indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

willeke
User
spacer line

Hier een belangrijke boodschap voor iedereen die binnenkort een visum wil aanvragen bij de Indonesische Ambassade in Den Haag. Op de website van de ambassade (www.indonesia.nl) is sinds kort een online visumformulier in te vullen. Dit formulier ben je verplicht te gebruiken. Met de hand ingevulde formulieren worden niet meer in behandelingen genomen. Je moet dan in de wachtkamer op die ene computer die beschikbaar is het online formulier invullen.
Ik was vandaag ondanks een hele volle wachtruimte snel aan de beurt, omdat iedereen met een met de pen ingevuld formulier naar de computer werd verwezen. Blij dat ik dus wl dat online formulier had gebruikt. Stond binnen 5 minuten weer buiten met een kwitansie. Ik zag ook dat ze nu een termijn van 7 werkdagen aanhouden voor het afhalen van het paspoort in plaats van de 10 werkdagen die eerder werden gehanteerd,
Verder: SosBud en 60-dagen toeristenvisum zijn nu allebei 45 en moeten nog steeds cash worden betaald.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Dit is de link naar de website waarop de online visum aanvraag staat: http://visa4indonesia.nl/
Very cool trouwens! Lekker modern en alle data staat meteen in een database, waarmee je allerlei zaken kan checken. Naar ik heb begrepen wordt het hele immigratiegebeuren online gezet. Ik weet dat het budget hiervoor en het project natuurlijk, via de Indonesische ambassade in Den Haag werd uitgezet. Den Haag is dus een pilot en dit moet verder worden uitgerold wereldwijd. Ik zal eens gaan kijken of ik dit geconfirmeerd kan krijgen.

Begin de details te vergeten

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Ik heb vandaag online zo'n visum aanvraag gedaan alleen nu vroeg ik me af of de ambassade moeilijk doet als ik op een andere dag kom (om m'n paspoort etc. af te geven) dan wat ik op het formulier ingevuld heb?

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,968,805 topic views - 240,844 posts - 13,736 topics - 34,535 members - last post @ 28-02-2021 21:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

144,959,889 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com