indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

saartje
User
spacer line

Hallo,

Ik wil eind Augustus met mijn vriend naar Bali en Lombok.
We zijn van plan een ticket te kopen voor drie weken rond te reizen.
Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja aan wat voor budget moeten we denken?
Wat zijn ongeveer de kamerprijzen en maaltijdprijzen in Bali en Lombok?
Alle info is welkom! Alvast bedankt!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor de hele periode tussen de €600 en €12.000, het is net wat je wil.
Met andere woorden geef eens wat details wat de wensen zijn.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Halo Saartje,

Wij zijn nu een paar keer naar Indonesie geweest en wat ons opvalt is dat je het zo duur en/of goedkoop kunt maken als je zelf wilt. Wij gingen uit van de stelling om max € 100,00 per dag kwijt te zijn. Emoticon: Yeah right! Dat betekend soms een duur hotel en het volgende is dan weer een goedkoop. Het is toch heel afhankelijk van wat je zelf wil. Hou je van luxe dan ben je meer kwijt dan heel eenvoudig.
In sommige hotels kun je een lagere prijs bedingen, met onderhandelen Emoticon: Devil kom je een heel eind.

Veel plezier toegewenst.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

saartje
User
spacer line

On 14-03-2007 00:13 Tuti & Jan wrote:
Voor de hele periode tussen de €600 en €12.000, het is net wat je wil.
Met andere woorden geef eens wat details wat de wensen zijn.
Groetjes,
Jan

Dat heb ik inderdaad niet echt duidelijk beschreven. We zijn studenten dus alles zo goedkoop mogelijk. Maar ik heb geen zin om in een guesthouse met kakkerlakken te slapen.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 14-03-2007 17:02 saartje wrote: We zijn studenten dus alles zo goedkoop mogelijk. Maar ik heb geen zin om in een guesthouse met kakkerlakken te slapen.

Dat is zoiets als met je kleren aan in bad willen maar geen natte sokken wensen. Ik ben trouwens ook in duurdere hotels kakkerlakken tegengekomen, dus dat zegt ook niet zoveel. Toch veel plezier toegewenst, Jan Emoticon: Bye bye

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 14-03-2007 17:02 saartje wrote:

...

Maar ik heb geen zin om in een guesthouse met kakkerlakken te slapen.

Emoticon: Laugh out loud Moet je zeker NIET naar Indonesië op vakantie gaan, dat kan ik je als advies meegeven. Snel op zoek naar iets anders!

Wie weet is Vietnam een alternatief als je toch op de centen moet letten, nog goedkoper dan Indonesië, al weet ik niet in hoeverre kakkerlakken zijn geïntegreerd in het dagelijkse bestaan in Vietnam.

PS. Ik las net nog een interessante anekdote over kakkerlakken in Indonesië van de heer of mevrouw Dangdude, op zijn/haar website, klik hier en lees even de regels vlak boven de foto van de Fruitverkoopster op Senggigi Beach.... (laat je ons nog even weten hoe je vakantie was in Indonesia? Emoticon: Smile )

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

saartje
User
spacer line

Ik druk me geloof ik een beetje verkeerd uit......
Met de zin: Maar ik heb geen zin om in een guesthouse te slapen met kakkerlakken bedoel ik eigenlijk alleen maar dat ik niet in een heeeeeeeeeel vies bed wil slapen.
Wat vieze bedden betreft ben ik wel wat gewend.
Ik ben eerder in Thailand, Vietnam en Cambodja geweest.
Daar heb ik ook low budget gereisd maar sommige guesthouses vond ik echt een beetje te vies. (bossen schaamhaar in bed, dode muizen onder het bed)
Dus daar heb ik geen zin meer in......

saartje
User
spacer line

Kan ik rekening houden met 600 euro pp voor eten/slaapplek voor drie weken?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Saartje,
Met een budget van 600 Euro p.p. kan je goed vakantie vieren in Bali, een overnachting in een net hotel zonder overdadige luxe moet kunnen voor ongeveer 10 tot 15 Euro per nacht of zelfs minder, let wel dit is per kamer dus voor twee personen samen.
Kijk eens op http://www.gede-homestay.com/ van die soorten homestays zijn er in overvloed en daar is niet mis mee, vaak zelfs erg gezellig omdat je toch mensen ontmoet die met het zelfde budget op vakantie gaan en ook erg goede tips kunnen hebben.
Een hotel in het toeristische zuiden waar ik zelf in mijn toeristentijd wel eens verbleef: http://www.masainn.com/ , weer niets mis mee, zeker als je van stappen houd, goedkoop en goed wil eten en op loopafstand van het strand van Kuta wil zijn om ook dat eens mee te maken, de zeurende verkopers moet je maar voor lief nemen in die buurt, dat hoort ook bij (zuid) Bali.
Wij hebben pas in de Jalan Legian in Kuta enkele nachten overnacht in een hotel in de prijsklasse rond de US$30, voor mij op hotelgebied echt het minste wat ik in de jaren dat ik in Indonesie op vakantie ging en nu woon heb mee gemaakt, dat heb ik de manager ook duidelijk gemaakt, ik zal geen naam noemen.
Succes met de voorbereidingen en ga er maar van uit dat voor een budget van 1200 Euro samen een leuk verblijf mogelijk is.
Jan

