indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

shuider
User
spacer line

Wij - ervaren globetrotters - dachten het slim aan te pakken: even 2x ritje naar Den Haag, om toeristenvisum aan te vragen en een week later weer op te halen, dan hoeven we na een vermoeiende vliegreis niet meer op Bali te wachten bij de visum-on-arrival-balie. Dat liep dus even anders, want daar sta je dan met je goede gedrag: buiten de hekken van de Indonesische ambassade in Den Haag met je zorgvuldig met de hand ingevulde formulieren (in duidelijke blokletters), compleet met pasfoto, kopietjes van reisdocumenten, paspoorten, etc. We hadden onze zaakjes prima op orde, maar toch krijgen we géén toeristenvisum... Hoe dat kan? Dat lees je hieronder.

We komen de wachtkamer bij de visumaanvraagloketten binnenlopen. Zo! Wat een verschil met vorig jaar! Er staan nu maar twee mensen bij het loket en verder is er niemand in de wachtkamer... We zijn dan ook snel aan de beurt en ik schuif onze visumaanvraagformulieren en de paspoorten door het luikje van het loket. Ik pak ondertussen mijn portemonnee voor de visumkosten (€ 30,00 per visumaanvraag). Maar dan... de dame achter het loket vraagt: "Gaat u 21 dagen?". Ja, dat staat er toch? 3 weken, dus 21 dagen... Vervolgens worden onze formulieren doodleuk weer door het luikje teruggeschoven en krijgen we te horen dat er geen toeristenvisum voor < 30 dagen meer wordt afgegeven. Pardon? Heb ik dat goed gehoord? Ja dus! Sinds begin januari 2007 is dat veranderd. Je kunt hier dus alleen nog terecht voor een visum als je langer dan 30 dagen gaat of voor business. Ze hebben het alleen nog niet op hun website aangepast. Ook het bordje naast het loket moet nog aangepast worden, want daar staat het ook nog gewoon op dat je hier een 30 dagenvisum kunt halen. Je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben (gehad) nu het hier een stuk rustiger is geworden met visumaanvragen. Maar nee... Selamat datang di Indonesia, oftewel: welkom in Indonesië. We hadden het zelf kunnen verzinnen!

En zo komt het dat we binnen 5 minuten na aankomst weer buiten de hekken van de Indonesische ambassade staan... zonder visum! Nou, lekker is dat dan! Er zit dus niets anders op dan volgende maand na aankomst op Ngurah Rai International Airport achteraan de rij wachtende aan te sluiten. Aduh!!! Omong kosong! Emoticon: Stupid

Wij hebben achteraf nog even gecheckt op de website van de Indonesische ambassade en op indahnesia.com, maar daar kunnen we niets over deze recente visumwijzigingen vinden. Misschien niet goed gekeken, maar bij deze dan alsnog onze melding.

Groetjes,
SUSAN

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat staat er toch?

Heb je dat zo ook tegen de dame achter de balie gezegt? Dan zou dat best wel eens de reden zijn waarom jij je visum niet krijgt.

Verder heb ik er nog nergens iets over gelezen of er anderen over gehoord. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen dus. Wel weer eens wat anders natuurlijk, zo snel buiten staan lukte voorheen nooit in Den Haag Emoticon: So funny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-02-2007 10:45 Yerun wrote:

...

Heb je dat zo ook tegen de dame achter de balie gezegt? Dan zou dat best wel eens de reden zijn waarom jij je visum niet krijgt.

Ik denk omdat het de regels is.
KBRI zal ook last krijgen als ze 60 euro gaat vangen terwijl het in Jakarta betaald moet worden.
Kijk naar www.indonesia.nl
Bij visa zie je dat Nederland (no 34 )vermeld werd met koeie letter .
Tussen Momaco en New Zealand.
Eerst een telefoontje plegen zal ook wonderen doen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

