indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rebecca
User
spacer line

Hallo!

Bij de Xenos zijn er klein klamboes te koop speciaal gemaakt voor backpacken, heeft iemand ervaring met deze klamboes? Ik heb het idee dat de mazen (gaatjes) van de klamboe misschien wat aan de grote kant zijn, of kan ik ze gewoon gebruiken in Java en Bali?

Alvast bedankt!

Groetjes Rebecca

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Dag Rebecca,
Het is zeker geen luxe een klamboe mee te nemen, vooral als je in appartementen cq. losmens komt waar geen airconditioning aanwezig is. In koudere streken heb je dit minder nodig omdat de muskieten niet tegen de kou kunnen.
Tevens geeft een klamboe ook bescherming tegen dengue.

andre
User
spacer line

De Xenos klamboe is prima. Als je een fan op je kamer hebt kan je die ook aan doen, want dat vinden muggen ook niet leuk.

Daarnaast kan je in indonesie in iedere supermarkt en toko "obat nyamuk" (obat niamoek) kopen. Dit zijn groene, spiraalvormige dingen die je op een meegeleverd standaardje zet en aansteekt. De spiraal gloeit gedurende de nacht op en verdrijft de muggen. Heel effectief. Er zijn wat twijfels of het 100% gezond is, maar voor die paar weekjes kan het wel. (Ik heb er zelf >800 uur in gelegen en leef nog).

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Als je echt een goede klamboe wil, koop dan een geïmpregneerde klamboe.

klik hier voor meer info

succes met de voorbereidingen!

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 20-03-2007 21:38 Rebecca wrote:
Hallo!

• Bij de Xenos zijn er klein klamboes te koop speciaal gemaakt voor backpacken, heeft iemand ervaring met deze klamboes?
  • Ik heb het idee dat de mazen (gaatjes) van de klamboe misschien wat aan de grote kant zijn, of kan ik ze gewoon gebruiken in Java en Bali?

Alvast bedankt!

Groetjes Rebecca

• Rebecca, er zijn er véél onderwerpen/topics hierover rechts bovenaan heb je de search-engine geef malaria in in de browser en je heb jouw info ...... ik geef jou één/1 voorbeeld door onze 'online-dokter' ..... tuan Kiwimave ..... in deze topic ......

• Als je iets alternatiefs zoekt, dan kun je een zelfgemaakte kruidenbol maken door zo'n kunststof-styropor bol vol te prikken met kruidnagelen(Ind.: cengkèh ) met een stoffen doek omwinden, dan aan een touwtje ophangen, misschien heb je zo'n vier nodig om je bed .... dit houdt door de geur ongedierte vèr van jouw; je dient wel zo vers mogelijke kruidnagelen te nemen (erg sterk geurend) .....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Rebecca
    User
    spacer line

Hallo!

Bedankt voor alle tips!!

Groetjes Rebecca

(T)roy
    User
    User icon of (T)roy
    spacer line

Een klamboe geeft overigens geen bescherming tegen dengue, omdat deze muggen vooral overdag actief zijn. Alleen goed insmeren met een goede insectenolie helpt tegen dengue.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,596,657 topic views - 231,134 posts - 13,664 topics - 20,860 members - last post @ 22-03-2019 16:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,587,547 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com