chirpy
User
spacer line

Dag Saartje, Waarom ga je niet eerst afstuderen en geld verdienen om dan een reis te maken zonder dat je op elke cent moet letten. Hebben de plaatstelijke bewoners ook nog wat aan je ipv.berooide buitenlanders onderdak te moeten geven.

saartje
User
spacer line

Ik zit geloof ik op het verkeerde forum.........

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hebben de plaatstelijke bewoners ook nog wat aan je ipv.berooide buitenlanders onderdak te moeten geven.
Beste Saartje,
Je zit helemaal niet op het verkeerde forum, dit soort uitspraken moet je maar voor lief nemen, Zuid Bali zit dan misschien niet te wachten op toeristen met een wat kleiner budget, in de rest van Bali zal je daar weinig van merken en anders kom je maar eens naar Java, hier zijn veel studenten die het heerlijk vinden om van gedachten te wisselen met een Westers meisje zonder jou te zien als een wandelende geldautomaat!
Prettig weekend,
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-03-2007 13:49 saartje wrote:
Ik zit geloof ik op het verkeerde forum.........

Waarom, je vraagt toch informatie?

Als je al eerder in dergelijke landen geweest bent dan heb je vast wel een idee wat het moet kosten, zal allemaal niet zoveel verschillen.
Bali is niet zo groot, dus kan je ook een goedkoop hotel zoeken en van daar uit tochtjes maken, soms is het best te doen met een taxi, vervoer staat vast via de meter en de wachttijd als jullie ergens iets willen bezichtigen kan je afspreken. Voor 300.000 RP p.dag 10-12 uur is er wel een auto met chauffeur te krijgen die je alle tempels, grotten, watervallen enz. laat zien, zelfs een tocht naar Lovina kan in een dag en dan neem je na een aantal dagen de boot van uit padangbai naar Lombok en zoekt daar een guesthouse. Ook op Lombok zijn er uitgestippelde tochten die je per auto met chauffeur kunt maken, desnoods met medegasten uit het hotel.

Je kan al voor een euro warm eten maar ook voor 5 euro, voor een tientje per dag heb je voor 2 pers. wel te eten en te drinken hoor, als je geen 3 gangen menu hoeft en het low budget wilt houden.
Succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

soms is het best te doen met een taxi, vervoer staat vast via de meter
Als je de juiste taxi hebt klopt dit helemaal, ik neem alleen nog maar de Blue Bird, alle alle kleuren hebben hun kans gehad en heel vaak was het weer stress met allerlei verzinsels, eenmaal was het tarief op de meter niet voor de hele taxi maar per persoon en meestal waren de tarieven voor een rit waarvan ik precies de prijs wist heel wat meer als de Blue Bird of ze nemen gewoon een andere (langere) route!
De taxi's in Bali zijn heel zeker geen promotie voor dit eiland.
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik heb nog nooit geen problemen met taxi's gehad maar sommige meters lopen wel wat sneller dan die van de blue bird taxi's

Als je een tochtje wilt maken laat dan een bluebird taxi bij het hotel komen en vraag of de receptionist van het hotel even een afspraak wil maken met de chauffeur over eventuele wachturen als je ergens iets wilt bekijken, de chauffeur blijtf dan bij zijn taxi wachten en dat kost ook geld en om te voorkomen dat het erg oploopt kan je van te voren een prijs per uur afspreken.
Als je veel kilometers gaat maken dan kun je beter een auto huren.
Dit dus voor degenen die de taal niet machtig zijn.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

