indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Het probleem met Nederlands recht is dat het soms zo krom is.

Aan de ene kant wordt het zo moeilijk gemaakt om Nederland binnen te komen, maar aan de andere kant als je Nederland al binnen bent dan gelden plotseling andere normen. Het "generale pardon" is daar natuurlijk het ultime voorbeeld van. Dat is toch het soort recht van: "als je maar lang genoeg iets doet dat niet mag, dan wordt het t.z.t. vanzelf legaal. Het is natuurlijk erg sociaal voor de mensen die hier al jaren zitten, maar hoe leg je dit uit aan mensen die halverwege vorig jaar illegaal in Nederland verbleven en toch maar uitgeweken zijn. Mogen die bij nader inzien toch weer terug komen??? Emoticon: Confused

En hoe leg je dit uit aan mensen uit Indonesia die hier alleen maar op bezoek willen komen.... Emoticon: Confused

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou er komen nog wel busladingen vol naar Volendam.
Via georganiseerde reizen, heeft hier al iemand gesuggereerd, dat te doen, en dan afhaken.
Maar daarmee kom je niet verder.
De handigheid van de overheid, is het beleid dat uitgevoerd word door ja wie anders de ambtenaar.
MVV halen uit het land van herkomst is de mythe, met allerlij ambtelijke papieren, die je nodig hebt, en dat vertaalt in het Nederlands
Zit er een minister die telkens weet ambtelijke brieven te schrijven, dan kan je op je vingers uit tellen dat het beleid daarop gebaseerd is.
Dat was dan wel de afgelopen jaren te merken, na het jaar 2000 is er een duidelijk regime geweest die daar lettelijk, er boven op zat.
Nu zal het weer versoepelt worden want er komt een andere beleid, en dat zal je merken.
Van een rechts Liberaal naar een links christelijk sociale zit een wereld van verschil.
Uitleggen kan je dit niet het zwalkt van Rechts naar Links
En nu van Voor naar Achter?
Maar het is niet uit te leggen , en vooral de Indonesiers niet!,ze begrijpen amper hun eigenland niet ... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-02-2007 11:11 zieleffe wrote:

MVV halen uit het land van herkomst is de mythe, met allerlij ambtelijke papieren, die je nodig hebt, en dat vertaalt in het Nederlands

Het kan altijd , en met niet al te grote "problemen". Permissie Menir , numpang liwat (Nir , mag ik langs komen).
Zolang je maar aan de eisen kan voldoen en geen dubbele agenda hebt.
Voor de toeristen is ook zo , het gaat echt makelijk .
Ze hoeven ook zeggen Permissie Nir , numpang liwat ya ??
(Permissie , Meneer , mag ik langs komen ??)
Dan zeggen de Nederlanders (de Meniren en Meprauen) , Ya zeker toean atau nyonya , jullie zijn hier welkom.
Welkom in Nederland , Selamat Datang. Silahkan .
Ga maar veel geld uitgeven , jullie rupiah (in eurie dan Emoticon: Smile Is Zeeer welkom.
Geld stink niet.
Je moet eens zien voor de Krismon , hele volksstammen uit de voormalige Nederlands Indie staan te jalan jalanen in Kalverstraat , Nieuwendijk .etc
Nu zijn het nog een paar busjes(door de Krismon Nir) , maar dat komt ook dat ze naar andere landen gaan in Zuid Oost Azie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

