indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 02-03-2007 18:26 merapi wrote:
  • Anis, laat om Sid maar, het wordt voorjaar en hij heeft last van zn hormonen,
    komt goed met hem!
  • Om Sid: een aanrader kamfer door het eten en cajaputi na een bad insmeren
    Selam Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Bye bye

• " ...... je weet hem wel op te beuren zeg, straks krijgt hij nog mr 'rambut putih' ......"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Dat houd je niet tegen, ik probeer m juist af te koelen! Anis
    Om sid maak een heerlijke sate klaar met lontong, wat groenten en ikan teri. is heerlijk.
    pelan pelan

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 02-03-2007 16:40 merapi wrote:
    Malena,
    mannen hebben geen idee hoe ze een vrouw prettig kunnen stemmen, ze willen wel, maar het lukt niet.
    Ik moet zeggen een man met een Indische achtergrond is fijngevoeliger en liever.
    Maar nogmaals: net als een totok doen ze niks in het huishouden, gewoon geen zin in.
    Geldt ook voor alle nationaliteiten, de vrouw blijft de spil in het gezin

Merapi, je spreekt voor jezelf neem ik aan en hebt ervaring.

Indisch of Hollands maakt niet uit als het klikt en er is chemie dan slaat de vonk over en beginnen de vlinders te fladderen, wat je er daarna van maakt hangt van jezelf af, vroeg of laat komen er minder vlinders maar is alles wel vertrouwder en is vraag en aanbod in evenwicht en dan beginnen de jaren van samen oud worden en dat doe je met degene die je liefhebt, maakt niet meer uit of je mooi of lelijk bent dan neem je die ander zoals die is.
    Dat heeft niets met indische mannen te maken hoor.
    In de meeste huishoudens is de vrouw de spil van het gezin maar dat houdt niet in dat alle huishoudelijk werk voor de vrouwen is, in mijn kringen weten alle mannen van stofzuigen of koken en dat zijn zowel hollandse als indische mannen. Niet generaliseren dus!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Volgens een wetenschappelijk onderzoek, in het grijze verleden had ik een topic hier over gepost, schijnen vrouwen mr onder de indruk te geraken van de 'kookkunsten' van een man dat van andere 'statussymbolen', zoals een dure auto e.d.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malena
    User
    User icon of Malena
    spacer line

[quote][Volgens een wetenschappelijk onderzoek, in het grijze verleden had ik een topic hier over gepost, schijnen vrouwen mr onder de indruk te geraken van de 'kookkunsten' van een man dat van andere 'statussymbolen', zoals een dure auto e.d. /quote]

Ha ha ja is leuk maar ik hou van beide! Trouwens mijn man kan nog net een ei bakken!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 03-03-2007 14:41 AnisJ wrote:
  • Volgens een wetenschappelijk onderzoek, in het grijze verleden had ik een topic hier over gepost, schijnen vrouwen mr onder de indruk te geraken van de kookkunsten van een man dat van andere statussymbolen, zoals een dure auto e.d.

• Ja, hoor Anis, je hebt gelijk, ik hoef geen dure auto maar vind het wel leuk dat er voor mij(af en toe) gekookt wordt, maar weet je het is nog fijner als daarna de keuken ook weer opgeruimd is. Enne, wij raken niet opgewonden van al die kooknichten op de tv hoor.
    Dat opruimen is vaak een probleem en daarom blijven de meeste vrouwen maar zelf koken.

Malena,
    als je man n ei kan bakken dan moet 2 eieren ook wel lukken, eentje voor jou en eentje voor hem Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " ....... anders ...... gaat tante Yo ..... uitsmijter letterlijk nemen ...... ???"

