indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Romie
User
spacer line

Hai,

Ik ga over 10 dagen waarschijnlijk naar Bali toe. En lees berichten over een epidemie van de Dengue mug.
Afgelopen jaar in Thailand is m'n vriend gestoken ddor zo'n mug. En de symptonen waren geen pretje!

Kan iemand mij vertellen of het echt zo heftig is? Ben een beetje een angsthaasje!

Thanks,
Romi

Emoticon: Blush

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Dengue staat bekend in het Nederlands als de Knokkelkoorts. En is een vervelende ziekte. Echter is dit geen issue meer op Java en Bali. De concentratie van de ziekte is alleen in grotere populaties mensen, en meestal in de maanden januari en februari. Als ik jouw was zou ik de medische encyclopedie erbij pakken en zoeken onder de knokkelkoorts.

Sepp

Romie
User
spacer line

Ik weet , bijna, alles af van de knokkelkoorts. Heb al heel wat over gelezen! Maar las ook dat het op Bali nog steeds in erge maten aanwezig is, nou weet ik ook dat de media kan overdrijven.
Maar als je een tweede keer geprikt wordt door zo'n mug is het ziektebeeld nog erger!

Romie

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het valt allemaal wel mee met die muggetjes. Gewoon goed insmeren tegen muggen, dat scheelt al 99% van je zorgen. Smeer je niet alleen 's avonds in, want sommig muggensoorten steken/bijten ook in de morgen. Volgens mij hoort de mug die dengue meedraagt daar ook bij, maar dat weet ik niet zeker.

Yerun

Tijl.
User
spacer line

From Dusk till Dawn doet 'ie het.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 14-06-2004 03:54 Sepp Buys wrote:
Dengue staat bekend in het Nederlands als de Knokkelkoorts. En is een vervelende ziekte. Echter is dit geen issue meer op Java en Bali
Sepp

Geen issue? Pardon? Televisie en kranten stonden hier van januari tot en met maart vol met berichten over denguepatienten, juist vooral op Java (Bali weet ik niet) en ook in steden als Jakarta, Surabaya etc. Politieke partijen probeerden zelfs te scoren door z.g. "fumigaties" uit te voeren. Op de televisie honderden spotjes over preventa. Tientallen mensen (ook kinderen) zijn overleden, honderden in ziekenhuizen opgenomen. Op de gehele bevolking natuurlijk een te verwaarlozen aantal, dat geef ik toe.
Volgens mij staat verder op het forum genoeg informatie over dengue. Op het internet is er ook voldoende te vinden.
Natuurlijk verder geen reden, om Indonesie niet te bezoeken. Het verhaal is bekend: anti-muggen-creme, klamboe, spuitbus.

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Dierderick,

Romie gaat binnenkort naar Bali en is nu dus geen issue meer maar wel in juist januari tot maart. Je mag wel iets verder lezen Dierderick. En het klopt dat de eerste keer niet dodelijk is echter een latere steek kan dit wel zijn!! Dus smeren.

Sepp

Marjan
User
spacer line

Op dit moment heerst dengue nog steeds. Vorige week is mijn kleine nichtje van 5 jaar opgenomen in het ziekenhuis met dengue.
Dengue kan het hele jaar voorkomen alleen in het regenseisoen het meest. Dengue kun je krijgen als je weerstand zeer laag is dus oververmoeid, griep enz enz. De enige remedie tegen denque is goed uitgerust zijn (eventueel s middags even een dutje doen) en goed insmeren met muggenlotion met deet. Overigens hielp lotion uit nederland niet bij mij ik heb toen sari puspa gebruikt verkrijgbaar bij elke toko en dat werkt echt geweldig.. in iedergeval geen muggebulten meer...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,340 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com