waroeng
User
User icon of waroeng
spacer line

Ach in dit wereld zijn allemaal oneerlijk, arme landen zijn altijd slachtoffer van rijke landen, kunnen jullie nagaan...Japaner die mag alle landen van europa bezoeken zonder visum,....waarom???...de antwoord is makkelijk! omdat Japan hoort bij rijke landen, en hoewel de Hollander vroeger een heel slechte ervaring hebben tegenover de japaner(Veel Nederlander en Indischen hebben een heel bitter ervaring in Jappen Camp in Indie(indonesie) tijdens de tweede wereld orlog), hebben de japaner nu geen probleem overal zonder visa binnen te komen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat heeft te maken dat Japan kapituleerde totaal, en had geen enkel zelfstandigheid meer.
De Amerikanen waren de baas, en heeft dat Land langzaam aan terug geven naar de westerse maatstaven.
Ook Duitsland is door de Amerikanen terug gegeven , de Russen hadden dat land bezet tot de val van de Berlijnse muur.
Kijk dat het verschil is wat er door een mogendheid is verricht, u moet niet vergeten, dat het belang van Amerika voor op stond, om kapitaal te verwerven , en hoe konden ze dat beter dan een markt afzetgebied te kriéren.
Zo kwam dat Japan weer er boven op kwam, en als een westerse Natie gezien werd.
En waar gaat het om in de wereld ja u raad het al Mony Uwang Plata Geld..... Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Puh! Emoticon: I love it Emoticon: Cooool

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 22-02-2007 00:23 waroeng wrote:
Laatste tijd,
steeds moeilijker om als Indonesiers, Nederland te bezoeken
en zelfs met uitnodiging brief, kan geen garantie geven of je de visa kan krijgen bij Nederlandse ambasade in Jakarta.

Als 'spiegel' wil ik dit onderzoek onder jullie aandacht brengen, van Erika Kuijpers, dat zij als boek heeft vervat over Amsterdam migrantenstad, zij stelt dat de opkomst van Nederland in de 'Gouden/zeventiende Eeuw' te danken was aan emigranten.
  • Zij beschrijft de verschillende migratiestromen , eerst uit de rest van de 'Nederlanden' dan uit de Zuidelijke .... daarna uit verschillende/verscheidene delen van Europa.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 26-02-2007 23:41 waroeng wrote:
    Ach in dit wereld zijn allemaal oneerlijk, arme landen zijn altijd slachtoffer van rijke landen, kunnen jullie nagaan...Japaner die mag alle landen van europa bezoeken zonder visum,....waarom???...de antwoord is makkelijk! omdat Japan hoort bij rijke landen,

En dus zal die Japanner niet illegaal achterblijven om borden te gaan wassen in een restaurant of illegaal op de Pasar Malam te gaan werken. Kijk, dat is nou het verschil. En daarom hebben de Schengen-landen een visumplicht opgelegd aan bezoekers uit Indonesia. Dit heeft alles te maken met het verschil tussen rijke en arme landen. En om zichzelf te beschermen tegen een overvloed van illegale immigranten heeft de EU deze barriere opgeworden. NOGMAALS de EU en NIET Nederland.
    Er wordt voortdurend tegen Nederland geschopt maar het heeft niets te maken met NL. De regels worden gemaakt in de EU (i.c. Schengen-landen) en niet in NL. En dat NL de regels strikter zou toepassen dan andere landen, is een mythe....... Sterker nog, ik denk dat het eerder andersom is. Waarom heeft de Nederlandse ambassade verreweg de meest visumaanvragen te verwerken voor Schengen en niet Duitsland, of Frankrijk, of Italie, als al die andere landen zo schappelijker zouden zijn????? En dan praat ik niet over 2x of 4x maar zeker over 10x meer.
    Food for thought??!!

De ambassade is alleen moeilijk tegen diegenen die hun papieren niet in orde hebben en degenen waar een luchtje aan zit en/of weinig garantie is dat de persoon niet zal terugkeren.
    Jammer, maar realiteit is dat Indonesia een 3e wereld land is met alle armoede van dien en dat de kans dus groter is dan bij bijv. Japanners dat bezoekers illegaal zullen achterblijven en illegaal gaan werken. Als er geen visumplicht meer zou zijn voor de Schengen-landen, wie doet dan nog als laatste het licht uit in Indonesia?

