indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Leveller1
User
spacer line

Klopt het dat het gemakkelijk is om vanaf Jakarta international airport naar Bogor te reizen met het openbaar vervoer? Ik las in de LP dat er bussen gaan van Bogor naar het vliegveld van Jakarta operated by Damri. Deze gaat neem ik aan ook de omgekeerde richting in. Kan iemand ons helpen, waar we deze bussen vinden en waar we tickets moeten kopen (en wat ongeveer te prijs is). Is makkelijk informatie, want na een lange vlucht ben je toch iets minder scherp en wil je gewoon lekker je spullen droppen en even relaxen.
Rens

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Hi Rens,

Als je de aankomst hal uitkomt ga dan links af, en vraag aan iemand "Bus Damri mau berangkat dari mane?". of "Halte Damri di mane?". (of gewoon "Damri?" mag ook hoor Emoticon: Smile ). Je ziet dan gauw genoeg een kleine stand staan waar de tickets voor de Damri bus worden verkocht en vanwaar deze bussen ook vertrekken.

TIP: Pin eerst wat contanten na aankomst; de ATM vindt je ook links of rechts zodra je naar buitenkomt. Pin voldoende voor de eerste 2 dagen, dan heb je daar even geen zorgen over. ATM's in Indonesia kotsen per trekbeurt max. Rp. 1.000.000 uit (83 euro).

Damri bussen gaan verschillende richtingen op, als je duidelijk maakt dat je naar Bogor wilt zullen ze je wel attenderen wanneer en in welke bus je moet instappen; ze rijden af en aan, dus je hoeft nooit echt lang te wachten. De huidige prijs weet ik niet, maar naar Jakarta betaalde ik de laatste keer vlg. mij Rp.20.000 (30-45 minuten reistijd).

Wees stellig in het afwijzen van taxi diensten, je wordt constant aangeklampt door chaufeurs, die je voor veel te veel mee willen nemen.

De opstaphalte vanuit Bogor weet ik niet, maar die kun je daar wel achterhalen.

Succes!

Ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Algemene praat'

Relvis
User
spacer line

Niet zo moelijk doen mensen, je loopt de hal uit en dan zie je vanzelf aan linkse kant een hok waar je heen loopt en daar stoppen alle damri bussen, je pakt de bus waar Bogor op staat en kost 20.000 rupiah per persoon, je betaalt in de bus. Ieder kwartier vertrekt er wel een. Hoop dat jullie niet op vrijdag rond een uur of 5 aankomen want dan ben je wel ff onderweg naar bogor vanaf vliegveld. Bij aankomst vroeg in de morgen ben je binnen 1,5 uur in bogor
In bogor als je rust wilt hebben ga je naar Bogor Permai is circa 150.000 rupiah voor een kamer of hotel Salak voor wat luxer verblijf.

Beetje rondlopen in de botanische tuin op een zondag, je voelt je net een monyet putih. Probeer de sate kambing aan overkant van Wisma Firman, toppertje. Of de gado-gado voor de BNI bank tegenover botanische tuin, enak tau !

spacer line  

Gooien jullie bij de Damribus jullie backpack onderin dat luik?
Zijn er nog tips / tricks / do's en don'ts wat betreft veiligheid en handigheid van je bagage in de Damribussen?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Anouk, gewoon meenemen in de bus. Doen wij ook altijd als we met een rugzak reizen. Je weet maar nooit wat er onderweg gebeurd.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. BintangJan: dat heeft ook mijn voorkeur, maar ik kom dan van het vliegveld met een 65liter backpack, volgepakt voor 2,5 week.. Kan zo'n bakbeest dan ook mee? Of moet ik dan en kaartje kopen voor mijn tas, vind ik ook geen probleem hoor Emoticon: So funny

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

In Indonesie kan alles mee in de bus en de trein. En een kaartje kopen voor jouw rugzak....niet doen. Ze, de IndonesiŰrs, kopen ook geen kaartje voor de kippen en varkentjes, de vele kartonnen dozen, etc. die ze meenemen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Anouk je moest eens weten wat Indonesiers zelf allemaal meenemen.... Ik reis zelf ook divers, dus met vervoer in soorten en maten. Nog nooit ergens blijven staan. Emoticon: Smile

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ha, ha, AM.
Grappig dat onze reacties elkaar kruisen, maar we zijn tenslotte ervaren Indonesie reizigers.
Binnenkort weliswaar naar Vietnam en Cambodja, maar in het najaar weer naar RI. Nog tips?

