indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

'Vliegvelden voldoen niet aan de internationale eisen'
Slechts de helft van de 19 grootste vliegvelden voldoet aan de internationale veilheidseisen. Dit werd gisteren medegedeeld door een hoge transport-ambtenaar. Zijn verklaring zorgt voor verdere onrust over de nationale luchtvaartindustrie. Slechts een dag nadat de Verenigde Staten hun burgers hadden opgeroepen geen gebruik te maken van Indonesische maatschappijen na een serie dodeijke ongelukken, meldde de ambtenaar dat sommige vliegvelden geen goede landingsbaan of 'air traffic control' systemen hebben.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

Dat verbaast mij niets. Na de aardbeving bij Jogja in mei 2006 was ook de landings/startbaan van het Jogjase vliegveld Adisucipto flink beschadigd. Die is snelsnel gerepareerd want ze hebben er maar n daar. In oktober 2006 landde n vertrok ik daar en geloof me, ik ben op een startbaan zelden zo door elkaar gehusseld als toen, het leek of we over keien reden in plaats van over asfalt.

Verder heb ik n van de twee hardste landingen in mijn leven op het vliegveld van Jogja gemaakt, het was of het toestel bijna in tween zou breken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dan wordt het dan tijd dat buitenlandse airlines de belangen (veiligheid)van haar passagiers op de 1ste plaats stellen.
Ben benieuwd welke airports het zijn , en of buitenlandse airlines er naar toe vliegen.

Wat de plaatselijke airlines betreft , tyaa dat is een beetje moeilijk , het kan zijn dat hun standaard lager zijn dan de internationale standaard.
Men moet vaak kiezen tussen vliegen en niet vliegen (en ook dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn).
Heb paar keren binnenlands gevlogen , heb toch altijd de "veiligste" airlines gekozen met naar mijn mening als leek met de "nieuwste"vliegtuigen.
Pech kan je altijd treffen , maar voor een paar euri meer ga ik toch een "betere " airlines zoeken.Heb geen zin om een paar uren te gaan stressen(JKT-DPS) , om in een vliegende zeepkisten van Sjors en Sjimmie te gaan vliegen.
Of desnoods met gehuurde auto rijden(met chauffeur) , zie je ook meer van het land.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Sidia, het gaat in dit geval niet om de luchtvaartmaatschappijen maar om de vliegvelden!

Jogja is formeel een internationale luchthaven, omdat je rechtstreeks vanuit Singapore en Kuala Lumpur naar Jogya kunt vliegen. Het heeft maar n baan, een tweede zit er niet in. Daarvoor komt er te weinig langs.

Tabeh,
Kris

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Over de vliegvelden weet (bijna) iedereen wel.
Ik niet , dacht dat het veilig was , en zeker als er buitenlandse vliegtuigen landen.
Ik wil hiermee zeggen dat de (buitenlandse)maatschapijen ook roomboter op hun hoofd hebben.
Je mag van bv KLM /SIA (etc )dat ze hun vliegtuigen niet laten landen op een gevaarlijke airport zoals Yogya.Weet ook niet of KLM /SIA er naar vliegen.
De 2de of 3de rangs airlines en de indonesische kunnen niet anders. Emoticon: Cry

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,708,147 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com