chirpy
User
spacer line

Beste Saartje en ook Tutti en Jan,
Sorry dat ik even uit mijn slof schoot door antwoord te geven voor hoe weinig geld je op vakantie kunt in Indonesie. Natuurlijk willen zij, de Indonesiers in contact komen met andere mensen, maar het valt toch niet te ontkennen dat zij ons geld hard nodig hebben. Zo vaak ontmoet ik op mijn reizen berooide mensen die toch alles willen meemaken. Kan ik er vandaag niet van genieten, dan kan het morgen te laat zijn. Het kan zijn dat studenten vandaag de dag veel meer te besteden hebben dan wij vroeger ooit hadden durven dromen, waarvoor dan een studiebeurs??, het is zoveel meer genieten wanneer je met enig geld op zak ontspannen de wereld kan gaan verkennen. Je bepaalt zelf in hoeverre je een wandelende portemonnaie wilt zijn voor anderen.
Saartje, ondanks mijn aanbeveling eerst af te studeren, toch een fijne vakantie toegewenst in mijn geliefde Indonesie.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Chirpy,
Ik weet dat je voor heel weinig geld een leuke vakantie kan hebben in Bali of eigenlijk in heel Indonesie zonder van de plaatselijke bevolking te profiteren.

Die berooide mensen waar jij overschrijft heb ik ook mogen aanschouwen, die gaan echter met het budget van Saartje 2 maanden of zelfs langer op pad.
Saartje denkt in de 3 weken samen met de vriend 1200 Euro uit te kunnen geven, voor een student niet gek.
Persoonlijk vind ik het een goede zaak als studenten op vakantie (kunnen)
gaan, vele vinden na afloop van de studie direct een (goede) baan en kunnen
dan niet lang op vakantie gaan omdat de carriere voor gaat.

Een bezoek aan Indonesie blijft voor je hele leven een herinnering en vergeet niet dat Nederland altijd al een speciale band heeft gehad met Indonesie.
Jan

Mr. Jacob
User
spacer line

Beste Saartje,
Ik zit elk jaar wel een week op Bali. De laatste keer was in januari dit jaar. Samen met mijn vriendin was ik per dag gemiddeld niet veel meer kwijt dan Rp. 600.000 per dag (€ 50). Het hangt er ook een beetje vanaf wanneer jullie gaan. De prijzen van de hotels en bungalows zijn hoger in het hoogseizoen (vandaar de naam hoogseizoen). In Kuta is in de beide Poppies Lanes en Jl. Legian genoeg goedkope accommodatie te vinden. Probeer b.v. Bali Sandat Inn 2, Poppies Lane 2, St. Benesari Lane (zijstraat van Poppies Lane 2). Ik betaalde Rp. 90.000 (€ 7,50) per nacht inclusief perfect ontbijt + zwembad. Geen heet water uit de kraan maar dat heb je niet nodig in Kuta. De temperatuur van het water daar is gewoon lekker. Het restaurant bij dat hotel is heel goed en spotgoedkoop.
Nog een tip: Willen jullie na een paar dagen Kuta naar Ubud (het echte Bali) huur een minibus met chauffeur en laat deze jullie daar brengen via de Tanah Lot tempel. Deze rit kostte me Rp 200.000. In Ubud is volop goedkope accommodatie, zoals “Pramesti Bungalows, Jl. Monkey Forest”. Schone bungalows met heet water en een uitstekend ontbijt voor Rp. 100.000. Ik heb daar nog nooit een kakkerlak gezien. Alleen zijn de restaurants wat duurder dan in Kuta. Ik denk dat jullie nog geld overhouden als jullie terugkeren.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 15-03-2007 13:23 saartje wrote:
Kan ik rekening houden met 600 euro pp voor eten/slaapplek voor drie weken?

Over het algemeen genomen is het heel makkelijk in Indonesie. Vermenigvuldig iedere * in een hotel met 10 euro en je hebt de gemiddelde prijs van het hotel. Dus 3* is +-30 euro. En een 5-sterren hotel in Indonesie is ook echt een 5*-hotel (Dus niet zoals in Turkije waar iedere schapenhut 5 sterren heeft).

Gracias. Sama sama

chirpy
User
spacer line

Beste Jan,
In heel Indonesie kan ik voor nog geen 10 euri per dag heel goed leven. Huur daar een motor voor 3 euri bij en je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Het liefst verblijf ik bij mijn vrienden die ik in hun eenvoudige huisjes ook echt kan ontmoeten. Via een omweg als nieuwe kleding kopen, dokterskosten betalen en extraatjes voor de kinderen probeer ik hen te steunen in de strijd om het dagelijks bestaan, zonder dat ik een aalmoes geef.
Indonesie is voor veel Nederlanders toch de gordel van smaragd. Misschien erg nostalgisch, maar ik waan me in een andere wereld. Helaas moet ik ook constateren dat de politieke ISLAM deze droom langzaam aan het stuk maken is. Daarom hoop ik dat Bali sterk blijft in zijn afwijzing van deze uitwassen van religieus en polltiek fundamentalisme

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,291 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com