indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Garuda Indonesia gaat 25 nieuwe Boeing 737-800's kopen
Garuda Indonesia heeft een overeenkomst gesloten met Boeing voor de aankoop van 25 737-800 vliegtuigen met een totale waarde van zo'n 700 miljoen euro. Dit werd eerder vandaag bevestigd door de directeur van de maatschappij. Ze willen de verouderde toestellen vervangen door nieuwe. Emirsyah Satar zei niet hoeveel ze precies betaalden, maar hij liet op een persconferentie weten dat vliegtuigen van een dergelijk type tussen de 26 en 30 miljoen euro kosten.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In plaats van deze tent gewoon te sluiten, het vliegen over te laten aan Air Asia (of een ander met een positieve beoordeling) en het geld te besteden aan de wederopbouw van Aceh, Bantul, Poso, de Molukken, en de rest van het land wordt er hier zomaar weer even ruim negen triljard Rupiah in de bodemloze put Garuda Indonesia gegooid.. Erg jammer... heel erg jammer.

senang
User
spacer line

Inderdaad,geld in een bodemloze put pompen Emoticon: Stupid tolol die lui. Emoticon: Nooo

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Een beetje het Indonesische dilemma he...niets fatsoenlijk onderhouden, en als het ouder, lelijker of onbetrouwbaarder wordt gewoon inruilen voor iets nieuws. Of het nu gaat om auto's, vliegtuigen of vrouwen...

Gracias. Sama sama

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Ik vind dit nogal een zeer gewaagde uitspraak om een nationale vliegtuigmaatschappij zo maar te sluiten. Sinds de economische malaise uit de 90er jaren is het inderdaad bergafwaards gegaan met de Garuda. Vele fusies met buitenlandse vliegtuigmaatschappijen waren op een mislukking uitgelopen, internationale lijnen, w.o. Schiphol werden geschrapt. Daartgenover staat natuurlijk de visa problematiek van Indonesiezelf. VOA werd zeer selectief uitgegeven, omdat de een of andere minister Nederland haatte (Ik weet niet of die Mahendra nog steeds haat koesterd t.o.v. Nederland)
Kortom, ik merk dat ik nu afdwaal, de Garuda mag blijven, het bedrijf moet wederom gezond worden gemaakt d..m.v. doelmatige reoganisatie, wees moedig om inpopulaire maatregen te nemen, alleen op deze manier kan men overleven.

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Of het nu in die zakken worden gestopt,of in de zakken van de parlementaries Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

En volgens mij gaat het inmiddels al stukken beter met Garuda Indonesia.
Ze zouden volgende maand Amsterdam toch weer aan gaan doen?
En daarnaast hoorde ik 2 jaar geleden het gerucht dat Lion Air naar Amsterdam wilde vliegen. Waarom is daar verder niks mee gebeurd.?

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 17-05-2007 01:03 Kelvinator wrote:
En volgens mij gaat het inmiddels al stukken beter met Garuda Indonesia.
Ze zouden volgende maand Amsterdam toch weer aan gaan doen?

Ja en Roodkapje en de boze wolf bestaan echt hoor... Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-05-2007 01:03 Kelvinator wrote: En daarnaast hoorde ik 2 jaar geleden het gerucht dat Lion Air naar Amsterdam wilde vliegen. Waarom is daar verder niks mee gebeurd.?

Wellicht voldoen ze bij lange niet aan de veiligheidseisen die men stelt in Europa? Ik noem maar een dwarsstraatje hoor. Emoticon: Puh!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 17-05-2007 12:32 Yerun wrote:

...

Ik noem maar een dwarsstraatje hoor. Emoticon: Puh!

Ik noem dit suggereren ofwel in goed Nederlands dom uit je nek lullen... ken de feiten: http://www.newssafety.com/stor(...)/flywell_list_en.pdf

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

dat gerucht had ik van de indo's zelf gehoord 2 jaar terug.
en ken de feiten? ik zie geen indonesische carriers er tussen staan (al heb ik wel gehoord over 7 airliners die binnen 3 maanden hun veiligheid shit moeten verbeteren en zijn er daarnaast nog 4 die een nieuwe vergunning aangev raagd hebben

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-05-2007 13:06 Richy wrote:

...

