indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

santhe
User
spacer line

Wij gaan een rondreis maken en zijn er nog niet over uit of dat wij een mobiele telefoon van thuis meenemen.
Het is alleen maar om bereikbaar te zijn voor het thuisfront.
Zoals als we aangekomen zijn op de plaats van bestemming en dat even te melden aan het thuisfront.
De rest laten weten via de mails die we zullen sturen.

Wij hebben geen van vieren een triband telefoon.

Wie kan mij helpenmet deze vraag.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Triband heb je alleen nodig in de VS. In Indonesie kan je gewoon een europese GSM gebruiken. Gebruik de zoekfunctie op het forum om meer te weten over bellen naar Nederland met een Indonesisch simkaartje. Bellen hoeft niet meer dan 20 cent/minuut te kosten, smssen 5 cent.

Gracias. Sama sama

mpr10-8
User
spacer line

op de meeste vliegvelden staat een standje waar Indonesische pre-paid SIM kaarten verkocht worden. Je kunt het beste een pre-paid SIM kopen van Telkom of Mentari. Kosten rond Rp 25.000 (Ä 2.50) je kunt er evt. nog Rp 50.000 (Ä 4,00) pulsa bij kopen. Het nummer even doorgeven en je kunt (bijna) overal gebeld worden of SMS ontvangen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb het gevoel als mensen de kerktoren van hun dorp of stad niet meer kunnen aanschouwen dat ze zich echt zorgen maken om eens te kunnen bellen, laat ze eens proberen te genieten van de welverdiende vakantie en laat de telefoon eens voor wat hij is!
Is er iemand in de familie met een ernstige zieke is het natuurlijk iets anders.
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik neem altijd een simlock vrije telefoon mee en koop bij aankomst een simkaart van simpati kost +/- 100.000 rp is nog geen 9 euro en kan dan gebeld worden zonder dat er iets van mijn beltegoed af gaat. Daarnaast kost een sms naar nederland 650.rp. nog geen 6 ct, verstuur je een lange sms dan betaal je 2 of 3 x bijv. het tarief maar zelfs dan is het nog goedkoper dan met je eigen telefoon. Koop wel een kaart waarmee je ook van en naar Nederland kunt bellen want er zijn ook goedkopere maar dat zijn vaak regiokaarten. Verder is internetten goed te doen op Bali in de toeristengebieden, kost 2 a 300 rp. per minuut soms iets meer maar ook minder alleen er is wel verschil in de snelheid . Ben je in gebied waar weinig internet is dan kan je toch een sms sturen of kan je een sms ontvangen, is ook leuk hoor iets van het thuisfront te horen.
Succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Als je een abonnement heb, dan is het geen probleem, want al deze telefoons zijn simlock vrij. Is een kwestie sim kaatr eruithalen en terplaatse een nieuwe sim kaart kopen, bespaard je zeker enkele10 tallen EURO's. Heb je echter een vrij recent mobieltje, informeer dan of je daar ook een usim kan kopen (Is sneller), of dat je misschien een gewone sim kaart erin kan doen.
Mocht je een prepaid hebben, dan is de enigste mogelijkheid om deze SIMlock vrij te maken. Kost je geloof ik niet meer dan 20 EURO bij een Tukse telefoonwinkel. Succes

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Je kunt ook degene waar je de simkaart koopt even vragen of die het erin wil doen en activeren, vraag dan ook even wat je in moet toetsen om te informeren wat je beltegoed is. Opwaarderen voordat je kaart leeg is!
Tegenwoordig moet je geregistreerd worden bij aankoop van een simkaart, niets bijzonders hoor ze vullen gewoon je gegevens in, het is voor je eigen veiligheid en i.v.m diefstal van de telefoon/kaart.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb vorig jaar een simkaart gekocht. Ze zal 11 maanden niet gebruikt zijn als ik terug naar IndonesiŽ ga. Zal ik deze simkaart nog kunnen gebruiken of moet ik een nieuwe kopen?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-09-2007 11:09 erwin wrote:
Ik heb vorig jaar een simkaart gekocht. Ze zal 11 maanden niet gebruikt zijn als ik terug naar IndonesiŽ ga. Zal ik deze simkaart nog kunnen gebruiken of moet ik een nieuwe kopen?

Het hangt er van af wat voor geldigheidsduur je simkaart/tel.nr. heeft.
Ik zelf koop er eentje met een duur van 2 maanden, en als er nog beltegoed op staat dan bel ik vanaf Bali of Jakarta nog even naar Nederland of we op tijd vertrekken of dat er vertraging is.

