als oudkomer moet ook mijn papieren etc meenemen.

Hoop niet dat ik zo'n "inburgeringsdinges" moet doorlopen.
    Stel is voor dat ik niet slaag . Wat dan ??
    Wordt ik dan gedeporteerd ?

Bingung dese Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 19-02-2008 20:28 sidia wrote:

Vandaag heb ik ( lacht niet ) een uitnodiging gekregen voor een gesprek op 3 maart 2008 .
    Jullie weten het wel , een bla bla briefje , ik als oudkomer moet ook mijn papieren etc meenemen.

Hoop niet dat ik zon "inburgeringsdinges" moet doorlopen.

Nee hoor, we gaan gewoon demonstreren met Uw ibu en zeun voor op! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

Hey Om Sid, wat bedoelt u? Wat voor gesprek is dah?

Begin de details te vergeten

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 19-02-2008 22:11 JohanN wrote:
    Hey Om Sid, wat bedoelt u? Wat voor gesprek is dah?

Even meelachen.

Geachte heer ,
    Op 1 jan 2007 is de wet inburgering(Wi) ingegaan.
    U krijgt deze uitnodiging omdat u volgens informatie van het Rijk waarschijnlijk inburgeringsplichting bent.
    In dit gesprek onderzoeken we of u inderdaad inburgeringsplichtig bent of u in aanmerking komt voor een gratis inburgeringscursusvan de gemeente.
    Omdat inburgeren in Nederland volgens de wet verplicht is , bla bla bla.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Het zou wel te gek voor woorden zijn als men werkelijk alleen maar uitgaat van het "buitenlander"-zijn en vervolgens elke buitenlander een dergelijk brief stuurt, ongeacht of deze persoon reeds lang aanwezig is in NL of pas recent. Niet pikken Sid.

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 19-02-2008 22:49 sidia wrote:

...

Even meelachen.

Geachte heer ,
    Op 1 jan 2007 is de wet inburgering(Wi) ingegaan.
    U krijgt deze uitnodiging omdat u volgens informatie van het Rijk waarschijnlijk inburgeringsplichting bent.
    In dit gesprek onderzoeken we of u inderdaad inburgeringsplichtig bent of u in aanmerking komt voor een gratis inburgeringscursusvan de gemeente.
    Omdat inburgeren in Nederland volgens de wet verplicht is , bla bla bla.

Je bent niet de enige Sidia. Er zijn er meer die dit onbegrijpelijk vinden.

Het feit dat ze al zestig jaar in Nederland woont geeft toch aan dat ze hier gekomen moet zijn na de onafhankelijkheidsverklaring van Soekarno. Ze moet dus behoren tot de groep Indische Nederlanders. Had altijd gedacht dat die groep beschouwd werd als volwaardige Nederlandse staatsburgers.

Jantje
    User
    spacer line

Kijk, da’s al bijna foutloos. Hoe komt dat zo ineens vraag ik mij dan af: vanwaar dat angstzweet voor deportatie. Is er frauduleus gehandeld, de belasting of socialezaken getild, belogen of bedrogen?
    Als intake ambtenaartje zou ik dan zeggen: volg die cursus nou maar. Kan geen kwaad en het is gratis, betaald door de Nederlandsche overheid. Bovendien verstevigt het uw positie op de maatschappelijke ladder en mijn collega’s en ik blijven aan de bak. Wenst u de gratis cursus niet te volgen, sturen wij u gewoon door naar een ander traject. Emoticon: Smile

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 20-02-2008 08:14 Jantje wrote:

...

Hoe komt dat zo ineens vraag ik mij dan af: vanwaar dat angstzweet voor deportatie. Is er frauduleus gehandeld, de belasting of socialezaken getild, belogen of bedrogen?

Het is ook zo komisch .
    Daarom is het ook , naast Panik - Panik heb ik ook niet lachen en even meelachen geschreven.

Ome Jan , het hoeft niet altijd fraude , list en bedrog te zijn .
    Het is een teken dat de Nederlandse overheid echt alles op schrijft , zie het voorbeeld van die oude mevrouw. Ze was diep verontwaardigd.
    Het verhaal is bij mij bekend , staat uitgebreid verteld in diverse indische site's.
    Zoals je zelf weet ben ik ook lid van diverse site .

Ome Jan ,
    Zou ik geld krijgen als ik mijn verhaal naar Jakarta Post stuurt ?
    Zie je wel dat de Nederlandse overheid de weg kwijt raakt.?
    Dat in Holland een tweedeling van de maatschappij bestaat ?
    Er werd alleen maar gekeken naar naam (arabisch) , en ethnische achtergrond ? .
    Ik kan nog X aantal extra vragen verzinnen . insinuaties etc .
    Mss kom ik op TV. ??
    Wat is jou advies ?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sapolidi:
    De Indische Nederlanders wordt door CBS als Westerse Allochtoon gerubriceerd , en dat zijn de Indonesiers ook .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Y-B
    Er zijn ook Niet Westerse Allochtonen die al meer dan 40 jaar lang hier zitten en nog steeds de bahasa belanda niet beheersten.
    Over 9 dagen zit ik ook 10 schrikkeljaren in nederland (40 jr) , ondanks dat beheers ik de bahasa belanda ook niet zogoed .

Mss willen onze users -vrienden , sympathisanten een goed woordje voor mij doen ?

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Die intake ambtenaren moeten ze per ommegaande ontslaan.

