indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marshall
User
spacer line

Graag zou ik van de mensen die op Flores zijn geweest hun favourite plaatsen / trips / bezienswaardigheden aldaar willen weten...en naturrlijk waarom juist die plekken zo leuk / mooi zijn. Komende mei ga ikzelf naar Flores om in ongeer 7 dgn het een en ander te bekijken. Begin zal zijn Labuhan Bajo (=aankomstplaats van boot vanaf Lombok) en eindplaats Maumere (daarna per vliegtuig naar DPS, Bali.
Riung (met snorkelmogelijkheden in nationaal park v/d 17 eilanden) en Kelimutu lijken me tot dusver zeker de moeite waard. Graag jullie tips.

marshall
User
spacer line

Niemand die op flores geweest is en wat tips heeft?
(en ja...zoekfunctie is al gebruikt..)

jenny s
User
spacer line

Hoi Marshall,

Ik ga in juni.... Dus als je na je vakantie nog tips voor mij zou hebben Emoticon: Smile

Selamat jalan Emoticon: Bye bye

Jenny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Marshall, Jenny,

Zit met hetzelfde. Blijkbaar weinig mensen die naar Flores gaan. Ik vertrek 11 mei naar Denpasar en hoop er dan uiteindelijk 13 of 14 mei te zijn. Mijn route is Labuanbajo/Ruteng/Bajawa/Ende/Moni/Maumere of omgekeerd maar doe er "iets" langer over dan Marshall; in elk geval minstens twee weken. De moeite waard is het hoe dan ook denk ik. Internet schijnt er minimaal te zijn. Misschien moeten we mekaar maar helpen. Ook jullie selamat jalan.

Salam
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

marjon
User
spacer line

Hoi Marshall,

Ik ben twee jaar geleden 10 dagen op Flores geweest. Wij zijn toen slechts een handjevol toeristen tegengekomen. Flores is dus inderdaad nog niet ontdekt door het massatoerisme (gelukkig maar!). Wij zijn van Bali met Merpati naar Maumere gevlogen en zijn in 5 dagen tijd naar Labuanbajo getrokken (de andere kant op dus).

Wij hebben van te voren via Golo Hill Top Hotel in Labuhanbajo (http://golohilltop.com/) een auto met chauffeur geregeld (Kennedy). Kosten 450.000 per dag in. Kennedy stond ons op te wachten in Maumere en heeft ons alle mooie plekjes van Flores laten zien. Aanraders zijn inderdaad de Kelimutu en snorkelen in Riung. Prachtig koraal en spierwitte strandjes.

We hebben twee dagen in Bajawa doorgebracht. De heetwaterbronnen daar in de buurt zijn een aanrader en we hebben verschillende dorpjes bezocht. Het bezoeken van de dorpjes voelde voor ons een beetje als 'aapjes kijken'.

De laatste 5 dagen hebben we in Labuanbajo doorgebracht in Golo Hill Top Hotel. We waren van plan om twee dagen te gaan duiken maar omdat de onderwaterwereld rond Flores en Komodo echt adembenemend mooi is, zijn we langer gebleven. Uiteraard hoort een bezoek aan Komodo of Rinca ook op het programma (wij vonden Rinca leuker!). We hebben gedoken met reefseekers, kunnen we aanraden.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Flores is echt prachtig, ik zou zo weer gaan.
Groeten marjon

kroepoek
User
User icon of kroepoek
spacer line

bajawa: erg prettig dorp, vriendelijk en er werden varkens bloederig geslacht op straat als offer, ook uitgenodigd als eregast op bruiloft (bracht geluk - hoop dat ze nog leven!), warmwaterbronnen plezierig en dorpjes in de buurt beetje tourist trap alhoewel wel mooi en sfeervol gelegen

labuhanbajo: eilandjes voor de kust - verblijf te boeken op straat/kantoortje in L-bajo, paar dagen snorkelen en nasi eten en slapen in eenvoudige hutjes - TOF!

Ende: niet veel aan, mooi gelegen dat wel maar niet veel te doen (aardige vismarkt)

Moni - logeren bij de zusters in het klooster Detusoko en de kelimutu vulkaan zeker aanrader! Met de bus naar boven en daarna met de benenwagen retour (bordje : sjort kut = short cut)

In general: Flores is zeker een aanrader (wil er nog wel terug) Emoticon: Party!

be true to yourself and you' ll never fall

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,037 posts - 13,725 topics - 32,727 members - last post @ 12-08-2020 17:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,419,312 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com