indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > See my website ... > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

frans_2006
User
spacer line

frans_2006
User
spacer line

Deze weblog is een soort dagboek van mijn aanstaande reis jaar Java en Bali. Het reisdoel bevat drie delen. In de eerste plaats de omgeving bezoeken waar mijn vader was van '46 - '49. Verder ga ik op Bali in de plaats Ababi een kind een hele dag volgen met de video camera. Dit heb ik ook al met een kind in Nederland gedaan (thuis, school en eventuele hobbys). De uiteindelijke video wordt gebruikt om een uitwisseling tussen de twee landen op gang te brengen voor bijvoorbeeld sponsering voor de school in Ababi.
En als derde natuurlijk een klein beetje vakantie

zieleffe
User
spacer line

Beste Frans...........
Heb je site,weblog, door genomen, en het ziet er keurig uit.
Gezien dat er geen reacties komen van de hier aanwezigen, is het item niet hot, en doet die gevoel nog oudzeer steeds geen goed.
Maar laat ik u dan steunen, het is geweldig als je zo een zoon hebt die dat wel onderzoekt, jammer na je dood van je vader pas tot besef te komen dat je dat stukje leven van je vader wilt gaan bekijken, en zijn aanwezigheid in dat land zelf wilt voelen.
U zult daar best mensen kunnen ontmoeten, die nog van die tijd afweten, dat zal je zelf moeten aangeven waarvoor je daar bent, en dan zal je mensen tegen komen die niet zo haatdragend, ra kunnes hebben, als dat sommige Nederlanders dat wel hebben.
Zo als zij de afgelopen 60 jaren de Duitsers bekijken dan is het de moffen hier, en daar, terwijl ze economisch afhankelijk zijn van Duitsland, en waren.
Kijk dat is een dubbele moraal op na houden,terwijl ze hun boterham en hun beleg er van afhankelijk zijn.
Zo zal je niet dat daar tegen komen, wat je er misschien er van verwacht, want men heeft daar geen behoefte aan geschiedenis, als je ouderen tegen kom dan moet je het er zeker er over hebben, en het hen met hun mentaliteit en hun cultuur begrijpen dat ze dit niet beschouwen als vijandigheid maar meer uit nieuwschierigheid je te woord zullen staan.
En dan kan er wel eens mooie verhalen los komen, dat is mijn ervaringen met de ouderen daar.
Zij hebben daar geen enkele haat tegen de Nederlanders, en dat is bewonderenswaardig, want zo goed zijn de Nederlanders niet geweest daar, en dat hebt u door u verhaal van u vader, er ook door laten schemeren dat hij toen niet goed begreep wat hij daar moest doen.
Maar ik wens u een goede reis en hoop dat u er wat betreft dat land genoegdoening krijg, en je van die reis, wat behoorlijk in een korte tijd,Java en Bali door reist niet genoeg kan zijn om Indonesie goed te leren kennen .
Maar je zal zeker dat mooie van de Natuur, er van kunnen genieten, maar de mensen leren kennen vraagt een langere verblijf daar.
Beste Frans, zal je reis volgen op je weblog, en je ervaringen daar graag willen vernemen.Selamat jalan. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-03-2007 13:01 frans_2006 wrote:
http://franssellies.web-log.nl(...)eis_naar_java_en_ba/

Hallo Frans, heb met veel belangstelling je verhaal gelezen, je hebt daar waarschijnlijk tijd tekort om dit allemaal mee te maken en tot je door te laten dringen, maar, als je een keer de smaak te pakken hebt keer je steeds weer terug om nieuwe dingen te ontdekken.
Wij zijn ook op div. erevelden geweest, dat is al weer zo'n 13/14 jaar geleden, ze worden (werden) goed onderhouden en er is een administratie waar in te vinden is wie er liggen. Ik zou ook inderdaad naar Bali gaan vliegen, scheelt veel tijd en is minder vermoeiend dan over de weg.
Ik wens je een goede reis en hopelijk veel voldoening van al je voorbereidingen ook al zal alles misschien niet precies zo lopen als je zelf wilt.
Het is een land van pelan,pelan en jam karet, of tewel rustig aan en tijd van elastiek. Als jij je daar niet aan ergert dan komt het wel goed.
Selamat jalan
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

frans_2006
User
spacer line

Beste zieleffe en 4yoke4,
Dank voor jullie reactie. Even van mijn kant iets rechtzetten. Mijn weblog is zeker niet bedoeld om de bewuste periode in IndonesiŽ goed te praten. Integendeel ik heb te weinig kennis van zaken over de stand van zaken toen. Achteraf is het gemakkelijk oordelen. Ik kan een hele discussie aanzwengelen daarover, maar dat heeft geen zin. Woorden als koloniaal bezit hebben voor mij een negatieve lading. Dat mijn vader over die periode niet wou spreken zegt ook genoeg. Ik probeer alleen door deze reis zijn indrukken te kunnen voelen over de schoonheid van het land. En een moment stil te staan in de omgeving waar hij een deel van zijn leven verbleef. Ik heb thuis altijd ervaren/gezien dat dit de moeilijkste periode in zijn leven is geweest. Jullie kunnen hopelijk begrijpen dat ik naar het ereveld ga om zijn "maten" te herdenken! Dat neemt niet weg dat ik ook zal stilstaan bij alle Indonesische mensen die ook slachtoffer waren.
Nogmaals. Begrijp mij goed: Elke oorlog is in mijn ogen zinloos en de mensen die hem moeten strijden zijn de gewone burgers.

Beste Zieleffe. Misschien oudzeer. Neem van mij aan dat ik alleen een paar dagen op plaatsen wil stil staan waar mensen geleden hebben! Welke nationaliteit dan ook. Blijf mijn weblog volgen en je zal zien wat ik bedoel.

Hartelijke groet,
Frans

Martinus
User
spacer line

Hallo Frans,
Wens je een goede reis en fijn verblijf in Indonesia, hoop dat je slaagt met het doel van je reis.
Gaan zelf voor 8e x sins 1989 eind juni naar Indonesia weer voor ongeveer 2 maanden.
Jammer dat je blijkbaar niets wist van Triangle Tours, (dit kleine buro regelt voor 5e keer de reis voor 60%) dan was ook je vervoer etc. geregeld voor een schappelijke prijs, werken met zeer goede touroperator in Bandung.
Triangle heeft zeer veel ervaring en zijn aangesloten bij SGR.
Nogmaals, goede reis.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,479,832 topic views - 239,811 posts - 13,723 topics - 32,175 members - last post @ 13-07-2020 16:55 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,133,598 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com