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Ben eens met Y-B , het is gewoon een zakelijke benadering van Nederland.
    Stel is voor dat het open deur politiek gaat worden.
    Zelfs in Amsterdam zijn de bevolkingssamentelling al bijna de helft allochtoon.
    zie
    http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1448n21847.html

http://www.os.amsterdam.nl/pdf(...)005_factsheets_4.pdf

Dan schrikt je toch wel.
    Is OmSid een Westerse Allochtoon ?
    Wah susah dese , blijft liever een vreemdeling of buitenlander. Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " .... anda tiggal di mana ..... di Mokum-Slatan ... atau Bekasi-Bijlmer ... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Clown Emoticon: Clown ?

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Heb zojuist dit gehele topic doorgelezen maar er staat vooral in wat mensen ervan vinden (met allerlei zijsporen) Daar heb ik nu niet zoveel aan.

Concreet: ik wil graag dat mijn vriend (uit Flores) naar Nederland komt voor 2 maanden. Intussen weten we precies wie wat allemaal nodig heeft en aangezien zowel internet- fax -post-, en -koerierverkeer ernaar toe onbetrouwbaar is (recente ervaringen) kunnen we dat alleen maar per mail fax of whatever naar Bali sturen.
    Dan waar het echt omgaat. Ik heb vorige week met het consulaat in Kuta gebeld en desgevraagd werd mij verteld dat mijn vriend idd het visum in persoon moet komen aanvragen (en dat betekent minimaal 5 dagen uit en thuis) en dat het 3 weken duurt (daar hoefde ik zelf niet eens om te vragen). Nu heb ik via een medeforumbezoeker een geweldige dame van een reisbureau met locatie Nederland en Bali gevonden die ook echt met ons meedenkt. Helaas krijg ik daar nu ook een negatief bericht van. Ze heeft vandaag van een relatie uit Bali een paar actuele danwel zeer recente voorbeelden gekregen dat de visumaanvraag toch echt 6 weken duurt maar ze heeft ook een "geval" van 5 maanden. Verder heeft zij mij laten weten dat we in GEEN GEVAL moeten vertellen/laten blijken dat wij een relatie hebben.

Mijn vriend zal hier verblijven op mijn garantie (alle documenten daarvoor benodigd zijn ruim voldoende, in orde en lijden geen twijfel) en verder kunnen we het consulaat melden dat hij reeds eerder een visum verstrekt heeft gekregen voor NL (2003) en Frankrijk (2001) Ik ga zelf op 8 november naar Indonesia en de bedoeling is dat we samen op dezelfde dag teruggaan (maar zoals het er nu uitziet met verschillende maatschappijen) In een zakelijke conceptbrief aan het consulaat schrijf ik dat ook. In die brief heb ik het ook steeds over mijn gast en is er inderdaad geen relatie uit af te leiden. Ik vraag mij wel af wat nu het probleem is indien wel duidelijk wordt (gemaakt) dat het om een realtie gaat.
    Nu ben ik eens benieuwd naar (recente) ervaringen van mensen hier op het forum - en, met respect , niet wat men ervan vindt - want ik lees en hoor nu wel heel verschillende dingen. Overigens niet alleen nu, het was me al eerder bekend.
    Wat is nu in godsnaam het criterium of iemand wel of geen visum krijgt? Wordt er echt goed (neutraal) naar gekeken of is het willekeur (van de beambte)? Graag concrete voorbeelden. Want om nu even simpel kort door de bocht te gaan; Flores is achtergebleven gebied in vergelijking met Java of Bali dus is de terugkeergarantie misschien nog wel minder in de ogen van ambassade/IND. Het lijkit meer op een lot uit de loterij dan op een serieuze visumaanvraag.

Dan nog een practische vraag: ik heb begrepen dat het paspoort tijdens de aanvraag op het consulaat blijft. Wat nu als de aanvraag wordt afgewezen? Wordt het paspoort dan opgestuurd of is het de bedoeling dat het opgehaald wordt?