Ik noem dit suggereren ofwel in goed Nederlands dom uit je nek lullen... ken de feiten: http://www.newssafety.com/stor(...)/flywell_list_en.pdf

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

Bedankt voor de lijst. Ik schrok even, ik zag Buraq staan, maar dat is iets anders dan Bouraq en ook niet in Indonesie.

Volgens mij was jij het die ooit vertelde dat afrikaanse maatschappijen op dergelijke lijsten staan omdat er niets aan veiligheid gedaan werd en Indonesische niet omdat die gewoon de certifikaten invullen naar het hun goeddunkt. M.a.w. ze kunnen niet op zwarte lijsten komen te staan omdat die certificaten goed zijn, maar de rest wordt niet gecontroleerd/kan niet gecontroleerd worden? Een Lion Air is niet super-veilig aldus een recent rapport hier in Indonesie. Ik kan me zo voorstellen dat mocht deze in Europa willen gaan vliegen ze dan toch problemen krijgen.

Recentelijk stond ook ergens dat dat de eigenlijke reden is geweest (of 1 van de redenen) dat Garuda vertrokken is uit Europa.. en wat blijkt, nu doen ze het net zo kut als Lion Air en alle andere airlines in Indonesie op een paar na, die zijn nog slechter Emoticon: Laugh out loud

Suggereren dus inderdaad, maar daar lijkt me op zich niets mis mee. Het ziet er mede met bovenstaande puntjes toch redelijk eenvoudig uit voor een leek, niet? Hopelijk kun je me helpen met verfijnen hiervan. Emoticon: Yes!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 17-05-2007 16:01 Yerun wrote:

...

Hopelijk kun je me helpen met verfijnen hiervan. Emoticon: Yes!

Geen probleem.

Alle papieren kun je idd. faken op wat voor manier dan ook... maar wanneer je met je kist naar bijv. Nederland komt heb je een lokale luchtvaart instantie die een steekproef (m.b.t. technische en operationele zaken) kan uitvoeren om tekortkomingen aan het licht te laten brengen. Op zo'n manier heeft de Thaise maatschappij Phuket Air(lines) een vliegverbod gekregen voor Nederland/ Europa. Dit staat de meesten vast nog wel ergens bij. Het kan dan voor je als maatschappij erg snel zijn afgelopen wanneer je zo aankloot. Van Phuket Air is dan ook nog maar weinig over.
Overigens ben ik benieuwd waaruit blijkt dat Lion Air naar Europa wilt komen. Geen enkel vliegtuig van hun heeft de capaciteiten hiervoor. Over uitstaande orders voor grotere kisten is mij niets bekend. Mocht iemand meer weten... Emoticon: Smile
Als launch customer voor de nieuwe Boeing 737-900ER (30 stuks) is Lion Air goed opweg om een voorbeeld te geven voor andere maatschappijen. Daarbij zullen ze ongetwijfeld het een en ander aan training en onderdelen van Boeing hebben bijgekregen. Het is nu hopen dat zij deze opwaartse lijn zullen doortrekken.

Dat het memek gaat met Garuda doel je waarschijnlijk op het laatste ongeval. Zover nu bekend duidt dit op human error van de captain/first officer door een hot and high approach. Een uniek ongeval waaruit op dit moment nergens blijkt dat vervolgens iedere Garuda kist ieder moment uit de lucht kan vallen. Dat Garuda al tijden (financieel) in zwaar weer zit is algemeen bekend. Hun operationele en technische kennis is door jarenlange samenwerkingen met diverse maatschapijen zeker bovengemiddeld. Maar zoals altijd blijft de vraag in hoeverre dit wordt toegepast.

Dat Indonesische maatschappijen minder veilig zijn dan de meeste Westerse is een feit. Dat je tevens een hoger risico loopt aan boord van een vliegtuig klopt eveneens. Toch stap ik in Indonesie liever in een vliegtuig van een door mij uitgekozen maatschappij om op een bestemming te komen dan in een interlokale bus. Emoticon: Party!

