indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

saartje
User
spacer line

Ik ben mij aan het orienteren om een reis te boeken naar bali.
Nu wil ik waarschijnlijk bij OAD een reis boeken met een hotel erbij in omdat dit nog goedkoper is dan alleen een ticket.
Kan iemand mij wat vertellen over deze plaatsen?
Is Legian een hotelwijk aan Kuta vast?
Sanur een klein dorpje naast Kuta?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wordt op je wenken bediend zal kijken of het nog kleiner kan JAN Emoticon: Laugh out loud
maar wordt het dan niet onduidelijker als je het weer wilt vergroten.
Sorry je hebt gelijk als je zo lang moet wachten van 10 minut ja dan is dat echt vervelend Emoticon: Confused Emoticon: Blush
Ik moet er wel bij vermelden dat die map wel te koop is op Bali en dat het moeilijk is om het te scannen het is stug geplastiviseerd matriaal Emoticon: Yes!
Jan als je die kleine weer wilt vergroten dan wordt het een onduidelijke foto
Deze is kleiner maar makkelijker weer duidelijker te vergroten

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Legian , Kuta, Tuban liggen naast elkaar.
Staat a/d linker onderkant in de kaart van OmeZiel.
Tuban ligt naast de airport.
Sanur staat aan de oostelijke kant van Den Pasar.
Als je met Oad gaat , kan je vaak bij Bakung Beach hotel logeren(huismerk van OAD), redelijk hotel , zogenaamd 3 sterren.
Je kan ook de kaart van Kuta e.o en Sanur e.o proberen downloaden via google.
De hotels staan ook vermeld.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jeroen,
Ik geloof dat het heel belangrijk is om een beetje technische uitleg te geven over het gebruiken van fotomateriaal.
Ik neem even dit topic Kuta, Sanur of Legian? als voorbeeld.
De landkaarten heb ik bekeken, de kaart van Bali is een file van meer dan 1 MB en die van Lombok bijna 300 kb, om een idee te krijgen hoe groot ze zijn, deze twee files passen samen niet op een diskette van vroeger.
Er zijn ook mensen die buiten Nederland wonen en niet te vergeten de mensen die op vakantie zijn in Indonesie, die krijgen die pagina's gewoon niet geopend of met heel veel geduld, in mijn geval ongeveer 10 minuten en ik heb voor Indonesische begrippen best snel internet.
In dit geval is het zonde van de mooie landkaarten van Bali en Lombok die
gemakkelijk zijn uit te printen en eventueel te plastificeren voor gebuik op vakantie of om thuis in Nederland alvast een route uit te stippelen.
Op http://www.easyresize.nl/ is gratis en eenvoudige software te downloaden om digitale foto's en ook scans mee kleiner te maken, is een kwestie van de file openen en weer opslaan.
Jan

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Hallo Jan,wat leuk ,ik wist niet dat jij of Tuti de site van resize gebruikte heb je misschien ook dan je vulva labia laten verkleinen of vergroten,in ieder geval bedankt voor je tip ,heel handig deze site......even over OAD reizen dan,deze Nederlandse touroperator heeft inderdaad een heel groot markt aandeel op Bali vooral in Sanur,westkust van Bali ,maar een plaats voor bejaarden,die wat meer rust willen,en niet wakker geschuwd willen worden ,van de disco"s.
OAD heeft zeer scherpe prijzen,en ik geloof niet dat je hieronder kan zitten als je het hotel waarin ze mee werken zelf boekt,probeer maar eens uit via internet.(nadeel veel landgenoten die tegenkomt bij het ontbijt )in Bintang t shirts korte te wijde shorts en plastic slippers
Kuta en Legian naast elkaar verbonden zijn de spots waar het nachtleven plaatst vind,dus van een beetje herrie moet je wel tegen kunnen,hoewel het nu wat minder zal zijn waarschijnlijk,maar google wat voort en kijk wat je voor kiest goede vakantie ,misschien dat Jan je kan ophalen die is gids op Bali.
Breeze

sing ken ken bli....

saartje
User
spacer line

Zo te horen klinkt Sanur lekker rustig maar dan helaas wel met veel bejaarden.
Dan moet het toch Kuta of Legian worden. Bedankt voor de info!

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Dag Saartje, Legian ligt iin het verlengde van Kuta oftewel naast Kuta. Zowel in Kuta als Legian zijn Hotels en Cottages (appartementen) te vinden, afhankelijk van je portemonee natuurlijk. Ik zou wel naar de vignettjes gaan letten, in jouw geval OAD. Ik ga meestal zelf op zoek, en tawarren (bieden) is voor mij een persoonlijke sport, dat verwachten ze volgens mij van jou Emoticon: Wink . Als j van rust houd, zou misschien Sanur een optie voor je kunnen zijn. Het is wat duurder, luxer, alleen het strand bij Kuta is mooier en persoonlijkvind ik Kuta gezelliger, tenminste als je van stappen houd.
Succes

