indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rebecca
User
spacer line

Hallo!!

We hebben een retour ticket in juli geboekt naar Jakarta. We eindigen onze vakantie op Balie, we moeten dus een dag eerder terug met het vliegtuig van Denpasar naar Jakarta. Nu heb ik al begrepen op het forum dat je in Indonesie makkelijk een ticket kan boeken, maar is het aan te raden vanuit Nederland te boeken op websites van LionAir of AsiaAir? Is dit betrouwbaar en welke maatschappijen zijn het meest betrouwbaar in Indonesie??

Alvast bedankt!!

Groetjes Rebecca

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kan je dan niet bij eigen airlines waar je gekomen ben gaan bijboeken ?
Of kan je dan geen buitanlandse myen die uit bali naar euopa gaan vliegen de route DPS-KT boeken ?
Ik zou Asia Air nemen ipv Lion.
Mss kan je van hier al boeken . ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Rebecca
User
spacer line

We hebben al een ticket geboekt via cheaptickets.nl. We vliegen met Qatar. Alle vluchten met een retour vanaf Denpasar zaten al vol, of waren heel wat duurder. Ik heb al gekeken op de website van Asia Air, was volgens mij niet duur (rond de 20,- maar daar zal nog wel tax bij komen neem ik aan).

Michel
User
spacer line

Hallo Rebecca,

Met Air Asia kun je gerust vliegen.
Ik heb onlangs zelf daar met binnenlandse vluchten gevlogen.
Als je via Internet kijkt en even doorboekt dan zie je al snel het
totale kostenplaatje (dus vlak voor je echte bestelling).

Air Asia vliegt met vrijwel nieuwe toestellen en vliegt zeer efficint.
Het inchecken gaat snel met het (thuis) geprinte ticket.

Veel succes !!!
Michel.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

AirAsia is veruit de betrouwbaarste Airline voor binnenlandse vluchten in Indonesie met een "westerse" onderhoudsmentaliteit. Spijtig voor Indonesie (gezichtsverlies) dat een buitenlandse prijsvechter betrouwbaarder is dan Garuda (vergelijk het maar als Onur Air betrouwbaarder zou zijn dan de KLM, dan zou ook heel Nederland op zijn kop staan Emoticon: Angry

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 24-03-2007 21:07 kiwimave wrote:
AirAsia is veruit de betrouwbaarste Airline voor binnenlandse vluchten in Indonesie met een "westerse" onderhoudsmentaliteit. Spijtig voor Indonesie (gezichtsverlies) dat een buitenlandse prijsvechter betrouwbaarder is dan Garuda

Daarom zou het mooi wezen als Air asia eens wat meer binnenlandse plaatsen in indonesie zou aandoen....maar dat zijn er nog maar weinig ! Mijn bestemming ligt helaas niet in hun schema Emoticon:

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 24-03-2007 23:11 Martin-Solo. wrote:

...

Daarom zou het mooi wezen als Air asia eens wat meer binnenlandse plaatsen in indonesie zou aandoen....maar dat zijn er nog maar weinig ! Mijn bestemming ligt helaas niet in hun schema Emoticon:

Air Asia zou graag willen, maar MAG dat niet van de Indonesische regering, die bang is dat de nationale trots Garuda dan roemloos ten onder gaat.

Het rare is wel dat Indonesiers altijd is voorgehouden dat Garuda veruit de betrouwbaarste airline in Indonesie is terwijl dat helemaal niet zo blijkt te zijn, Air Asia is 10x veiliger. Een mooi voorbeeld van hoe de regering via invloed op de media het volk dom houdt. Ik heb zat rijke vrienden die (in ieder geval tot feb 2007) altijd met Garuda vlogen en Air Asia maar een onveilige airline vonden... Gelukkig is er tegenwoordig internet om objectieve info te zoeken Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Rebecca
User
spacer line

Allemaal bedankt voor de reacties! We gaan waarschijnlijk vliegen met Air Asia, heb gezien op internet dat de tarieven van hen een stuk voordeliger zijn dan andere maatschappijen.
Vroeg me alleen nog af of het verstandiger is om al vanuit Nederland via internet te boeken of pas wanneer we in Indonesie zijn en dan bij een reisbureau ofzo?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Rebecca, moeten er k nog mensen ingeschakelt worden om jouw bagage naar Schiphol te brengen Emoticon: Wink Emoticon: Wink .......

