indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik wil volgend jaar trouwen met mijn meisje. Maar niet voor het geloof. Zij is moslim (voor mij geen probleem) maar ik ben 100% niet gelovig. En ik wil dus alleen volgens de wet trouwen. Moet ik een keuze maken als moslim trouwen of niet, dan gaat het feest niet door. Is het een gedoe om in Nederland te trouwen? Want ik ben uitgeschreven en zij spreekt geen nederlands. Of is het makkelijkst om in Singapore of Australie te trouwen? En wat voor papierwerk hebben we nodig? Trouwen zegt mij niks maar mijn meisje wil graag en om de familie in Java te pleasen, doen we daar een selamatan. Graag jullie advies.... Joost uit Bali

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Onmogelijk .Je kan niet trouwen , en zeker als je volgens de regels wil doen.Ook het feit dat je geen water bij de wijn wil doen.
Islamiet worden , je wordt gesunat etc.
Er zijn tig topics in Indahnesia volgeschreven.
Selamatan is (betekent) een feest. Meer niet.
Heeft 0 (nul) waarde , nep en strafbaar ook nog.(Volgens de Indon.wet ).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hallo Pak Sid wat heeft dat met de staat te maken.
Als ik op Bali wilt trouwen dan kan ik dat zelf regelen zonder de staat.
Of het herkend wordt is wat anders, als je het officieel wilt dan ja dan moet je volgens de Islamitische wetten daar trouwen.
Maar ik kan het niet laten, om advies te geven, het is niet slim om met een Moslima te trouwen vooral als je zelf geen Moslim wilt worden.
Anders om is het ook niet slim (ieder moet dat voor zich zelf uit maken)
er zijn al veel gevallen bekend dat er doden er door vallen, gisteren in Tilburg weer een vrouw vermoord.
Ik laat mij eigen niet uit, over welk milieu je dan praat, maar het is hier in Holland al bijna dagelijkse kost, van af slachtingen, en mishandelingen. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Trouwen zegt mij niks maar mijn meisje wil graag en om de familie in Java te pleasen,

Vergeet het dan maar. Als ze haar familie wil "pleasen", zul je moslim moeten worden. Punt uit.

marshall
User
spacer line

1) niet-officieel voor het geloof trouwen (jij wordt dus moslim, maar dit wordt niet officieel op papier vastgelegd, dus niet rechtsgeldig...)

2) voor de wet in NL trouwen (of in een ander land waar mensen met verschillend/geen geloof met elkaar kunnen trouwen.)

3) trouwfeest in Indonesie

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Vrienden , we moeten eerst naar de posting van de vrager goed lezen.
Hij wil volgens de regels(wet doen).
In dit geval krijgt hij gratis adpis : Vergeet het maar .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. OmZiel : Een Moslima mag niet gaan trouwen met een niet Moslim.
Dat is een regel.Punt uit. Geen discussie mogelijk.
Of ze wordt een "afvallige" , nou dat kan als de liefde zo groot is.
Men zegt dat liefde maakt blind.Wordt ze "verstoten"door haar omgeving.
Het makelijkste weg is , dat de man water bij de wijn doen , moslim worden en ge-sunat worden.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Marshall : mbt pt 2
Dat wordt vaak toegepast door Mix Couple met dezelfde geloof.
Dus WNA Katholiek met WNI Katholiek
Of WNA Budhis/Hindu/Khong Hoe Tjoe etc met WNI Budhis etc.
Dat kan je in buitenland doen , wordt ook erkend in Indonesia(op basis van wederkerigheid).Alleen de BS huwelijk.
Maar volgens de Hukum Islam is de vrouw al in overtreding.
Hier is het gekompliceerd (bijna "onmogelijk') , een Moslima met een Niet Gelovige ? .
Dat is uitgesloten mits 1 van de partijen behoorlijk water bij de wijn doen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Bemoei zuchtig zijn de mensen als je trouwen wil met een Moslims dan doe je dat toch, als je dan serieus genomen wordt is het toch daar goed.
je wordt dan zogenaamd moslim, en na de ceremonie ga je aan tafel je vol zitten eten, aan de 50 gangen menu, (rijst rijst en nog eens rijst) zodat je na de huwelijksnacht met een vrolijk opgewekt gezicht je huwelijksreis kan aanvaarden door na Bali te gaan.
Als je dan ook nog de papieren in orde hebt kan je ze meenemen naar Holland maar dan moet ze eerst inburgeren, en bahasa Balanda leren .
Mocht de IND een hekel aan je hebben dan kunnen ze, je vrouwtje waar je meegetrouwd bent, je van tafel en bed gescheiden houden.
Je krijgt ze nog niet naar Nederland zie Netwerk TV van die vrouw uit Sri lanka.
Die zelf moord pleegde omdat ze niet naar haar man mocht in Nederland..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Cry Emoticon: Shut up!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. OmZiel : Een Moslima mag niet gaan trouwen met een niet Moslim.

