indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

adrianus
User
spacer line

Hallo allemaal ,

Ik ben hier helemaal nieuw op deze forum en vind het al geweldig hoeveel info je hier vanaf kunt halen.
maar toch nog een twijfel ik heb gelezen dat er een hele mooie treinreis is van jakarta naar yogjakarta , gaat deze via bandung en zo ja is het de moeite waard om hier een dag te blijven?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja je kan dan via Bandung reizen, en een nacht of meer over blijven.
Bandung is groot en is van alles te doen je hoef je eigen niet te vervelen.
Maar dan gewoon een ticket kopen naar Bandung en als je na Bandung door wilt naar Yojakarta dan zou je per bus Trafel naar Pandangdaran,4 1/2 uur
Daar ook wat langer verblijven, en zo door reizen naar Yokjarkarta, je kan dan dat vragen bij je Hotel hoe te reizen weer met Trafel busje (zie foto) naar een plaats aan een rivier, en zo per boot bijna 4 uren varen, naar een andere plaats, ( de namen ben ik even kwijt) en zo kan men naar Yokjarkarta komen.
Een zeer mooie trip, wat je dan allemaal ziet is best aardig te noemen
Zij die er meer van weten mag het zeggen.
Maar Bandung zou ik zeker aan doen zie topic Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
http://www.flickr.com/photos/t(...)gs/bandung/clusters/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

adrianus
User
spacer line

Dank je zieleffe voor je snelle reactie
dan blijf ik zeker een overnachting in bandung voor dat ik doorreis naar yogja.
ben trouwens wel van plan om met de trein verder te gaan vanuit yogja... tenminste ik dacht dat dat wel mogelijk was.

gr adrianus

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry Ziel, wat je zegt over Bandung is oke. Maar Pangandaran is op dit moment een treurige spookplaats. Na de tsunami is er bijna nog niets gedaan. Ik heb vandaag een vriend gesproken die er net is geweest en volgens hem is het ontmoedigend. K zou het "skippen".
Ga van Jakarta naar Bandung: dat is een prachtige treinreis. En dan van Bandung per trein naar Yogyakarta; ook dat is geweldig. Vanuit Yogya zijn er niet veel mogelijkheden meer per trein richting het oosten die de moeite waard zijn. De 2 mooiste trajecten per spoor zijn Jakarta-Bandung en Bandung-Yogyakarta; de rest valt daarbij in het niet.

Mr. Jacob
User
spacer line

Bandung en vooral de omgeving daarvan is absoluut een bezoek waard. Als je uit de trein stapt en de noordelijke in/uitgang neemt (aan de linkerkant als je vanuit Jakarta aankomt), parkeerplaats oversteken en bij de drukke straat rechtsaf de straat volgen. Na vijf minuten lopen (met zware koffers 10 minuten) kom je bij hotel Guntur (aan de rechterkant). Je kunt er ook met een taxi naartoe maar dat duurt een kwartier. Guntur is goed, standaardkamer met warm water en ontbijt is Rp. 150.000, redelijk restaurant aanwezig. In het weekend een eurootje meer want dan zit het vol IndonesiŽrs (want alle kamers hebben een tv).
Taxiís met argo (meter) zijn een stuk goedkoper dan zonder in Bandung.
Wat zijn jullie van plan te doen na Yogya? Richting Bali neem ik aan? Het enige interessante in Oost Java is een bezoek aan de Bromovulkaan. Dus van Yogya naar Malang. Van Malang is het mogelijk om een trip te regelen naar de Bromo (regelen bij het reisbureau bij Toko Oen) en vandaar rechtstreeks door te gaan naar Kalibaru of Glenmore (overnachting) en vervolgens naar Bali (of Ketapang, waar de ferry naar Bali vertrekt).

andre
User
spacer line

Kijk hier eens. Een aardige opsomming van wat je in bandung kan doen.

Ik weet niets over je tijd en budget, maar tussen Jakarta en Bandung ligt Cipanas. De dependance van de botanische tuin die hier gevestigd is, is zeker de moeite waard. Je moet dan -voor de reis van Jkt nar Bdg- een auto huren. Leg aan de chauffeur uit dat je in Kebon Raya in Cipanas wilt stoppen.

adrianus
User
spacer line

Hoi allemaal als eerste bedankt voor jullie info we zijn er heel blij mee.
en ja we nemen de treinreis jakarta-bandung en bandung yogjakarta.
vanuit yogjakarta naar de bromo en dan zo snel mogelijk naar bali.
al heb ik begrepen dat dat nog wel een hele reis is.
mischien beter om een binnenlandse vlug te nemen vanuit yogjakarta naar bali?

en ik ga zeker een kijkje nemen in het hotel gunter.

gr adrianus

spacer line  

Je kunt vliegen van Yogja naar Bali, maar dan sla je Bromo wel over.
Vanuit Malang kun je (inderdaad bij toko oen) een trip regelen naar Bromo, en dan door naar de ferry naar Bali. Ik raad je dit zeker aan! Alleen van Yogja naar Malang is wel een lange reis.

adrianus
User
spacer line

ja ik vind het wel een hele lange reis ishet mogelijk om een binnenlandse vlucht te nemen naar surabaya vandaar naar de bromo en dan van surabaya een binnenlandse vlucht naar bali?
ik heb zelf bij garuda airlines gekeken en bij adamair maar geen vluchten gevonden iemand andere suggestie's?

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Garuda vliegt wel tussen Banung en Surabaya (merpati ook)
Garuda kost $108, en vliegt elk uur.
Surabaya, Bali: elke 4 uur, 72$ (250k rup)
http://www.garuda-indonesia.co(...)?menu=page&pageid=56

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Citilink.co.id
vanaf 117.000 rupia van Bandung naar Surabaya

Ga staan waar geen plek is om te staan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,565 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com