Ik vroeg een tijd terug hier op het forum al naar tips en trucs maar dat werd me stellig ontraden. Met de tips en trucs bedoel ik echter wat moeten we doen om het verkrijgen van het visum binnen de gestelde termijn zo zeker mogelijk te maken?

groeten
    Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

hasse
    User
    spacer line

Hallo Anne Mieke.
    Mijn vriendin is reeds voor de derde maal hier in Nederland. Eind van de maand keren we gezamelijk terug naar Inonesie. Slechts de eerste keer hadden we wat problemen. Mij is duidelijk geworden dat men met name goed kijkt of betrokkene werkelijk terugkeert naar Inodnesie. Dus zijn er voor hem/haar redenen op terug te keren. Indien dat onduidelijk is dan wordt een visum geweigerd. Mijn vriendin komt van een klein eiland en is in het bezit van een kleine toko die op haar naam staat. Reden voldoende dus om een visum te verkrijgen. Het paspoort moet inderdaad persoonlijk worden opgehaald en afgehaald, lijkt me ook logisch. Ik wens je verder veel succes

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 21-07-2007 20:20 hasse wrote:

...Mij is duidelijk geworden dat men met name goed kijkt of betrokkene werkelijk terugkeert naar Inodnesie...
    ... Dus zijn er voor hem/haar redenen op terug te keren Indien dat onduidelijk is dan wordt een visum geweigerd. Mijn vriendin komt van een klein eiland en is in het bezit van een kleine toko die op haar naam staat.
    ... Het paspoort moet inderdaad persoonlijk worden opgehaald en afgehaald, lijkt me ook logisch. Ik wens je verder veel succes

Hoe kun je een terugkeergarantie verzekeren? Mijn vriend heeft een freelancejob en werkt samen met een bureau op Bali. Er is op dit moment weinig toerisme op Flores en de ene annulering na de andere. M.a.w. we kunnen geen ijzer mt handen breken.
    Ik snap dat het paspoort persoonlijk moet worden opgehaald om het visum te verstrekken. Waar het mij hier om gaat is als het visum NIET wordt toegekend zij het paspoort versturen of dat hij dan ook nog veroordeeld is tot de reis heen en terug van 4 dagen (=min een dag consulaat) waarvan hij de kosten niet zelf kan betalen (dus ik dat moet doen).

Kijk, ik/wij weten dat ie teruggaat maar ik zou niet weten hoe je dat een ander duidelijk moet maken. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat hij de enige "echte" kostwinner van de familie is (degene die dus niet in de kebun werkt...) maar dat is gewoonweg niet aan te tonen.
    Ze doen hier ook maar net of iedereen vanzelfsprekend in Nederland wil blijven wat in de meeste gevallen helemaal niet zo is.
    Wordt hier erg moedeloos van.

gr
    Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Tikus
    User
    User icon of Tikus
    spacer line

Tips en trucs ontraden? Emoticon: Confused
    Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat zijn werkgever een schriftelijke verklaring kan geven dat hij in dienst is bij hem en dat hij 2 maanden onbetaald verlof toestaat. Dit lijkt mij een bewijs dat hij terug zal keren. Een leugentje om bestwil kan toch geen kwaad. Jij zegt zelf dat je de relatie met hem zal verzwijgen. Emoticon: Shut up! Zo'n briefje moet toch makkelijk te regelen zijn bij een bedrijf, winkel, hotel, o.i.d. , waarschijnlijk tegen een kleine vergoeding.

On 21-07-2007 18:18 Anne Mieke wrote:

Ik vroeg een tijd terug hier op het forum al naar tips en trucs maar dat werd me stellig ontraden. Met de tips en trucs bedoel ik echter wat moeten we doen om het verkrijgen van het visum binnen de gestelde termijn zo zeker mogelijk te maken?

groeten
    Anne Mieke

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

peter1970
    User
    spacer line

Gewoon die klote Hollanders die mnaar Indoensia op bezoek willen op dezelfde manier behandelen. Het zijn en blijken klootzakken al 400 jaar weten wij dat of niet? Denken zij even dat wij heir in hun klote land willen blijven. Kijk eens naar die koningin van deze klotjes volk. Al haar rijkdom is toch gewoon gejat uit Indonesia.