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Oad heeft zijn zaakjes wel voor elkaar op Bali, goed geprijsd en goede begeleiding daar als er problemen zijn, de reisleidsters wonen en werken daar al jaren, zelfs getrouwd met Indonesiers en de gidsen enz. spreken allemaal nederlands. Dit voor degenen die er nooit geweest zijn of geen woord bahasa Ind. spreken.
Inderdaad Backungs Beach is de Aldi of Lidl onder de hotels maar het kan er ook gezellig zijn en er komen veel Nederlanders. Dat is niet altijd verkeerd vooral als je er gaat overwinteren is het ook wel gezellig om gewoon Nederlands te spreken. Je gaat dan niet meer allerlei dagtochten maken of ander vermaak zoeken, lekker een beetje relaxen en iedereen kent elkaar.
Voor de een is dat prettig voor de ander een gruwel.
Alhoewel ik mij bij de 60 +ers kan rekenen vind ik het gezelliger inKuta dan in Sanur, ik houd wel van een beetje leven om mij heen en alles op loopafstand of te doen met een taxi. Daarom is het ook moeilijk om raad te geven de ene mens is de ander niet .
Voor jongelui die nog wat uit willen gaan enz. die kunnen beter in Kuta en omgeving zitten dan in Sanur, daar is alles een beetje gezapiger ,met of zonder bejaarden. En wat is bejaard, ben je dan oud en gedoemd geen leuke dingen meer te doen of juist nog genieten van de laatste jaren die je nog te leven hebt. Emoticon: Party!
Saartje, ga gewoon naar een goed reisbureau, laat je voorlichten, lees er wat over zoek informatie op internet, neem een (gedeeltelijk) verzorgde reis en als het bevalt en je weet de weg en de "spelregels" van het leven daar dan kun je gerust weer heengaan met alleen een vliegticket en de rest zelf regelen. Ga niet alleen op verhalen van anderen af maar laat je eigen gevoel ook meespelen en denk goed na wat je wilt en wat je verwacht, dan zal het geen desillusie worden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-03-2007 11:59 balibreeze wrote:
Hallo Jan,wat leuk ,ik wist niet dat jij of Tuti de site van resize gebruikte heb je misschien ook dan je vulva labia laten verkleinen of vergroten

Moet dit ergens op slaan ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

daar komt hij weer met een kopie.

Mango Restaurant zelfs het glas is bevroren als men daar een Bali Hay neem
Ik zit het liefst daar links aan het strand langs die lange verharde pad helemaal langs Sanur tot zwarte strand toe, waar je leuke warungs heb. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

vulva labia
Even nader omschrijven, die twee woorden zijn voor mij geheel vreemd.

Even terug komen op die foto's, als je een file verkleint naar pakweg 800pixels breed is die op het scherm van de computer nog steeds perfect, wil je een file gebruiken om uit te printen dient het toch ongeveer 1200pixels breed te zijn.
Een gescande brochure van 800pixels breed is pakweg 120Kb groot, ga je naar 1200pixels moet je denken aan ongeveer 300kb.
Ik stuur best veel gescande documenten en ontvang er ook weer terug, de print is gewoon goed.

Topic
Sanur is echt geen bejaardenoord, de fatsoensnormen liggen er beduidend hoger als in het onbeschofte Kuta.
Het nachtleven in Sanur is ook helemaal niets mis mee weet ik nog uit de tijd dat ik Bali als toerist bezocht.
De prijzen in Sanur zijn in het algemeen wat hoger.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Tante Yo het heeft betrekking op de site die Jan aangaf www.easyresize.nl open het en zie !!!!mee bedoeld het goede werk dat Jan altijd doet op het forum,en trowens wat heet bejaard je bent zolas je voelt niet waar !!!!
Pfff .....breeze

sing ken ken bli....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

vulva labia
Even nader omschrijven, die twee woorden zijn voor mij geheel vreemd, schrijft Jan van Tuti

jan het is zoiets als pusivantuti Emoticon: Red face ( Kan het niet netter vertalen)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ja, wie gaat naar Sanur en wie naar Kuta of Legian of Candidasa of Padangbai of Nusa dua, of eventueel Benoa en Lovina of zelfs Ubud en Jimbaran.
Ik vind dat je zelf moet oordelen en gaan waar jijzelf je het beste thuis voelt.
Voor de een is dat een plaats met rust en weinig vertier en kan de ander geen genoeg krijgen van de drukte en het nachtleven. wij hebben onderhand een aantal plaatsen bezocht en ook zijn we oa een week in Sanur geweest en in Ubud 2 x maar het is mij te stil. De eerste keer is leuk, alles is nieuw en de tweede keer is er weinig veranderd bij de eerste keer dus een beetje uitgekeken. Dat alles duurder is in Sanur ( ben er in Nov. nog geweest) vind ik wel meevallen, centenkwestie met die gunstige rupiah, ook daar zijn hotels even betaalbaar als in Kuta, Tuban of Legian Emoticon: Bye bye enz. en ook daar zitten nette mensen hoor, want ik houd niet van zuiplappen enz. dus als het allemaal zo erg was dan gingen wij er niet heen. Emoticon: Bye bye

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Helemaal mee eens yoke. Het is maar net waar je van houdt. Cultuur, rust of uit je dak gaan, kortom je hebt plenty mogelijkheden in Bali. Voor ieder wat wils.

koboi
User
spacer line

Sanur Rulezz... heel aangenaam voor Belgen.
Puri Santrian heel aangenaam hotel, wel veel hollanders.
Low budget: ga es bij Homestay Rita, gewoon perfect voor ongeveer 8 euro per dag.
Kuta is beetje te veel commerce en gefuif ... vind ik hé.

Groetjes,
Koboi
Bali-Lombok.be

Selalu menikmati ... Greetings, Koboi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,130 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com