indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

johanw
User
spacer line

Bij aankomst op Denpasar landde er drie vliegtuigen achter elkaar.
Bij de paspoort controle 4 hele lange rijen voor de ambtenaren van Visa on Arrival. De uiterst rechtse doorgang alleen bestemd voor reizigers die al een Visa hadden. Stempeltje zetten en ik kon gewoon doorlopen, geen lange rijen.

Als eerste was ik bij de bagagebelt, als eerste had ik mijn koffer en als eerste stond ik buiten in die heerlijke warme zon.
Al die andere toeristen ver achter mij latend.

Ik vind dit ook het vermelden waard.

Jan

Nicolette
User
spacer line

Zo'n idee had ik ook al. Ik heb er van het weekend nog over zitten praten met een kennis, dat het waarschijnlijk een voordeel is als je reeds een visum hebt, want dan hoef je op de luchthaven niet lang te wachten bij aankomst.

In ieder geval bedankt, een hele geruststelling dat ik niet voor niets zo lang heb gewacht bij de Ambassade

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ha, eindelijk een positief bericht. Negatieve kanttekening; Bali is, was en zal niet zijn als Jakarta...

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Bali is geen Jakarta nee, maar dan mijn verhaaltje.

Afgelopen maart kon ik in Jakarta direct doorlopen naar de douane, binnen 5 minuten had ik een stempel. De overige mensen in het vliegtuig moesten vrijwel allemaal een VoA halen en betalen. Toen kon ik toch wel een beetje lachen dat ik alles al had, ookal kostte het meer. (Laten regelen via visumdienst)

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

jeroen wat is daar precies procedure? ik land 7 juli op jakarta en vorig jaar heeft een oom van mijn tante mij overal doorheen geloodsd..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

procedure? Hetzelfde als ergens anders de douane werkt, paspoort met visum, die wordt gestempeld en dan mag je naar je koffer/rugzak.

Yerun

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

klinkt logisch Emoticon: Puh!

zo overal doorheen lopen is ook wel grappig, als die toeristjes in de rij Emoticon: Bye bye

pribadi
User
spacer line

Pribadi Jeroen (jouw bericht van 15-6-2004) luidt: "Afgelopen maart kon ik in Jakarta direct doorlopen naar de douane, binnen 5 minuten had ik een stempel ". Normaliter kun je toch niet direct doorlopen naar de douane ? Bedoel je met de douane de immigrasi-ambtenaar ? Ik zie altijd 3 rijen mensen staan voor 3 balies waarachter immigrasi-ambtenaren zitten, die je paspoort en visa controleren alvorens een stempel te plaatsen. Hoe heb je het geregeld, dat je niet eerst in een rij voor de immigrasibalie hoeft te wachten ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Pribadi,

Ik weet niets van 3 rijen helaas. Ik kom aan in Jakarta (Jogjakarta ook trouwens, maar da's net zo'n klein vliegveld als Eindhoven Airport) en loop regelrecht naar de imigrasi toe. Daar moet ik eventjes wachten in de rij "paspor asing". Als ik aan de beurt ben kijkt de meneer me eventjes aan, wil mijn ticket zien (geef ik nooit standaard meteen) en daarna krijg ik een stempel in mijn paspoort en ÚÚntje op mijn witte kaartje die ik moet inleveren als ik het land weer uit ga.

Yerun

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Ik heb m'n sosial budaya visum in de pocket!

Hopelijk gaat ie wel pas van kracht als ik daadwerkelijk in Indonesia ben, anders wordt het alsnog lastig.
Gegroet vanuit een zonnige stad!

Hilmas

- Let us live simply so that others may simply live -

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,777 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com