indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

adrianus
User
spacer line

Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van padangbai en zijn stranden.
we gaan er over 2 weken naar toe.

of zeggen jullie sanur dan maar?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dooie boel.
Een klein visser dorpje zo "groot" als Maduro Dam.Er zitten wel een paar Nederlandse "hotel" annex kroeg.

Het is ook tegelijk een oversteekplaats van een kleine veerboot(pontje)
Zoiets zoals Den Helder /Texel ??
In de buurt heb je ook Candi Dasa , daar kan je gebruiken als een rustplaats (eventueel ) 1 nachtje slapen als je Oost Bali gaat verkennen..
Dus Sanur is XXX maal beter .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

In Padangbai en candidasa zitten een aantal nederlanders en als je meer weten wilt zoek dan bij de msn groep bali indonesie, daar zitten allemaal nederlanders op onder leiding van Gerco de webmaster.

De ferry die van daar uit vertrekt gaat naar Lombok, 4 uur varen.
Vroeger was er ook nog een snelle boot/catamaran die was luxer en deed er dacht ik 2 uur over, weet niet of die nog vaart.

Ik denk wel dat je dan beter in Sanur kan zitten of je moet al willen duiken, er zit ook een duikschool o.l.v. een nederlander in ik dacht Padangbai.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

adrianus
User
spacer line

ja ik denk dat het sanur word maar ik wil wel kunnen duiken maar dat zal wel lukken vanaf sanur.

zijn de stranden wel leuk daar?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

in Sanur kan je niet duiken tenminste dat was nog vorig jaar moet je echt ergens anders zijn In Kuta Centrum zit zo een kantoor die mensen naar een of andere plek brengen die ze daar hebben opgegeven en dan naar een eiland gaan dat heet geloof ik als ik mij niet vergis Schildpadden eiland Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Sanur is inderdaad te verkiezen boven Padangbai. Het strand is ook niet je van het, maar dat geld ook voor Sanur trouwens. Daarvoor moet je toch in Kuta zijn , maar vanuit Sanur is dat maar een steenworpafstand. Wat het duiken betreft vind ik Bali in z'n geheel toch tegenvallen. Daarvoor zou je toch naar Bonaken moeten gaan, in Noord Sulawesi.

ningrum
User
spacer line

sanur is heel mooi strand, veel beter dan kuta, schoon en rustig. als duiken denk ik kan het niet in sanur zijn. ja. inderdad, bonaken (manado) is goed voor duiken ook bali maar niet in sanur natuurlijk

ningrum
User
spacer line

oh,ya veel indonesian in bali kunnen netherlands spreken. hati.....hati....
jalan2 dibali liever een auto huren en kost meestal 20 euro tot 25 euro perdag(include chauffeur), niet met taxi he.....en ook nooit zeggen dat de eerste keer naar bali.

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Klopt helemaal ningrum, zijn meestal niet Balinezen.Als je er nooit geweest ben weet je dat natuurlijk niet. Ik bezoek regelmatig Bali, neemt trouwens ook een Taxi Gelap, maar die goede man ken ik al jaren, is geen vreemde meer voor mij. Een SMSje om me van Ngurah Rai op te halen is voldoende.

Meestal kun je bij het hotel of appartement waar je logeert ook een auto huren voor weinig geld.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-03-2007 23:41 adrianus wrote:
ja ik denk dat het sanur word maar ik wil wel kunnen duiken maar dat zal wel lukken vanaf sanur.

zijn de stranden wel leuk daar?

duikadressen:

http://www.gekodive.com ( van een nederlander in Padangbai)

http://www.tulamben.com

misschien heb je hier wat aan,

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

adrianus
User
spacer line

dank je voor jullie info en ja voor mij word dit de eerste keer bali.
het word zowiezo sanr en vanuit daar ga ik wel verder kijken of we iets leuks tegenkomen.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Padangbai is op dit moment heel erg aan het veranderen. Alle troep die langs het strand stond is allemaal weg en de stranden zijn allemaal opgeruimd.
In het midden van het dorp is nu een heel groot plein waar allemaal warungs staan die vroeger aan het strand stonden.
Qua duiken is het een van de beste plekken om te zijn. Je kan van Padangbai alle kanten op binnen heel korte tijd en recht voor de deur van Padangbai heb je ook een hele mooie duikspot.

