indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Robert70
User
spacer line

Gezocht naar medestudenten om Bahasa Indonesia te leren. Twee jaar geleden begonnen met drie personen, maar helaas hebben er nu twee afgehaakt. We leerden uit het boek Selamat Datang. Ik wil graag verder. Mijn docent Kim, wil ook graag verder, maar liever met grotere groep, zo'n drie of vier personen.. De kosten waren zo'n 40 Euro per maand. We deden iedere week zo'n anderhalf tot twee uur. Het was/ is in Helmond. Kim is een ex docente uit Indonesia en doet dit vol overgave. Ik heb al een leuke basis geleerd, maar wil verder. Wie wil er mee doen?
Je mag me ook een berichtje sturen zodat ik contact met je op neem. Ook moet je mobiel naar Helmond kunnen.
Kom en doe mee, maken we samen iedere keer er een leuke avond van. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!
Als dit niet mocht lukken, dan zoek ik een ander clubje die hetzelfde doen, dan zou ik graag mee willen doen, svp geef reactie

jenny s
User
spacer line

Je ken o.a. cursussen volgen aan de volksuniversiteit en bij het Instituut voor Indonesische talen.

Zie http://www.volksuniversiteit.nl/ (onder de 'b' van bahasa Indonesia) of http://www.indonesischecursussen.nl/

Succes!

daft_punk
User
spacer line

Ik zou graar mee doen Robert alleen ik woon te ver weg ( Assen) zit zelf wel een heleboel thuis study te doen maar dit is idd een leukere en makkelijkere manier van leren. Hopp dat je meer medestudenten kan vinden.

succes
Daan

Robert70
User
spacer line

Bedankt voor het commentaar. Jenny, ja ik kende deze instituten. Als ik geen klein groepje bij elkaar kan krijgen, dan zal ik wel moeten. Met zo'n klein groepje was/is lekker huiselijk, koekje/ koffie/thee soms wat eten proberen en niet te ver uit de buurt. Maar vooral omdat je met maar een paar man ben, krijg je extra veel aandacht. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Z'n instituut heeft zo'n verplicht nummer en zijn de groepen veel groter, waardoor je soms net de essentie mist. Maar goed ieder zijn eigen mannier natuurlijk.
Wel Daft_punk, jammer dat je niet in de buurt woont. Maar misschien reageert er nu iemand anders op dit stukje..

Bedankt allen en gegroet allen

spacer line  

Het Instituut Indonesische Cursussen zit in Leiden (hoofdkantoor) en is de uitgever van het boek Selamat Datang. Ze geven ook les in Eindhoven...de groepen bestaan uit minimaal 6 en maximaal 16 mensen...hun email adres is iicRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.euronet.nl

Succes!

berkgvd
User
spacer line

Graag wil ik op die manier starten met het leren van Bahasa Indonesia.

Gerrit

spacer line  

Mijn vriend wil het ook graag leren, maar Leiden is helaas te ver.

jenny s
User
spacer line

Op de sites die ik hierboven beschreven heb, staat in welke steden cursussen gegeven worden. Binnen de randstad zijn er best veel plaatsen... Zeker niet alleen Leiden dus!

Heeft iemand nog ervaring met betaalbare (ver)gevorderde cursussen omgeving Utrecht?

Robert70
User
spacer line

Hallo allen,

Leuk al deze reacties. Wie woont er in de buurt van Den Bosch. Kunnen we misschien iets samen regelen.
Geef me eventueel een persoonlijk mailtje, kunnen we kijken wat en waar we het gaan doen.

Allen gegroet Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Zou het ook graag willen leren, inderdaad: Leiden en Delft geeft cursussen, jammer genoeg allemaal in de Randstad,
Ik zal voor jullie verder zoeken, wel rondom Den Haag Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als jelui een native speaker nodig hebben om de boel even op te fleuren , wil OmSid ook een kleine bijdrage doen.
Alleen Amsterdam. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh jammer om Sid, er is een enorme vraag om het B.I. te leren, vooral jongere Indo""s die de taal niet meer spreken, ja een beetje.
En de totoks, na-oorloogs willen ook de taal graag de taal leren

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

In principe zou men binnen 3 maanden de huis tuin keuken bahasa indonesia kunnen leren .