shuider,
Er is hier op het forum al genoeg gepraat over het 30 dagen visum. Vorig jaar was het ook al niet meer te krijgen in Den haag.
Wij hebben in November '06 hooguit 10 min staan te wachten in de rij op ngura rai voor het visum. Geen moeite geen foto, gewoon met euros betalen (geen munten) en wisselgeld in rupiahs terug, of 25 dollar geven p.p. of zelf met rupiahs betalen kan ook. Het kost ongeveer 21 euro p.p.
Je krijgt gewoon een bonnetje die je bij je paspoort moet bewaren.
Na dat we ons visum hadden gekregen moesten we nog 15 min. op onze koffers wachten, dus helemaal geen lange rijen wachtende mensen, bonnetje, stempeltje, betalen en op je koffer gaan wachten.
Nutteloze moeite dus geweest om naar Den Haag tegaan.
Succes daar en goeie reis Yoke. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

johnvdB
User
spacer line

"ervaren globetrotters" die het na een lange reis niet even kunnen opbrengen om 10 miniuten in de rij te staan voor een visa?? Emoticon: Stupid Emoticon: Laugh out loud

ben nieuw hierzo...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Susan
Je was niet de enige die aan het loket kwam op de Ambassade, voor een visum van 30 dgn.
Wij waren daar om een visum voor 60 dgn, een keer brengen, en een keer binnen 14 dgn ophalen alle twee keren waren er mensen die de 30 dgn visum wilde.
Nou is dat wel zo als je op internet bent, en je had even de moeite genomen te surfen (Googlen) dan had je er achter gekomen.
Maar goed er zijn nou eenmaal nog genoeg mensen die zich de neus moeten stoten.
Niets mis mee, “wij zullen doorgaan”, met Andre van Duijn mee zingend Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
het was heerlijk hoe snel er nu en visum geregeld kan worden, vergeleken met jaren terug Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Hallo schruider,

Ik vraag mij af waarom je jullie ervaren globetrotters noemt. Als ik je verhaal lees denk ik dat je maar weinig naar de nederlandse radio en tv luistert. Emoticon: Very funny Sinds vorig jaar juli kun je namelijk elleen een 30 dagwen visum in Indonesie kopen, dat is uitgebreid op radio en tv geweest. Emoticon: Party! Als ervaren globetrotter had je bij het aanvragen van het visafomulier al kunnen lezen dat je het hier niert meer kon kopen.
Maar toch een prettige vakantie gewenst. Emoticon: Sadley

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

shuider
User
spacer line

Nee... ik heb niet 'aduh, omong kosong' tegen die dame achter het loket van de ambassade gezegd. Dacht het wel, maar goed... ben zeer beleefd gebleven en die dame legde me netjes uit dat de website nog ge-update en het bordjes naast het loket weggehaald moest worden.
Nou wil ik mezelf wel een klein beetje verdedigen, want jullie geven me in je forumberichtjes toch wel een beetje een 'suffe muts'-gevoel. Emoticon: Blush Dat ben ik misschien ook, maar dat wil niet zeggen dat ik van te voren niet op internet rondgesnuffeld heb.

Wij zijn vorig jaar april nog naar Indonesië geweest en kort daarna kwam dat visum-on-arrival (ik noem het maar ff VOA). Echter, eind april 2006 was er al wel VOA voor andere landen en er stond me toch een enorme lange rij voor de visumbalie! Een paar reisgenoten van ons waren zo suf om daar in de rij te gaan staan, terwijl ze al een visum in hun paspoort hadden. Drie kwartier wachten alvorens ze daar achter kwamen. Vervolgens hebben ze ook nog een half uur voor de paspoortcontrole gestaan. Het enige positieve was, toen ze bij de bagageband kwamen, lagen hun rugzakken daar al...
Waarschijnlijk zijn die wachtrijen afhankelijk van het aantal vliegtuigen dat er op dat moment geland is. Wij dachten dus slim te zijn en lekker in NL een visum te halen, liever hier in NL een stukje omrijden en wachten dan na een vermoeiende vlucht in de rij te moeten gaan staan. Maar goed, die vlieger blijkt dus niet op te gaan...