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. peter1970; dat is een hele andere discussie en gaat niet in dit topic gevoerd worden. Tevens vind ik je opmerking nogal onbeschofd. Je mag me graag uitleggen via email waarom ik een klootzak ben, want anders vrees ik dat je niet lang op dit forum zal rondlopen.

Jantje
    User
    spacer line

Weer duidelijk een produkt van door links geindoctrineerd gajes dat schreeuwt om Wilders.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 22-07-2007 00:31 Tikus wrote:
    ....Jij zegt zelf dat je de relatie met hem zal verzwijgen. Emoticon: Shut up! Zon briefje moet toch makkelijk te regelen zijn bij een bedrijf, winkel, hotel, o.i.d. , waarschijnlijk tegen een kleine vergoeding.

...

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat me wordt aangeraden om dat niet te vertellen. Het is te gek voor woorden dat het zo allemaal moet dus wat dat betrekt denk ik daar nog over na. Eerlijkheid duurt het langst. Wel raar dat je voor een toeristen er juist alles aan moet doen om je relatie te verzwijgen terwijl voor de MVV je de IND juist van moet overtuigen. Hoe gek kan het zijn.
    Dat van zo'n briefje zoals jij het schrijft dat gaan we ook proberen.

De postings hierboven hebben m.i. weinig zin. Mijn vraagstelling is in elk geval serieus dus ik snap allemaal niet wat het hier mee te maken heeft.
    gr
    Anne Mieke

krukcor
    User
    User icon of krukcor
    spacer line

On 21-07-2007 18:18 Anne Mieke wrote:
    Concreet: ik wil graag dat mijn vriend (uit Flores) naar Nederland komt voor 2 maanden. Intussen weten we precies wie wat allemaal nodig heeft en aangezien zowel internet- fax -post-, en -koerierverkeer ernaar toe onbetrouwbaar is (recente ervaringen) kunnen we dat alleen maar per mail fax of whatever naar Bali sturen.
    Dan waar het echt omgaat. Ik heb vorige week met het consulaat in Kuta gebeld en desgevraagd werd mij verteld dat mijn vriend idd het visum in persoon moet komen aanvragen (en dat betekent minimaal 5 dagen uit en thuis) en dat het 3 weken duurt (daar hoefde ik zelf niet eens om te vragen). Nu heb ik via een medeforumbezoeker een geweldige dame van een reisbureau met locatie Nederland en Bali gevonden die ook echt met ons meedenkt. Helaas krijg ik daar nu ook een negatief bericht van. Ze heeft vandaag van een relatie uit Bali een paar actuele danwel zeer recente voorbeelden gekregen dat de visumaanvraag toch echt 6 weken duurt maar ze heeft ook een "geval" van 5 maanden. Verder heeft zij mij laten weten dat we in GEEN GEVAL moeten vertellen/laten blijken dat wij een relatie hebben.

Sorry Anne Mieke maar ik vraag mij af of deze dame van dat reisbureau nou zo geweldig is.
    Ten eerste hoef je helemaal niet te verzwijgen dat je verkering hebt. Daar is niets mis mee en kan gewoon worden genoemd. Sterker nog, het is een pre want waarom zou je hem uitnodigen als je helemaal geen band hebt?
    Verder geldt er identificatieplicht (van de Schengenlanden en niet van Nederland alleen) en daarom moet je vriend naar het consulaat komen (dit is al meer dan 6 jaar zo) en kan dat niet schriftelijk worden gedaan. Dat hij in Flores woont..... ja er wonen er ook in de binnenlanden van Papua of Borneo. De ambassade kan moeilijk in elk oord een consulair medewerker aanstellen. Je hebt nog geluk dat Nederland een consulaat heeft in Bali. Voor vele landen moet men helemaal naar Jakarta.
    Dat verhaal van die dame van dat reisbureau over die tijdsduur van 6 weken en 5 maanden. Dit gebeurt alleen indien de ambassade de zaak niet vertrouwt. Dan gaat men het eerst uitzoeken en wellicht ook de sponsor laten natrekken in Nederland. Dan kost het tijd. Ik denk dat deze reisbureaudame zich inlaat met discutabele figuren en aanvragen.