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Tante yo, geen enkele man steekt een poot uit in het huishouden, nou dat is mijn ervaring,heeft niks met generaliseren te maken.Stofzuigen gaat nog net.
    Vorig jaar lag ik in het ziekenhuis, komt ex met een vraag :welk wasprogamma , welke temperatuur??
    alles uitgelegd,zelfs nog opgeschreven:geen bont bij wit.
    Maar dochter heeft een prachttijd gehad, lekker veel zoet en alles mocht.
    Ben een week bezig geweest om de tent weer aan kant te krijgen

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Nee hoor Anis, en Malena, dat is een verkeerd beeld, en achterhaald!
    Het belangrijkste in een partner is eerllijkheid en trouw, een dure auto of een kast van een huis zegt me weinig,liefde en warmte is zo belangrijker!
    wat me zo opvalt is dat mannen met een Indonesche achtergrond nog steeds terughoudend zijn voor een blanke vrouw.
    Mogelijk een restant uit het koloniale verleden?
    Onniodig! een wit velletje of een mooi getint velletje:het behoort tot de persoon die jij aantrekt [koester dat]

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi,
    Die van mij kan bijna alles, behalve de wasmachine bedienen.
    Hij stof en hij veegt en hij zuigt,net een Miele ( hij moet er wel zin in hebben hoor) maar als het moet dan lukt het. Ook schilderen witten en behangen, straatje leggen, tuin bijhouden enz. en soms kookt hij ook maar dan wel aardappelen want dat gaat sneller dan Indische pot, dat mag ik doen.
    Je ziet ik ben een gelukkig en tevreden mens, hij trouwens ook hoor!
    Ik sla spijkers in de muur, zet stekkers aan een snoer, vervang lampen en help met klussen. Twee handen op een buik dus, ik heb het getroffen met een Indische man maar de mannen van mijn zussen zijn Hollands en die hun handen staan ook niet verkeerd, dus geluk zit in een klein hoekje en het maakt niet uit of dat een Hollands of Indisch hoekje is.
    Ik heb nooit gemerkt dat Indische mannen terughoudend zijn bij Hollandse/blanke vrouwen. ze komen wat langzaam op gang maar dan komt de vaart er in.
    Misschien kom je wat superieur over bij Indische mannen, geef ze de ruimte en laat ze in hun waarde misschien kom je dan de ware liefde nog tegen, kan ook een blanke man zijn hoor, je schrijft zelf dat het velletje niet van belang is.

O ja en om on topic te blijven een recept met boernkool voor Anis

Urap
    fijngehakte boerenkool en taugeh, 400 gr. + 250gr.
    b.kool kort koken en de taugeh met heet water overgieten en uitlekken laten
    jonge geraspte klapper nemen of gedroogde/geweekte klapper, een paar eetlepels vol
    2 rode lomboks
    2 schijfjes laos
    stukje kentjoor
    2 teentjes knoflook
    stukje trassi
    theelepeltje suiker
    1 jeruk purut blaadje

alle kruiden fijnwrijven en vermengen met de kokos
    in een kommetje op de rijst even meestomen

alle groenten met het kokos/kruidenmengsel mengen,
    en serveren met witte rijst of nasi kuning, het kan ook koud gegeten worden.

Je kunt het ook maken met bijv. boontjes of kool maar wel altijd de taugeh erdoor doen.
    Doe er een visgerecht of gebakken kip bij bijv. of gebakken tahu of tempee als je het vegetarisch wilt houden
    Het is gemakkelijk te maken en smaakt lekker!!

Malena
    User
    User icon of Malena
    spacer line

Yoke lijkt me het proberen waard hoor je boerenkool, is weer eens wat anders dan mijn duivelse boerenkool die is overigens gewoon met aardappel. Maar wel lekker pittig/pikant.

Merapi ik ga ook voor geborgenheid en trouw in een relatie, dat is zowiezo het allerbelangrijkste.
    Vergeet niet dat er in kasten van huizen ook gewone mensen wonen die ook waarde hechten aan bovenstaande.
    En ja ik heb een zwak voor snelle auto''s, ik rijd graag auto, is niet alleen aan mannen voorbehouden hoor! Emoticon: Bye bye

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Dames, jullie benaderen zo'n man k maar dan k verkeerd; jullie moeten 'mannentaal' bezigen .....

• Je moet zeggen dat de wasmachine k een maschine is.

• Iemand die een wasmaschine 'hanteert' is een wasmaschine-operator ....

