indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Hoorde van vriend dat met western union hier in belanda bij b.v 100 naar indonesia je 17 moet betalen en als het in indonesia afgehaald word b.v. kantorpos je maar 1000000 Rp krijg dat met een rate 1= 12000 word daar ook nog eens de zakken gevuld!!!
weet iemand een goed kopere manier om geld testuren naar indonesia (dan met iemand meegeven) als ze geen bank rek hebben en wat zijn dan de kosten bank rek openen etc.

spacer line  

Ik weet wel een betere manier, maar die kun je alleen gebruiken als de personen te vertrouwen zijn. Emoticon: Angry

Open in Nedeland een bankrekening, en maak de persoon in Indonesie hier ook bevoegd voor om geld van de rekening te halen d.m.v. een pasje.

Alleen goed in de gaten houden hoe de geldstroom is.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Emoticon: Cooool

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 03-04-2007 14:11 TinieVriens wrote:
Ik weet wel een betere manier, maar die kun je alleen gebruiken als de personen te vertrouwen zijn. Emoticon: Angry

Open in Nedeland een bankrekening, en maak de persoon in Indonesie hier ook bevoegd voor om geld van de rekening te halen d.m.v. een pasje.

Klopt.. Met name ING en ABN zijn hier heel makkelijk in.
Nadeel is alleen dat er wel weer kosten tussen zitten als je bij een andere bankt geld wilt opnemen van deze rekening.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Helemaal mee ens Mba Tinie en Pak Ronald, ik denk dat het bij de SNS sneller gaat, zo storten en zo pinnen, moet je natuurlijk wel een wereldpas aanvragen met een Maestro vignet o.i., maar hoe je draait of keert, het kost je wel geld, maar niet zoveel als de WU.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Met internet bankieren hoef je het niet zo moeilijk te doen..
Er bestaat al een topic hier over2 boekingen van geld.
kan je vinden als je op Search klikt en overboeking of geld intikt Emoticon: Yummie! Emoticon: Shut up! Emoticon: Red face http://forum.indahnesia.com/to(...)ros_in_indonesie.php

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een rekening openen op naam van of met iemand die niet in Nederland bekend is schijnt sinds een aantal jaar niet meer te kunnen. Mij lukte het ook niet een jaar of drie geleden. Anti-terrorisme of zo.

De andere oplossing is dan een extra betaalrekening aan te maken. Dit aparte pasje naar Indonesie brengen en vervolgens kunnen ze die rekening gebruiken om hun centen vanaf te halen. Zorg wel dat er geen krediet op de rekening staat, want anders mag je iedere keer de rode cijfers gaan aanvullen met je zuurverdiende euro's Emoticon: Wink

daft_punk
User
spacer line

Het is dus voor buitenlanders niet meer mogelijk om een rekening te openen in indonesie?

Daan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kan wel, je moet echter iets van een verblijfsvergunning kunnen overleggen. Eenzelfde soort regel als in Nederland van toepassing is dus.

soto50
User
spacer line

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik ben met bovenstaande stelling mee eens. Ik doe het al enkele jaren.
Echter ik gebruik de RABOBANK en de persoon gaf ik het pasje waar hij geld mee kon pinnen.kan bij vele banken geld pinnen, het kost niks en je krijgt de beste koers( van de dag ). Wel zorgen dat je geen krediet heb ( rood staan )

John.

koken1947
User
spacer line

Mijn ervaring, heb al een paar keer ervaring mee Geldbedrag aangetekend verstuurd in een cd-doosje naar familie en het is goed ontvangen. Ik begrijp best dat er risico's zijn, maar dat hebt je overal mee. Groet koken1947

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-04-2007 11:34 soto50 wrote:

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik ben met bovenstaande stelling mee eens. Ik doe het al enkele jaren.
Echter ik gebruik de RABOBANK en de persoon gaf ik het pasje waar hij geld mee kon pinnen.kan bij vele banken geld pinnen, het kost niks en je krijgt de beste koers( van de dag ). Wel zorgen dat je geen krediet heb ( rood staan )

John.

Dat 'niets kosten' is per 1 januari 2007 veranderd. Kost sowieso 1% koersopslag en voor een pas die niet in het Totaalpakket zit kost het ook nog eens 2 euro per transactie. Dus geen 20.000 Rupiah meer pinnen, want dan zijn de transactiekosten met 24.000 Rupiah (=2 euro) hoger dan het opgenomen bedrag Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mensen die niet te vertrouwen zijn wil ik dan het lieft ook geen geld geven, helemaal niet Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,018 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com