indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

katrien
User
spacer line

Hallo,

Ik ga voor de eerste keer naar Java en Bali, ik wil mijn reis super goed voorbereiden en daarom wend ik me tot julie...
Ik heb reeds de meest recente lonely planet aangeschaft en de nodige lectuur in de bib ontleend. Maar waar kan je beter informatie krijgen dan het te vragen aan de mensen die er zelf geweest zijn.
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt, Katrien

spacer line  

Hallo Katrien,

Ik weet niet wat je precies allemaal wil gaan doen maar er is zoveel te zien.
Hoelang ga je? Emoticon: Nooo Waar begin je? Emoticon: Worship Wat wil je? Emoticon: Party! Er zijn zoveel vragen die er ontstaan als je weg wilt. Wat wil je zien? De Borobudur, Prambanan, Yogjakarta, Surabaya, Malang er is teveel om op te noemen. Wil je op Bali aan het strand? Rond toeren? Emoticon: I love it Wij zijn er nu 3 keer geweest en elke keer was het anders,Het is ook afhankelijk van de tijd. Elk seizoen geeft weer andere vruchten, dus is er altijd wel iets lekkers te eten. Rekening houden met tropische stormen, dus ook een stevige paraplu of in ieder geval zorgen dat je droge kleren aan kunt trekken.

Ik wens je in ieder geval veel plezier en goed weer toe.
Emoticon: Yeah right!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Jantje
User
spacer line

On 17-04-2007 13:36 TinieVriens wrote:
Hallo Katrien,

Ik weet niet wat je precies allemaal wil gaan doen maar er is zoveel te zien.
Hoelang ga je? Emoticon: Nooo Waar begin je? Emoticon: Worship Wat wil je? Ik wens je in ieder geval veel plezier en goed weer toe.
Emoticon: Yeah right!

Ik heb begrepen dat mevrouw hoogtepunten wil. Emoticon: Party!

katrien
User
spacer line

TinieVriens,
Alvast bedankt voor je reactie.
We gaan voor zes weken. Ik ben iemand die graag van de natuur en de cultuur van een land geniet. Eens op het strand liggen kan ook zijn charmes hebben, maar daarvoor ga ik zeker niet naar daar. (dat kan net iets goedkoper aan de costa brava ofzo.) Ik ben wel benieuwd of er duikplaatsen zijn die er aan te raden vallen...
We hebben een vlucht geboekt op Jakarta (2juli) en vliegen terug vanuit Denpasar (22 augustus). Rondtoeren is dus de boodschap. De meest bekende plaatsen die je opnoemd heb ik al goed bestudeerd in boeken en op het internet.
Ik kom ook graag op plaatsen waar niet alle typische toeristen gaan. Het is leuk om volledig ondergedompeld te woren in de cultuur.

Groetjes

rspelmink
User
spacer line

sarangan is een aanrader. Was typisch toeristisch, inmiddels erg rustig maar wel enorm mooie natuur en rust (en veel gezellige indonesiers)!
het licht iets ten oosten van yogya.
Rond het plaatsje is een kratermeer waar overdag de markt en het dorp zich vergaart. Genoeg hotels in verschillende klasses! Als je nog meer plaatsjes wilt weten op bali/java ken ik er nog wel een aantal Emoticon: Smile Emoticon: Blush

katrien
User
spacer line

Hey rspelmink,
GRAAG!!
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

rspelmink
User
spacer line

oke nog eentje dan Emoticon: Wink
als je naar bali gaat mag (vind ik) een boottochtje (met duiken en/of snorkelen) bij Lembongan Island niet ontbreken. Vanuit Kuta vertrek je met een groep naar de boot (mijn opstap was in Nusa Dua). Vanuit daar vaar je iets naar het oosten naar Lembongan Island. Het water en de natuur is daar echt ongelooflijk mooi Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Na 2uurtje kun je nog even aan land om daar in het kleine dorpje rond te lopen (en eventueel rond te fietsen o.i.d.) Voor iedereen is er wel vermaak!
Op de terugweg een lekker restaurantje pakken bij Nusa Dua en dan het heerlijk nachtleven van Kuta induiken! (ohhhhhhhhhhhhhhhh, wat heb ik een heimwee! Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool )

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,082,213 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,274 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,513,746 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com