Tuan Sid,

Toch begrijp ik deze regel niet in de Islam. Waarom is het dan zo dat als een Moslima sex heeft met een kafir dat ze wel zwanger kan raken? Het is in het verleden vaak zo gebeurd in Nederland, dit resulteerde vaak in prachtige Indo kindertjes. Als het echt haraam zou zijn (zoals sex met dieren), zou Allah zo'n vrouw ook nooit hamil maken. Ik heb tenminste nog nooit gehoord dat een vrouw zwanger van een paard is geworden omdat ze toevallig dierensex had. Dat is pas echt haram natuurlijk

Of denk ik hierin te wereldlijk?
Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Pak Joost, wat bedoelt u eigenlijk dat u uigeschreven bent, betekent dit dat u niet in Nederland woont? Of dat u in Indonesie woonachtig bent of voorlopig verblijft (KIM-S)

a) Woon je in Nederland:
Dan is het mogelijk in Nederland te gaan trouwen in de gemeente waar u bent ingeschreven. Betekent wel dat uw vriendin alle papieren in orde dient te hebben, zoals "bewijs van ongehuwdschap, geboorteakte, die gelegaliseerd dienen te worden door en vertaald door een beedigde vertaler (u kunt zich tot de Nederlandse Ambassade in Jakarta of de Nederlandse consulaat in Bali wenden voor informatie hieromtrent) Voor u geldt alleen het bewijs van ongehuwdschap, die je bij de gemeente moet aanvragen) en geboorteakte als ik mij niet vergis.
Als u dus over alle formaliteiten beschikt, dan is trouwen in Nederland minder gecompliceerd dan in Indonesie. Bovendien is het rechtsgeldig voor een eventuele gezinshereniging, en gelden v.w.b. uw aanstaande vrouw de hier terplaatse geldende regels, zoals inburgering enz. enz.

Woontu in Indonesie, dan bent u onderworpen aan de wetten die daar gelden,
Dit betekent dat gemengde huwelijken voor de Indonesische wetgeving niet kan, en dan bent u dus verplicht Moslim te worden of zij Christen.
Je kunt natuurlijk dit onredelijk vinden, maar zo is de Indonesische wet nu eenmaal. Kritiek van buiten wordt dan gezien als zich bemoeien met de binnenlandse aangelegenheid, die zeer gevoelig ligt in Indonesie, vooral wat Nederland betreft.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-04-2007 12:40 kiwimave wrote:

...

Tuan Sid,

Toch begrijp ik deze regel niet in de Islam. Waarom is het dan zo dat als een Moslima sex heeft met een kafir dat ze wel zwanger kan raken? Het is in het verleden vaak zo gebeurd in Nederland, dit resulteerde vaak in prachtige Indo kindertjes.

Toean (Menir )Kiwi

ik heb u hoger geschat dan de groep jongeren die alleen maar sekolah jongkok heeft . Emoticon: Wink
Dus ik kan uw vraag ook niet plaatsen.
Er is een verschil tussen anak sah (dalam nikah) en anak tidak sah (luar nikah).
In Nederland en Nederlands Oost Indie is het ook zo (geweest).
Kijk u maar naar uw eigen (nldse) wetgeving die ook gebaseerd was van de Romeinse Recht.
Bijna alle beschaafde landen hebben soortgelijke rechtsystemen.

Naar mijn bescheiden mening is er ook een verschil in gradatie van haram zijn bij sex voor de huwelijkse staat en haram zijn om sex te hebben met dieren.
U weet toch ook wel het verschil van die 2 verboden. Emoticon: Smile
Zelfs met de dieren is er ook een verschil of je het met een geit , schaap, ezel , kuda of andere soort dier zoals b.v met een primaat Emoticon: Nooo Emoticon: Yes!
(PS in Nld krijgt je hoogstens last met de dieren Bescherming , heb pas gelezen over de onverlaat die gepakt werd omdat hij ---- nou ya , durf ik niet verder te schrijven Emoticon: Blush .

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Hoe we van 'Trouwen' afdalen in de duistere wereld van animal sex.....