To the point: men moet als aanvrager de economische en sociale band met Indonesia kunnen aantonen. Een pre is als men vast werk heeft. Freelance werk is natuurlijk geen garantie dat je vriend terugkeert naar Indonesia. Als hij dus geen vast werk heeft, dan ev. het bezit van onroerend goed dat op zijn naam staat, deposito's, bankrekeningen, vervoersmiddelen, etc.
    Een voordeel is dat hij al eens in Europa is geweest maar het kan ook een nadeel zijn omdat het er maar van afhangt om welke reden hij naar Europa is geweest.

Als hij regelmatig in Bali of dergelijks is, laat hem dan maar eens contact met mij opnemen, dan kan ik zien wat ik voor hem kan doen. Waar woont hij in Flores? Labuanbajo? Daar kom ik regelmatig. Zie mij emailadres.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Beste Krukcor,

De dame van het reisbureau is wel ok denk ik; zij vertelt mij door wat weer tegen haar gezegd wordt.

Dat van een relatie wel of niet blijkt toch in de ambassade ter wereld heel verschillend over gedacht te worden. Ik onderschrijf zelf ook wat je daarover zegt.
    Ik heb overigens niet gevraagd hoor of de aanvraag schriftelijk kan, vind het ook logisch dat het in persoon moet. Wat ik bedoel te zeggen dat ik het deel van mijn in te leveren documenten rechtstreeks naar het consulaat stuur omdat het zo ongeveer onmogelijk is om het naar Flores te krijgen (de meeste koeriersdiensten leveren zelfs niet eens af in Flores) Maar ik ga nu proberen of ik de documenten naar een Telkomkantoor kan faxen en scans ervan naar zijn mailadres te sturen zodat hij dit op Bali kan uitprinten. Dat hij wat verder weg woont (in de buurt van Bajawa en dat is ongeveer 10 uur reizen naar Labuan Bajo) is nog allemaal tot daaraantoe als het visum dan uiteindelijk ook maar verkregen wordt.
    Een sociale band aantonen op een eiland waar de werkgelegenheid bijna nihil is wordt moeilijk daar kunnen we weinig aan veranderen. Hij zal kijken of de agent op Bali hem hiervoor een contract kan verstekken. Nee er is geen onroerend goed; hij woont samen met de familie in een houten huis in een adatdorp. Geen auto, geen bankrekeningen. Beide keren dat hij in Europa is geweest is op uitnodiging voor vakantie (geen relatie). En een nadeel afhankelijk van de reden dat hij in Europa geweest is? Het gaat er toch om dat ie teruggaat (en dat is de keren daarvoor ook gebeurd) Bovendien is hij beide keren niet de maiximale tijd van 90 dagen in Europa geweest.

Hij komt ook niet regelmatig in Bali; de contacten met de agent voor zijn freelancejob gaan via de telefoon.

Ik heb afgelopen weekend hierover ok mailcontact gehad met Broeder Han Gerritse in Manado (ken ik van jaren geleden) Volgens hem worden aanvragen veelvuldiger afgewezen vanwege (tekort aan) geld. Ik ben de garantsteller dus dat is niet aan de orde.

Ik heb toch wel het idee dat het een beetje een lot uit de loterij is en dat de bevindingen van mensen (of het nu op dit forum is of elders) dezelfde afspiegelingen zijn van de ambassade en/of consulaatmedewerkers. De een zal hier wel vestigingsgevaar inzien en de ander niet, de een zal je wel vertrouwen en de ander niet. Zo wordt van het consulaat op Bali gezegd dat de ene medewerker wat “gemakkelijker” is dan de andere. Dat is toch wel triest.

Enfin, ik wil graag aan alle voorwaarden voldoen maar nogmaals, we kunnen geen ijzer met handen breken.

