indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

22-07-2014 16:38 · [news] Jokowi wins presidential elections  (0 reactions)
19-07-2014 18:55 · [news] Malaysia Airlines confirms 12 Indonesians aboard MH17  (0 reactions)
19-07-2014 18:36 · [news] Bill Clinton visit expected to give positive impact for Aceh  (0 reactions)
19-07-2014 18:27 · [news] Jokowi to embrace all national elements  (0 reactions)
18-07-2014 20:01 · [news] Govt unlikely to raise quota of subsidized fuel  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Over de serie 'Sex & sense', over puberteit bij jongeren, op Discovery tv Channel.

• Is puberteit bij jongeren, vooral meisjes, gedaald ?

Is het bij jongens, dat verandering(-en) alleen beperkt wordt tot méér spier- en botweefsel

• Volgens Sandra Friedman, schrijfster van 'When girls feel fat': " ..... vroeger was puberteit een 'overgangsfase' (naar volwassenheid) ...."
    Omstreeks 1.900 vond de menstruatie, bij meisjes, rond de veertiende levensjaar plaats nu om en nabij de 12 de .
    Als de menstruatie op de 12 de begint, dan betekent dit dat de hormoonproductie van meisjes al eerder begint.

Men denkt, dat de puberteit bij Kaukasische meisjes naar eerder 10 jaar gedaald is en bij Afro-Amerikaanse naar 9 jaar.

Deze hormoonproductie geeft sygnalen door voor de ontwikkeling van borsten en schaamhaar; zo rond de 8 ste levensjaar denken deskundigen, in deze 'Sex & sense' serie over puberteit, begint in het lichaam bij meisjes de productie van oestradiol .
    Dit is een vorm van oestrogeen , die voor verdikking van heupen en dijen zorgt, de natuur regelt óók dat de 'opening van de bekken' wijder wordt en dat meisjes klaar zijn om borstvoeding te geven. Bovendien nemen meisjes 25 cm in lengte toe en krijgen 10 kilo vet erbij, volgens de Amerikaanse Academie v. Kindergeneeskunde.

".... het is alsof je een extra arm erbij krijgt ......"

• Op hun 8 ste dachten meisjes vroeger eerder aan allerlei snoepgoed en niet aan het krijgen van borsten.
  • Op hun 12 de is hun lichaam uit contrôle, dit uit zich niet alleen in lichaamelijke , maar óók in émotionele gebreken.
  • Volwassen vrouwen verbruiken per dag zo'n extra calorieën, voor het aanmaken van borstmelk voor borstvoeding.
    In de aflevering van 'Sex & sense' wordt dit voorgesteld door één/1 boterham pindakaas en 1/één glas melk.

Ons lichaam schijnt zo te werken, dat het bij het niet verbruiken, deze calorieën opslaat, voor het geval er géén voedsel beschikbaar is.

Door betere en óók vettere voeding zendt het lichaam van meisjes een boodschap naar de hersenen: " ...... ik ben gezond en heb alles om een baby te maken ....."
    Maar .... vetweefsel is de bron van het sekshormoon oestrogeen; bepaalde chemische en vervuilende stoffen, dringen het lichaam binnen vermomt als oestroge(-en)-nen.

Oorzaken,
  • ...... die genoemd worden in de serie zijn de betere beschikbaarheid van betere voeding(-en) en het toenemend gebruik van kunstlicht in de Westerse Wereld.

Robert Francoeur , editor van de 'Internationale Encyclopedia of Sexuality': "..... kunstlicht werkt in op de pijnappelklier en die brengt de puberteitsontwikkeling op gang ...... "

Hij geeft een praktijk voorbeeld :
    " ....... kippenboeren kennen dit 'effect' al héél lang ........ "
  • Zet kuikens per dag 24 uur in kunstlicht,
  • zij leggen eerder en ontwikkelen zich sneller !!!

" .... meisjes eerder geslachtsrijp, maar tegen welke prijs ..... "

Commercie .
    De verlaging van de puberteit, vooral bij meisjes, is de commercie niet ongemerkt voorbij gegaan ...... jonge meisjes van tien/10 jaar, wordt door reclame het 'beeld'aangepraat, dat zij in haar puberteit óók sexy kunnen zijn ... "
  • Jeffrery Brown , een 'popular culture' professor, geeft voorbeelden van gerichte marketing door de reclamebranche op deze leeftijdsgroep, in zijn voorbeeld van:
  • sexy meisjeskleding,
  • 'lolita-achtige' shorts,
  • haltertopjes,
  • behatopjes,
  • chocolade lip-gloss.
    In Amerika schijnen er complete cosmetica- en ligerie collecties te zijn voor 10 tot 12 jarigen.
    Meisjes worden door de media met seks overstelpt; volgens hen blijkt hun lichaam er óók aan toe te zijn.
    Het is nogal vreemd, om een jong meisje van 10 jaar er zo uitgedost te zien.

Gevolgen.

