indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nienke
User
spacer line

He hallo,

MIjn naam is nienke en ik geef engelse les op een senior-high school in Tomohon (sulawesi utara). Manado is vlakbij en beter bekend om Bunaken het duikparadijs. Mochten er nog mensen deze kant op komen en informatie nodig hebben, vraag maar raak!
groeten...

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Hoi Nienke,

Ik ben benieuwd of daar ver weg, ook doordringt dat er allerlei bewegingen zijn (vooral van vakbonden, maar ook van regeringswege) om al die buitenlanders die in hun optiek werk afpakken van Indonesiërs, het land uit te zetten. Specifiek worden dan leraren/onderwijzers Engels genoemd! Ik moet eerlijk zeggen, dat ik, vooral door het aantal berichten, me een beetje bezorgd maak over deze xenofobie. Of heb je daar helemaal geen last mee?

nienke
User
spacer line

Heb er hier nog niks van gemerkt, hoop dat het zo blijft. Ben wel veel met het schooldebate bezig, dus heb er wel het een en ander over gelezen. Waar heb jij deze informatie vandaan?
En dan daarbij als ze al plannen hebben duurt het vast nog wel even voordat er daadwerkelijk aktie komt, op z'n Indonesisch.
Ik weet niet of het voor hun nog uitmaakt maar ik werk voor lokaal tarief, dus anders dan de leerkrachten die op de internationale scholen in dollars worden uitbetaald

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Elke dag staan er van die berichten in de jakarta post. En als er elke dag berichten zijn, dan is er meestal iets op til. Misschien is jouw geval anders. Het is meer de sfeer die me een beetje ongerust maakt.

nienke
User
spacer line

Hey Diederik,

Ik heb de post eens bekeken en het valt nogal mee geloof ik. Ze hebben het voornamelijk over de buitenlanders die onder valse voorwendselen een visa krijgen en dan illegale spulletjes gaan verkopen. Ook kun je lezen dat er lerarentekorten aan het ontstaan zijn dus ik maak me niet zo'n zorgen.
Dat ze bang zijn om hun banen te verliezen aan buitenlanders is natuurlijk wel waar, ze zijn ook ietwat jaloers ingesteld. Maar waar ik werk heb ik daar geen last van...
Dank je voor de info maar op dit moment maak ik me meer zorgen over de Gunun Lokon die op uitbarsten staat (jakarta post , dinsdag)
Groeten uit tomohon

mlumenta
User
spacer line

Hallo Juffie ik kom in augustus naar Tomohon.
Hoelang werk je al in Tomohon ik zou ook graag willen werken in Indonesie.
Heb jij mischien nog een paar adviesen?

Max

Max Lumenta

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Nienke,

Ik ( we ) hebben familie in Manado - Tomohon.
Ter plaatse in het bethesda ziekenhuis is daar een Dr. Gerung.
Informeer eens hoe het met hem gaat. geef de groeten aan hem
van Nancy en Umberto uit Goes-Nederland.
Als je hebt ge-informeerd wil je me privé mailen?
Umberto
www.sidhiastu.nl
Dank je. Hij is een volle neef van mijn mams. Emoticon: Wink

nienke
User
spacer line

hallo max,

In augustus werk ik 5 maanden in Tomohon. Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt gaan doen natuurlijk. Als je engels kunt lesgeven kun je bijna overal aan de slag...
Als je wilt kun je me opzoeken op mijn schooltje: SMU Lokon
Jalan Perlombaan no. 99
Kakaskasen dua
95362 Tomohon, Sulawesi Utara
Misschien kan ik je verder helpen, laat maar horen,
Groetjes

nienke
User
spacer line

Hallo Umberto,

Heb gelukkig nog geen bezoekje gebracht aan het ziekenhuis maar als ik in de buurt ben zal ik zeker even een kijkje nemen. Als ik informatie heb zal ik jullie mailen. Ikzelf kom trouwens uit Vlissingen, ben dus wel bekend met Goes.

Groeten

mlumenta
User
spacer line

Dat zal ik zeker doen.

Dank je wel, en tot ziens.

Emoticon: Bye bye

Max Lumenta

julient
User
spacer line

Hi Nienke!

Ik ben op dit moment aan t toeren door Indonesie en net als Max ben ook ik erg benieuwd wat je zoal moet regelen om in Indonesie te kunnen werken. Heeft t je veel moeite gekost om een werkvisum en woonruimte te regelen. Ik kijk uit naar je reactie.

Groet!

Julien

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Nienke,

Zou je op mijn privé willen mailen? Dan kan je wat meer info krijgen
van mijn neef uit Tomohon.
Umberto Emoticon: Smile

nienke
User
spacer line

Hi Julien,

Leuk dat je aan het toeren bent. Om een werkvisa te krijgen moet je een sponsor hebben die kan aantonen dat je ook daadwerkelijk een baan hebt. Mij kostte dit geen moeite aangezien ik op een school werk. Ik heb een jaarvisum. Soms kun je ook een visum voor 3 maanden regelen. Moet je wel eerst een baantje vinden...
Als je een sponsorbrief hebt moet je daar mee naar de emigration office, daar de nodige papieren, vingerafdrukken en foto's afleveren en wachten.... Woonruimte heb ik via de school gekregen, hier hoefde ik zelf dus niet voor te zoeken. Veel succes!!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Lieve Nienke,
Ik heb gewacht op een mail op m'n Privé.
Maar nu zal ik een poging ondernemen het zelf te doen.
Hij heet: Dr.A.Gerung zijn telefoon in het ziekenhuis is:
95362.
Ik wacht op een berichtje van je op mijn e-mail.Jij komt uit Vlissingen heb jij aan de HZ gestudeerd en soms in Goes St.W.C. gedaan?
Ik ben mijn oude kennissen aan het vergelijken van zo'n 15 jaar geleden.
Groet
Umberto Emoticon: Wink Emoticon: Nice

gerald
User
spacer line

is de kaolieke kerk dicht bij kampung kakas ? tenminste als die nog bestaat
bedankt

nienke
User
spacer line

Hoi gerald, welke katholieke kerk bedoel je, er zijn er zo veel

nienke
User
spacer line

Hoi Umberto, sorry ik had nog niet echt tijd om te reageren, ik zal je zeker mailen als ik die kant op ga, maar de indonesische werktijden geven niet veel vrije tijd!