spacer line  

Nooouuuu, dan neem ik dat grote ding lekker mee in de bus! Tussen de varkens en kippen, gezellig! Emoticon: Yes!
Goede tip hoor, dan weet ik dat ik er altijd op kan staan dat ik m'n spullen bij me wil hebben (als het mogelijk is in verband met plaats voor andere reizigers natuurlijk).
Nu nog verblijf op loopafstand van het busstation in Bogor en ik ben voor de eerste dag voorzien Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2014 22:26 BintangJan wrote:
Ha, ha, AM.
Grappig dat onze reacties elkaar kruisen, maar we zijn tenslotte ervaren Indonesie reizigers.
Binnenkort weliswaar naar Vietnam en Cambodja, maar in het najaar weer naar RI. Nog tips?
Ligt eraan naar welke regio jullie gaan. Ik vond het heel mooi op Sangihe maar het ligt er een beetje aan hoever in het najaar. Ik heb vorige maand veel slecht weer gehad. verder ben ik zelf van plan om naar pulau Yapen te gaan (tegenover Biak),misschien in mei (ik ga sowieso in mei naar Indonesie) en dat te combineren met Sorong (of iets anders, Manokwari, Nabire, Fak Fak oid) Maar ik moet ook weer nodig naar NTT (wil nog eens naar Sawu) of Maluku. Luxeprobleem heet dat.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2014 22:34 Anouklibhed wrote:
Nooouuuu, dan neem ik dat grote ding lekker mee in de bus! Tussen de varkens en kippen, gezellig! Emoticon: Yes!
Goede tip hoor, dan weet ik dat ik er altijd op kan staan dat ik m'n spullen bij me wil hebben (als het mogelijk is in verband met plaats voor andere reizigers natuurlijk).
Nu nog verblijf op loopafstand van het busstation in Bogor en ik ben voor de eerste dag voorzien Emoticon: Yes!
Op loopafstand weet ik niks. Maar dan neem je toch een angkot (ministadsbusje) voor Rp 3000.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-02-2014 22:11 Anouklibhed wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. BintangJan: dat heeft ook mijn voorkeur, maar ik kom dan van het vliegveld met een 65liter backpack, volgepakt voor 2,5 week.. Kan zo'n bakbeest dan ook mee? Of moet ik dan en kaartje kopen voor mijn tas, vind ik ook geen probleem hoor Emoticon: So funny

Wij hebben ooit voor de zekerheid een extra kaartje gekocht voor een plaats waar we dan de rugzakken op konden plaatsen, maar ja dan staat er na enige tijd in een overvolle bus een moeder met een klein kindje naast je, wat dan.......................
Kindje dus op schoot en moeder met haar kleine kontje naast mij, kon het niet aan zien dat ze moest staan, moeder blij, kindje blij en ik ook dat we het zo konden regelen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2014 22:34 Anouklibhed wrote:
Voorozver ik kan zien ligt het Fave Hotel Padjadjaran niet zo ver van de Damri"terminal" (ik zet 'm even tussen aanhalingstekens want volgensmij is het niet meer dan een stopplaats die redelijk dicht bij de tolweg ligt. Fave is een keten. Ik vind ze goed.
Het Fave hotel is volgende week 28 euro per nacht (ongeveer Rp 450.000) maar het is mogelijk dat je rechtstreeks meer betaalt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee toch geen verschil. Kijk zelf maar even:

(website Fave)

https://www.thebookingbutton.c(...)e=en&promotion_code=

http://www.booking.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2014 21:16 Anouklibhed wrote:
Gooien jullie bij de Damribus jullie backpack onderin dat luik?
Zijn er nog tips / tricks / do's en don'ts wat betreft veiligheid en handigheid van je bagage in de Damribussen?
Damri bus vanaf airport is redelijk betrouwbaar. Gooi die zware baal lekker in het bagageruim i.p.v. moeilijk zitten en gezeik.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2014 23:29 Anne Mieke wrote: Fave is een keten. Ik vind ze goed.
Moet je die niet die in Braga, Bandung nemen. Wat een klere tent. Een van de slechtste hotels in de binnenstad.
Daarentegenover Fave hotel in Solo en Yogya niets dan lof.
Met andere woorden: ga er niet vanuit dat ze allen dezelfde kwaliteit leveren voor dezelfde prijs.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-02-2014 05:57 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Moet je die niet die in Braga, Bandung nemen. Wat een klere tent. Een van de slechtste hotels in de binnenstad.
Daarentegenover Fave hotel in Solo en Yogya niets dan lof.
Met andere woorden: ga er niet vanuit dat ze allen dezelfde kwaliteit leveren voor dezelfde prijs.
Dat is idd waar, tot nu toe vond ik die in Braga ook het minst (en het gedoe met die parkeergarage...). Vind tot nu toe Fave in Pasar Baru het best, Yogya ook goed, die bij Thamrin weer iets minder. Volgens mij is die in Bogor weer nieuwer.

elsbeth
User
spacer line

Ik gooi m'n spullen gewoon in het bagageruim, nooit problemen mee gehad.
Zeker niet al te argwanend rond gaan lopen, m.i. vraag je dan juist om problemen.

spacer line  

Hmmm.......
Al met al krijg ik steeds meer het gevoel vooral in het moment zelf te zijn en dan op m'n gevoel af te gaan. Oftewel: minder nadenken en meer gewoon doen! Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist Anouk, doen wat je in Amsterdam zou doen, dan komt alles goed.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,225,934 topic views - 224,558 posts - 13,536 topics - 17,036 members - last post @ 17-12-2017 03:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,538,222 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com