Iemand suggereerde ooit dat de aarde plat was. Iedereen geloofde hem en alle andere mensen waren gek... totdat het tegendeel bewezen werd. Emoticon: Wink

Cheers

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Richy, bedankt voor je verhelderende uitleg.

1 dingetje; met dat ge-kut doelde ik niet specifiek op dat laatste ongeval omdat al vrij snel duidelijk leek te worden dat dat niet (alleen/helemaal niet) aan dat toestel lag. Het ging echter meer over het opheffen van routes her en der.

Tevens heeft Garuda nu eindelijk eens de prijzen aangepast aan de concurrentie. Goedkoper dus. Dat mocht ook wel, want de vliegtuigen zijn altijd vies en te laat . Nu nog die nieuwe vliegtuigen en dan zie ik wel weer hoe het eruit komt te zien.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Tevens heeft Garuda nu eindelijk eens de prijzen aangepast aan de concurrentie. Goedkoper dus. Dat mocht ook wel, want de vliegtuigen zijn altijd vies en te laat . Nu nog die nieuwe vliegtuigen en dan zie ik wel weer hoe het eruit komt te zien.

Binnen een jaar geef ik ze, dan zijn ze ook weer zo smerig.
Als je de buitenkant de ramen bekijk dan zie je niets dan krassen.
Zijn ze daar met zand aan het schoonmaken?, of is het de weersinvloeden in de lucht dat er zo veel krassen op die raampjes zitten? Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 20-05-2007 10:12 zieleffe wrote:

...

Als je de buitenkant de ramen bekijk dan zie je niets dan krassen.
Zijn ze daar met zand aan het schoonmaken?, of is het de weersinvloeden in de lucht dat er zo veel krassen op die raampjes zitten? Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Die outer panes (plastic raampjes) zijn erg gevoelig voor krassen. Denk er eens aan dat je met 200 km/h over een stoffige baan ergens in Indonesie dendert dan willen ze wel krassen door al dat zand wat langs de romp komt waaien. Ik meen dat je ze normaal gesproken bij iedere grote onderhoudsbeurt vervangt. De vraag is natuurlijk of dit wel gebeurt. Emoticon: Party!

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

On 20-05-2007 03:21 Yerun wrote:
Richy, bedankt voor je verhelderende uitleg.

1 dingetje; met dat ge-kut doelde ik niet specifiek op dat laatste ongeval omdat al vrij snel duidelijk leek te worden dat dat niet (alleen/helemaal niet) aan dat toestel lag. Het ging echter meer over het opheffen van routes her en der.

nu lees ik echter wel dat garuda met een wel heel aparte probleem komt. Een tekort aan piloten omdat ze allemaal ontslag willen nemen omdat ze nu geen malle kloot meer verdienen. (forse salarisverlaging denk ik he)
2 jaar geleden had ik echt het gevoel dat Lion Air een gedegen concurrent zou worden van Garuda. Helaas is dat niet het geval want bijna alle luchtvaartmaatschappijen in indonesie zijn voornamelijk low-budget toko's. Die willen dus wel veel bezuinigen op alles wat geld kost.
Maar verder hebben jullie me zeer overtuigd van hoe het nu met airliners in indonesie gaat.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nog 1x het rijtje:

Category One: Airline meets all requirements of civil aviation safety regulations: No Indonesian air carrier was found to meet minimum civil aviation safety standards.

Category Two: Airline has met minimal requirements of civil aviation safety regulations, but some requirements have not been implemented: Garuda Indonesia, Merpati Nusantara Airlines, Lion Mentari Airlines, Sriwijaya Air, Wing Abadi Airlines, Indonesia Air Asia, Pelita Air Service, Riau Airlines, Trigana Air Service, Travel Express Aviation Service, Republic Express Airlines, and Express Transportasi Antarbenua.

Category Three (Russische roulette airlines): Airline has met minimal requirements of civil aviation safety regulations, but some requirements have not been implemented, which may reduce safety levels: Metro Batavia, AdamSky Connections Airlines, Kartika Airlines, Trans Wisata Air, Jatayu Gelang Sejahtera, PT. Dirgantara Air Service, Tri MG, Intra Asia Airlines, Manunggal Air Service.