Nee, je moet geen grote luxe en resorts verwachten maar wel de typische warmte van de mensen en niet de overdrevenheid van alle 100.000 verkopers die op je afkomen. Daar heb je geen last van in Padangbai.
Ga gewoon eens kijken daar en overtuig jezelf.

Voor meer foto's kijk op mijn site. Je zit daar ook foto's van hotel Puri Rai wat een zeer mooi hotel is. www.omangcafe.com

Groeten Robert.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Mooe foto's op jullie website Robert, ik dacht dat er maar een beetje reclame gemaakt moest worden voor Padangbai, het is er een stuk op vooruit gegaan de laatse tijd en ik hoor alleen maar positieve verhalen en natuurlijk de verhalen op het forum van Gerco (msn groep bali indonesie).
groeten Yoke

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

aan 4Yoke4, over welk MSN groep heb je het?
Ik ken wel vrienden van Bali, maar waarschijnlijk is het een andere groep.
Ik vond http://groups.msn.com/bali/
maar daar is er niet veel te zien.
Welke MSN groep?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-03-2007 19:21 dekarre wrote:
aan 4Yoke4, over welk MSN groep heb je het?
Ik ken wel vrienden van Bali, maar waarschijnlijk is het een andere groep.
Ik vond http://groups.msn.com/bali/
maar daar is er niet veel te zien.
Welke MSN groep?

Ik weet zo niet de website maar als je ff googled op
msn groep bali indonesie
en dan MSN Groepen
welkom bij bali Indonesie aanklikken
dan kom je bij Azie groepen en de 3e is bali indonesie groep.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

spacer line  

Padang Bai is een heel rustig plaatsje. Sommige mensen houden van rustige plaatsjes. Bias Tegul heeft een heel mooi strand. Ben er na de bomaanslag in oktober 2002 ongeveer 4 maanden geweest om te revalideren. Al die tijd gelogeerd bij een Indonesiche familie van Nusa Penida. Was een spannende tijd met veel dreiging omdat men bang was voor een aanslag op de nabijgelegen raffinaderij van Pertamina.
Paar keer meegeweest met familie naar Nusa Penida, Lombok en Sumbawa. Er zijn 3 stranden. Bias Tegul is zeer ruig, in het dorp is zeer rustig mooi voor kleine kinderen. En verder naar het noorden op 5 minuten lopen goed voor snorkelen, duiken en vissen.

Peter

spacer line  

On 16-03-2007 22:53 adrianus wrote:
Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van padangbai en zijn stranden.
we gaan er over 2 weken naar toe.

of zeggen jullie sanur dan maar?

hoi Adrianus,

aangezien Pdang bai niet zo ver van Sanur ligt,
probeer het eens bij BIDP:
---------------------------------------------------------------------------
BALI INTERNATIONAL DIVING PROFESSIONALS (BIDP)

JL. Danau Poso, NO.26, SANUR ,
BALI, INDONESIA
TEL: + 62 (0)361 285065 / 270759
FAX: + 62 (0)361 270760

WWW.bidp-balidiving.com
-----------------------------------------------------------------------------------
Aangezien we in september 2006 op N-Bali zaten (Pemuteran) zijn we niet gaan duiken met BIDP, maar ze komen op mij heel gedegen/goed over.
(via een internet duiklist gekregen)
veel plezier op Bali, duik ze, ben benieuwd te lezen hoe het op Pdang bai is.

Inez

adrianus
User
spacer line

hoi Inez,

we gaan zeker padangbai en sanur bekijken en ja de site van bipd ziet er zeker degelijk uit.
ik zal je zeker laten weten hoe het is geweest dank je

groetjes adrianus

adrianus
User
spacer line

terug van weggeweest,

Eerste keer naar Bali .. paar dagen Kuta lekker op stap geweest.
seminyak leuk om te shoppen en een dagje naar sanur waar niet veel te doen was.

stranden waren wat minder vonden wij ben ook niet gaan duiken.

(we zijn naar thailand gevlogen en daar onze strand/duikvakantie afgemaakt (koh samui en tao)).

groetjes adrianus

chirpy
User
spacer line

Padangbai is werkelijk heel ustig. Zeker wanneer je niet in het centrum gaat zitten, maar meer de oostelijke richting. Zo stil als toen ik er was april 2006 , ik zat heel alleen in een hotel, hoeft het ook niet, maar het uitzicht vanuit mijn kamer was indrukwekkend en dat voor maar 60.000 rp.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,159 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com