indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lieve sobatts, vanwege reuma klachten slaap ik heel weinig, maar ik vind de Indonesische muziek zo mooi, zou iemand iets willen kopieeren, Sudanees, Ambonees, ik val er van in slaap,
Zou iemand wat mooie Indische muziek kunnen kopieeren?
Natuurlijk worden alle kosten vergoed

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Hi Merapi,

Ik heb een redelijke koleksi Ind. muziek, maar ik weet niet precies of dit specifiek Sudanees of Ambonees is.

Ik wil best wat online zetten voor je, zodat je het kunt downloaden. Laat me even weten of je interesse hebt.

(Anang, Ada Band, Andre Hehanusa, Krisdayanto, Anggun, Chrisye, Dewa, Glen Fredly, January Cristy, Kahitna, Katon Bagaskara, Misha Omar, Ruth Sahanaya, Sheila on 7, Vina Panduwinata, etc.)

salam,
ardianto

ps. veel sterkte!

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

nlpeter
User
User icon of nlpeter
spacer line

Hallo Merapi,

Ik heb nog wel een CD Lagu Pop Ambon (Sio Mama, Ayo Mama, Ambon Manise, Ole Sio, Mande-mande enz.) door verschillende artiesten. Als je interesse hebt kan ik je wel een copie sturen. Verder heb ik een verzameling mp3's met kroncong en tempo dulu muziek (sommige ook nederlandstalig). Kan ik ook wel op een CD-tje zetten. Laat maar even weten.

Groet, Peter

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Merapi schaf zelf een zgn 'usb-stick' aan, tegenwoordig zijn ze niet zo duur meer, laatst zag ik een exemplaar bij Kruidvat van 1Gb voor om en nabij € 18,--dacht ik en voor die muziek afgelopen is, ben je misschien al in 'dromenland' Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn ... met een héél mooi palmenstrand Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! ..... met cocosnoten voor de 'Hollandse melkchocolade' ..... en als het jou begint de vervelen, de muziek, ga je wéér andere 'downloaden' Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .... op één van de vele sites ...... Emoticon: Party! Emoticon: Party! die de bovenstaande 'muzikale forum-jongens' wel weten ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi, mocht je toch nog eens naar de beverwijkse bazaar gaan dan zijn daar copy cd's te koop met indische muziek 5 euro per stuk of 3 voor een tientje.
    FF een voorbeeldje hoor!
    Die gecopieerde cd's zullen ook wel op pasar malams of braderieen te koop aangeboden worden en anders inderdaad gewoon van internet.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Veer01
    User
    User icon of Veer01
    spacer line

Wel eens gehoord van Edu Schalk en zijn Entertainers?Zingt Indorock en country,wel goed. Emoticon: Cooool

spacer line  

Hallo Merapi,

Ik lees net je topic. Ik houd ook wel van Indonesische muziek.
    Ben nu op mijn werk en ken niet alle artiesten uit mijn hoofd.
    Il wil je morgen wel een aantal artiesten mailen zodat je een
    keuze kunt maken. Verder haal ik via Lime Wire ook wel
    indonesische mp3 nummers binnen. Emoticon: Party! ALs je een mailtje wilt
    sturen naar mij thuis zorg ik dat je respons krijgt: mjcmvriensRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

Groetjes Tinie.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Ibu Inge
    User
    spacer line

Hallo Merapi

Ik heb hier een link voor je van toroja songs. Klik maar op deze site en je kan geniet van mooie songs uit Sulawesi/

http://www.batusura.de/torajasongs/index.htm

Groetjes, Inge

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ik beken heel eerlijk dat ik een internet debiel ben, heb geen mp3, weet niet te downloaden, het is geen gemakzucht ,heb er momenteel te weinig tijd voor
    Toraja songs lijkt me mooi, Soedanees, ook Ambonees,
    Beste is om het te kopieren, kosten worden uiteraard vergoed,
    alvast enorm bedankt!!!!
    Lieve groet Merapi/W Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 06-03-2007 18:47 Inge Klinkert wrote:
    Hallo Merapi

Ik heb hier een link voor je van toroja songs. Klik maar op deze site en je kan geniet van mooie songs uit Sulawesi/

http://www.batusura.de/torajasongs/index.htm

Groetjes, Inge

Mooi site Inge en mooie muziek, ik heb het maar even bij de favorieten gezet en ga luisteren als ik tijd heb.
    Gr.Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 06-03-2007 19:32 merapi wrote:
    Ik beken heel eerlijk dat ik een internet debiel ben, heb geen mp3, weet niet te downloaden, het is geen gemakzucht ,heb er momenteel te weinig tijd voor
    alvast enorm bedankt!!!!
    Lieve groet Merapi/W Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Wilma als je nou de site opent die Inge geeft en bij de songs zoekt en ook nog je geluid aanzet dan hoef je niets te downloaden, alleen maar te luisteren!!!!!!!!!!!!
    Het zijn mooie rustgevende songs, probeer maar!

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Hallo yoke, Heb de mooie site gezien van Inge, heb ik weer:het geluid doet het niet, kan ook niks horen dus,maar de site ziet er prachtig uit!
    Is Inge nieuw?
    In ieder geval slamat datang op onze club!! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 06-03-2007 20:49 merapi wrote:
    Hallo yoke, Heb de mooie site gezien van Inge, heb ik weer:het geluid doet het niet, kan ook niks horen dus,maar de site ziet er prachtig uit!
    Is Inge nieuw?
    In ieder geval slamat datang op onze club!! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Misschien moet je even Windows mediaplayer downloaden. google maar even en dan downloaden en installeren.

En nee Inge is niet nieuw, ze komt af en toe langs met een bruikbare Emoticon: Yes! tip,
    doei Inge, alweer gewend in Nederland na de vakantie ?

