indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

carola
User
spacer line

Mijn vriend en ik willen de hele maand juli naar Indonesie. We hebben net besloten dat we Noord Sumatra, Java en Bali willen combineren, eventueel ook nog Lombok. We hebben weinig ervaring in verre reizen en kunnen dus wel wat tips gebruiken. Tickets kosten inmiddels al ongeveer 1200 euro per persoon hebben we ontdekt. Een 15 daagse georganiseerde prive reis op Sumatra en Java kost nog eens zo'n 1000 euro per persoon. Het lijkt me dat dit goedkoper kan. Is het te doen om gewoon een ticket te boeken naar Medan en retour vanaf DenPasar en alles ertussenin daar te regelen? Rekening houdend met onze onervarenheid? Geen idee hoe je dat doet met vinden van bijvoorbeeld een gids, chauffeur of binnenlandse vlucht.

Alvast bedankt! Carola

Mr. Jacob
User
spacer line

Jullie kunnen het beste met Malaysian Airlines vliegen naar Kuala Lumpur (en daar overstappen naar Medan). Vanuit Nederland kun je bij elk fatsoenlijk reisbureau een reis boeken naar Medan en terug vanuit Denpasar (Bali). Vanuit Denpasar gaan rechtstreekse vluchten naar Kuala Lumpur. De eventuele andere binnenlandse vluchten kun je beter in Indonesië regelen.
Ja, ik kan jullie een massa tips geven, mar welke plaatsen willen jullie aandoen? Op Sumatra alleen het Tobameer? Beter daarna met de bus naar Bukittinggi (en het meer van Maninjou, wat ik persoonlijk mooier vind dan het Tobameer) en via Padang naar Jakarta bijvoorbeeld. Waar willen jullie heen op Java? Meestal kunnen veel trips in de omgeving worden geregeld vanuit het guesthouse waar jullie verblijven. Daar lopen altijd wel “gidsen” rond. Vervoer is nooit een probleem. Ik wil jullie best verder helpen, maar ik heb daarvoor meer informatie nodig.
Zelf ben ik al 20 keer in Indonesië geweest en heb altijd mijn eigen reizen daar geregeld. Je kunt me ook mailen via mijn mailadres.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou niet tever doorvliegen met Malaysian, wellicht tot Kuala Lumpur en vanuit daar verder met Air Asia. Goedkoper en vliegen vaker op de meeste bestemmingen, ook Medan en Denpasar. Gewoon eventjes online boeken hier, en alles is geregeld.

Binnenlandse vluchten zelf niet boeken via internet of buiten Indonesie Dat doe je gewoon ter plekke. Ook de rest kun je prima zelf regelen voor 1000 euro, zeker weten. 15 dagen is echter wel eilanden overvliegen als je het mij vraagt, maar als je van Noord-Sumatra naar Java gaat, dan scheelt dat al een stuk. Emoticon: Smile

robbert
User
spacer line

Hoi,
Schaf via Moesson Amersfoort het logeeradressenboekje aan, mijn ervaring is dat velen van de daarin genoemde guesthouses tripjes kunnen verzorgen. Vaak spreekt men ook nog nederlands en het is bijna altijd erg gezellig. De adressen zitten overal dus ook op de door jou genoemde eilanden.
De tip van Yerun is ook een goede dus Mas naar KL vv en vervolgens Airasia, er zit bij deze laatste wel een maarrr en dat is het gewicht v.d. bagage, vaak slechts 15 kg, dus even kijken op de website.
Veel plezier
Rob

santhe
User
spacer line

hoi carola,

Wij hebben onze reis geboekt bij selamat Jalan tours uit baarn.
wij betalen voor onze reis inclusief stopover in Kuala lumpur rond de 2000 euro p.p.
Wij hebben ook een georganiseerde prive rondreis Sumatra, Java en bali.
Wil je meer weten mail me dan maar hoor
sanneverweijRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

groetjes Sanne

morreke
User
spacer line

wij hebben via connections een vlucht voor 685 euro gevonden taxen inbegrepen.
Brussel - Denpasar ( via Singapore ).

Michel
User
spacer line

Ik ben het niet eens met de opmerkingen om een ticket
naar K.L. te boeken en daarna met Air Asia te gaan.

Niets ten nadele van Air Asia, maar een retourticket naar K.L. of
naar Medan scheelt slechts enige tientjes.

Bijvoorbeeld : Het huidige tarief voor een retour K.L. is € 619,-
Het huidige tarief voor een retour Medan is € 629,-

Bij een ticket op jaartarief scheelt de (retour)prijs € 40,-

Zie de prijslijst van MAS, die geldig is tot 20 jan. 2008.

Michel.

Michel
User
spacer line

Overigens heeft Singapore Airlines een iets betere verbinding met
Medan (via Singapore).
De overstaptijden in Singapore (vanuit Medan) zijn gunstiger dan
die in Kuala Lumpur.

De ticketprijzen zijn bij SIA wel wat hoger.

Michel.

Eddepet
User
spacer line

Hallo Carola,

Je kunt natuurlijk altijd bij van Verre kijken zie Banner.
Wat je ook kan doen is bij fox vakantie kijken.
Mijn ouders en zus gaan hier mee op vakantie en daarna blijven ze nog een weekje om mijn bruilloft mee te maken.
Volgens mij ligt de reis rond de 1900-2000 euro inclusief vliegticket.

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

jennyspaan
User
spacer line

On 29-04-2007 19:37 morreke wrote:
wij hebben via connections een vlucht voor 685 euro gevonden taxen inbegrepen.
Brussel - Denpasar ( via Singapore ).

Hoi, kun je mij vertellen welke datum je hebt geboekt voor 2007 bij Connections, want bij mij hadden ze geen goedkope vlucht in eind julie/begin aug. nar Denpasar.

morreke
User
spacer line

On 07-05-2007 23:00 jennyspaan wrote:

...

Hoi, kun je mij vertellen welke datum je hebt geboekt voor 2007 bij Connections, want bij mij hadden ze geen goedkope vlucht in eind julie/begin aug. nar Denpasar.

15 tot 31 oktober

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

On 03-05-2007 13:33 Michel wrote:
Ik ben het niet eens met de opmerkingen om een ticket
naar K.L. te boeken en daarna met Air Asia te gaan.

Niets ten nadele van Air Asia, maar een retourticket naar K.L. of
naar Medan scheelt slechts enige tientjes.

Bijvoorbeeld : Het huidige tarief voor een retour K.L. is € 619,-
Het huidige tarief voor een retour Medan is € 629,-

Bij een ticket op jaartarief scheelt de (retour)prijs € 40,-

Zie de prijslijst van MAS, die geldig is tot 20 jan. 2008.

Michel.
en denk aan het feit dat je je koffers dan opnieuw moet inchecken (in KL)

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,491 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com