It's only kinky the first time.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Ze doen gewoon hun werk.
    Ik maak ook geen problemen.Het is grappig , daarom heb ik het vermeld .
    Behalve als iemand begin te insinueren Emoticon: Wink

Trouwens ik kan jullie als sponsors gaan vragen Emoticon: Shiny , om te getuigen dat ik redelijk in nederlands kan " sjeiken" Emoticon: Blush .

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Sidia,

Dit is een vertoning die eigenlijk de hele Nederlandse bevolking het schaamrood op de kaken zou moeten brengen. Want welbeschouwd is de reactie van YB een juiste.

En dit zijn nu mooie voorbeelden waarom ik momenteel geen deel wil uitmaken van die Nederlandse samenleving, natuurlijk zijn er ook goede dingen. Maar het slaat door in Nederland, en zeker in de verkeerde richting. Erg jammer.

It's only kinky the first time.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Alle mensen , alle ingezetenen moeten aan de wet onderworpen worden.
    De regering moet zorgen dat de politie haar werkt doet.
    Wetovertreders (dus niet alleen Moslims) moeten keihard aangepakt worden , vooral als ze in herhaling treden.
    Het is kwestie van de wet handhaven.

om Sid dat was uw schrijven op de andere topic.
    Kijk Om Sid u bent al wel 40 jaar als gast in ons land.
    Want u bent geen Nederlander schreef u toch, ook op een andere topic .
    U begreep die stelling van Yogya niet, waarom u apart moest vermelden dat u trots vermelde dat u geen Nederlander was.
    U doet er wel lacherig er om, maar je zou in Amerika allang nongrata er uit gezet worden.
    Dat ze hier in Nederland zo gek zijn, ja dan hebt u toch maar geluk dat ze het hier wel tolereren
    Begrijpt u nu nog niet dat u opgeroepen bent voor die inburgering cursus .
    Ik begrijp dat wel..............
    Eindelijk duidelijkheid waarvoor je zou moeten kiezen.....
    Een mens staat soms wel voor een keuze, en dat hebben ze hier vergeten te vragen, en duidelijk te maken.....
    mijn schoonmoeder krijgt er geen, want ze is Nederlandse Ondanks dat ze Jaren in Indonesië gewoond heeft.
    die voorbeeld van Sapolidi is niet terecht dat is een grove fout van die sociale dienst..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 20-02-2008 03:41 sapolidi wrote:

...

Je bent niet de enige Sidia. Er zijn er meer die dit onbegrijpelijk vinden.

Click to see original image

Het feit dat ze al zestig jaar in Nederland woont geeft toch aan dat ze hier gekomen moet zijn na de onafhankelijkheidsverklaring van Soekarno. Ze moet dus behoren tot de groep Indische Nederlanders. Had altijd gedacht dat die groep beschouwd werd als volwaardige Nederlandse staatsburgers.

Sapolidi dan is die vrouw als 3 jarige kind hier in Nederland gekomen.
    Dan is er hier iets verkeerds gegaan, door die domme ambtenaartje, dat te verwijten valt. Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 20-02-2008 12:01 zieleffe wrote:

...

om Sid dat was uw schrijven op de andere topic.
    Kijk Om Sid u bent al wel 40 jaar als gast in ons land.
    Want u bent geen Nederlander schreef u toch, ook op een andere topic .
    U begreep die stelling van Yogya niet, waarom u apart moest vermelden dat u trots vermelde dat u geen Nederlander was.
    U doet er wel lacherig er om, maar je zou in Amerika allang nongrata er uit gezet worden.
    Dat ze hier in Nederland zo gek zijn, ja dan hebt u toch maar geluk dat ze het hier wel tolereren

Ziel , ik probeer gewoon een verkeerde quote van Y-B recht te trekken.
    Je moet ook zien in de context van de "trots"van de Indonesiers in Y-B verhaal.

Dat Nederland soms te zwak is (belazerd werd) is ook duidelijk , kijk naar Meprau Ayaan en de dubbele nationaliteit gedoe.

Ik zou ook in USA mijn Indonesische nationaliteit kunnen behouden , het is de universele rechten van de mens , gegarandeerd door de U.N charter (weet niet welke).
    Een vriendin van mij woont zelf al meer dan 40 jr in USA , en nog steeds Indon. staatsburger.

Ik kan wonen en werken in Nederland en later dikke AOW etc krijgen omdat ik aan de vastgestelde eisen voldoet.
    En Ya , ik ben trots dat ik mijn nationaliteit heb vast gehouden , en zeker omdat er geen redenen zijn om het te verruilen.Ik ken nog een paar die dat ook gedaan hebben.
    Niet politiek , niet economisch en niet sociaal (verbetering in mijn maatschappelijke status).Ben geen politieke vluchteling geweest , geen armoedzaaier (relatief begrip) en geen verbetering van mijn "status".
    Van een arme Purman uit java naar een "rijke" Meneer Poorman in ollanda .

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ja Sobats, jullie hebben gelijk, dit betrof een domme ambtelijke fout!
    Neemt niet weg dat het pijnlijk is.
    Ben eerder geneigd om voor te stellen om de Nederlandse jeugd een inburgeringscursus te geven over voormalig Nederlandie Indie en haar geschiedenis.
    Want de huidige generatie weet niets,ja sateh.
    Als Haags scholiertje in de jaren 50 hadden we veel Indische kinderen in de klas, en geloof me:de meesten werden de beste van de klas, terwijl er een aantal waren die een Jappenkamp achter de rug hadden.
    Maar pas later besefte ik de enorme inzet van de kinderen en hun ouders.
    Overigens werden de Indische kinderen absoluut niet vreemd ontvangen;Den Haag had al een Indische stempel en velen hadden familie en verwanten in Indie Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,669,841 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com