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ik wacht wel op Eva, die heeft dat gesukkel pc gedoe van haar moeder zo opgelost; dat kind is volgens mij al met een harde schijf geboren Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Party!

Ibu Inge
    User
    spacer line

Hallo Yoke

Ik ben inmiddels wel weer geacclimatiseerd na mijn prachtige vakantie op Bali. Oh ja heb ook nog Jeroen onze webmaster in Yogjakarta ontmoet. Ik heb hem al 2x eerder ontmoet. Heb wel een tijdje in de lappenmand gezeten, omdat ik na mijn vakantie de griep kreeg en daar heb ik behoorlijk last van gehad. Jammer Merapi dat de speakers het niet doen van je PC. Ik luister heel vaak naar deze muziek. Heerlijk rustgevend.
    Inge

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

On 06-03-2007 19:46 4yoke4 wrote:

...

Mooi site Inge en mooie muziek, ik heb het maar even bij de favorieten gezet en ga luisteren als ik tijd heb.
    Gr.Yoke

404 Not Found Emoticon: Confused

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 06-03-2007 19:32 merapi wrote:
    alvast enorm bedankt!!!!

Aduh Merapi, jangan begitu tôh ..... ga jezelf nou niet iets 'aanpraten' .......

• Een tijdje geleden had ik 'kennis' gemaakt met een 'oude man van in de 80 tig ', hij vertelde mij dat hij leeftijdgenoten (!!!) op internet wegwijs maakte ......

• Hij vertelde mij óók, dat hij een oud cursiste bij de supermarkt tegenkwam ..... hij wilde met haar een praatje maken ..... maar, zij zei: " .... sorry hoor, ik heb géén tijd ..... ik verwacht een E-mailtje van mijn dochter uit Australië ......."

• " .... ik schoot in de lach .... want dit soort taalgebruik hoor ik alleen jongeren bezigen ......"

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 08-03-2007 11:13 ardianto wrote:

...

404 Not Found Emoticon: Confused

Ik heb hem wel gevonden hoor!

klik dit maar aan.
    http://www.batusura.de

dan zie je een website met photogallery en daarop staan ook de songs.

batusura
    User
    spacer line

De Torajasongs kunnen nu zowel op www.batusura.de/songs alsook op www.batusura.de/torajasongs worden beluisterd. Als je http://www.batusura.de oproept, verschijnt rechts de slideshow met als achtergrondmuziek 4 Torajaliederen in moderne bewerking, afkomstig van de CD "A Tribute to Toraya" van Harry Mantong.
    Veel luisterplezier!
    Gerard Bergman
    Webmaster http://www.batusura.de

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

ga kijken,
    hoopt dat het lukt!!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 10-03-2007 17:06 merapi wrote:
    ga kijken,
    hoopt dat het lukt!!

Als je de site geopend hebt en doorscrolt naar Torajasongs/lagu toraja en dat aanklikt dan staan er 45 songs op die allemaal agspeeld kunnen worden met een mediaplayer, die moet je dan wel geinstalleerd hebben.
    Ik heb ze al afgespeeld, mooi hoor!
    suc6 Yoke

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ik kan alleen maar zeggen, zet Toraja muziek op een kopietje, ole sio is ook mooi, het is bekend, een het mooie Nina Bobo, [dit blijft altijd mooi],
    Ik zou zeggen maken jullie een mooie selectie van Indische muziek.
    Ik heb er nog te weinig verstand van, heb wel veel gehoord, dat wel.
    Het Soedanees vind ik ook mooi, wie kent Broerie?
    maar heel fijn als jullie willen helpen, kosten worden uiteraard vergoed

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi,

Van 17 t/m 28 mei is de Pasar Malam Besar geopend in Den Haag en daar worden ook cd's verkocht,ook de klassiekers die jij mooi vindt. Ga daar lekker heen en zoek op je gemak in de collectie van de cd verkopers of er iets bij is wat jij mooi vindt, je kan het dan ook eerst beluisteren voordat je iets koopt.
    Broery is daar vast wel bij, een zanger voor de wat oudere mensen.

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi,

Van 17 t/m 28 mei is de Pasar Malam Besar geopend in Den Haag en daar worden ook cd's verkocht,ook de klassiekers die jij mooi vindt. Ga daar lekker heen en zoek op je gemak in de collectie van de cd verkopers of er iets bij is wat jij mooi vindt, je kan het dan ook eerst beluisteren voordat je iets koopt.
    Broery is daar vast wel bij, een zanger voor de wat oudere mensen. Emoticon: So funny

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ben ik blij dat ik weer in Den Haag woon,de Pasar is vlak bij.
    Broery ken ik, is toch Soedanees? wel een beetje treurige muziek, de laatste keer dat ik hem hoorde viel ik in slaap.
    Maar dat was de bedoeling.
    Heb gelukkig voor de Pasar een sobat pas, hoef niet in de rij te staan.
    Wie kent nog de oude Pasar Malam op de Houtrusthallen?
    Dat was zo gezellig,kleinschalig, heerlijk eten,
    je zat op harde klapstoeltjes op een houten vlonder.
    Toen was het echt Indisch, nu als je ergens staat te kijken wordt je gelijk door Chinezen overvallen:kopen,kopen,kopen!
    Nou, ik stop maar even, anders begin ikzelf over Haags Tempo doeloe!

Maar toch, wie heeft er mooie herinneringen aan de 1e Pasar Malam te Den Haag, volgens mij 1956 0f 1958 in de Dierentuin [ook gesloopt] te Den Haag? Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,382,781 topic views - 228,677 posts - 13,635 topics - 19,556 members - last post @ 15-10-2018 20:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,633,251 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com