indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Menir Breeze , dat heet flexibel zakendoen.

Je kan altijd gaan onderhandelen.
Men begint in Nederland ook te begrijpen.
De rente tussen de grote banken en de kleine partikulieren banken is ook verschillend.
De Raffeissen en Boeren Bamk heeft ook zicht aangepast , en wat dacht je van de Fortis Bank ?

Als ik 2 ton heb (in euri of dolari) ga ik gelijk grond kopen , het schijnt dat in Yogya nog redelijk goedkope gronden te verkrijgen.

Wie weet over een paar jaar zie je advertentie van Sids Bar of Sids Amsterdamse Bruincafe in Jogja . Je hebt toch ook gelezen over de Ski Bar in Yogya ?.
En als het niet loopt kan ik kost-an of panti pijat openen. Emoticon: Nooo

Waarom kan OmSid als een onvervalste amsterdamse volksjongen geen amsterdamse bruincafe openen in Jogja . ?
Ik hoef niet eens een Indonesische bedrijfsleider of katvanger aan te stelen. Emoticon: Yes!
Alle benodigde papieren (SHM) kan gewoon op mijn eigen naam komen te staan.Hoeft ook geen verblijf of werkvergunning aan te vragen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Even terug naar het hotelletje

Ik kwam op internet een melding tegen dat Subak Sari inmiddels is verkocht.... Sorry dit te moeten melden Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Een vraagje voor Sidia:
Je schreef dat je niet kan bouwen binnen 100 meter vanaf de vloedlijn.
In november was ik op vakantie in een villa in Decarik.
(Bali Beach Garden project)
Ik denk dat die meeste villa's daar toch wel veel dichter bij de vloedlijn staan.
Of hebben ze daar een speciale vergunning?
Indien dit niet okee is, waarom blijft men daar nog steeds bouwen en wat kan er dan gebeuren, want diverse Nederlanders en andere Buitenlanders hebben daar een villa.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Heb gelezen in Vrienden van Bali site.
Werd ook er om gelachen van ha ha ha .
(bijna iedereen doet dat ).
Ik weet natuurlijk niet of de wet / regel inmiddels veranderd is.
Het is de Provinciale wet no 4 1999.
Anders ga je maar nadere informatie zoeken.

In Jakarta praat men ook over de invoering van de regel dat men niet mag gaan bouwen langs de rivieroever (grens van 100 meter).
Je weet wel dat Jakarta net maar een grote banjir kreeg.
(gelezen in een indonesische site febr 2007).

Weet je wat de probleem is bij sommige buitenlanders ?
Sommige denken dat er in Indonesia geen wetten bestaan.
Daarom ha ha ha reactie als men gewaarschuwd werd.
Dus goed informeren !!! of zo' n regel/wet bestaat.
Anders ben je de pisang als je zo' n bouwsel koopt.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Het zijn hele mooie villa's, en de prijs is heel redelijk (niet zo duur) voor onze normen, maar wat als ze terug afgebroken wordt?
Neen, ik koop daar geen villa de eerste jaren, maar mijn idee is wel om over een 10 tal jaren iets moois te kopen, maar waar weten we nog niet, dit zijn toekomstplannen...
Iedereen weet dat er in IndonesiŽ veel corruptie is, misschien werden deze villa's wel zo gebouwd met veel smeergeld, maar wat als er een andere "burgemeester" komt?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi D ,
Je moet eerst goed gaan onderzoeken of het waar is .
Anders zou je spijt krijgen , want de prijzen gaan jaarlijks omhoog.
Dus goed laten informeren.
En niet zo maar geloven wat er in diverse sites geschreven wordt , ook van wat ik hier schreef.
Ik heb ook ergens gelezen.
sterkte.

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Hai dekarre zou je misschien kunnen vertellen,waar dat project precies ligt Bali Beach Garden project ben er zeer benieuwd naar
Breeze

sing ken ken bli....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi Breeze
Als ik jou posting lees zie ik dat je veel weet over bali.
Dacht dat je ook iets heb geschreven over semarang , klop dat ?

Ik wil daar ook gaan kijken of ik in de toekomst een hut (gubuk) kan kopen of laten bouwen.