Als je een kaart gekocht heb met een telefoonnr. dat een jaar geldig is dan zou je hem nog kunnen gebruiken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Daar komt nog bij dat het echt dubbel niets kost om een nummer te kopen, effe uit mijn hoofd gezegt 15000 rp.
Als je je daar druk over moet maken dan denk ik Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Het gaat mij niet om de 15.000 rp. Het is om praktische redenen dat ik dit vraag. Ik word in Manado afgehaald om naar Bunaken te gaan. Als ik hetzelfde telefoonnummer kon gebruiken, dan kon ik nu al dat nummer per email doorsturen, voor het geval we mekaar om de een of andere reden moest mislopen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Erwin,
Ik ben er nooit achtergekomen hoe de regeltjes daar zijn, net op het moment dat ik dacht het begrepen te hebben, dan was het weer veranderd.
Mijn vrouw is nu naar IndonesiŽ en we nemen de weg van de minste weerstand, ze gebruikt haar nummer van hier(telfort) om smsen te sturen en te ontvangen, zo snel de gelegenheid daar is, koopt ze een nummer en gaat over op het Indonesische net.
Al de nummers die ik in het veleden kocht, waren na een jaar waardeloos, dus ik geef ze met het beetje tegoed wat er nog op zit weg en koop een nieuw nummer.
Succes.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Het is meestal zo dat als je 2/3 maanden niet opwaardeerd de simcard gecancelled wordt.

sandy
User
spacer line

Je kan je gsm sim lock vrij maken in Den Haag voor maar ongeveer 5 euro in de buurt van station Holland Spoor---

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja simlock moet vrij zijn dat zijn nu de meeste wel als je die niet via abonnement hebt.
de KPN heeft zijn toestellen niet simlock vrij, ook niet te krijgen.
Ten minste niet waar ik ben geweest.
heb een half jaar geleden naar Groningen een brief gedaan, om die Gsm van mij simlock te krijgen, moet nu nog antwoord krijgen.
Ik gebruik het toestel niet zo veel, en hebt er weinig er op staan.
heb een goedkope Gsm gekocht en heb nu Labara, 9 cent voor SMS je.
is ook van Kpn maar simlock vrij kan het zo gebruiken in IndonesiŽ.
Maar mijn vriendin heeft een Gsm gekocht daar, en die laat ze altijd achter in Indonesie, word gebruikt door familie daar, och wat kost het daar, voor ons dan, en je hebt geen last dat het verloopt.
De Gsm was wel prijzig, want dat is daar niet goedkoop.
Wat mij wel opviel dat je het opwaardeert via een kiosk, met toestel af te geven, en dan het op waardeert van af 100.000 rp Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Nooo Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ben hier enkele weken geleden terug in indonesie aangekomen, na enkele maanden zomervakantie in belgie...blijkbaar was mijn indonesische sim-kaart vervallen, die blijven blijkbaar niet lang actief (in belgie standaard 1 jaar na de laatste herlaadbeurt)...heb direct een nieuw kaartje gekocht, simpati, kostte 10.000 rp met reeds 10.000 rp belwaarde in en 10.000 rp bonus nog erbovenop...ik heb dan ook maar es nagevraagd hoe dat nu eigenlijk zit met de geldigheidsduur van die kaartjes...ik kreeg een boekje mee met de regeltjes van het spel, blijkbaar is de geldigheidsduur direct afhankelijk van het bedrag van de laatste herlading, 50.000 rp geeft je 60 dagen (30 dagen actief en 30 dagen stand-by) 100.000 rp geeft je 90 dagen (60 dagen actief en 30 dagen stand-by) 200.000 rp geeft je 180 dagen enz...dus als je die indonesische sim-kaart actief wilt houden tot je volgende bezoek en zo dus jezelfde nummer behouden dan moet je er gewoon genoeg verse belwaarde opgooien!

IbI1956
User
spacer line

Je telefoon simlock vrij ( laten) maken in de regio Eindhoven,
Geldropseweg, klein winkeltje kost ong 5 euro,( studenten denk ik)
Markt op zaterdag, kraampje (met studenten) 5 euro ,
via google: simlockvrij maken Eindhoven: wee een ander adres.

we hebben geen tijd gehad op airport om een telkaart te kopen,
maar in het hotel hadden ze een winkeltje en helpen ze je, naderhand met op waarderen, ook weer in een hotel geholpen, ( Java) en opBali gewoon in een
tel winkeltje, helpen ze ook,

gr Anky

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,968,819 topic views - 225,598 posts - 13,566 topics - 17,568 members - last post @ 24-02-2018 19:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,853,544 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com