"...... zelfbeeld en seksualiteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden ...": David Buss

• Er is verschil , in ontwikkeling,tussen meisjes op de basisschool en middelbare school; op de basisschool blijken zij véél zekerder en standvastiger te zijn, op de middelbare school véél meer onzekerder .....
  • Meisjes die vroeg met seks beginnen, hebben vaak géén best zelfbeeld.

Volgens Amerikaanse statistieken, schijnen eenderde van alle 14 jarigen minstens één keer seksueel actief geweest te zijn.

Wendy Shalit , schrijfster van 'Return to modesty': "... sommige ouders werken eraan mee, om hun dochter(s) héél vroeg seksueel actief te maken ... "

• Sandra Scantling : 'Extraordinary sex now'.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Mooi mooi mooi, wat is de link met Indonesië?????
    Dit lijkt wel een verklaring waar pedofilie ontstaat.
    Moet hier met ervaringen gereageerd worden uit Indonesië of uit Nederland.
    Of moet dit een topic worden waar we wetenschappelijke rapporten publiceren aangaande opvoedkunde t.a.v. pubermeisjes?????
    Ik zou graag reageren, maar ik weet niet wat het doel is van deze topic.
    Ja Indonesische meisjes uit de kampung trouwen vaak op jonge leeftijd, is dit het antwoord???????
    Of bedoel je iets anders Anis?

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Anis,
    Misschien wil je ons iets vertellen waar jij je zorgen over maakt en in alles wat je " aanhaalt" zit wel een kern van waarheid in maar net als Malam vraag ik mij af waar de link met Indonesie ligt.

Misschien zou dit meer onder omong-omong passen dan er een nieuw topic voor te openen .

In Indonesie werden meisjes ( kinderen nog ) al geslachtsrijp bevonden als er zich een "passende" huwelijkskandidaat aandiende, gelukkig beginnen meisjes daar ook in te zien dat het vroege huwelijk en kinderen krijgen niet alleen zaligmakend is.

We heb ik nog steeds de indruk dat er in de kampung nog kinderen rondlopen die al kinderen gekregen hebben, nog niet uit de poppen maar al in de luiers. Ook in deze tijd.

Het gebeurd trouwens niet alleen in Indonesie hoor!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

We heb ik nog steeds de indruk dat er in de kampung nog kinderen rondlopen die al kinderen gekregen hebben, nog niet uit de poppen maar al in de luiers. Ook in deze tijd.

Maar Yoke dan is het verhaal toch van AnisJ een bevestiging van vroegtijdig geslachtsrijp zijn bij kinderen in juist de kampong.
    Vooral de kinderen beter hun verantwoordelijkheid geven voor hun iets overkomt, en waarschuwingen voor die vieze mannetjes die er alleen er op uit zijn hun genoegen te botvieren op kinderen, is heel goed te noemen dat ze er over gewaarschuwd worden, des te beter.
    Die pedofielen kijken alleen aan hun eigen genot.
    Dat ze een leven van een mens kapot maken interreseerd ze niet.
    Daarom waarschuwen, en het bespreekbaar maken is heel goed.
    Zodat er geen misbruik meer, plaats vinden,van die enge mannen . Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Angry

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Maar hoe zit dat nu met de vervroegde pubertijd van de jongens, nog altijd enkele jaren later dan de meisjes ?

Ben blij dat ik ze volwassen heb, maar denk wel eens na over de toekomst van mij kleinkinderen, ze zijn zo vroeg "wijs" tegenwoordig, als ik dat allemaal op de televisie volg dan maak ik me wel eens zorgen.

Om Ziel,
    er zijn niet alleen mannen die kleine meisjes pakken maar ook jongens zijn soms de dupe van pedofielen en andere maniakken zowel mannen als vrouwen, dat hoor je niet zoveel maar ook dat gebeurt

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Helemaal terecht en u heeft gelijk Om Ziel.
    Maar laat Anis nu is duidelijk maken wat hij bedoeld en waar de discussie over moet gaan.
    Het is namelijk buitengewoon gemakkelijk om allerlei wetenswaardigheden van internet af te halen en vervolgens een posting van te maken, het hoeft geen zin hebben Om Ziel, maar het zou wel aardig zijn als anderen weten wat Anis bedoeld te zeggen en waar ie over zou willen discuseren
    Een losse flodder kunnen we allemaal lanceren, bijvoorbeeld Wat heeft Turkije met Indonesië gemeen.
    Vervolgens reageren mensen en dan krijg je hele warige verhalen terug in de trend van: die leger........... denk ik......is anders dan .........INDOSnesos toh.....
    Er worden zo'n 20 losse flodders losgelaten, maar inhoudelijk wordt er niet verder op in gegaan, soms als de aandacht is getrokken dan komt er een fatsoenlijk antwoord van drie regels, maar als het te moeilijk wordt dan komt er een antwoord als ......blabla......bla.......blablabla......IndosNESOS..
    Ik heb de indruk dat Anis ons veel te vertellen heeft en kan vertellen, maar op het moment dat het serieus wordt dan vervalt ie in kinderprietpraat.
    ......ikke niet leuk.....vinden dit......toh.......dus iets in gang zetten en vervolgens er voor weglopen, ik kom er eerlijk voor uit dat ik mij daaraan erger, maar ja wie ben ik, ik.....niet..... indo...... ik bule asli....... misschien ikke dom........toh ikke gaan naar Indonesië....... ik al jaren zoeken naaaar IndosNESOS, ligt dat naast .......... Turkije?