Over Bali projecten , had ook veel belangstelling gehad , vooral die aan de kant van de strand liggen.
Tot dat ik de artikeltje lees in VVB , begin ook af te vragen of het kan.
Wat ik wel weet van de gesprekken met balinezen is dat ze soms problemen hebben als ze naar de strand willen.
Soms kunnen ze niet langs omdat de stranden waar ze eeuwen vrij kunnen lopen nu plotseling "niet meer" vrij te betreden zijn.
De vraag is of het wel klopt over de 100 meter regeling , want de nieuwe Mall van Kuta lig ook binnen de 100 meter (denk ik).
Of hebben ze een vrijstelling gekregen (het kan ook ).
Hoeft niet altijd wijzen naar koruptie (gebeurt ook).
Wat ik weet ,(en ook bewijsbaar als men wil gaan onderzoeken) is dat er veel balinese "villa" de papieren vaak niet in orde zijn. Of zwak zijn. Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Wil even terugkomen op de posting van Rien.Gluvers mbt de PMA konstruktie.

Zoals men kan lezen bij site van Bali Beach Garden(google) gebruikt men de 4 akten konstruktie.
Persoonlijk zou het niet mijn keuze zijn , ik zou de PMA constructie nemen
(ik mijn geval speel het geen rol , ben indonesier , en geen vrouw Emoticon: Party! .)

*.De 4 akten constructie :
-is gewoon Hak Pakai met de mogelijkheid tot SHM als de wet ooit * veranderd werd.(met de nadruk op ooit).
Zoals men weet is het in strijd met de grondwet.
-Je gaat tussenpersonen inschakelen (duurder en afhankelijkheid) .

* PMA heeft meer mogelijkheden.
Probleem is dat je een redelijk hoog beginkapitaal moet hebben.
Als je in de categorie 50-100.000 euro per huis kan en wil investeren , is er weinig beletsel meer .
Met 3-5 man (nederlanders) kan je een PMA gaan oprichten.
Kan de PMA zelf gaan spelen als developer , beheerder en eigen bezit hebben van onroerend goed .Zelfs 1 van de aandeelhouders bij toerbeurt benoemen als beheerder.
Ik weet niet hoe belasting technisch gezien je het moet regelen ,of het ook mogelijk is om de exploitatiekosten ook aftrekbaar te laten invoeren.
Dat kan je rechtspositie in Indonesia en in Nederland ook versterken.
Mss kan je de jaarlijkse vergaderingskosten ook aftrekken van de belasting.
Je bent tenslotte aandeelhouders van een legitieme besloten vennootschap.

Ik schrijf maar wat , ben tenslotte geen belastingconsulent. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

(ik mijn geval speel het geen rol , ben indonesier , en geen vrouw

Pak Sid dit is dit niet een discriminerende opmerking?, u zou even na moeten denken ?
Dat je daarmee aangeeft dat een vrouw daar, geen zelfde rechten heeft
Niet dat het mij stoort, het verschil is duidelijk als u het over Indonesie heeft
gelijke rechten is daar geen item???? Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Hallo,
Met intresse heb ik dit gelezen. Ook wij zijn op zoek geweest naar een mogelijkheid om een financiering voor een hotel op bali rond te krijgen. Dit is uit eindelijk niet gelukt. De middelen die we gebruikt hebben zijn allemaal uit nederland gekomen. Door dat we dit niet alleen konden hebben we 2 partners gezocht. Het resultaat mag er echter zijn. Kijk maar eens op www.villatamandiblayu.com
Ik ken veel mensen op bali. misschien kan ik je helpen.

Juliette

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-03-2007 11:25 zieleffe wrote:

...

Pak Sid dit is dit niet een discriminerende opmerking?, u zou even na moeten denken ?

Nee , ik ben een zeer gelovig persoon.
Het staat geschreven in de boek der boeken dat Eva na Adam werd geschapen.

"Toen liet God , de HEER , de mens in een diepe slaap vallen , en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg ---etc.." Emoticon: Yes!

Je moet lezen in de context van het bezit van grond in Indonesia .