Kennissen van ons zijn in december 2006 (slechts 2 maanden geleden) nog bij de ambassade in Den Haag geweest voor een korte termijn visum en hebben die gewoon gekregen. We hebben ons wel degelijk voorbereid op het ritje naar Den Haag, maar aangezien de Indonesische ambassade telefonisch niet of zeeeeeer slecht te bereiken is, hebben we geen poging gedaan om te bellen en keken wij de avond ervoor gewoon even op hun website. Maar informatie op internet blijkt dan toch niet helemaal actueel te zijn en dat valt dan tegen van zo'n officiële ambassadewebsite! Er staat dus helemaal niets over dat je niet meer bij de ambassade een <30 dagen visum meer kunt halen. Ook bij het loket zelf hangt gewoon nog een bordje met daarop de tekst dat je daar zo'n korte termijn visum kunt afhalen.
Heb ook op deze site 'indahnesia.com' gekeken en kon daar alleen maar wat berichtjes 'visum on arrival, sinds vorig jaar weer ingesteld' ontdekken. En je denkt toch niet dat ik ALLE forumberichtjes ga zitten lezen, omdat er toevallig net na het 10.000e berichtje iemand schrijft dat hij/zij als een suffe muts bij de ambassade is geweest en te horen kreeg over een recente wijziging (per 01-01-07) en net als wij voor niets was gekomen? Nou ja, gelukkig moesten we toevallig in de buurt van Den Haag zijn, dus helemaal voor niets zijn we ook weer niet gegaan...

Maar goed, dit was dus de de allereerste keer in onze 'globetrottertjesreisgeschiedenis' dat we een keer niet goed geïnformeerd waren. De enige troost die we nu hebben is dat er meerdere 'sufmutsen' als wij zijn en dat we met dit - wellicht overbodige en zoveelste - berichtje misschien toch nog andere mensen blij kunnen maken!

Succes en hopelijk vallen de wachtrijen bij aankomst mee!
SUSAN Emoticon: Bye bye

shuider
User
spacer line

O ja, nog ff dit... (wil ik toch ff kwijt!) Emoticon:

Wie heeft er wel lol & zin in om na een vlucht van 16 uur nog een uur in een rij te moeten staan? Ik niet in ieder geval! Het zal je hobby maar wezen...

En wat noem je globetrotter? Nou, ik heb de afgelopen 17 jaar van mijn reislustige leven aardig wat landen bezocht, maar weinig te maken gehad met visumaanvragen... En nee, ik ben niet alleen maar in België geweest! En nee, ik ben niet zo'n teenslippertoerist, die slechts gekleed in bikini achter de reisleider met zijn vrolijk gekleurde parapluutje aanslentert en alleen maar loopt te klagen dat het te warm is en dat 'ie afgezet word!

Dit wordt de 5e keer dat we naar Indonesië gaan, maar het bovenstaande voorval is voor ons dus de eerste keer dat we ons niet goed hebben laten informeren. Emoticon: Frustrated Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, zal ik maar zeggen en wat Zieleffe net al schreef: we zullen doorgaan!

Gr.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan mij volledig voorstellen wat je bedoel Susan en het optimistische verhaal van Yoke (10 minuten) ga ik zien in Jakarta over twee weken, maar ik weet het nu al, een vliegtuig met 260 passagiers waarvan 200 uit Nederland en Engeland, 180 man die een VOA moeten laten maken bij twee loketten met ambtenaren van de Immigrasi die de snelheid hebben van een slak op stroop.
Buiten de passagiers uit andere landen.
En je koffer maar in de rondte gaan op de band, Ali Baba met zijn rovers die jouw koffer 10 keer voorbij zien komen en het gokje maar wagen, dag koffer.
Ik heb het al meegemaakt namelijk, kon net ingrijpen, een misselijk verstand warna kopperku juga hijau, maaf ya mister.
Voor 99.9 % dat het een puinhoop is, ik zal mijn ervaring zeker vertellen, God zij dank dat ik langer als 30 dagen ga en mijn visa reeds heb.

tigerhead
User
spacer line

Voor de laatste nieuwtjes over visum regels ga ik altijd naar deze website: www.visum.nl. Daar ik in het oosten van het land woon, laat ik ook eigenlijk altijd door hun de visum aanvraag doen. Dit gaat altijd lekker makkelijk en je hoeft pas achteraf te betalen.