gerald
User
spacer line

De kathedraal in Manado is die in de buurt van Kampung Kakas of niet ?
Bestaat Kampung Kakas nog ?
Bedankt

gerald
User
spacer line

Hai Nienke
Weet je misschien hoeveel een taxi kost per uur ,binnen en ook naar buiten Manado ?
Bijvoorbaat mijn hartelijk dank Emoticon: Worship

spacer line  

Hoy Nienke,
Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen om onderwijzeres te worden in Sulawesi.
Zelf heb ik de moed na twee jaar opgegeven om als vrijwilliger gratis als assistent leraar op een technische school te werken.
De regel was dat dit alleen lukt met mensen uit 6 landen , daar hoorde Nederland helaas niet bij.
Daarom heb ik nu een webisite met veel tips om Bali en ook de rest van Indonesie te promoten.
Deze tips heb ik overigens samengesteld met hulp van de vele mensen die reageerde.
Promotie Bali
Jan

santhy
User
spacer line

hallo juffie Nienke,

Hoe is het daar in tomohon, ben zelf net terug uit tomohon was daar op vakantie geweest voor 5 wkn. Myn fam wonen allemaal daar in Kaaten volgens mij kent u dat wel. Ik ben zelf in daar geboren maar ben hier opgegroeid. maar het is wel waar wat ze zeggen je zal nooit je roots vergeten. Nu heb ik wel de kriebels om zelf daar weer terug te gaan naar mijn roots nu vraag ik me af is het moeilijk om als buitenlander daar werk te vinden of hoe zit het precies.
Ik wil al zo graag daar gaan wonen en als ik een goeie baan kan vinden of dat ik daar naar school kan gaan en tegelijkertijd kan werken zou ik graag willen doen.
Kunt u mij wat informatie geven...alvast bedankt

santhy
User
spacer line

hellow nienke als je tijd heb om te reageren, dit is myn email missmanadoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

hanmel
User
spacer line

Gelukkig ben ik de leeftijd dat ik voor mijn kost moet werken ontgroeid. Ik wil wel even reageren naar aanleiding van het "buitenlanders eruit" gevoel. Denk er aan dat Nederland in een VERENIGD EUROPA niet meer dan 20000 Poolse arbeiders wil toelaten: Want anders kost het Nederlanders hun baan!!!" Ik vind het Indonesische standpunt dan ook net zo begrijpelijk en kortzichtig als het Nederlandse.
hanmel

spacer line  

Beste Hanmel,
Er is echter een groot verschil met de buitenlanders die in Indonesie komen wonen met de de Poolsa arbeiders:
Wij laten met zijn alle toch een leuke geldgedrag hier in Indonesie en zorgen daar indirect natuurlijk ook voor een stukje werkgelegenheid.
De Poolse gastarbeiders komen uit armoede werken in het VERENINGD EUROPA, dat geld word zo veel mogelijk opgespaard en verdwijnt naar Polen om de families van hun dagelijkse boterham te voorzien.
Dit is niet negatief bedoeld en ik heb respect voor deze arbeiders uit Polen die in hun vaderland op papier vaak een goede baan hebben en in NL smerige werkzaamheden op komen knappen.
Veel werkgevers maken dankbaar (mis)gebruik van deze goedkope arbeidskrachten.
Jan

spacer line  

Beste Hanmel
Ik woon in Bali en door gesprekken met de plaatselijke bevolking kan ik me er wel iets bij voorstellen waarom enkele politieke partijen in Indonesie de toeristen liever zien vertekken dan komen.
Indonesie is een land waar het overgrote deel van de mensen Moslim is,.
Als ik zie hoe hier in Zuid-Bali veel toeristen zich ernstig misdragen en laten blijken geen enkel respect te hebben voor de normen en waarden.
Sommige dames vinden het nodig om hier in kleding over de straat te wandelen of zelfs met een motor rond te toeren die eigenlijk meer geschikt is voor de slaapkamer in eigen huis.
Verder lopen hier vroeg in de morgen vaak mensen luidruchtig stomdronken over de straat op tijden dat de Moskee de eerst geluiden laat horen en dat de Hindoe al is begonnen met eenceremonie ter ere van een overledene.
Zowel het Hindoe als het Moslimgeloof laten alcoholgebruik niet toe.
Als we met zijn allen ons best doen om wat meer respect te tonen voor de normen en waarden van de Indonesische cultuur zijn we al een heel stuk op weg om de politiek hier te laten zien dat we hier graag op vakantie komen en respect tonen voor dit wondermooie land met hun hartelijke mensen.
Kunnen we dat niet opbrengen is toch de overweging waard om dan maar naar Spanje op vakantie te gaan.
Mijn opmerkingen zal veel mensen niet bevallen maar ik houd te veel van dit land om nu niet even mijn visie te geven.
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,642 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com