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Hai Om Sid,bedankt in het vertrouwen van mijn postings,probeer zoveel mogelijk objectief te schrijven over dat gene,wat me zelf is overkomen, en niet van horen zeggen,soms kan ik er ook naast zitten hoor!!!! en plaagstootjes uitdelen doe ik ook graag,meer om wat reacties uit te lokken en soms wat leven op het forum te brengen,anders wordt het een thee kransje.
Even op Semarang terug te komen,NEE ik heb geen posting geplaatst.
Maar adviseer toch ,als het om onroerend gaat dit toch in Jakarta of Bali te kopen,hangt af natuurlijk waar. !!!!De waarde van het object stijgt hier toch het snelst,ondankst de recente aanslagen blijven de grondprijzen stijgen,afhankelijk nogmaals waar,het zal niet meer zo extreem zijn als 10 jaar geleden,maar dat weet een ieder..
Mijn stelling is koop iets waar de grond redelijk duur is,waardoor de waarde ook met de jaren meer zal gan stijgen,en zeker als je er vanaf wilt.
Huisje op de sawah of in de bergen leuk ,maar voor hoelang,er is zoveel over geschreven.
Bezint voor je eraan begint of zo iets ....gitu
Breeze
Ook mensen in Indonesie gaan meer verdienen,en willen op den duur ook iets wat centraal ligt en niet een villa op de sawah.

sing ken ken bli....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi Breeze ,
sorry dat ik ergens Menir zeg terwijl het meprau moet zijn.
Klopt je moet in Jakarta , Bandung (booming) en Bali gaan investeren.
In 1998 (vlak na de krismon) heb ik ook verkeerd gekocht , heb in bogor een gubuk gekocht , terwijl in bali (zuid) 1/2 goedkoper is.Nu is bogor weg , en bali bijna niet meer te betalen.
Had ik maar gedaan , dan zit ik nu relatief boven Jan . Vooral omdat ik ook een stukje grond wil kopen ipv met huis erbij.
In Jakarta moet je toch ong. vanaf 2 M moet gaan neertellen als je een redelijke huisje wil hebben.
Bali trek mij niet meer om te gaan wonen , dan ga ik in Bandung of Jogja gaan bouwen(goedkoper). En als ik naar Lorret de Bali wil gaan kan ik ook 1 of 2 weken met vakantie gaan.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-03-2007 10:58 rien.gluvers wrote:
Gezien jullie laatste opmerking raad ik jullie aan om, tenzij een van jullie beiden de indonesische nationaliteit bezit, je eerst heel goed te verdiepen in de wet- en regelgeving. Voor een buitenlander is 100% eigendom van grond en opstallen nog steeds niet mogelijk.

Met een kleine aanvulling dat 1 van de echtlieden een Indonesische man is , en geen vrouw.Als de vrouw een indonesische is krijgen ze ook problemen als ze niet goed regelen.
(Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ome ziel , het is niet discrimineren bedoelt).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 08-03-2007 17:40 sidia wrote:

...

Nee , ik ben een zeer gelovig persoon.
Het staat geschreven in de boek der boeken dat Eva na Adam werd geschapen.

"Toen liet God , de HEER , de mens in een diepe slaap vallen , en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg ---etc.." Emoticon: Yes!

Je moet lezen in de context van het bezit van grond in Indonesia .

Met geloof kan ik niets mee, u mag dat geloven ik zal u er niet op aanspreken.
maar het is niet de gelijke behandeling,die wij in Holland hanteren, en het past nu ook niet, ondanks dat de CH politiek, een stevige inbreng heeft.
Zelfs zij doen wat toeschichtelijker dan ze vroeger waren.
dat het in Indonesie nog niet plaats vind,betekend dat zij nog achter lopen.
Het fijt dat ze aan buitenlanders geen grond laat staan huizen gunnen is al een verkeerde signaal naar de burger.
daarom zijn ze daar nog arm, en ellendige situaties die zich daardoor voor doen.
( ome ziel , het is niet discrimineren bedoelt).

bedoelt misschien niet maar toch u als mens vind dat schijnbaar normaal.
En als mensen dit normaal vinden dan heb ik zo iets, als, dat men nooit uit de ellende wil komen, want men kan daardoor van elkaar proviteren, en vernederen bij het leven. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ik ben benieuwd hoe het met de ondernemersplannen is afgelopen van martijnenherma.