Overigens stond hier al geruime tijd dat het visum van 30 dagen niet meer op te halen is bij de ambassade.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam die koffer zou je aan de buiten kant even laten zien dat je uit Holland komt, met stikkers zodat de mensen die je afhaalt het kunnen zien dat het jouw koffer kan zijn.
ik heb een stikker van de plaats van mij, en bekende stikker er op zitten.
Dus dat durven ze niet mee te nemen.
maar wat mij wel op viel waren de vele chinezen in Kw Lump binnen kwamen, en zo weinig Belanda's nog meer over waren.
Je gaat toch via Kw Lump Malaysia Airways, ben met KLM geweest ook via Kw Lump.
Dus het blijkt daar er velen zijn die daar uitgaan en niet door reizen naar Indonesie.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam,
ik heb echt niet langer gewacht hoor, in Jakarta ben ik nog niet geland zonder VOA dus daar doe ik geen uitspraak over, maar van horen zeggen(familie) valt ook dat mee.

een jaar of 28 geleden moest je ook in nederland een visum halen, zorgde het reisbureau voor. Toen werd dat opgeheven, aangekomen in Indonesie in de rij staan voor een stempeltje in je paspoort, duurde de ene keer wat langer als de andere keer. Toen kwam de visumplicht weer, allemaal naar den Haag of het laten regelen door een visumburo, nu is er weer een VOA en is iedereen bang dat hij/zij een poosje in de rij moet staan ( net als voor 2006 dus )
Ik begrijp de hele commotie hierover niet.

Zieleffe misschien is dat inderdaad zo dat als je via Kl gaat of HK er al heel veel mensen uitgestapt zijn daar en er minder Hollanders op jakarta of Bali landen en daardoor geen lange rijen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

robbert
User
spacer line

Hoi,
Gisteren van een vakantie van 3 weken in Maleisie, aangkomen op Bali,ik met een 60-dgs. visum en mijn zoon in de rij voor een VOA van 30 gn. In mijn rij schoot het niet op omdat 2 mensen bij de immigratie aankomende niet begrepen dat ze eerst een voa moesten ophalen en de rij waarin mijn zoon inmiddels stond schoot intusen voorbij de immigratie. Ik bedoel maar !! Overigens heeft de douane iets nieuws verzonnen, ze kontroleerden alle rugzakken maar nauwelijks of geen koffers. Dit terwijl juist de rugakken zowel in het huisland als op KL of Sgp. al gecontroleerd zijn. Handig !
Rob

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam,

een vliegtuig uit Nederland zit slechts vol met een hoop Aziaten en een handjevol toeristen. Dat zul je straks wel zien. Emoticon: Puh!

MIjn visum on arrival van begin deze maand duurde me 10 minuten. Er stonden twee Canadezen te etteren dat ze geen 60 dagen kregen. Ik meldde maar even dat ze een ticket met Air Asia moesten kopen, veel bestemmingen en je krijgt toch wel weer een VoA.

Stonden zij er niet, dan was ik de enige met een VoA. Wel niet direct uit Nederland trouwens, via KL en daar overgestapt op Air Asia. (scheelde me op een retourtje 300 euro, dus dat was het me wel waard. Emoticon: Puh!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-02-2007 07:31 Yerun wrote:

Wel niet direct uit Nederland trouwens, via KL en daar overgestapt op Air Asia. (scheelde me op een retourtje 300 euro, dus dat was het me wel waard. Emoticon: Puh!

Kijk , dit is ook een tip. Zoals je mss ook via Singapura gaat .
Uiteraard als je een " vrije" jongen ben en de 2 maatschijpen(MH-SQ) een super aanbieding hebben naar hun eigen stal/kampung..Vanaf Kuala Lumpur (want een naam zeg) en of Singapura kan je veel vliegtuigen pakken .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je een beetje vrij bent, kun je inderdaad wat spelen. Dat is mijn voordeel nu, dus dat moet ik ook zeker doen. Ik ben alleen op een VoA het land in gekomen, dus moet er voor de 30 weer uit zijn. Gelukkig kan ik in KL terecht voor wat dingetjes, dus daar maar lekker heen 5 dagen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-02-2007 07:31 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam,

een vliegtuig uit Nederland zit slechts vol met een hoop Aziaten en een handjevol toeristen. Dat zul je straks wel zien. Emoticon: Puh!