Robert70
User
spacer line

Thanks voor alle reacties. Ondertussen heb ik ook al een serieuze reactie gehad van iemand die met mij mee wil.
Zijn er nog meerdere mensen die mee willen doen, please stuur mij zo snel mogelijk een berichtje.
Als alles doorgaat is de les in Helmond, dus woon je in de buurt en wil je Bahasa Indonesia leren, reageer.
Ik hoor of zie graag van jullie. Kom doe gezellig mee, en of probeer mee een proelesje of zo.

Robert70
User
spacer line

Op donderdag 10 mei staat een kennismaking met lerares Kim in Helmond gepland. Heb je ook zin om te kijken, stuur me een emailtje. Gaan we samen kijken wat we willen en hoe we het kunnen doen. We zijn nu met twee personen, ben jij nummer 3. Met 3 a 4 personen heb je lekker veel persoonlijke aandacht en het is gewoon gezellig. Kom en geef je op. Emoticon: Party!

spacer line  

Halo robert70,

Ik kom uit Helvoirt en dat ligt vlak bij Den Bosch. Ik wil ook graag B.I. leren maar ik vind de afstand te ver naar Helmond. Ik heb wel de Volksuniversiteit in Oss gevonden die in het najaar opnieuw met cursussen start. Op dit moment denk ik daar gebruik van te gaan maken. Emoticon: Party! Sucees met je zoektocht naar meer leden. Emoticon: Bye bye

Groetjes Tinie.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Robert70
User
spacer line

Tinie, als ik zeg dat ik uit Kerkdriel kom, weet je denk ik al genoeg. Het voordeel van Helmond is dat het een kleine groep is. Misschien kun je het gebruiken als opstapje naar Oss. Denk er eens over na. We kunnen ook eventueel een stuk samen rijden, vanaf Den Bosch, ik rij toch. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kom uit Vlijmen maar heb die cursus al eens gedaan u krijgt schijnbaar uit deze boeken het grammatica, bahasa Indonesia.
Heb les gehad van leeraar uit Vught die al toen boven de 70 jaar was, en een oude guru was in Indonesie. Emoticon: Smile Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

[Heb les gehad van leeraar uit Vught die al toen boven de 70 jaar was, en een oude guru was in Indonesie. Emoticon: Smile Emoticon: Shiny
Hallo Zielleffe,

Is het boek Selamat Datang 2 het standaard lesboek?
Ik ging er vanuit dat SD1 het eerste boek zou zijn, of is dit een opnieuw uitgebrachte versie? Ik wil namelijk het boek voor mezelf kopen.

Groetjes Tinie Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

spacer line  

het boek Selamat Datang 2 is het vervolg op Selamat Datang 1 en wordt uitgegeven door Instituut Indonesische Cursussen in Leiden , iicRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.euronet.nl
telf. nr 071 5121011.....alwaar je beide boeken kunt bestellen....ook zijn er cd's te bestellen met luisteroefeningen, horend bij beide boeken...
Het Instituut Indonesische Cursussen verzorgt lessen in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Den Haag, Eindhoven.
Initiatiefnemer en een van de auteurs van het boek is Bruce van Rijk...de directeur en hoofddocent van het Instituut.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Voor grammatica boeken moet je gewoon een boekje nemen voor de lagere school .

Lihat contoh.

chirpy
User
spacer line

Heb ik de grootste interesse, maar ben ik vanaf de tiende mei 12 weken weg. Dat wordt dus niets dit jaar. Beginnen jullie in september weer? Vanuit Son is Helmond goed bereikbaar.

Robert70
User
spacer line

Hi Chirpy

Je kunt natuurlijk altijd mee inspringen.
Niet geprobeerd is altijd mis geschoten. Dan zijn we met 3-en, kan heel gezellig zijn.
Als alles goed gaat zijn we in september ook onder de pannen.

chirpy
User
spacer line

Dag Robert 70
Dan neem ik na de vakantie wel weer contact op om het adres te vernemen. Dank voor je uitnodiging.

spacer line  

Hoi Robert,
Als de les doorgaat in september kun je misschien wat informatie doorgeven.
Mijn man gaat elke maandagavond naar Amsterdam voor Bahasa les.
Met meer informatie kan hij overwegen wel of niet mee te doen.

tot horens,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,345 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com