Ik heb zelf de laatste weken ook een aantal aanbiedingen in mijn mailbox ontvangen om een hotel over te nemen....

Zelf sla ik een dergelijke overname graag af op basis van alle tips en verhalen die ik hier gelezen heb op het forum.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

On 26-02-2012 07:06 bule gembel wrote:
Ik ben benieuwd hoe het met de ondernemersplannen is afgelopen van martijnenherma.

Ik heb zelf de laatste weken ook een aantal aanbiedingen in mijn mailbox ontvangen om een hotel over te nemen....

Zelf sla ik een dergelijke overname graag af op basis van alle tips en verhalen die ik hier gelezen heb op het forum .

Als de voorwaarden goed zijn zou ik zeggen waarom niet.

Men moet eerst goed onderzoek doen wie de vorige eigenaar is, heeft hij problemen gehad met de vestigingspapieren, belastingdienst , met personeel, banjar etc .

Heb je over een hotel(gebouw)l of hotel+grond , over alleen een zaak (Hotel X of Cafe Y) overnemen ?

Bij hotel/gebouw en hotel/grond heb je alleen HAK PAKAI.
En wanneer eindigt de hak pakai , en hoe zit het met de verlenging.
Ik heb namelijk een passage in een 4 acten (of meer) contructies gezien dat men de Hak Pakai KAN verlengen . Dus hoeft niet altijd zo te zijn .

Ik heb zelfs tijdens mijn Bali bezoek eind Jan 2012 ontdek dat op bepaalde delen van Bali men voor 30 jr grond huur , en daarna gaat het gebouw(betaald met jou centen) gelijk over naar de Balinese(Indon) grondeigenaar .
Daar zakt mijn sarong spontaan af.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 26-02-2012 08:04 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik heb zelfs tijdens mijn Bali bezoek eind Jan 2012 ontdek dat op bepaalde delen van Bali men voor 30 jr grond huur , en daarna gaat het gebouw(betaald met jou centen) gelijk over naar de Balinese(Indon) grondeigenaar .
Daar zakt mijn sarong spontaan af.

Dat zijn op zich geen rare afspraken. Zo heeft een van onze kennissen het volgende voorstel overwogen en geaccepteerd:

Hij huurt voor 25 jaar een stuk land (met zeezicht) van 25 Are ( = 2.500 m2) in Tulamben, tussen de weg en het strand in voor een bedrag van 5 miljoen Rp's per jaar, totaal 125 miljoen Rp's. Dat bedrag moest hij in een keer aan de land-eigenaar betalen. Hij is een buitenlander maar kan probleemloos huren. Alle aktes zijn voorbereid en vastgelegd door een notaris naar zijn keuze.

Binnen de huurovereenkomst mag hij het land ontwikkelen, bebouwen, etc. MAAR alles wat hij bouwt vervalt - als het nog steeds staat - bij einde van de huur aan de land-eigenaar. Onze kennis had e.e.a. uitgerekend en was tot de conclusie gekomen dat het land huren voor deze lage prijs, het vervolgens ontwikkelen en bebouwen financieel interessant genoeg is.

Hij is nu al tot ca. 60 tot 70% gevorderd met de de bouw van een aantal (6) (vakantie)woningen op het terrein en heeft straks voldoende tijd op de nog lopende huurtermijn over om e.e.a. goed te exploiteren en lang genoeg de tijd om e.e.a. af te schrijven. Hij gaat dus niet uit van een waardevermeedering van het onroerend goed.

Deze clausules kent men ook in / binnen de pacht-overeenkomsten en opstal-rechten in Nederland. Er is werkelijk niets raars of illegaals aan. Alle partijen weten waar ze aan toe zijn.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 26-02-2012 08:22 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Deze clausules kent men ook in / binnen de pacht-overeenkomsten en opstal-rechten in Nederland.

Er is werkelijk niets raars of illegaals aan. Alle partijen weten waar ze aan toe zijn .