• Indahnesia lijkt wel n reisburo
    ..... Emoticon: Wink Emoticon: Wink
  • 'Munkin mas Yerun mau bawa ......'
  • Indahnesia als u naar INDOnesia op reis wilt ....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Michel
    User
    spacer line

Hallo Rebecca,

Het is beter om hier en nu je tickets te bestellen via Internet.
    Het is evenals bij de Europese low-cost maatschappijen altijd
    duurder als je laat boekt.
    De prijzen verschillen van dag tot dag en soms zelfs binnen dezelfde dag.

Succes, Michel.

Rebecca
    User
    spacer line

Ha Michel, Bedankt voor je advies!! Groetjes

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 25-03-2007 23:04 kiwimave wrote:

...

Het rare is wel dat Indonesiers altijd is voorgehouden dat Garuda veruit de betrouwbaarste airline in Indonesie is terwijl dat helemaal niet zo blijkt te zijn, Air Asia is 10x veiliger. Een mooi voorbeeld van hoe de regering via invloed op de media het volk dom houdt. Ik heb zat rijke vrienden die (in ieder geval tot feb 2007) altijd met Garuda vlogen en Air Asia maar een onveilige airline vonden... Gelukkig is er tegenwoordig internet om objectieve info te zoeken Emoticon: Party!

Heel lullig voor de slachtoffers maar ik zat op dat ongeluk te wachten. Doodgewoon om die domme dikbuiken af te straffen. Het was al lang bekend dat Garuda geen haar beter was dan de budget airlines (sterker nog, een grotere kans op slechter onderhoud als staatsmy onderhevig aan hevige corruptie) maar de gemiddelde middleclass of high class Indonesier moet kunnen pochen dat hij/zij het kan veroorloven om met Garuda te vliegen.
    "Gengsi" my dear, de nationale ziekte hier. Zo dom. Om te kunnen showen en pochen meer geld uitgeven ook al krijg je niet meer waar voor je geld. Door mijn Indonesische collega's werd er altijd minderwaardig op mij neergekeken als ik met een van de budgetairlines vloog. Tja, het surplus van het vlieggeld hou ik mijn zak. Ik word er geen cent wijzer van om te showen; mijn Indonesische collega's wel: kijk, ik kan het me veroorloven om Garuda te reizen (wel op goedkope sandalen).
    Garuda is zwaar overprized. Zelfs duurder dan Europese continentale vluchten. En dan nog continu verlies maken. Hoe kan dat terwijl de budgetairlines wel winst maken met goedkopere flights? Dat surplus moet ergens naar toe zijn gegaan. Denk maar niet aan onderhoud, nee, eerder aan de zakken van de zakkenwroetende dikbuiken, oftewel corruptoren. Nou, da's betrouwbaar om met zo'n maatschappij te vliegen. Een kind kan nog narekenen dat er iets niet klopt met die Garuda. Maar ja, de gemiddelde "gengsi"-zieke heeft nog niet de brains van een kind.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

[quote] On 25-03-2007 23:04 kiwimave wrote:
    [Het rare is wel dat Indonesiers altijd is voorgehouden dat Garuda veruit de betrouwbaarste airline in Indonesie is[quote]