Stonden zij er niet, dan was ik de enige met een VoA. Wel niet direct uit Nederland trouwens, via KL en daar overgestapt op Air Asia. (scheelde me op een retourtje 300 euro, dus dat was het me wel waard. Emoticon: Puh!

Yerun dat is echt afhankelijk met wat of hoe en wanneer je vliegt.
Ik heb in vliegtuigen gezeten met 70 % Europeanen maar ook met 30 %.
Als je met KLM vliegt met een tussenstop in Singapore , vliegen veel meer mensen door naar Jakarta, ik ga nu met Malaysia via KL en daar stap ik over, dan zal het merendeel Aziaten zijn, ook rond Juli zitten er veel meer Europeanen die door vliegen JKT, afijn we wachten maar af.

Overigens jouw retourvlucht met Malaysia naar KL en dan door met Air Asia leverde een besparing op van 300 keiharde Euries, dat is interessant.
Voor een retour met Malaysia, AMS- JKT was ik nu 844,- kwijt, is het dan nog aantrekkelijk om naar KL te boeken en met Air Asia door te gaan?
En heb je Air Asia ook vanuit Nederland geregeld?
Alvast dank voor de informatie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De KLM vlieg niet meer via Singapore, maar via Kuala Lumpur..........
En het maakt wel uit dat er maar 30% europianen verder mee gaan, naar Jakarta het zijn de Aziaten die het vliegtuig weer vol maakt.
Heb een keer getelt kwam op 33 Europeanen, en de rest was Aziaten.
Er zijn vele Europeanen die via KL naar Thailand, Laos, en Cambotje of door vliegen, of door reizen.
Je ticket is best normaal zelfs goedkoop te noemen want mijn schoonmoeder betaalde 1020,euro per KLM, 3mnd. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De tijd zal het leren Om Ziel, nog 13 dagen, dan ga ik het weer aanschouwen.
Ik wil bovendien als ik er aan toe kom, nog een dag of twee terug naar Jakarta om de moderne containerhaven van Tanjung Priok te bekijken, dat klinkt misschien raar als je op vakantie bent,maar het heeft nu èènmaal mijn interesse.
Ik heb begrepen dat de havenarbeiders daar na een aantal werkonderbrekingen een agreement hebben afgesloten met de beheerder van de haven Hutchison Wampoa, hetzelfde Chinese handelshuis dat hier in Rotterdam het grote ECT in bezit heeft.
Ik ben erg benieuwd naar de werkwijze, equipment en de loon en arbeidsvoorwaarden.
Misschien kunnen havenwerkers hier er nog wat van leren(tevredener zijn)
Groet Malam.

johnvdB
User
spacer line

Door vliegen met Air Asia is inderdaad een hele goede optie. Maar het is denk wel zinvol om te vermelden dat je bij Air Asia maar een beperkte hoeveelheid (dacht 10 kilo) aan bagage mee mag nemen. Denk dat dit voor de meesten Indo gangers een probleem zal zijn.

ben nieuw hierzo...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik kwam laatst met AirAsia uit Nederland, doos van 15 kg en een rugzak. Volgens mij ligt de grens wat hoger dan 10 kg... en anders doen ze er niet moeilijk over. Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-02-2007 16:44 Malam wrote:

...

Yerun dat is echt afhankelijk met wat of hoe en wanneer je vliegt.
Ik heb in vliegtuigen gezeten met 70 % Europeanen maar ook met 30 %.
Als je met KLM vliegt met een tussenstop in Singapore , vliegen veel meer mensen door naar Jakarta, ik ga nu met Malaysia via KL en daar stap ik over, dan zal het merendeel Aziaten zijn, ook rond Juli zitten er veel meer Europeanen die door vliegen JKT, afijn we wachten maar af.

