indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tigerhead
User
spacer line

Ik ga in Oktober met mijn ouders naar Sulawesi voor een rondreis. Ik wil dus wat luxere hotels dan de gemiddelde backpacker. Ik zit aan de volgende hotels te denken. Wie is er in één of meerdere hotels geweest en wat jullie mening ervan? Dus gelieve niet aankomen met andere aanbevelingen.

Makassar - Hotel Pantai Gapura
Rantepao - Toraja Heritage Hotel
Batutumonga - MentiroTiku
Pendolo - Mulia hotel
Tentena - Tando Bone
Ampana - Marina Guesthouse
Togean - Kadidiri Paradise Resort & Dive Center
Luwuk - Maleo Cottages Resort
Tomohon - Lokon Resort
Tangkoko - Mama Roos Homestay in Tangkoko Park
Bunaken - M.C. Dive Bunaken duikresort
Manado - Hotel Minahasa, Manado

Bij voorbaat dank

Mr. Jacob
User
spacer line

Waarom dure hotels? Verwacht niet altijd de luxe die je verwacht.
Mulya is bijvoorbeeld wel het beste hotel in Pendolo, gelegen aan het Posomeer. Er zijn schitterende bungalows, maar er is geen warm water. Het restaurant is goed, maar houdt er rekening mee dat er in Pendolo alleen maar elektriciteit is tussen zes uur ’s avonds en 2 uur ’s nachts.
In Tentena ben ik alleen in de Pamona Indah Permai en Ue Datu geweest. Beide hebben een goed ontbijt, terwijl Ue Datu een mooie tuin met fraaie vrijstaande bungalows heeft (geen warm water). Beide onderkomens hebben een goed restaurant. Pamona Indah heeft enkele kamers met warm water.
In Rentepao ga ik meestal naar wisma Maria 1 (Jl. Ratulangi). De kamers zijn schoon en hebben warm water. Het ontbijt is uitstekend. Het enige probleem is dat het een stuk goedkoper is dan de dure hotels. Vlakbij, in dezelfde straat zijn enkele uitstekende restaurants (Mambo is de beste).
Voor een goed hotel in Makassar kun je beter tot Dodo richten. Ik slaap altijd bij Dodo in huis (hij heeft enkele kamers voor toeristen), maar hij weet ook alle andere goede hotels in Makassar. Dodo kan jullie altijd van dienst zijn, want hij heeft een busje en gaat regelmatig met toeristen naar Toraja, Bira en andere interessante plaatsen in Zuid Sulawesi. Hij pikt je van de luchthaven op voor een veel lagere prijs dan de lokale taxi’s en brengt je naar het hotel waar je heen wilt. Zijn mailadres: donow77Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com. Hij spreekt uitstekend Engels.

nlpeter
User
User icon of nlpeter
spacer line

Ben een paar dagen in het Lokon resort geweest in Tomohon. Ligt daar prachtig, mooi uitzicht op de vulkaan. Verder het grootste zwembad dat ik ooit gezien heb bij een hotel, onbeschrijfelijk mooi gelegen, met uitzicht op de vulkaan en het omringende landschap. Nadeel: toen wij er waren waren we de enige gasten, dat voelt nogal verloren in zo'n groot resort. Het restaurant was bedroevend, en er is ook niet veel anders in de buurt (d.w.z. op loopafstand). Leuk om te weten (?): Beatrix en Willem Alexander zijn er nog een middagje op visite geweest. De receptie hangt vol met foto's.

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

rakus
User
spacer line

Manado.
Het Minahasa Hotel in Manado heb ik verschillende keren gelogeerd. Dat is een echt familiehotel. De eigenaren zijn twee oude tante's van in de 70. Het personeel van het hotel bestaat uit veel neven en nichtjes. Het ligt aan de Jl. Sam Ratulang ongeveer 500 mtr. van de boulevard. Je kunt handelen over de prijs, ik heb altijd Rp. 170.000 per nacht betaald. Je hebt beneden wat kamers, en dan heb je kamers tegen de berg op. Het is een tuin met aan weerzijden huisjes waar 4 kamers in zijn. 2 kamers beneden en 2 kamers boven. Ik geloof dat er totaal 8 van die huisjes staan, dus 32 kamers + de kamers beneden ongeveer 10 kamers. Je krijgt s'morgens een goed ontbijt. Dit jaar hebben ze ook een eigen zwembad. Je moet dan wel een eindje tegen de berg oplopen. Elke dag vanaf 4 uur staat er koffie en thee klaar in het restauran. De oude dames maken daar dan hapjes bij. Cocoscake of koekjes. Ik kan de citroenpuddingjes aanbevelen, heerlijk. De tante's spreken nog goed Nederlands. Een goed en rustig Hotel.
Tankoko.
De Mama Roos Homestay is een klein hotel. Er staan 5 of 6 bamboehutjes voor 2 personen. Er hangt een klamboe om het bed en er is een heel klein ventilatortje. De kamers zijn schoon en netjes. De mandiruimte is klein met koud water. Het eten is wat de pot schaft, vaak Nasi Goreng. Smaakt goed. Het is er knus en gezellig sávonds. De gidsen komen zelf wel langs de hotels met een programma voor een tocht door het oerwoud. Het ook aan te bevelen.
BUNAKEN
M.C. Dive Bunaken duikresort is ook wel goed ik heb er zelf nooit gelogeerd maar ken het wel. Zelf zit ik altijd bij Papa Boa. Dat is een kleine Homestay met bamboehutjes.
zover de informatie.
Harry

spacer line  

we kunnen je zo helpen bij het boeken van de accommodaties. infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.go2indo.com

Emerald Indonesia the gateway to Sulawesi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,614,778 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com