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dit lijkt nergens meer op van trouwen naar wildplassen.
Maar dat is bekend bij deze zo varieerde discussies.
Ook een afwijking van 200graden

Dit betekent dat gemengde huwelijken voor de Indonesische wetgeving niet kan, en dan bent u dus verplicht Moslim te worden of zij Christen.

Nou daar voldoe je daar aan, naderhand is het om je zelf je leven op te pakken zoals je dat dan samen wilt.
wie controleert wie
In IndonesiŽ houden ze er van om voor de gek gehouden te worden, dat hoort nu eenmaal bij IndonesiŽrs.............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Party! Emoticon: Party!

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.forum gasten

Bedankt voor jullie reakties. Sommige reakties heb ik wat aan en sommigen niet. Verdere uitleg: ik woon op Bali, maar sta hier niet ingeschreven. Officiele status: Nederlander zonder vaste woon- en verblijfplaats. Ik wil het trouwen hier vermijden ivm met religie. Ik wil graag advies hoe het in zijn werk gaat om in NL (of Singapore/Australie) te trouwen met een Indonesische. Ik ben in NL uitgeschreven. Wat voor papierwerk hebben we dan nodig en moeten we in ondertrouw? Enzovoort... Ik heb geen flauw benul want geen van mijn vrienden is getrouwd. Nogmaals bedankt. Joost

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Trouwen in Nederland, maar het wordt een lange weg: je kan je Indonesische vriendin niet zo maar meeslepen naar een ander land, overal worden papieren gevraagd.Laat je eerst maar regristeren, zonder dat is het zinloos

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

In ons geval veel papierwerk vooraf,toestemming zelfs van de kerk hier,omdat zij van huis uit christelijk is.We zijn daar getrouwd,want ons visumverhaal liep lang uit en wellicht heeft dit de zaak bespoedigt,maar anders hadden we hier in Holland getrouwd hoor.Maar zorg altijd dat je de bureaucratie een stap voor bent,dus veel bewijsmateriaal van jullie goede voornemens en relatie indienen. Emoticon: Wink

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oh ja...bijna vergeten,een goede pasfoto erbij,zoals mijn knappe onweerstaanbare foto van hiernaast en ze keuren alles meteen goed.(zo'n foto willen ze natuurlijk niet weer onder ogen krijgen,dus stepel erop ter goedkeuring en klaar) Emoticon: Stupid

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Veer, ik moet zeggen dat je er knapper uit ziet dan Bokito, die ontsnapte gorilla uit Rotterdam.
Een van de fijne dingen van de Ned. wetgeving is dat religie en burgelijke stand gescheiden is, dus kerk en staat.
Ik kan mij niet voorstellen dat als ik zou willen trouwen met iemand van een ander geloof, dat er zoveel obstakels zijn!!
Je reinste volksmennerij

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik kan mij niet voorstellen dat als ik zou willen trouwen met iemand van een ander geloof, dat er zoveel obstakels zijn!!

Hoe is het met Al uit Jakarta, weer verleden tijd ?

Of werkt hij nog steeds aan zijn Rumah orang tua in Jakarta d.m.v. het gebruik van goedwillende belanda dames Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Hoi Jan,

Ik heb precies dezelfde vraag. Mijn vriendin is Indonesisch en ik ben Nederlands. Ik heb me niet uitgeschreven.
De familie van mijn meisje, zet haar dagelijks onder druk om maar te trouwn etc etc, Je word er niet goed van. Zei is moslim en ik ben ook niet gelofig. Ik vind het zwaar onzin van deze wet hier in Indonesie dat je van hetzelfde geloof moet zijn om te trouwen. Wat als je nou geen geloof hebt? Dat zei moslim is , is prima. Als 2 mensen van elkaar houden en met elkaar samen kunnen leven,ondankt verschil in religie, dan is dat de keuze van het paar zelf en niet de mensen van de wet. Het paar moet immers met elkaar verder.