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Het schijnt dat Anis half in de middag een brainwave krijgt en vervolgens alle topics naloopt, zonder commentaar te geven.
    Een beetje stiekum dus.
    Alles openen maar te laf zijn om stelling te nemen.

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

Misschien is Anis met de noorderzon vertrokke

wie weet wil Yerun wel een kopje "Biologie" aanmaken, dan kunnen we alle Sex & Sense uitspattingen en andere biologische meuk daarin kwijt.

Wie is er voor?????

salam(i)!

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 19-02-2007 18:33 zieleffe wrote:

...

Maar Yoke dan is het verhaal toch van AnisJ een bevestiging van vroegtijdig geslachtsrijp zijn bij kinderen in juist de kampong.

Nou, nee Om Ziel, ik zei dat de ouders de kinderen geslachtsrijp vinden als er plotseling een geschikte huwelijkskandidaat in de kampung op de stoep staat, bijv. met een mooie motor voor pa en een HP erbij. Dat is iets anders als het zijn.
    Misschien zijn ze het biologisch gezien al wel maar geestelijk gezien nog niet, ze hebben nog geen jeugd gehad immers.
    Mijn mening hoor!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 19-02-2007 22:52 ardianto wrote:
    Misschien is Anis met de noorderzon vertrokke

wie weet wil Yerun wel een kopje "Biologie" aanmaken, dan kunnen we alle Sex & Sense uitspattingen en andere biologische meuk daarin kwijt.

Wie is er voor?????

salam(i)!

Ikke Niet, er is al genoeg rotzooi op de TV. Emoticon: Yes!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

En zo krijgt het betoog van Anis Jth. nog alle aandacht. Emoticon: Wink

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja Yoke er zijn mensen die nooit rijp worden in hun geest maar lichamelijk wel, zij die daar last van hebben is zeker het vrouwelijk geslacht.
    Jongens, mannen, hebben ook wel rijping proses te ondergaan.
    maar het is bij hen ook de stoere houding die hen soms lijkt rijp te zijn voor meisjes te verzieren, en soms meer doen dan versieren, maar of ze het dan begrijpen blijk niet bij ieder jongen te zijn.
    Soms hebben ze met een groot doenerij pas de eerste geslachtsdaad op hun 16 jarige leeftijd
    gezien als op de andere topic http://forum.indahnesia.com/to(...)p_deze_aardkloot.php de mannen op een heel laat leeftijd pas er aan toe zijn.
    Maar wie ben ik, ik ben geen socioloog, natte vinger werk ha ha ha Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Met pedofielen ben ik zo klaar afhakken

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Ik denk dat Anis terecht een parallelkan kan trekken over de geslachtrijpheid van de westerse meisjes tussen 12-14 jr en dat dezelfde situatie ook plaatsvindt in Indonesia (of regio).
    daar zijn de meisjes ook relatief vroeg geslachtsrijp (menstrueren) tussen 12-14 jaar.
    En dan "mogen" ze dan trouwen terwijl de wet het wel verbied.
    En als de natuur " roept" en de gelegenheid ook aanwezig is , kan er dan gemeenschap komen.
    Dat gebeurt ook in europa(nederland).
    Alleen mogen ze hier niet trouwen(wel sexueel actief zijn, of experimenteren) , terwijl in indonesia het wel wettelijk geregeld gaat worden (trouwen).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

On 19-02-2007 13:26
    De verlaging van de puberteit, vooral bij meisjes, is de commercie niet ongemerkt voorbij gegaan ...... jonge meisjes van tien/10 jaar, wordt door reclame het beeldaangepraat, dat zij in haar puberteit óók sexy kunnen zijn ... "
  • Jeffrery Brown , een popular culture professor, geeft voorbeelden van gerichte marketing door de reclamebranche op deze leeftijdsgroep, in zijn voorbeeld van:
  • sexy meisjeskleding,
  • lolita-achtige shorts,
  • haltertopjes,
  • behatopjes,
  • chocolade lip-gloss.

• Op 10 jarige leeftijd al sexy meisjes kleding..? Ja begrijp ik, dat die meiden zich laten douwen op hun 12e, in ruil voor een Breezertje. Dat krijg je er van. En dan raar opkijken als er een pedo partij wordt opgericht?? Nee, Nederland heeft dat mooi aan zich zelf te danken. Tolerantie tot het gaatje hoor, alles moet toch kunnen.??? Nou dit is het gevolg haha, nou zitte we met de gebakke peren Emoticon: Laugh out loud

salam(i)!

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ja, geen antwoord en duidelijk geen binding met Indonesie.

Op slot dus.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

25,193,952 topic views - 195,868 posts - 13,140 topics - 9,845 members - last post @ 22-07-2014 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2014
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

52,819,253 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com