Overigens jouw retourvlucht met Malaysia naar KL en dan door met Air Asia leverde een besparing op van 300 keiharde Euries, dat is interessant.
Voor een retour met Malaysia, AMS- JKT was ik nu 844,- kwijt, is het dan nog aantrekkelijk om naar KL te boeken en met Air Asia door te gaan?
En heb je Air Asia ook vanuit Nederland geregeld?
Alvast dank voor de informatie.

Mijn duurste keuze was 1200 euro,dus vandaar die 300 euro goedkoper. Maar het moet in bepaalde omstandigheden zeker goedkoper zijn. Nadeel, je bent wel langer in de weer met reizen en je moet in KL het land in en daarna vrijwel meteen weer uit. Maar goed, prima te doen in een paar uur.

shuider
User
spacer line

Ik schuif ook weer ff aan met een berichtje... het onderwerp ging eigenlijk over dat <30 dagen-visum dat je niet meer in Den Haag kunt ophalen, maar is zo te zien overgegaan naar goedkoop vliegen. Daar wil ik nog wel even wat aan toevoegen!

Ik zag vorig jaar september een advertentie van Cathay Pacific in de krant staan. Een interessante aanbieding: € 660,-- naar Bali (via Hongkong). Daar kwamen dan nog wat eurootjes bij voor luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag, boekingskosten, etc. Uiteindelijk kwam het totaal op € 880,-- p.p.

Maar... let op! Er kleven toch wat kleine nadeeltjes aan zo'n aanbieding.
Ticket is maar een maand geldig, dus je moet binnen 31 dagen na vertrek terug zijn. Deze aanbieding is geldig TOT 31-03-2007 (dus uiterlijk 31-03-07 moet je terug zijn!!!). En vaak is er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Wij moesten inderdaad even schuiven met data; heenreis was geen probleem, maar voor de terugreis hebben we even moeten puzzelen voor we een datum hadden gevonden waar ze plaatsen op de vlucht beschikbaar hadden. Gelukkig vliegt Cathay dagelijks op en neer en een dag of 2 langer op Bali blijven vinden wij zeker geen straf!

Kortom: als je in de gelegenheid bent om VROEG te boeken, dan zijn dit soort aanbiedingen zeker interessant. Zo hebben wij 1,5 jaar geleden ook flink wat geld (400 p.p.) kunnen besparen op de vlucht naar Nieuw-Zeeland met Malaysia Airlines. En een extra zakcentje op je vakantie is ook wel lekker, niet waar?

Selamat jalan voor degenen die binnenkort naar Indonesië vertrekken. Wij gaan 03/03, we kunnen bijna niet wachten tot het zover is!!!!

Gr.

johnvdB
User
spacer line

On 15-02-2007 06:44 Yerun wrote:
Ik kwam laatst met AirAsia uit Nederland, doos van 15 kg en een rugzak. Volgens mij ligt de grens wat hoger dan 10 kg... en anders doen ze er niet moeilijk over. Emoticon: Wink

Ik heb het ff opgezocht en idd je mag 15 kilo meenemen en nog eens 7 kg handbagage...
En als ik het goed gelezen heb hoef je voor overgewicht slechts Rp. 35.000 p/kg betalen.

Zag ook dat ze vanaf KL rechtstreeks op Bandung vliegen, wat voor mij pers. zeer interessant is.
Bedankt voor de tip Yerun!

Baggage

1. How much baggage can I check-in on AirAsia flights?
Each guest is allowed 15 kilograms of checked-in baggage. Checked baggage in excess of 15 kilograms is subject to excess baggage charge.

2. What is the maximum hand baggage dimension allowed?
With effect from 1 August 2004, only one (1) piece of hand baggage per guest is allowed. The maximum dimension of baggage is not to exceed 56cm x 36cm x 23cm/22” x 14” x 9” and the weight shall not exceed 7kgs. Guests who carry additional baggage/s must attach exemption tags to bags.

ben nieuw hierzo...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,261 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com