indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kakarin
User
spacer line

Hallo,

Ik ben benieuwd of er in Nederland een verzekeringsmaatschappij is waar je een verzekering kunt afsluiten voor bijvoorbeeld een boot in IndonesiŽ. Wij willen graag een boot laten bouwen die gebruikt kan worden door onze familie in IndonesiŽ en door ons als wij daar zijn. Het is niet waanzinnig duur om een mooi bootje te laten maken, maar het zou toch jammer zijn van het geld als ie gestolen zou worden of brandschade ofzo zou oplopen.
Is er iemand die over dit soort dingen meer weet?

Groeten,
Karin

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op je vraag weet ik het antwoord niet, maar ik heb wel zelf een vraagje.

Waarom niet gewoon in Indonesie verzekeren? Da's toch veel handiger dan iets wat niet in Nederland is, en wellicht nooit zal komen per se in Nederland te verzekeren? Zal ook nog eens goedkoper zijn vermoed ik zo.

kakarin
User
spacer line

Hallo Yerun,

Ik weet niks van Indonesische verzekeringen. Dus als je daar informatie over hebt, heel graag! Werkt het bijvoorbeeld hetzelfde als hier? Is er een aantal grote maatschappijen of heeft elke stad weer zijn eigen verzekeraars?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat een eerlijk antwoord.. Emoticon: Smile

Natuurlijk zijn er landelijke verzekeraars en kleintjes. Dat is volgens mij overal ter wereld wel zo. Je kunt hier dus best zoeken naar iets wat je schikt. Helaas heb ik hier op dit moment geen verzekeringen lopen en ben ik er ook nog niet mee bezig. Dat komt voor mij later dit jaar.

Er zijn vast wel mensen die je wel kunne helpen aan beoordelingen van Indonesische maatschappijen.

marwinc
User
User icon of marwinc
spacer line

Hallo kakarin,

Ik denk dat het mogelijk is de boot te verzekeren via een Nederlandse of Europeesche verzekeraar. In Indonesie heb je natuurlijk ook verzekeraars echter de schade afhandeling is erg Indonesisch.

Wij zijn bezig een bij kantoor in Jakarta te beginnen voor het aanbieden van verzekeringen voor Nederlanders die in Indonesie wonen. Er zijn al mogelijkheden om woningen te verzekeren. Zeeschepen hebben wij ook al mogelijkheden voor.

Kan je mij iets meer informatie geven over het schip?

Naam:
Type:
Bouwaard: hout/ staal/ kunststof?
Bouwjaar:
Waarde:
Gebruik: vissen, transport, plezier?

Ik help je graag verder.

Groeten,

Marwin
m.coehoornRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.chello.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-04-2007 12:50 marwinc wrote:

In Indonesie heb je natuurlijk ook verzekeraars echter de schade afhandeling is erg Indonesisch.

Er zijn zat buitenlandse dochters van grote internationale assurantie maatschappijen.
Daarnaast hebben ze ook grote Indonesische maatschappijen die op hun beurt weer hervezekerd worden in alle grote wereld maatschappijen.

Je moet gewoon gaan kijken naar grote dochters van b. v Munich Ins , Zurich Ins , ING( Nationale Nederlanden) etc.
De Aziatische Ass.Mij-en zullen ook vertegenwoordigd worden in Indonesia.
Dat mag ik tenminste aannemen.
Uiteraard de premie zal hoger zijn , maar de kans dat het niet uitbetaald werd bij eventuele schade is bijna nihil.
Vertragen of niet gelijk willen betalen doen ze allemaal.
Dat heb ik tenminste gezien van mijn > 20 jr ervaring (niet op technisch gebied Emoticon: Smile ) bij 1 van de grootste Herverzekeraar van Nederland.
Kan natuurlijk wel vergissen Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,091,051 topic views - 226,316 posts - 13,588 topics - 18,075 members - last post @ 24-04-2018 19:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,484,183 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com