Als je het goed vindt zal ik hem je mailadres geven maar of er contact kan zijn weet ik niet; hij krijgt het al weken niet voor elkaar om internet in Bajawa te gebruiken. Misschien een dezer dagen in Maumere.

Je kunt mij ok een pb sturen uiteraard. Bedankt voor het meedenken.

Groeten
    Anne Mieke

krukcor
    User
    User icon of krukcor
    spacer line

Ik heb dezelfde functie als broeder Han in Manado maar ik heb positievere ervaringen. Ik heb als gebied Yogya en Midden Java maar heb ook vaak aanvragen behandeld uit andere gebieden. Jammer genoeg ben ik pas eind oktober in Maumere, dus een beetje laat voor je vriend om in te dienen.
    Tussen haakjes: het feit dat jij de garantsteller bent, is nog niet voldoende. Maar zie het niet zo somber in. Zo slecht ziet het er niet uit als ik je relaas lees. Laat je vriend toch zorgen dat hij een of andere werkgeversbrief krijgt van zijn werkgever, ook als freelancer.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja het is vreemd dat men van uit Zuid Korea, geen MVV regelingen zijn.
    Maar wel veel landen, die eerst via inburgerring cursus, volbracht te hebben, dan pas de MVV aan kan vragen, in het land van herkomst.
    Maar het is tot aan den treuren hier al vele malen uitgelegd.
    Als de papieren in orde zijn hoef ook een toeristen visum geen probleem op te leveren.
    Stuur jou eigen uitnodiging van de gemeente voorzien stempel naar de persoon die je uitnodigt, met al je gegevens zoals inkomen, en ook nog een ziekenkosten verzekering, en binnen 14 dgn kan je een visum in je bezit hebben.
    Zo is het vorige maand nog gegaan.... Emoticon: Sadley Emoticon: Stupid Emoticon: Smile

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben En natuurlijk weet ik wat we allemaal nodig hebben.

gr
    Anne Mieke

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

SCHIETGEBEDJES GEVRAAGD!

Welnu de moeilijkheidsgraad begint nu wel heel letterlijk te worden
    Zo ging het verder...

24 juli vertrek naar Maumere voor aanvraag paspoort
    13 aug, bijna 3 weken na vertrek eindelijk aanvraag bij consulaat
    Problemen en tijdverdrijf in tussentijd: lange reistijden, volgeboekte vluchten, uang rokok, alternatief over zee-land naar Bali, faxen die niet aankwamen (overzendingsduur 6 uur!) en ook nog eens ziek.

Vanoc htend, 13 augustus dus visum aangevraag in Kuta.
    Hoewel mijn vriend, hij heet Willem, dat praat wat gemakkelijker, al tweemaal eerder in deze eeuw een visum had aangevraagd was het toch anders vertelde hij. De meeste documenten waren in orde maar, of hij er nog een paar meer wilde verzinnen.... Documenten die ze de vorige keer niet vroegen(bevestigd door ander mensen uit Indonesie die ik ken)

Wat betreft het werkcontract: volgens mij moet je daar mee werken...en niet een wereldreis moeten maken om een visum aan te vragen. wij maken (maakten) er hier al een probleem van als we "even" naar Den Haag moesten en weer terug op het op te halen. Dit maar even ter vergelijking.

Alle andere documenten zijn goed.
    Waar gaat het nu eigenlijk om? Want ik ben de weg kwijt.
    Voldoende financiele middelen? is geregeld:daarvoor sta ik garant.
    Terugkeergarantie? Tja dat laatste is een beetje vaag he en kan door de ambtenaren naar believen geintrepeteerd worden, want daar komt het toch eigenlijk op neer. Willem is single en komt uit een achtergebleven gebied van Indonesia, heeft geen geld en goederen op zijn naam staan en leidt een leven dat afhankelijk is van al dan niet arriverende toeristen. Vestigingsgevaar voor Nederland dus zou je zeggen. De enige garantie die we kunnen geven is het feit dat ie al tweemaal eerder in Europa geweest en ook weer "netjes" is teruggegaan is en dat we aan het eind van zijn verblijf in november SAMEN teruggaan.
    Relatie(gevaar) "Misschien krijgt Nederland er straks weer een buitenlander bij? Wel of niet zeggen dat je een relatie hebt? In het midden houden?