Kiwi, dat is nu het probleem hier: er is er 1 dikbuik die zegt dat Garuda de betrouwbaarste is en als blinde schapen volgt het volk. Dat is het grote probleem met alles. Niets zelf beredeneren maar alles aan een ander over laten. Je zou eens moeten gaan denken. Aduh, koppijn joh.
    Hetzelfde verschijnsel zie je bij restaurants. Als het eenmaal een naam heeft gekregen (vaak door corruptiegeld en niet door de keuken) dan blijft de goegemeente binnen stromen; ook al zijn de maaltijden al lang niet meer te vreten en dansen de ratten en kacoaks op de tafel. Wederom "gengsi" my dear. Je moet gezien worden, en men moet zien dat je je het kan veroorloven. Dat is belangrijk, niet de smaak van het voedsel. Zelden gaat er iemand zelf op onderzoek uit. Moet jezelf denken, handelen, actie ondernemen en dat maakt onzeker. Niet doen joh. Gewoon als een mak schaap de kudde volgen.
    Ramai-ramai.

spacer line  

Ik ben komende zomer uitgenodigd in Kupang op het Indonesische gedeelte van Timor. Wie weet hoe ik voor een redelijk tarief hier kan komen. Moet ik via Denpasar of kan ik ook vanuit Yogya naar Kupang?

kiwimave
    User
    User icon of kiwimave
    spacer line

Yogya-Denpasarmet Lion, daarna gaan gemiddeld 1 toestel per dag naar Kupang. Ga ervanuit dat je zeker 2 dagen bezig bent.

Gracias. Sama sama

lotte
    User
    spacer line

hallo mister robert

vanuit Denpasar naar Kupang met Merpati. ticket kost ca. 80 euro. er vertrekt dagelijks een vliegtuig naar Kupang rond 10.00u
    met Transnusa 2 x per week via Waiangapu en Ende

groet
    lotte

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Volop vluchten naar Kupang. Don't worry.
    Kan nu moeilijk iets aangeven wamt volgende week kan de schedule weer zijn veranderd maar wat Lotte zegt uit Denpasar klopt. Ook Pelita vliegt vrijwel nog dagelijks.

spacer line  

Mokum Alef, 13 juni 2007

Terima Kashi voor jullie advies. Ik kan voor rond 900.000 IDR een retourvlucht
    nemen van Yogyajakarta via Denpasar door naar Kupang. Met Lion Air en/of Wings Air. Zodra ik in Indonesie ben kan ik via een lokaal reisbureau boeken.

Mister Robert

santhe
    User
    spacer line

Hallo,

Wij gaan in september van medan naar jakarta vliegen.
    Heeft iemand ervaring op deze vlucht.
    Is er ook iemand die weet met welke maatschappij dit zou kunnen zijn.
    6 jaar geleden moesten wij deze vlucht nog doen via Kuala Lumpur.

Tuti & Jan
    User
    User icon of Tuti & Jan
    spacer line

Er zijn veel maatschappijen die vliegen tussen Jakarta en Medan, via Kuala Lumpur en Singapore kan het ook.
    Kijk eens op http://parpulo.com/reizen.html (link naar Adam Air werkt niet) voor de links naar Indonesische vliegmaatschappijen om een idee te krijgen.
    Wij vliegen volgende week die route en betaalde met Batavia Air IDR 575.000 p/p voor de heenvlucht.
    Terug komen we met Sriwijaya Air en de prijs was iets hoger.
    Juni is hoogseizoen vanwege de schoolvakanties, normaal hoeft die vlucht niet meer dan IDR 450.000 te kosten.
    Groetjes,
    Tuti & Jan

belgianguy
    User
    User icon of belgianguy
    spacer line

hallo santhe
    airasia vliegt de route medan-jakarta
    i-fare voor de periode september is 320.000 rp met taksen en toeslagen inbegrepen
    online boeken is heel gemakkelijk op www.airasia.com
    vlieg in ieder geval niet via kuala lumpur of singapore, dan heb je weer al die internationale luchthaventaksen te betalen (soms duurder dan het ticket zelf!)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,561,157 topic views - 228,119 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,615,072 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com