Gracias. Sama sama

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Lion Air heeft vandaag nog eens 40 737-900ER's besteld.
Eerder hadden ze d'r al 60 besteld (waarvan ze er al 3 in bezit hebben)

andre
User
spacer line

On 26-03-2007 12:24 Yerun wrote:
... en het geld te besteden aan de wederopbouw van Aceh, Bantul, Poso, de Molukken, en de rest van het land wordt er hier zomaar weer even ruim negen triljard Rupiah ........

Een deel van dit geld (klein deel welliswaar) komt weer terug naar Id. Naar de PT. Dirgantara Indonesia (voormalig IPTN) in Bandung. Wellicht was dit zelfs part of the deal .

mathias
User
spacer line

inmiddels maakt Garuda het laatste kwartaal winst. www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20461
dat is nieuw, ze zijn op de goeie weg gelukkig.
De vloot is relatief jong en mijn ervaringen zijn altijd positief geweest. Onlangs DPS-JKT en YOG-JKT gevlogen beide on-time, goede service op de grond en aan boord. Dat maak je binnen Europa echt wel slechter mee... het omvormen van een verliesgevende staatsmaatschappij naar de tucht van de vrije markt is niet makkelijk. Dichterbij huis is het de Sabena niet gelukt en Alitalia blijft een zorgenkind.
kan overigens niet wachten tot ze weer op AMS vliegen, al is het alleen maar om de prijsconcurrentie weer op te voeren. Hiervan is nauwelijks sprake meer omdat KLM en Malaysia al samenwerken en SQ hierin meegaat!

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Garuda is aan het overwegen om weer naar a'dam te vliegen.

Garuda Indonesia overweegt nog steeds om de in 2004 gestaakte lijndienst naar Amsterdam te heropenen. De Indonesische krant Jakarta Post meldt op gezag van een woordvoerder dat Garuda de mogelijkheden voor het openen van nieuwe internationale routes bestudeerd. De maatschappij denkt dat de route door een betere efficiŽntie bij een herstart winstgevend kan worden.

Garuda wil dit onder meer nieuwe realiseren door de inzet van nieuwe vliegtuigen en een betere promotie van het business class product.

Sinds de route Jakarta-Amsterdam werd gestaakt steken regelmatig geruchten de kop op dat Garuda Amsterdam weer in het routenetwerk wil opnemen. Tot nu toe is het daar niet van gekomen.

Tonny Ali, voormalig Sales Manager Benelux bij Garuda, heeft nog onderzocht of het mogelijk zou zijn de route te heropenen. Inmiddels is Ali niet meer in dienst van de Indonesische carrier.

In 2004 werd het station Schiphol door Garuda Ďtot nader orderí gesloten. Ook de vluchten naar Londen en Parijs werden in dat jaar gestaakt. Sindsdien vliegt Garuda niet meer naar Europa.

bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20640

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Daarnaast heeft Mandala gisteren een order geplaatst bij Airbus voor 25 airbus 320-200's.
Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen in indonesie eindelijk in goed spul gaan investeren. (eerder hebben garuda en lion al vliegtuigen besteld en gaat adamair ook in nieuwe toestellen investeren)
Hopelijk zullen ze et ook goed onderhouden en wordt vliegen in indonesie veiliger en beter.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Zou dit bericht hier iets van doen hebben .......

AirFive Updates
Indonesia to support ailing Garuda 5 January 2006
The Indonesian government is considering selling a stake in Garuda Indonesia. Cash from the sale would be used to repay debt. The government says that it may be prepared to sell up to 49% of the state-owned airline.
Garuda failed to make a $55 million debt repayment that was due at the end of 2005.
The airline's biggest creditors are the European export credit agencies.

Source:www.airfive.aero/default.asp?P(...)ISS=21164&SID=605810

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Dat zou best goed kunnen.
Daarmee zou iig wel (indien men het goed doet) meer kapitaal aangetrokken kunnen worden, omdat externe partijen dan ook wat te zeggen hebben!
Het zou ook voor het voortbestaan (en de toekomst) van Garuda een goede zet zijn.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,449 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,592,250 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com