Morgen gaat Willem bij het consulaat nog maar eens een poging wagen om "er zijn vinger achter te krijgen" en misschien dat ik ze zelf morgen ook even bel. We kunnen echter niks aan de feiten veranderen. Hoe doen die andere 240 miljoen Indonesiers dat die ook niks de bewijzen hebben?(ja ik weet dat ze niet allemaal naar Europa gaan)

Ik praat er nu heel cynisch en rationeel over maar ik knijp 'm dat zeg ik eerlijk. Ik heb het russische roulettegevoel. Alles is louter gebaseerd op hoe het hoedje staat. Triest.

Daarvoor de vraag naar de schietgebedjes. Want wat moeten we meer doen dan zorgen dat alle documenten aanwezig (zelfs meer dan dat) wekenlang mekaar op de been houden alleen maar omdat we graag bij elkaar willen zijn en Willem de mogelijkheid geven om de juiste beslissing te nemen (wel of niet definitief naar Nederland straks) Hier doen ze maar net of iedereen hoe dan ook maar in Nederland wil blijven. Hij heeft ook nog een vaderland en familie hoor.

Dus geen verklaringen waarom dit allemaal zo moet, want er is geen waarom het is schandalig. Alleen een beetje steun en schietgebedjes.Wij zijn twee heel gewone mensen die mekaar gevonden hebben. Ik weet dat als de aanvraag negatief beoordeeld wordt er een bezwaarsmogelijkheid bestaat en ik weet ook dat in 99,9% van deze bezwaren (via een dure advokaat) gegrond worden verklaard en we dus maanden en (een paar) duizend euro verder zijn. Echter, de situatie is dan nog steeds hetzelfde, zelfde mensen, zelfde feiten, geen bewijs meer of minder.

Er zit voor deze tijger dus niks anders op dan haar nagels in de aanslag te houden en dat zal ik ook doen maar de stress nekt ons.

Dus graag schietgebedjes. (we hebben het nodig)

Salam manis
    Anne Mieke

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Niet goed geknipt en geplakt

De ambassade zelf zegt daar het volgende over

"bewijs van sociaal / economische banden van aanvrager met Indonesië of land van permanent verblijf (hierbij kan aanvrager denken aan bijvoorbeeld werkgeversverklaring, bewijs van studie, Kartu Keluarga (gezinskaart), eigen bankafschriften van de laatste 3 maanden).
    Met de nadruk op: hierbij kan de aanvrager denken aan
    of in het indonesisch
    Bukti kemampuan finansial/sosial pemohon: misalnya surat keterangan perusahaan, bukti penerimaan studi, Kartu Keluarga, rekening bank pribadi (saldo selama 3 bulan terakhir sebelum permohon).
    met de nadruk op: misalnya
    BIJVOORBEELD DUS
    Nou niks bijvoorbeeld: mijn vriend wordt NAAST het werkcontract idd ook gevraagd om een bankrekening en salarisspecificaties. Die hebben we niet, die krijgen we niet.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Anne Mieke,
    Ikheb het hele verhaal gelezen, ik kan wel huilen.
    Ik kan je niet helpen, maar ik wens je veel sterkte.
    Neem Willem mee, en tracht hier alles uit te zoeken.
    Ben je samen, geeft minder stress, en dan heb je misschien een scherpere blik op wat er moet gebeuren.
    Ik weet het ook niet, ik zeg maar wat, met tranen in mijn ogen.
    Met alles wat in mij zit, veel succes Anne Mieke.
    Als ik wat voor jullie mag en kan betekenen, voel je niet verlegen.
    Vraag maar.
    Groet Malam

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,479 posts - 13,648 topics - 19,984 members - last post @ 19-12-2018 15:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,250,707 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com