indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

andre
User
spacer line

Eindelijk is het zover, de ambassade in den Haag neemt aanvragen voor een tweede nationaliteit aan. Emoticon: Party! (zie dit topic)

Nu staat er in de voorwaarden de volgende zinsnede: "...permohonan secara tertulis dalam bahasa Indonesia di atas kertas bermeterai cukup paling lambat tanggal 1 Agustus 2010 (sesuai stempel pos)"

Ik heb dus een materai nodig. Ik kan vragen of mijn schoonfamilie die vanuit Indonesie opstuurt, maar dit kost weer 10 - 14 dagen en ervaringen uit het verleden wijzen uit, dat het loket zomaar weer gesloten kan zijn... Emoticon: Nooo

Heeft iemand hier in NL nog een materai voor mij die ik kan overnemen?

Alvast bedankt!

andre
User
spacer line

Wat ik vergeten was te vermelden:

De materai worden zowieso door mijn schoonfamilie opgestuurd. Als iemand dus een materai heeft, dan word die op korte termijn door een nieuw exemplaar vervangen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

wat is dat dan?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dit is de meterai die voor contracten etc. wordt gebruikt.
Groetjes,
Jan

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Hallo Andre, hoe weet je dat je nu een 2e nationaliteit voor kinderen kunt aanvragen? Je verwijst naar een topic van februari 2006]. Ik heb afgelopen vrijdag nog gebeld met de ambassade in Den Haag en die hebben mij gezegd, dat ze nog geen toestemming hebben gekregen vanuit Jakarta.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zou het niet direct beantwoord zijn door de onderstaande zinsnede ??
Ik kan alleen lezen dat men bijna 3 jaar de tijd heeft om het in te dienen.
" paling lambat tgl 1 agustus 2010." stempel pos .

On 31-03-2007 18:34 andre wrote:

Nu staat er in de voorwaarden de volgende zinsnede: "...permohonan secara tertulis dalam bahasa Indonesia di atas kertas bermeterai cukup paling lambat tanggal 1 Agustus 2010 (sesuai stempel pos)"

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

andre
User
spacer line

Beste Troy,

Klik hier om naar de mededeling van de ambassade te gaan.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik heb vandaag weer gebeld met de ambassade en het kan inderdaad aangevraagd worden. Andre, bedankt voor je info.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Mocht je nog geinteresseerd zijn; ik heb nog 1 materai. Mocht je in toevallig in Asd ZO wonen dan kan je het ophalen.
Rob

andre
User
spacer line

Beste Robbert en anderen,

Inmiddels heb ik al een materai aangeboden gekregen die ik -vanuit NL- opgestuurd zal krijgen.

Bedankt voor het kijken en het aanbod! Emoticon: Yes!

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Als ik het goed begrijp heb ik nodig i.v.m. de dubbele nationalitiet van onze dochter:

- Kopie geboorteakte onze dochter (gelegaliseerd door Min. v. Buit.zaken)
- Kopie paspoort van mij (gelegaliseerd door Min. v. Buit.zaken)
- Kopie Huwelijsakte (gelegaliseerd door Min. v. Buit.zaken)
- Kopie indonesisch paspoort van mijn vrouw (gelegaliseerd door Ind. Amb.)
- 6 foto's van onze dochter
- Eigen geschreven verklaring dat onze dochter niet gehuwd is.
- Meterai van 6000 rupiah
- Formulier van internet

Klopt dit???? Kan iemand mij dat vertellen?

Bij de ambassade in Den Haag zeiden ze; kijk maar op internet. Wij moeten helemaal vanuit Hengelo naar Den Haag. Op zich niet erg, maar wel als ik dan niet de juiste papieren heb. Alvast bedankt voor je antwoord.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat kan kloppen,
Bij de huwelijksakte kan je ook de trouwboekje meegeven.
Liever te veel dan te weinig.
Over de foto . is het ook dezelfde moet zijn zoals ze dat vaak gebruiken bij de indonesische paspoort.
Ze gebruiken een rode achtergrond.
Zo staat het in mijn indon.paspoort.De foto's kan ook daar gemaakt worden.
Voor een voorbeeld brief zie aanvraag ingediend bij de Indon. Ambassade van frankrijk.
http://www.amb-indonesie.fr/~u(...)ctFiles/press/76.pdf

Even downloaden , de Perwakilan Paris wijzigen in Den Haag adres etc
Klaar is kees.

andre
User
spacer line

Bedankt Sidia, goed idee om gewoon op de website van een andere ambassade te kijken. De ambassade in Den Haag, heeft in december het loket geopend en na twee weken weer gesloten. Vermoedelijk omdat ze vanuit Jakarta op de vingers zijn getikt. Tot vorige week hebben we maar moeten afwachten hoe de nieuwe procedure eruit zou zien, en wanneer het loket weer zou openen.

T(roy), een ding komt mij nogal vreemd voor in jou lijstje.... te weten een gelegaliseerd paspoort Emoticon: Confused Is een paspoort nog "des facto" legaal... sah ?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een andere tip.
Je kan ook gaan "gluren " bij andere KBRI sites in Canada , Duitsland.

Er is een tijd geweest dat de KBRI Den Haag niet zo erg aktief zijn vergeleken met de andere grote ambassades.
Tegenwoordig gaat het beter , men moet gewoon de indon.partner laten regelen.
Een telefoontje in het indonesisch doet wonderen.
Dat doe ik altijd , heb ik extra info nodig dan ga ik bellen.
In verschillende jakartaanse kranten lees je soms open brieven en klachten aan de Min.BuZa van Indonesia over het functioneren van bepaalde KBRI.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik heb gebeld met het min. van buitenlandse zaken en die hebben mij gezegd, dat
je eerst met je paspoort naar de gemeente moet gaan en die moeten jouw handtekening in je paspoort "legaliseren". Daarna kan het min. van buit.zaken de kopie van je paspoort legaliseren. Staat op de site van de ind. ambassade dat mijn nederlands paspoort gelegaliseerd moet worden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

66,796,726 topic views - 229,827 posts - 13,652 topics - 20,220 members - last post @ 19-01-2019 18:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

111,920,883 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com