Volgens de wet mag je niet samenwonen, kinderen krijgen of zelfs intimiteit tonen zolang je NIET getrouwd bent. Het probleem hierbij is dat als een paar toch (per ongeluk) kinderen krijgen zonder dat ze getrouwd zijn, dat dit kind ten eerste heel moeilijk geregistreerd kan worden bij de burgerlijke stand(anak haram). Het kind krijgt een stempel dat hij/zij geboren is zonder ouders die getrouwd zijn met elkaar in de geboorde akte. Hierdoor heeft het kind schaamte en krijgt diegene een hele moeilijke tijd in het dagelijks leven. De ouders willen vaak het kind ook niet opvoeden en verstoten het dan. Veel ouders willen eigenlijk een abortus uitvoeren, omdat ze niet klaar zijn om een kind op te voeden of te trouwen. Het probleem hier is weer dat abortussen illegaal zijn behalve als de vrouw zwanger word d.m.v. verkrachting, dus in alle andere gevallen moeten ze het kind hoe dan ook baren, waardoor het kind dus problemen krijgt wat ik net beschreef. Niet te vergeten, worden er op deze manier veel kinderen op de wereld gebracht(kijk naar de populatie in IndonesiŽ).

Ik vind het zelf erg hypocrieta allemaal.

De vraag is voor mij eigenlijk, (zoals Jan van vliet ook al aangaf), niet in Singapore trouwen(met verschillende religies) en dan dit in indonesie weer legaliseren? Heeft iemand hier ervaring mee??

bedankt

Danny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

dannyman1234 nou bijna 1 1/2 jaar later nadat deze topic is geopend kom je met deze vraag aan.
terwijl er andere topic zijn, waar we van alles al heel breed hebben over gehad op deze materie.
Trouwens die vraag steller J van Vliet heeft zich , denk ik zo, nooit meer gemeld.
Of heb ik iets gemist, dan?
Hij zou deze vraag zeker beter kunnen beantwoorden dan wie dan ook.
Want ja, nieuwschierig ben ik niet zo, maar wil wel graag leren, hoe het met hem is gegaan!! Emoticon: Devil Emoticon: Emoticon: Stupid

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 01-12-2008 13:37 zieleffe wrote:
bijna 1 1/2 jaar later nadat deze topic is geopend kom je met deze vraag aan.
terwijl er andere topic zijn, waar we van alles al heel breed hebben over gehad op deze materie.
Emoticon: Stupid

Meneer zieleffe, ik denk dat deze kwestie van tijd tot tijd actueel zal blijven, gezien het feit dat er nog steeds voornemens zijn bij sommige mensen om te trouwen met een Indonesische vrouw. Emoticon: Yes!

Nu kan je waarschijnlijk heel wat antwoorden over deze kwestie terugvinden in de diverse topics op dit forum, maar voordat je alle SERIEUZE en NUTTIGE informatie weer op een rijtje hebt staan zie je sterretjes voor je ogen Emoticon: Devil Emoticon: Stupid

.Wellicht toch weer een idee om hier wederom een apart topic over te openen , uitsluitend bestemd voor nuttige en bruikbare up to date informatie, zowel uit Indonesie als uit Nederland..??

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Danny; je bent het met een hele hoop dingen niet eens, maar besef wel dat de meeste dingen waar je het niet mee eens bent in eerste instantie culturele regeltjes (adat) zijn en daarna pas wetgeving. Duidelijk is dat je nog veel te leren hebt, en als je na 1.5 jaar relatie met dit soort verhaaltjes aan komt, dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat het op een fiasco uit draait, hypocriet of niet.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-12-2008 13:37 zieleffe wrote: Trouwens die vraag steller J van Vliet heeft zich , denk ik zo, nooit meer gemeld.
Of heb ik iets gemist, dan?
Hij zou deze vraag zeker beter kunnen beantwoorden dan wie dan ook.
Want ja, nieuwschierig ben ik niet zo, maar wil wel graag leren, hoe het met hem is gegaan!! Emoticon: Devil Emoticon: Emoticon: Stupid

Dat huwelijk is uiteindelijk niet doorgegaan. Joost had al snel door dat een "kniebuiging" voor de familie maken, je voorgoed ketent aan deze familie, en dat daarop doorgaans fikse financiele aderlatingen volgen. Er lopen gelukkig nog verstandige Nederlanders rond hier. Inmiddels is Joost wel gehuwd, maar niet met een moslima en op zijn eigen wijze.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Da's snel gegaan.. eerst de ene gedumpt en binnen anderhalf jaar een vervangende vrouw gevonden en getrouwd zijn. Ik zou het niet willen, dergelijke verrassingen. Ken mijn vriendin nu een jaar of vier en langzamerhand wordt me duidelijk dat het best wel klikt. En dan is er nog voldoende onduidelijk Emoticon: So funny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Die onduidelijkheid blijft juist het interessant makende mysterie in een verhouding hier; als het maar niet uitmondt in de boel belazeren, maar daar ben je zelf bij.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,847 posts - 13,518 topics - 16,739 members - last post @ 22-11-2017 02:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,406,256 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com