indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

santhe
User
spacer line

Salak htl. in Bogor, Sukajadi htl. in Bandung, Dynasti htl. in Purwokerto, Grand Mercure in Yogyajarta, Graha Cakra in Malang en Kalibaru Cottages in Kalibaru.

Wij doen deze hotels aan met onze rondreis over Java.

Alle info is welkom.

Daniel1692
User
spacer line

Ik ken alleen Salak hotel van naam. Als het goed is is het een hotel in de oude Nederlandse stijl tegenover het paleis van Bogor, het is een vrij luxe hotel van de buitenkant, en als ik kijk naar de rest van het rijtje hotels is Salak geen slecht hotel.

pvanduijn
User
spacer line

Ik ben in 2001 in Kalibaru Cottages in Kalibaru geweest. Kalibaru is een eenvoudig klein plaatsje waar niets te doen is. Het hotel (allemaal huisjes - vandaar cottages) is een leuk resort met een lekker zwembad met een prachtig uitzicht op een heuvel achter het hotel. Veel tuinen rondom het hotel en veel koffieplantages. Dit hotel wordt meestal als doorsteek gebruikt om na een bezoek aan de Bromo via Banyuwangi naar Bali per veerboot te gaan.

spacer line  

hoi Santhe,

Bandung, Sukajadi hotel: een familiehotel, de kamers zijn o.k. we zaten op de begane grond. Daar staan de kamers rondom het zwembad.Is o.k.. We hadden geen "last" vanhet zwembad.
De keuken is goed, aan de inrichting is aandacht besteed, er staan mooie zaken tussen (beelden, oude afbeeldingen)
Het staat aan een drukke straat, maar het is wel leuk om 'savonds in de omgeving te lopen of een boodschap te doen. (Bandumg is trouwens wel druk met het verkeer.)

Graha Cakra Malang: doet je echt aan de tijd van voor de oorlog denken. (Ken ik niet persoonlijk, ben na de oorlog geboren). De wijk waar het hotel in staat,
nogal veel grote "europese " huizen.
De kamers zijn goed, we zaten op de begane grond, weer vlak bij het zwembad, waar we ook een duik in hebben genomen. verfrissend !
Het eten is er goed, niets op aan te merken, goed verzorgd en zo. Het hotel is ruim opgezet.
(Als je foto's wilt kan ik eens nagaan of er wat bij zit, om een idee te geven.)
Ik ben in september 2006 in Indonesie geweest.

succes en veel plezier in Indonesie,

Inez

vendie
User
spacer line

On 13-06-2007 08:07 pvanduijn wrote:
Ik ben in 2001 in Kalibaru Cottages in Kalibaru geweest. Kalibaru is een eenvoudig klein plaatsje waar niets te doen is. Het hotel (allemaal huisjes - vandaar cottages) is een leuk resort met een lekker zwembad met een prachtig uitzicht op een heuvel achter het hotel. Veel tuinen rondom het hotel en veel koffieplantages. Dit hotel wordt meestal als doorsteek gebruikt om na een bezoek aan de Bromo via Banyuwangi naar Bali per veerboot te gaan.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

vendie
User
spacer line

Dat er in de omgeving van Kalibaru helemaal niets te doen is is niet helemaal waar. De cottages van Margo Utomo bestaan uit 2 delen t.w. Margo Utomo 1 en 2. 1 is het eerste park en 2 is van een recenteren datum.
Niet ver van MU 1 is een prachtige waterval die per voet is te bereiken. Verder is er een gerenoveerde pasar waar je wel een tijd kan rondbrengen. Roep je op de pasar dat je nu wel eens een kopje koffie zou willen drinken dan is er altijd wel iemand die weet waar je dat allemaal kan kopen. Het is allemaal familie van elkaar. Veel tours blijven maar 1 nacht in Kalibaru maar eigenlijk is dat wat weinig als je toch de leuke dingen wilt zien.
Denk b.v. eens aan een heerlijke wandeling door de kampung of een bezoek aan een schooltje. Doe eens mee met de plaatselijke bevolking en speel een potje volleybal.Maak een rit met een paard en wagen.
Eigenlijk te veel om op te noemen. Dus van "er is niets te doen" is niet waar.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,033,372 topic views - 240,286 posts - 13,732 topics - 33,687 members - last post @ 23-10-2020 18:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,339,822 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com