• Als je dat blijft zeggen hebben de heren andere 'gedachten' bij een wasmachine; op zijn minst zouden zij de gebruiksaanwijzing kunnen lezen ....

• Bij iedere maschine is er th een gebruiksaanwijzing ???
    Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 06-03-2007 19:10 AnisJ wrote:
  • Dames, jullie benaderen zon man k maar dan k verkeerd; jullie moeten mannentaal bezigen .....

• Je moet zeggen dat de wasmachine k een maschine is.

• Iemand die een wasmaschine hanteert is een wasmaschine-operator ....

• Als je dat blijft zeggen hebben de heren andere gedachten bij een wasmachine; op zijn minst zouden zij de gebruiksaanwijzing kunnen lezen ....

• Bij iedere maschine is er th een gebruiksaanwijzing ???
    Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

• Anis die gebruiksaanwijzing ben ik !!!!!!!!!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

" ..... cilaka ..... beta punya mata sakit sekali ......; tante Yo 'als sweet sixteen' .... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Party! Emoticon: Party! !!"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ik weet het niet, zeker stel ik me niet superieur op naar een Indische man,omdat het gevoel van superieur zijn mij onbekend is; nee het feit dat ik toevallig een wit velletje heb geeft mij geen recht om mij iets meer te voelen.
    Het is toch andersom,soms

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Anis, geef jij nou even een gebruiks model voor mannen
    we zijn benieuwd!
    Mag een Indisch model zijn, Hollands model,Moluks,
    maak zelf maar uit,
    een wasmachine gaat nog wel, maar een oven, nee anis doe ik liever zelf om een vieze keuken en brand te voorkomen
    maar wat wij weer niet kunnen:boren, metselen,elektriciteit, hoewel ik start volgende week met een cursus tegelzetten[poeh]

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi,
    Als je alles zelf wilt doen dan leren ze nooit wat hoor!
    Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Levend voorbeeld is OmSid.
    Doet ook bijna alles ,ik strijk mijn eigen kleren ook , behalve ramen wassen (doet de glazenwasser) , en computer/electronica , dat doet mijn nyonya.
    Ben bang voor knopjes .Gaptek= gagap tekniek heet dat in beschaaf Indonesisch.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Goed zo Om Sid, inburgeringscursus gehad van ibu?

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Oh Yo niet om Sid zo plagen hoor! haha!
    toch even benieuwd waarom om Sid bang is voor knopjes???
    en koken om Sid??

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi, als je een vriend niet plaagt dan wordt het nooit je man.
    pleasen en teasen dus!!!!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 07-03-2007 15:56 merapi wrote:

toch even benieuwd waarom om Sid bang is voor knopjes???
    en koken om Sid??

Niet voor ALLE knopjes. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice
    Koken kan ik (redelijk) goed.
    Heb bijna 7 jaar (studietijd) alles moeten doen.
    Toen ik 22 was moest ik leren water koken , ei bakken , thee, koffie zetten , inkopen doen..In Ollanda hebben ze geen verzorgster of PRT.
    Heb voordien nog nooit gedaan.Alles is altijd kant en klaar . Kleren , eten , drinken.
    Heb tot mijn 20ste een "eigen"verzorgster die vanaf mijn geboorte mij verzorgt .
    Mijn ouders werken beiden , in de begin jaren was moeder hoofd van een SMEP/SMEA (LEAO-MEAO) . Niet gek voor een Indonesische van 1915. Emoticon: Party!

Maar je ziet het , ben toch goed terecht gekomen.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Merapi
    Zie de site van Bali Post:
    Gaat om artikel , een natuurmiddel tegen rheuma.

http://www.balipost.co.id/Bali(...)ak/2005/5/25/ks3.htm

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 07-03-2007 00:40 sidia wrote:
    Levend voorbeeld is OmSid.
    Doet ook bijna alles ,ik strijk mijn eigen kleren ook , behalve ramen wassen (doet de glazenwasser) , en computer/electronica , dat doet mijn nyonya.
    Ben bang voor knopjes .Gaptek= gagap tekniek heet dat in beschaaf Indonesisch.

Gaptek

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,984 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com