Er is klein verschil , mijn Amsterdamse arbeiderswoning staat ook op een erfpachtgrond van de Gemeente Amsterdam.
Over bijna 40 jr loopt het af , maar dan kan ik er op rekenen dat de gemeente Amsterdam de erfpacht overeenkomst gaat verlengen .

Dat verhaal heb ik gehoord van mijn kennissen(via via), er staan zelfs villa's waar je per nacht meer dan 600 $ moet betalen.Die kennissen zijn Indonesiers .
Persoonlijk zou ik een stuk grond kopen .
Volgens hun zullen ze in die 30 jaren hun investering er uit kunnen halen met behoorlijke winst.
Dat klopt

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; als je het zo bekijkt zit je zeker goed inderdaad, over 25 jaar kun je redelijk wat afschrijven als je er woongenot van hebt en het mogelijk kunt uitbaten.

Echter... wie kan hem verzekeren dat hij er 25 jaar gebruik van kan maken? Over het algemeen zal het geen probleem zijn, maar het kan zomaar gebeuren dat er iemand gaat piepen, en je daar mee ruzie krijgt en uiteindelijk met de stille trom moet vertrekken.

Net als er overigens op een stuk lege grond naast je ineens een moskee gebouwd wordt. Rechten heb je niet, nu niet, als WNI niet, als WNA niet, nooit niet. Je hebt het maar te slikken of je kunt opsodemieteren.

Persoonlijk zou ik een stuk grond kopen .
Ik vermoed dat AEB het over een niet-WNI heeft, die kan niet kopen. Correct me if I'm wrong.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het topic heet klein hotel kopen. Huren of pachten is werkelijk iets anders.
Het zou zelfs dan over 25 jaar lonend kunnen zijn. Blijft over dat alles wat je de grond uit krijgt netjes voor de eigenaar van de grond is.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-02-2012 12:47 Anorak wrote:
Het topic heet klein hotel kopen. Huren of pachten is werkelijk iets anders.
Het zou zelfs dan over 25 jaar lonend kunnen zijn. Blijft over dat alles wat je de grond uit krijgt netjes voor de eigenaar van de grond is.
Tenzij je alles netjes weer afbreekt na 24,5 jaar, maar ook dan zul je wel ruzie krijgen met de eigenaar, die zich al verlekkerd heeft met wat jij erop gezet hebt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-02-2012 12:20 Yerun wrote: Echter... wie kan hem verzekeren dat hij er 25 jaar gebruik van kan maken? Over het algemeen zal het geen probleem zijn, maar het kan zomaar gebeuren dat er iemand gaat piepen, en je daar mee ruzie krijgt en uiteindelijk met de stille trom moet vertrekken.
Dat is juist het grootste probleem. Een paar maanden geleden nog een dame in Kerobokan. Een pracht van een pand gebouwd, voor jaren verzekerd (althans dat dacht ze). Wordt ze beetje bij beetje subtiel gepest door de banjar en uiteindelijk - voordat ze ooit heeft kunnen genieten van haar droom - vertrokken, terug naar Patria. Een illusie en een hoop geld armer.
Het blijft altijd een risico. De gemiddelde plattelander is een zeer afgunstig type mens die - als hij de mogelijkheid krijgt - de boel gaat dwars zitten uit jaloezie. Bij mede-Indonesiers doen ze het niet zo snel want dan kan je toestanden ala Lampung krijgen (een rijke Indonesier deinst er niet voor terug er een paar preman op te zetten en desnoods een paar boertjes naar de andere wereld te laten helpen). Bij buitenlanders weten ze dat dat slappelingen zijn die dat toch niet zullen doen. Dus de bule is de lu.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een zelfde kwestie vrij recent in Yogya. Deze bule heeft nog een paar jaar kunnen genieten alvorens hij het hazenpad moest kiezen.
En ga nou niet zeggen: "Dan hadden ze zich maar beter moeten aanpassen of een goede relatie met de buurt hebben". Deze bule zat al meer dan 15 jaar in RI en weet heus wel hoe hij de zaken moet aanpakken. Maar ja, jaloezie van de buurtgenoten he.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,507 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,587,369 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com